[ C5+LPG] Problem z odpalenie w każdych warunkach ;/
To ja ci powiem co jest. A więc ze względu na to że silnik przez dłuższy czas dostawał bogatą dawkę gazu przeadoptowały się korekty w ECU. Addytywna oraz multiplikacyjna korekta na pewno będzie na minusie i to na obu bankach. Jak temu zaradzić? A więc trzeba usunąć wszystkie błędy z Ecu oraz przywrócić nastawy fabryczne. Korekty wrócą do normy. Następnie LPG trzeba tak korygować żeby korekty w ECU były o okolicach 0%. Długo walczyłem u siebie z tym problemem i dopiero wtryski HANA Black dały efekt a miałem to samo co ty. Nie paliła na dotyk tylko po czasie. Teraz jest ok i tak od pół roku.
Ferdrico
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Same się ustalają do panujących warunków. Gdy będą poza tolerancją pojawi się błąd. A w grupie vw jest spora tolerancja i zanim wyskoczy błąd silnik już może niepoprawnie funkcjonować.łukaniu pisze:czyli te korekty ecu to zrobić programem do LPG
łukaniu pisze: gaz był na regulacji .
Co wcale nie oznacza że został dobrze wyregulowany. Bo raczej nie sądzę że gazownik ustawiał w czasie jazdy z podglądem korekt.
Tak. Regulacje dokonuje się w czasie jazdy i z podglądem na korekty krótkoterminowe, i długoterminowe. Krótkoterminowa korekta może oscylować w okolicach -10~+10% ale długoterminowa powinna zostać przy 0%. Ja robię jakieś 20 do 30 km zanim uda mi się ułożyć mnożnik tak aby korekty były prawidłowe (gaz ma inną kalorykę więc nie zawsze mapy muszą się pokrywać ważne żeby korekty się trzymały norm). Trzeba monitorować czy niema błędu w ECU bo wtedy ECU pracuje w trybie awaryjnym i nie koryguje korekt. Budowa instalacji LPG też ma duży wpływ na utrzymanie korekt ale to w przypadku silnika typu V. Jeśli jesteś z okolic Wrocławia zapraszam do siebie, chętnie pomogę.
[ Dodano: 2012-05-28, 22:48 ]
A co do ustawienia ECU to trzeba zrobić to tak:
-wykasować wszystkie błędy i przywrócić nastawy fabryczne.
-przejechać kilka km na benzynie( ECU przyuczy się do korekt)
-wykonać auto kalibracje sterownika LPG i sprawdzić czy na wolnych obrotach korekty się trzymają normy. Jeśli nie to trzeba skorygować.
- podłączyć tester diagnostyczny i kompa do regulacji LPG i jechać w trasę wykonać regulację
-w trakcie regulacji podglądać korekty i do ich prawidłowej wartości regulować LPG
Tu potrzeba dwóch ludzi. Kierowca i operator kompa.
Dziś wykonywałem regulację w AUDI A6 C5 2.4 AFL trochę było z nią walki ale efekt koĂącowy był wspaniały. Nie czuć różnicy mocy między LPG a BP i pięknie przyśpiesza.
[ Dodano: 2012-05-28, 22:48 ]
A co do ustawienia ECU to trzeba zrobić to tak:
-wykasować wszystkie błędy i przywrócić nastawy fabryczne.
-przejechać kilka km na benzynie( ECU przyuczy się do korekt)
-wykonać auto kalibracje sterownika LPG i sprawdzić czy na wolnych obrotach korekty się trzymają normy. Jeśli nie to trzeba skorygować.
- podłączyć tester diagnostyczny i kompa do regulacji LPG i jechać w trasę wykonać regulację
-w trakcie regulacji podglądać korekty i do ich prawidłowej wartości regulować LPG
Tu potrzeba dwóch ludzi. Kierowca i operator kompa.
Dziś wykonywałem regulację w AUDI A6 C5 2.4 AFL trochę było z nią walki ale efekt koĂącowy był wspaniały. Nie czuć różnicy mocy między LPG a BP i pięknie przyśpiesza.
Ferdrico
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:17
- Lokalizacja: Liverpool
Witam mam problem z autkiem jeżdżę na lpg na zmiane z pb problem zaczął sie od bujania na wolnych a że był już czas do wymiany rozrządu to go wymieniłem {pełen komplet pompa i termo też}i sie zaczęło.Po wymianie rozrządu nastąpił wzrost zużycia paliwa nie wielki ale w granicach
10% i nadal buja silnikiem tak jakby nieco spadła moc po wyżej 160Km/h już się trzeba bujać, sprawdzono cewki świece zrobiona analiza spalin{Pb} wartości bardzo dobre aż za dobre sprawdzenie na vag nie ma błędów, nie robiłem
tylko logów bo nie bardzo wiem jak . Czy można sprawdzić prawidłowość ustawieĂą wałków na vagu
prosze o pomoc z góry dzięki
10% i nadal buja silnikiem tak jakby nieco spadła moc po wyżej 160Km/h już się trzeba bujać, sprawdzono cewki świece zrobiona analiza spalin{Pb} wartości bardzo dobre aż za dobre sprawdzenie na vag nie ma błędów, nie robiłem
tylko logów bo nie bardzo wiem jak . Czy można sprawdzić prawidłowość ustawieĂą wałków na vagu
prosze o pomoc z góry dzięki