Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] Problem z odpalenie w każdych warunkach ;/

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Awatar użytkownika
hammett
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 2012, 22:45
Lokalizacja: Łagiewniki

Post autor: hammett » 26 maja 2012, 23:21

To ja ci powiem co jest. A więc ze względu na to że silnik przez dłuższy czas dostawał bogatą dawkę gazu przeadoptowały się korekty w ECU. Addytywna oraz multiplikacyjna korekta na pewno będzie na minusie i to na obu bankach. Jak temu zaradzić? A więc trzeba usunąć wszystkie błędy z Ecu oraz przywrócić nastawy fabryczne. Korekty wrócą do normy. Następnie LPG trzeba tak korygować żeby korekty w ECU były o okolicach 0%. Długo walczyłem u siebie z tym problemem i dopiero wtryski HANA Black dały efekt a miałem to samo co ty. Nie paliła na dotyk tylko po czasie. Teraz jest ok i tak od pół roku.
Ferdrico

Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.

łukaniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2012, 15:06
Lokalizacja: Żary

Post autor: łukaniu » 28 maja 2012, 13:59

hammett,
czyli te korekty ecu to zrobić programem do LPG ??

[ Dodano: 2012-05-28, 14:01 ]
dodam że auto odpalane jest na benzynie a gaz był na regulacji . <nerwus> <nerwus>

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 28 maja 2012, 19:27

łukaniu pisze:czyli te korekty ecu to zrobić programem do LPG
Same się ustalają do panujących warunków. Gdy będą poza tolerancją pojawi się błąd. A w grupie vw jest spora tolerancja i zanim wyskoczy błąd silnik już może niepoprawnie funkcjonować.
łukaniu pisze: gaz był na regulacji .

Co wcale nie oznacza że został dobrze wyregulowany. Bo raczej nie sądzę że gazownik ustawiał w czasie jazdy z podglądem korekt.

łukaniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2012, 15:06
Lokalizacja: Żary

Post autor: łukaniu » 28 maja 2012, 20:07

Same się ustalają do panujących warunków. Gdy będą poza tolerancją pojawi się błąd. A w grupie vw jest spora tolerancja i zanim wyskoczy błąd silnik już może niepoprawnie funkcjonować.
dalej nie wiem ;p czyli to ECu ustawia się u LPG-owca ? i trzeba w trakcie jazdy tak ?

Awatar użytkownika
hammett
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 mar 2012, 22:45
Lokalizacja: Łagiewniki

Post autor: hammett » 28 maja 2012, 22:27

Tak. Regulacje dokonuje się w czasie jazdy i z podglądem na korekty krótkoterminowe, i długoterminowe. Krótkoterminowa korekta może oscylować w okolicach -10~+10% ale długoterminowa powinna zostać przy 0%. Ja robię jakieś 20 do 30 km zanim uda mi się ułożyć mnożnik tak aby korekty były prawidłowe (gaz ma inną kalorykę więc nie zawsze mapy muszą się pokrywać ważne żeby korekty się trzymały norm). Trzeba monitorować czy niema błędu w ECU bo wtedy ECU pracuje w trybie awaryjnym i nie koryguje korekt. Budowa instalacji LPG też ma duży wpływ na utrzymanie korekt ale to w przypadku silnika typu V. Jeśli jesteś z okolic Wrocławia zapraszam do siebie, chętnie pomogę.

[ Dodano: 2012-05-28, 22:48 ]
A co do ustawienia ECU to trzeba zrobić to tak:
-wykasować wszystkie błędy i przywrócić nastawy fabryczne.
-przejechać kilka km na benzynie( ECU przyuczy się do korekt)
-wykonać auto kalibracje sterownika LPG i sprawdzić czy na wolnych obrotach korekty się trzymają normy. Jeśli nie to trzeba skorygować.
- podłączyć tester diagnostyczny i kompa do regulacji LPG i jechać w trasę wykonać regulację
-w trakcie regulacji podglądać korekty i do ich prawidłowej wartości regulować LPG
Tu potrzeba dwóch ludzi. Kierowca i operator kompa.


Dziś wykonywałem regulację w AUDI A6 C5 2.4 AFL trochę było z nią walki ale efekt koĂącowy był wspaniały. Nie czuć różnicy mocy między LPG a BP i pięknie przyśpiesza.
Ferdrico

Jestem mechatronikiem pojazdowym. Pracuje w BOSCH CAR SERVICE i chętnie pomogę. Specjalizuję się w LPG.

Mecenas334
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 09 kwie 2010, 19:17
Lokalizacja: Liverpool

Post autor: Mecenas334 » 30 maja 2012, 00:45

Witam mam problem z autkiem jeżdżę na lpg na zmiane z pb problem zaczął sie od bujania na wolnych a że był już czas do wymiany rozrządu to go wymieniłem {pełen komplet pompa i termo też}i sie zaczęło.Po wymianie rozrządu nastąpił wzrost zużycia paliwa nie wielki ale w granicach
10% i nadal buja silnikiem tak jakby nieco spadła moc po wyżej 160Km/h już się trzeba bujać, sprawdzono cewki świece zrobiona analiza spalin{Pb} wartości bardzo dobre aż za dobre sprawdzenie na vag nie ma błędów, nie robiłem
tylko logów bo nie bardzo wiem jak . Czy można sprawdzić prawidłowość ustawieĂą wałków na vagu
prosze o pomoc z góry dzięki

łukaniu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2012, 15:06
Lokalizacja: Żary

Post autor: łukaniu » 02 cze 2012, 15:19

cewki zapłonowe sprawdziłeś ??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja