[ ALG 2.8 193 KM] ustawienie wałków rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zamość
[ ALG 2.8 193 KM] ustawienie wałków rozrządu
Witam, ostatnio zajrzałem do rozrządu dla sprawdzenia poprawności. Przód zdjąłem, wał idealnie na znak ustawiony. Teraz mam pytanie, jak powinny stać wałki rozrządu? Wewnętrzną częścią są minimalnie w górę. ÂŻeby zobrazować sytuację zaznaczyłem to na zapożyczonym zdjęciu. Proszę o odp. Blokady nie miałem a wałki względem siebie stoją symetrycznie.
![Obrazek]()
Sprawdz w logach silnika kanał 91 tam masz korekcej wałków. Te walki mogą tak delikatnie stać ponieważ jak zakładasz blokade to lekko naciągasz pasek i się równają wałki bez przestawienia wału korbowego.
Ja u siebie jak wymieniałem to też na początku myśałem, że źle stoja ale po założeniu blokady wszystko było OK. nie zminia to faktu, że najlepiej to sprawdzić w logach silnika jaka jest korekcja bo może jest w granicach dopuszczalnych wartości więc nie ma co robić afery.
Ja u siebie jak wymieniałem to też na początku myśałem, że źle stoja ale po założeniu blokady wszystko było OK. nie zminia to faktu, że najlepiej to sprawdzić w logach silnika jaka jest korekcja bo może jest w granicach dopuszczalnych wartości więc nie ma co robić afery.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 114
- Rejestracja: 21 paź 2011, 20:12
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zamość
Ale żeby było idealnie to muszą być całkowicie poziomo, tak? Patrzyłem, że jeśli by te wałki o ząbek przekręcić to też nie były by równo, tylko znowu były by nachylone w drugą stronę..
[ Dodano: 2012-06-01, 17:59 ]
Czy może nie sugerować się znakiem na wale tylko zablokować wał, bo znak na obudowie z kołem pasowym może nie być idealnie zrobiony??
[ Dodano: 2012-06-01, 17:59 ]
Czy może nie sugerować się znakiem na wale tylko zablokować wał, bo znak na obudowie z kołem pasowym może nie być idealnie zrobiony??
Tak jak pisałem, lekkie naciągnięcie paska pozwoli na lekkie przekrecenia wałków rozrządu tak aby blokade wsadzić bez ingenrencji w wał korbowy (pasek nigdy nie jest spięty na sztywno z zębatkami kółek, to nie łaĂącuch chociaż o on miewa luzy na zębatkach). U mnie też było podobnie ale blokując wał korbowy aby założyłć blokade musiałem lekko przekręcić te kółka. Kółka same nie staną ci idealnie zawsze musisz lekko naciągnąć blokadą ponieważ w pozycji blokady wałki przez sprezyny zaworowe moga mieć opór i być lekko odchylona na znakach, podczas pracy silnika korektor niweluje te odchyłki. W praktyce bardzo cieżo ustawić wałki idealnie czyli tak aby korekcje miały wartości zerowe.Ale żeby było idealnie to muszą być całkowicie poziomo, tak? Patrzyłem, że jeśli by te wałki o ząbek przekręcić to też nie były by równo, tylko znowu były by nachylone w drugą stronę..
Ponownie namawiam cię na sprawdze logów silnika tam wszystko wyjdzie a tak niepotrzebnie będziesz się martwił
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
- Bilskirnir
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
- Lokalizacja: Zabrze/Donegal
luke_A6, Dla świętego spokoju,zakładasz blokadę na wał korbowy TDC,następnie trzeba poluzować zębatki na wałkach (nie za mocno),luzujesz napinacz poprzez przekręcenie go zgodnie z ruchem wskazówek zegara używając ciągle tej samej siły(za szybko ,za mocno może doprowadzić do zniszczenia hydraulicznego napinacza),blokujesz hydrauliczny napinacz,zakładasz blokadę na wałki,musi pasować (może trzeba będzie je lekko obrócić tak żeby się zgrały z blokadą),naciągasz pasek rozrządu rolką zgodnie z ruchem wskazówek zegara do momentu aż będziesz miał możliwość wyjąc blokadę z napinacza hydraulicznego,dociągasz rolkę 55Nm,wstępnie dociągasz zębatki na wałkach 30Nm,sciagasz blokadę z wałków i dociągasz zębatki z kontrą na 55Nm sciągasz blokadę z wału.
Wtedy,na beton masz prawidłowo ustawiony rozrząd
Pozdrawiam.
Wtedy,na beton masz prawidłowo ustawiony rozrząd

Pozdrawiam.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir
Bilskirnir
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
No i dobrze, bo w tej grupie mamy kontrolę zmiennych faz. Pierwsza pozycja to 1/0, czyli on/off, a pozostałe dwie to wskaźniki dla banków. Jak masz 24, to regulatory zmiennych faz działają właściwie. Ale w tej grupie nie sprawdzisz ustawienia rozrządu jako takiego.luke_A6 pisze:tamta wartosc to ta ktora ma przelaczac sie z 0 na 1 kiedy fazy sie zmieniaja. A te dwie skacza od kilkunastu do ponad 20 przy bucie. Na wolnych stoi 0.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Trzeba by wiedzieć o ile są te wałki przestawione. Jak nie masz blokady, to możesz ustawić wałki po ściągnięciu pokryw zaworów, ale to mogą być kolejne koszta (niemałe). Blokada wałków jest taĂąsza niż 2 komplety uszczelek pokryw
Jeśli silnik pracuje poprawnie i nie ma niepokojących objawów i błędów VAG, to pewnie można dojeździć te parę km.

Pozdrawiam,
Krisker
Krisker