Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ACK 2.8 193 KM] Spadające obroty silnika prawie do zera po

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Piotr111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 24 lis 2010, 20:56
Lokalizacja: Ślesin

[ ACK 2.8 193 KM] Spadające obroty silnika prawie do zera po

Post autor: Piotr111 » 15 maja 2012, 06:22

Szukam pomocy bo nie wiem już co robić z moją audi.Problemem są nisko spadające obroty silnika gdy wrzucam na luz. Jest o tyle ciekawie ,ze gdy jadę np. na piątym biegu 100km/h i wcisnę sprzęgło to obroty spadną na około 500 i za 2 sekundy wrócą do 750. Natomiast gdy wyluzuje jadąc na piątce 50km/h to obroty spadają nawet do zera i czasami auto gaśnie co jest troszkę niebezpieczne gdy przed rądem nagle nie mamy wspomagania. Co zauważyłem to gdy silnik auta pracuje na wolnych obrotach na postoju to każde przy-gazowanie tak o około 100obr( muśniecie pedału gazu) do góry koĂączy się tym ze obroty spadają prawie do zera(czasami nawet gaśnie), jeżeli wcisnę gazu więcej to po puszczeniu obroty ustawiają się prawie dobrze. Dodam że problem istniej i na LPG i na benzynie z tym że na benzynie obroty spadają znacznie mniej(gdyby tak było na gazie to nic bym nie pisał na forum :) ). Muszę napisać co ostatnio wymieniłem. Nowe sony lambda, przepływomierz, świece, ezektor razem z odmą, uszczelki klap zaworów, było czyszczenie przepustnicy i adaptacja. Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Poza tymi obrotami auto jeździ jak marzenie. spalanie tez jest ok. Instalacja gazowa sprawdzona na tip top(stag 300 z wgraną auto adaptacja) Co jest jeszcze ważnym moim odkryciem to, że gdy włączę klimatyzację problem znika. Nasuwa mi się myśl ,żeby spróbować wzbogacić mieszankę paliwa albo podnieść nie znacznie obroty do góry za pomocą vaga(wolne obroty na LPG wahają się pomiędzy 680 a 700). Proszę pomóżcie bo nie chcę cały czas jeździć z włączoną klimą, a co gorsza boję się o żonę kiedy jej auto nagle gaśnie.

iro83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 15 mar 2010, 13:36
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: iro83 » 15 maja 2012, 07:19

u mnie normalne obroty to ok 770-820obr/min. sprawdź czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza, może jakiś przewód podciśnieniowy nie trzyma, albo się zsunął. ja miałem taki problem, ale tylko na gazie...

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 15 maja 2012, 19:33

Piotr111,
Zrób próbę, skasuj błędy silnika mimo że ich nie ma, wtedy wyzerujesz korekty paliwowe (w blokach mierzonych grupa 007 powinny być same zera). Wyłącz lpg i zrób kilka km na samej pb i sprawdź czy jest poprawa.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 16 maja 2012, 15:21

Mam IDENTYCZNY problem i IDENTYCZNE objawy. Stawiam na LPG i przepustnicę. Na klimie chodzi dobrze, bo po włączeniu sprężarki nieco rosną wolne obroty. W lpg winę zwalam na wtryski (magic-jet). Co do przepustnicy - sądzę, że jest po prostu "za wolna", a co jest tego przyczyną - nie wiem. Planuję ją rozebrać i wyczyścić, ale wszytko, czyli mechanikę również.
Pozdrawiam,
Krisker

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 16 maja 2012, 17:16

U mnie magic-jety jakoś funkcjonowały przez 90 tys (choć straszono że bardzo szybko będę musiał je wymienić). I w koĂącu trzeba było się już z nimi pożegnać, za bardzo podlewały ostatnimi czasy. Możliwe że i u Was czas na wymianę wtrysków.

Piotr111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 24 lis 2010, 20:56
Lokalizacja: Ślesin

Post autor: Piotr111 » 18 maja 2012, 06:03

Panowie i Panie. Wszystkie wężyki podciśnieĂą wymienione a problem pozostał.Może jednak spróbować podnieść vagiem trochę obroty albo wzbogacić mieszankę. Zastanawia mnie cały czas dlaczego na włączonej klimatyzacji wszystko z obrotami jest ok. Proszę jak ktoś wie to niech się podzieli wiedza o podnoszeniu obrotów i wzbogacaniu mieszanki. Rozkładam powoli ręce. :(

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 18 maja 2012, 07:39

Obrotów vagiem, a nawet szklaną kulą nie podniesiesz. Już Ci pisałem, że na klimie działa ok, bo przy włączonej sprężarce komputer wzbogaca nieco mieszankę, bo ma większe obciążenie. Jak masz takie możliwości, to próbuj modyfikować mapy benzynowe w ECU audi - powodzenia <lol>

U siebie bawiłem się ustawieniami LPG i nawet jak mocno wzbogacę lub zubożę, to tylko przez chwilę jest lepiej, bo ECU benzynowe zaraz wprowadza korekty i sytuacja się powtarza. U mnie lekką poprawę dał dołek (-0.4) na wykresie mnożnika (stag) od 2 do 2,5ms (mniej więcej), ale to nadal partyzantka i np. w zimę nie sprawdza się za dobrze (a to już zasługa MJ). W pierwszej kolejności wziąłbym się za przepustnicę, tylko nie mam kiedy.
Pozdrawiam,
Krisker

Piotr111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 24 lis 2010, 20:56
Lokalizacja: Ślesin

Post autor: Piotr111 » 31 maja 2012, 05:13

Proszę paĂąstwa, po problemie. Pojechałem do znajomego mechanika. Ma on dobry interfejs do grupy vaga i oprogramowanie VCDS. Podniesienie obrotów biegu jałowego zajęło mu może 5 min. Miałem w granicach 680-720. Teraz ustawione są na 820obr/min i problem znikł. Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za podpowiedzi.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 31 maja 2012, 08:20

Człowiek uczy się całe życie - faktycznie znalazłem info o regulacji jałowych w necie, ale muszę na swoim sprzęcie sprawdzić. Zawsze sądziłem, że to na sztywno wpisane w mapy ECU.
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 17 kwie 2015, 11:30

Chcialem podkrecic obroty vagiem bo mam za niskie zmienialismy wartosc testuj i wywala blad nie mozna wgl zmienic wartosci kod silnika ACK 2.8 Quattro 97 rok. Ma kto jakies pomysly odczego wywala blad?n moze jakis kod najpierw trzeba wpisac??? vag aktywny zarejestrowany. Prosze ojakies porady bede wdzieczny za pomoc. pozdrawiam

Gatinho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 01 wrz 2015, 21:56
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: Gatinho » 10 wrz 2015, 22:19

Witam.

Podepnę się pod temat gdyż mam podobnie, jednak z subtelną różnicą. Mianowicie- samochód po ponownym odpaleniu (silnik rozgrzany) gaśnie. Obroty zaraz po odpaleniu spadają do około 200-250 po czym ustawiają się na 750. Jednak raz na trzy- cztery odpalenia gaśnie, jakby nie był w stanie utrzymać obrotów. Dzieje się tak tylko na ciepłym silniku (wiadomo- brak ssania), na benzynie, gdyż na gaz przerzuca dopiero, mniej więcej, po ustabilizowaniu się obrotów. Po tym co przeczytałem na forum obstawiam nieszczelność na którymś z wężyków albo przepustnice. A może to problem gazu? Dodam tylko, że odma, świece i filtry wymienione. Proszę o pomoc.

Po podpięciu komputera (program VAS) wywaliło błędy katalizatorów górnych (?). Po obydwu stronach. Mechanik stwierdził że katy do wyprucia albo wymiany. Miał może ktoś coś takiego?

koliber2015
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 wrz 2015, 15:09
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: koliber2015 » 27 wrz 2015, 15:22

Witam , mam probem z moja audi , posiadam a6 c5 1.8t 150km 1999r, jadac pomalu predkoscia patrolowa powiedzmy 50km wciskajac sprzeglo obroty spadaja normanie na tysiaka , ale jadac na 5 biegu predkoscia 100km wciskajac sprzeglo auto nie trzyma obrotow i gasnie , prosze o pomoc bo mechanicy rozkladaja rece

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 21 mar 2017, 09:38

Rozwiazales moze problem? Bo u mnie tez powoli zaczyna sie tak dziac. A wiadomo lepiej zapobiegac niz leczyc. Podcisnienia bede wymienial. Moze jakis czujnik pada? Dzisiaj sprawdze czy na bp tak sie nie dzieje. Wtryski zmienialem jakies 10 tys temu na hanne.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 25 mar 2017, 09:14

W mojej ocenie podniesienie obrotów mija się z celem. Nie skarżycie się na duże spalanie wiec obstawiam ze dochodzi do dławienia auta zbyt duża dawką powietrza. Zakładając że przepustnica działa poprawie i przy puszczeniu gazu sprawnie opada do odpowiedniej pozycji to mimo to skądś dostaje się powietrze. Mając na uwadze fakt że nie dzieje się tak ciągle, a przy wciskaniu sprzęgła. Nieszczelność jest gdzieś na jakimś zaworku, przez którego nie powinno dochodzić do przepływu powietrza w sytuacji zaciągnięcia. W pierwszych sekundach podczas spadku nagłego obrotów przy domkniętej przepustnicy cylindry wytwarzają podciśnienie w kolektorze i dochodzi do zassania przez jakiś zawór powietrza. Sprawdź działanie wszystkich zaworków na przewodach które wchodzą w kolektor dolotowy.

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 27 mar 2017, 15:18

ciepło się zrobiło to będę dłubał. prawdopodobnie wymienie N75 ale to zobacze jak pozmieniam weżyki od niego. jak nie będe miał przeładowania na turbo to fajnie :) Ale fajnie rzeczowo opisałeś problem. W zasadzie jego przyczynę :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja