
[ ACK 2.8 193 KM] Spadające obroty silnika prawie do zera po
[ ACK 2.8 193 KM] Spadające obroty silnika prawie do zera po
Szukam pomocy bo nie wiem już co robić z moją audi.Problemem są nisko spadające obroty silnika gdy wrzucam na luz. Jest o tyle ciekawie ,ze gdy jadę np. na piątym biegu 100km/h i wcisnę sprzęgło to obroty spadną na około 500 i za 2 sekundy wrócą do 750. Natomiast gdy wyluzuje jadąc na piątce 50km/h to obroty spadają nawet do zera i czasami auto gaśnie co jest troszkę niebezpieczne gdy przed rądem nagle nie mamy wspomagania. Co zauważyłem to gdy silnik auta pracuje na wolnych obrotach na postoju to każde przy-gazowanie tak o około 100obr( muśniecie pedału gazu) do góry koĂączy się tym ze obroty spadają prawie do zera(czasami nawet gaśnie), jeżeli wcisnę gazu więcej to po puszczeniu obroty ustawiają się prawie dobrze. Dodam że problem istniej i na LPG i na benzynie z tym że na benzynie obroty spadają znacznie mniej(gdyby tak było na gazie to nic bym nie pisał na forum
). Muszę napisać co ostatnio wymieniłem. Nowe sony lambda, przepływomierz, świece, ezektor razem z odmą, uszczelki klap zaworów, było czyszczenie przepustnicy i adaptacja. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Poza tymi obrotami auto jeździ jak marzenie. spalanie tez jest ok. Instalacja gazowa sprawdzona na tip top(stag 300 z wgraną auto adaptacja) Co jest jeszcze ważnym moim odkryciem to, że gdy włączę klimatyzację problem znika. Nasuwa mi się myśl ,żeby spróbować wzbogacić mieszankę paliwa albo podnieść nie znacznie obroty do góry za pomocą vaga(wolne obroty na LPG wahają się pomiędzy 680 a 700). Proszę pomóżcie bo nie chcę cały czas jeździć z włączoną klimą, a co gorsza boję się o żonę kiedy jej auto nagle gaśnie.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Mam IDENTYCZNY problem i IDENTYCZNE objawy. Stawiam na LPG i przepustnicę. Na klimie chodzi dobrze, bo po włączeniu sprężarki nieco rosną wolne obroty. W lpg winę zwalam na wtryski (magic-jet). Co do przepustnicy - sądzę, że jest po prostu "za wolna", a co jest tego przyczyną - nie wiem. Planuję ją rozebrać i wyczyścić, ale wszytko, czyli mechanikę również.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Panowie i Panie. Wszystkie wężyki podciśnieĂą wymienione a problem pozostał.Może jednak spróbować podnieść vagiem trochę obroty albo wzbogacić mieszankę. Zastanawia mnie cały czas dlaczego na włączonej klimatyzacji wszystko z obrotami jest ok. Proszę jak ktoś wie to niech się podzieli wiedza o podnoszeniu obrotów i wzbogacaniu mieszanki. Rozkładam powoli ręce. 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
Obrotów vagiem, a nawet szklaną kulą nie podniesiesz. Już Ci pisałem, że na klimie działa ok, bo przy włączonej sprężarce komputer wzbogaca nieco mieszankę, bo ma większe obciążenie. Jak masz takie możliwości, to próbuj modyfikować mapy benzynowe w ECU audi - powodzenia
U siebie bawiłem się ustawieniami LPG i nawet jak mocno wzbogacę lub zubożę, to tylko przez chwilę jest lepiej, bo ECU benzynowe zaraz wprowadza korekty i sytuacja się powtarza. U mnie lekką poprawę dał dołek (-0.4) na wykresie mnożnika (stag) od 2 do 2,5ms (mniej więcej), ale to nadal partyzantka i np. w zimę nie sprawdza się za dobrze (a to już zasługa MJ). W pierwszej kolejności wziąłbym się za przepustnicę, tylko nie mam kiedy.

U siebie bawiłem się ustawieniami LPG i nawet jak mocno wzbogacę lub zubożę, to tylko przez chwilę jest lepiej, bo ECU benzynowe zaraz wprowadza korekty i sytuacja się powtarza. U mnie lekką poprawę dał dołek (-0.4) na wykresie mnożnika (stag) od 2 do 2,5ms (mniej więcej), ale to nadal partyzantka i np. w zimę nie sprawdza się za dobrze (a to już zasługa MJ). W pierwszej kolejności wziąłbym się za przepustnicę, tylko nie mam kiedy.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Proszę paĂąstwa, po problemie. Pojechałem do znajomego mechanika. Ma on dobry interfejs do grupy vaga i oprogramowanie VCDS. Podniesienie obrotów biegu jałowego zajęło mu może 5 min. Miałem w granicach 680-720. Teraz ustawione są na 820obr/min i problem znikł. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za podpowiedzi.
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
Chcialem podkrecic obroty vagiem bo mam za niskie zmienialismy wartosc testuj i wywala blad nie mozna wgl zmienic wartosci kod silnika ACK 2.8 Quattro 97 rok. Ma kto jakies pomysly odczego wywala blad?n moze jakis kod najpierw trzeba wpisac??? vag aktywny zarejestrowany. Prosze ojakies porady bede wdzieczny za pomoc. pozdrawiam
Witam.
Podepnę się pod temat gdyż mam podobnie, jednak z subtelną różnicą. Mianowicie- samochód po ponownym odpaleniu (silnik rozgrzany) gaśnie. Obroty zaraz po odpaleniu spadają do około 200-250 po czym ustawiają się na 750. Jednak raz na trzy- cztery odpalenia gaśnie, jakby nie był w stanie utrzymać obrotów. Dzieje się tak tylko na ciepłym silniku (wiadomo- brak ssania), na benzynie, gdyż na gaz przerzuca dopiero, mniej więcej, po ustabilizowaniu się obrotów. Po tym co przeczytałem na forum obstawiam nieszczelność na którymś z wężyków albo przepustnice. A może to problem gazu? Dodam tylko, że odma, świece i filtry wymienione. Proszę o pomoc.
Po podpięciu komputera (program VAS) wywaliło błędy katalizatorów górnych (?). Po obydwu stronach. Mechanik stwierdził że katy do wyprucia albo wymiany. Miał może ktoś coś takiego?
Podepnę się pod temat gdyż mam podobnie, jednak z subtelną różnicą. Mianowicie- samochód po ponownym odpaleniu (silnik rozgrzany) gaśnie. Obroty zaraz po odpaleniu spadają do około 200-250 po czym ustawiają się na 750. Jednak raz na trzy- cztery odpalenia gaśnie, jakby nie był w stanie utrzymać obrotów. Dzieje się tak tylko na ciepłym silniku (wiadomo- brak ssania), na benzynie, gdyż na gaz przerzuca dopiero, mniej więcej, po ustabilizowaniu się obrotów. Po tym co przeczytałem na forum obstawiam nieszczelność na którymś z wężyków albo przepustnice. A może to problem gazu? Dodam tylko, że odma, świece i filtry wymienione. Proszę o pomoc.
Po podpięciu komputera (program VAS) wywaliło błędy katalizatorów górnych (?). Po obydwu stronach. Mechanik stwierdził że katy do wyprucia albo wymiany. Miał może ktoś coś takiego?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 15:09
- Lokalizacja: zielona gora
Witam , mam probem z moja audi , posiadam a6 c5 1.8t 150km 1999r, jadac pomalu predkoscia patrolowa powiedzmy 50km wciskajac sprzeglo obroty spadaja normanie na tysiaka , ale jadac na 5 biegu predkoscia 100km wciskajac sprzeglo auto nie trzyma obrotow i gasnie , prosze o pomoc bo mechanicy rozkladaja rece
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Rozwiazales moze problem? Bo u mnie tez powoli zaczyna sie tak dziac. A wiadomo lepiej zapobiegac niz leczyc. Podcisnienia bede wymienial. Moze jakis czujnik pada? Dzisiaj sprawdze czy na bp tak sie nie dzieje. Wtryski zmienialem jakies 10 tys temu na hanne.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
W mojej ocenie podniesienie obrotów mija się z celem. Nie skarżycie się na duże spalanie wiec obstawiam ze dochodzi do dławienia auta zbyt duża dawką powietrza. Zakładając że przepustnica działa poprawie i przy puszczeniu gazu sprawnie opada do odpowiedniej pozycji to mimo to skądś dostaje się powietrze. Mając na uwadze fakt że nie dzieje się tak ciągle, a przy wciskaniu sprzęgła. Nieszczelność jest gdzieś na jakimś zaworku, przez którego nie powinno dochodzić do przepływu powietrza w sytuacji zaciągnięcia. W pierwszych sekundach podczas spadku nagłego obrotów przy domkniętej przepustnicy cylindry wytwarzają podciśnienie w kolektorze i dochodzi do zassania przez jakiś zawór powietrza. Sprawdź działanie wszystkich zaworków na przewodach które wchodzą w kolektor dolotowy.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
ciepło się zrobiło to będę dłubał. prawdopodobnie wymienie N75 ale to zobacze jak pozmieniam weżyki od niego. jak nie będe miał przeładowania na turbo to fajnie
Ale fajnie rzeczowo opisałeś problem. W zasadzie jego przyczynę 


Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a