[A6 C6 2.0TDI] Problem z 2.0 TDI - głośna praca, drgania...
Witam. Jestem od paru dni na forum, mam a6 c6 avant silnik 2,0 BRF 136 KM r.p. styczeĂą 2007. Z tym silnikiem mam takie same problemy tj. przy obrotach 1800-2000 dość często ( nie zawsze) przerywa i słychać takie ziu, ziu, szarpie (to wszystko zazwyczaj na I i II biegu) i po zwiększeniu obrotów się uspokaja. Domyślam się, że to pompa oleju (imbus, gniazdo). Nie jestem ani mechanikiem ani specjalnym znawcą techniki, zatem zdecydowana większość fachowych określeĂą, zwrotów nic mi nie mówi albo niewiele.
Samochód sprowadziłem dwa lata temu z Belgii z przebiegiem ok. 160kkm, teraz mam ok.210kkm czyli "w strefie zagrożenia". Rozrząd kompletny wymieniałem ok. 10kkm temu. Moi znajomi użytkownicy aut z silnikiem takim lub ze 140 KM silnikiem mają podobne problemy, ale oni mówią, że ten typ tak ma. Nie chciałbym zatrzeć silnika, proszę o informację od użytkowników forum, czy i jak rozwiązali tego typu swoje problemy i co ew.polecają. Każda informacja może mi bardzo pomóc, zarówno na forum jak i na maila (drom51@wp.pl ) czy komórkę 722332298 (w godz. 7-22)
Pozdrawiam wszystkich .
Samochód sprowadziłem dwa lata temu z Belgii z przebiegiem ok. 160kkm, teraz mam ok.210kkm czyli "w strefie zagrożenia". Rozrząd kompletny wymieniałem ok. 10kkm temu. Moi znajomi użytkownicy aut z silnikiem takim lub ze 140 KM silnikiem mają podobne problemy, ale oni mówią, że ten typ tak ma. Nie chciałbym zatrzeć silnika, proszę o informację od użytkowników forum, czy i jak rozwiązali tego typu swoje problemy i co ew.polecają. Każda informacja może mi bardzo pomóc, zarówno na forum jak i na maila (drom51@wp.pl ) czy komórkę 722332298 (w godz. 7-22)
Pozdrawiam wszystkich .
drom, jeśli to jest to, co mówisz (napęd pompy), to polecam rzucić okiem na temat: a6-c6-20-tdi-jak-wywalic-zabierak-pompy ... htm#491908
Witam serdecznie,
wczoraj wymienilem u siebie w BLB pompe na lancuchu na kompletny zestaw kol zebatych z kolem na wal. Czesci zakupilem w Polsce. Wszystko bylo ok wczoraj, auto faktycznie mialo lepsza kulture pracy, nie bylo czuc drgan, chodzilo jakby ciszej. Dzisiaj po przejechaniu okolo 5km w miescie uslyszalem "dziwna" prace silnika, jakies zgrzyty/ klekot (naprawde glosno jak na diesla) tak do 1500rpm, potem wszystko ucicha.
Turbina dziala normalnie, silnik pracuje ( przynajmniej tak mi sie wydaje) regularnie. Aha, na biegu jalowym tez zaczal wydawac jakies dziwne odglosy, aczkolwiek nie takie jak w czasie jazdy.
Generalnie awarie mialem jakies 3tygodnie temu, samochod nie byl jezdzony tylko scholowany do garazu.
Dajcie znac czy mieliscie juz takie przypadki, bo przyznam szczerze, ze zaczynam panikowac...
Pozdrawiam.
wczoraj wymienilem u siebie w BLB pompe na lancuchu na kompletny zestaw kol zebatych z kolem na wal. Czesci zakupilem w Polsce. Wszystko bylo ok wczoraj, auto faktycznie mialo lepsza kulture pracy, nie bylo czuc drgan, chodzilo jakby ciszej. Dzisiaj po przejechaniu okolo 5km w miescie uslyszalem "dziwna" prace silnika, jakies zgrzyty/ klekot (naprawde glosno jak na diesla) tak do 1500rpm, potem wszystko ucicha.
Turbina dziala normalnie, silnik pracuje ( przynajmniej tak mi sie wydaje) regularnie. Aha, na biegu jalowym tez zaczal wydawac jakies dziwne odglosy, aczkolwiek nie takie jak w czasie jazdy.
Generalnie awarie mialem jakies 3tygodnie temu, samochod nie byl jezdzony tylko scholowany do garazu.
Dajcie znac czy mieliscie juz takie przypadki, bo przyznam szczerze, ze zaczynam panikowac...
Pozdrawiam.
Witam na forum. TydzieĂą temu zamieniłem Passata B5 na Audi A4 B7 listopad 2006 i powiem Wam, że jestem trochę przerażony. Mój Passek, który ma najechane 380 tyś nigdy nie stanął na drodze a tu widzę, że chyba tak fajnie nie będzie. Spędziłem kilka nocy na forum i teraz proszę pomóżcie mi doprecyzować kilka kwestii
1. Mam silnik BPW i czy mimo, że moje Audi jest z koĂąca 2006 roku to będę miał łaĂącuszek czy już koło zębate
Niby BPW były robione od 2004 do 2009 więc wskazywałoby na łaĂącuszek ale z drugiej strony pod koniec 2005 poprawili swój błąd i w większości silników zrobili koło zębate. Jak jest w przypadku BPW?
2. Przy gorącym silniku, podczas odpalania silnik zagrzechocze ale jest to sekunda tylko podczas odpalania i tylko jak jest gorący. Niby tak jakby rozrusznik albo to po prostu wina pompy? jak uważacie? Jeden mechanik powiedział mi, że to może być tylko wina starego oleju, którego jeszcze nie wymieniłem.
3. To jest automat. Samochód lekko przerywa przy jeździe tą samą prędkością ok. 60km/h przy obrotach ok 1500. Czy mam się martwić, że to skrzynia czy to silnik?
No i teraz najważniejsza sprawa. Czy dzwonić do AZ i przerabiać to? (na marginesie czy może znacie kogoś takiego na Dolnym ÂŚląsku??) Czy może regeneracja u Kolegi Tomka? No i czy jeśli mam łaĂącuszek to podczas modyfikacji chłopaki też to zmieniają na koło zębate?
No i co sądzicie o tym żeby jeździć aż się spieprzy i wtedy coś zrobić. Oczywiście cały czas patrzeć i pilnować OIL PRESSURE.
Wiem, że dużo tych pytaĂą ale proszę doradźcie coś bo nie mogę spać po tym wszystkim co przeczytałem tu. Dodam, że samochód ma 200 tysiaków.
Pozdrawiam
1. Mam silnik BPW i czy mimo, że moje Audi jest z koĂąca 2006 roku to będę miał łaĂącuszek czy już koło zębate

2. Przy gorącym silniku, podczas odpalania silnik zagrzechocze ale jest to sekunda tylko podczas odpalania i tylko jak jest gorący. Niby tak jakby rozrusznik albo to po prostu wina pompy? jak uważacie? Jeden mechanik powiedział mi, że to może być tylko wina starego oleju, którego jeszcze nie wymieniłem.
3. To jest automat. Samochód lekko przerywa przy jeździe tą samą prędkością ok. 60km/h przy obrotach ok 1500. Czy mam się martwić, że to skrzynia czy to silnik?
No i teraz najważniejsza sprawa. Czy dzwonić do AZ i przerabiać to? (na marginesie czy może znacie kogoś takiego na Dolnym ÂŚląsku??) Czy może regeneracja u Kolegi Tomka? No i czy jeśli mam łaĂącuszek to podczas modyfikacji chłopaki też to zmieniają na koło zębate?
No i co sądzicie o tym żeby jeździć aż się spieprzy i wtedy coś zrobić. Oczywiście cały czas patrzeć i pilnować OIL PRESSURE.
Wiem, że dużo tych pytaĂą ale proszę doradźcie coś bo nie mogę spać po tym wszystkim co przeczytałem tu. Dodam, że samochód ma 200 tysiaków.
Pozdrawiam
0x4B25A - dzięki za informacje i za linka , wcześniej zacząłem czytać cały obecny temat lecz strony otwierają mi się po 1-2 minutach . Nie wiem czy wszyscy tak mają (tekst stronki wchodzi szybko, lecz trzeba czekać na reklamy Google pod paskiem zadań , prośba do moderatora - zróbcie coś
. Siedziałem blisko 3 godziny i dowiedziałem się dużo istotnych informacji, ale dwie najważniejsze - dwa istotnie różniące się sposoby usuwania problemów z pompą olejową i dwóch wykonawców usług (piero i tomregeneracja - niestety dla mnie obaj z Trójmiasta). Mając tą wiedzę proszę o informacje od forumowiczów, którzy skorzystali z usług piero lub toma..... - jak to widzą? Jak się autko sprawuje po zmianach i jak dawno przeprowadzonych, co sugerują , a być może dowiem się, że jest ktoś bliżej mnie kto się tym też zajmuje!
Piero i Tomregeneracja - napiszcie proszę na PW albo na forum, czy i jak widzicie ewentualne rozwiązanie mojego problemu i czy to jest aby na pewno pompa??? Wiem, że cudotwórcami nie jesteście ale sądzę, że wasze doświadczenie i wiedza może mi pomóc. Jazda z Andrychowa do Trójmiasta (650km) w okresie EURO 2012 ze świadomością, że pompa może nie zdzierżyć , to niestety mało przyjemna perspektywa. Może jest jakiś inny sposób??

Piero i Tomregeneracja - napiszcie proszę na PW albo na forum, czy i jak widzicie ewentualne rozwiązanie mojego problemu i czy to jest aby na pewno pompa??? Wiem, że cudotwórcami nie jesteście ale sądzę, że wasze doświadczenie i wiedza może mi pomóc. Jazda z Andrychowa do Trójmiasta (650km) w okresie EURO 2012 ze świadomością, że pompa może nie zdzierżyć , to niestety mało przyjemna perspektywa. Może jest jakiś inny sposób??

u mnie drgania auta powodował dwumas, który był SPAWANY! tak handlarze robią auta przywiezione z niemiec, byle tylko zrobić i żeby sprzedać,
także według mnie jakbym kiedyś auto zmieniał to od razu po kupnie jade do AZ żeby mi sprawdzili cały silnik itd i pozmieniali to co zrobione na odpiernicz bylo,
żeby mnie znowu "niespodzianka" nie spotkała na drodze że się dwumas rozleciał, bo koleś co sprowadził auto to spawał części
jeszcze do tego miałem coś na silikon przyklejone, to też mi zrobili do porządku i teraz autko odpukać śmiga tak jak ma śmigać!
polecam ten serwis (AZ GDAĂSK)
także według mnie jakbym kiedyś auto zmieniał to od razu po kupnie jade do AZ żeby mi sprawdzili cały silnik itd i pozmieniali to co zrobione na odpiernicz bylo,
żeby mnie znowu "niespodzianka" nie spotkała na drodze że się dwumas rozleciał, bo koleś co sprowadził auto to spawał części

jeszcze do tego miałem coś na silikon przyklejone, to też mi zrobili do porządku i teraz autko odpukać śmiga tak jak ma śmigać!
polecam ten serwis (AZ GDAĂSK)
Witam, Słuchajcie czy krótki hałas podczas samego odpalania silnika to jest jednoznaczne, że to dwumas?? Aha to co najważniejsze hałas ten występuje tylko na gorącym silniku, nigdy na zimnym. Mechanik niby powiedział, że na 99% to to ale nie chciałbym wymieniać czegoś co może jest ok. Silnik BPW multitronic 2006. Jak cena koła dwumasowego + wymiana jest akceptowalna? Oczywiście poza ASO.
No właśnie też to czytałem, stąd moja wątpliwość... hmm... wie ktoś coś więcej na ten temat??MikeeNHa pisze:Nie wiem czy dobrze pamiętam, ale chyba gdzię na forum było pisane, że krótki hałas metaliczny przy rozruchu to napęd pompy. Niech ktoś mnie poprawi jeśli się mylę
Przypomne: 2.0 BPW na kole zębatym Audi A4 2006. MULTITRONIC
Objaw: Dziwny hałas, jakby szybki stuk metal o metal jedynie podczas odpalania samego silnika. Tylko gdy jest gorący, gdy jest zimny zero objawów.
Przyczyna:
Koło dwumasowe?
Zespół pompy oleju?
Rozrusznik?
Z góry dzięki za pomoc.
Witam wszystkich.
Tak aby troszeczkę odejść od tematu napędu pompy pozwolę sobie zadać pytanie, szczególnie do Piero, o podnoszenie mocy. Czy mając DPF powinno się go usunąć przy wirusowaniu, czy może zostać? Przy swoim trybie jazdy zabrudzenie filtra utrzymuje się na poziomie kilkunastu do dwudziestu paru procent.
Kolejna sprawa to czy przy przebiegu ponad 200k dołożenie 30 kucy jest jeszcze w miarę bezpieczne?
Tak aby troszeczkę odejść od tematu napędu pompy pozwolę sobie zadać pytanie, szczególnie do Piero, o podnoszenie mocy. Czy mając DPF powinno się go usunąć przy wirusowaniu, czy może zostać? Przy swoim trybie jazdy zabrudzenie filtra utrzymuje się na poziomie kilkunastu do dwudziestu paru procent.
Kolejna sprawa to czy przy przebiegu ponad 200k dołożenie 30 kucy jest jeszcze w miarę bezpieczne?