Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 150 KM] A8 D2 podciśnienie pytanie

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:01
Lokalizacja: Wawa

[ AKN 2.5 150 KM] A8 D2 podciśnienie pytanie

Post autor: salaj11 » 17 maja 2012, 14:48

Siemanko mam pytanie odnośnie podciśnienia przed zaworkiem N75 jest ok -1 natomiast już za przy wężu od turbiny jest -0,5 bara na egr jest to samo tylko że -0,6

czy to jest normalne że jest taka różnica przed zaworkami i za ????????????????????????????????

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 17 maja 2012, 17:00

salaj11, wartość podciśnienia za zaworami N18 i N75 zależy od wysterowania ich przez ECU (od 0-ra do 100%), w zależności od obrotów, ciśnienia doładowania, obciążenia itd. itd.

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:01
Lokalizacja: Wawa

Post autor: salaj11 » 17 maja 2012, 17:27

chodzi mi o bieg jałowy czyli postój z zapalonym silnikiem i jakie powinno być
czy może być różnica między n18 a n75
chyba na jałowym wszyscy powinni miec takie samo

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 17 maja 2012, 17:51

czy może być różnica między n18 a n75
Nie może, ale musi. Każdy z zaworów pracuje przecież niezależnie.
chyba na jałowym wszyscy powinni miec takie samo
No to już zależy od ogólnej kondycji silnika i jego wewnętrznej czystości :] (szczególnie kolektory i EGR
).

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:01
Lokalizacja: Wawa

Post autor: salaj11 » 17 maja 2012, 18:08

pytanie jest skierowane do osób które takich pomiarów dokonywały i pamiętają wartości to że wszystko jest zależne od kondycji silnika to sprawa normalna ale chyba nie ma różnicy 0,1 bara bo zawsze jest jakaś tolerancja na podpowiedzi osoby które już to robiły

przeczytałem już kilka tematów i wiem że mam na wyjściu z pompy -1 bara czyli git a jakie powinno być (lub jakie ktoś ma w innym aucie) przy turbinie czy przez zaworek ucieka mi 0,5 bara -50% to raczej dużo ale nie wiem czy ma tak być

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:01
Lokalizacja: Wawa

Post autor: salaj11 » 17 maja 2012, 19:57

ok teraz rozumiem jutro popołudniu to sprawdzę

czyli w BS 011 musi być 0 -100% w zeszłym roku miałem chyba 100,6% jeśli o to chodzi - ale i tak muliło

dzięki pozdrawiam

[ Dodano: 2012-05-22, 15:56 ]
Panowie chyba przełom w dochodzeniu podczas upalnych dni zamieniłem zaworki i wężyki miejscami od egru i turbo i jest znaczna poprawa, czyli mam rozumieć że muszę szukać zaworka N75 bo mój niby chodzi ale nie do koĂąca a wartość na jałowym ma -0,4 to chyba trochę mało

czy mogę tak jeździć ?
czy są to takie same zaworki n18 i n75

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 23 maja 2012, 19:49

salaj11 pisze:czy mogę tak jeździć ?
czy są to takie same zaworki n18 i n75
To nie są takie same zawory. Gdyby byly te same to miałyby te same numery katalogowe a tak nie jest. Prawdopodobnie róznia sie charakterystyką. Dla próby taka zamiana to sensowny pomysł ale jak juz teraz wiesz, że N75 niedomaga to go wymieĂą <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
salaj11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 08 cze 2009, 23:01
Lokalizacja: Wawa

Post autor: salaj11 » 24 maja 2012, 06:56

ok zdobyłem używany na podmianę ale różni się kostką

dzisiaj może uda mi się go podmienić, mam nadzieję że to on będzie przyczyną zamulania w gorące dni choć trochę to dziwne że jak jest chłodniej to auto pędzi jak szatan ale może wysoka temperatura powoduję np. zacieranie i nie pracuję w pełnym zakresie taką mam teorię

dzięki pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja