[a6 c5] Wysokie Spalanie 2.4 121kw
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Ja się mam czym pochwalić wysokie temperatury zawitały do naszej polski to spalanie mi spadło i teraz na 35L zrobiłem 320km w cyklu mieszanym ale 60% trasa. To wychodzi średnio 10.8L /100km według mnie to dobry wynik jak na 2.8
Na vagu brak błędów, nowy olej, świece, przewody, sondy, przepustnica wymyta i zaadaptowana i śmiga.
Na vagu brak błędów, nowy olej, świece, przewody, sondy, przepustnica wymyta i zaadaptowana i śmiga.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 22 sie 2009, 19:57
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oberburg
Moja mala w miescie jak nic 15 litrow wezmie,ale na trasie jest juz lepiej,przejezdzam 500km i tankuje 41 litrow,predkosci rozne,ponizej 140 nie schodzi ale i 170 nie przekraczam,autko jak na swoj wiek ma dopiero przejechane 124 tys jest w automacie-tiptronic.W ostatnim moim autku tez audicy 2.4l nie bylo tak wesolo na trasie,ale w miescie bylo moze o litr lepiej
ja właśnie kupiłem b5 avant 2,8q manual i spalanie mam na poziomie 12 l w mieście
a przy 90kmh na trasie zrobiłem 7,2l
a przy 90kmh na trasie zrobiłem 7,2l
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
yoorki pisze:czytam te wszystkie posty kolegów co mają te same silniki co ja i łapie się za głowe
mój ma 300 tys. na garbie i trase Sassnitz(Niemcy) - Ruda ÂŚląska 960 km robię na 130l no może 135l i przez cały czas tej podróży mam w uszach skargi żony:"... chcesz nas zabić?"
średnia prędkość 160km/h w zimę w Norwegii gdzie mieszkam przy tem. -25st C i wiecej niekiedy po mieście na jednym pełnym baku robie ok 440km nie mniej i raczej nie czekam aż mi auto stanie z braku laku w baku ale zaraz jak księgowy zapiszczy tankuje.
o co więc chodzi ? czy ja mam taki dobry egzemplarz czy z waszymi-bez obrazy -jest cos nie tak?
nie piszę tego żeby się chwalic czy tez wkurzać kogokolwiek ale dla informacji Waszej że jednak V6 to nie taki smok jak niektórzy sądzą.
pozdro
ja również się dziwię, że samochód na zachodzie mniej pali... w PL przy jedzie autostradowej 150-160 km/h bez obciążenia pali ok. 12,5-13 LPG. natomiast jak jechałem jakiś miesiąc temu spod granicy holenderskiej, max obciążenie: 4 osoby + pełny bagażnik, prędkość rzadko kiedy schodziła poniżej 170 km/h, spalanie wynosiło 13-13,5, wjeżdżając zaś do PL ta sama prędkość, te same warunki na drodze spalanie wzrosło do 14,5 <szok>
więc chyba już rozumiecie w czym problem? i wcale to nie zła jakość polskiego LPG
dodam tylko, że komputer bez błędów, wymienione przewody WN, świece, sondy i inne rzeczy...
Witam,
auto kupiłem tydzień temu, więc jestem świeżak. Zauważyłem także problem z dużym spalaniem. Trasa trochę miasto, trochę autostrada i pół zbiornika poszło mi na 180km, czyli koło 20L na 100km. Spodziewałem się raczej koło 15l, tym bardziej że jeżdżę bardzo spokojnie i nie mam ciężkiej nogi. Czasami jak gdzieś trzeba szybko wyjechać, to przycisnę, ale to rzadko bardzo.
Z tego, co czytałem większości pomogła wymiana świec, kabli i sond. Czy wymiana tych części powinna dać normalne spalanie?
auto kupiłem tydzień temu, więc jestem świeżak. Zauważyłem także problem z dużym spalaniem. Trasa trochę miasto, trochę autostrada i pół zbiornika poszło mi na 180km, czyli koło 20L na 100km. Spodziewałem się raczej koło 15l, tym bardziej że jeżdżę bardzo spokojnie i nie mam ciężkiej nogi. Czasami jak gdzieś trzeba szybko wyjechać, to przycisnę, ale to rzadko bardzo.
Z tego, co czytałem większości pomogła wymiana świec, kabli i sond. Czy wymiana tych części powinna dać normalne spalanie?
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
jak już to zaczął bym od diagnostyki a nie wymiany wszystkiego po kolei.stingear pisze:Czy wymiana tych części powinna dać normalne spalanie?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
Po podpięciu pod komputer poza bremslicht i problemem z centralką nie znalazł nic.
Może kwestia stylu jazdy - muszę się nim nauczyć, aby miał optymalne spalanie. Wcześniej napisałem, ze 180km mi pół baku poszło, korekta - poszło mi pół na 160km. Myślę że zimny silnik i krótkie dystanse miały na to wpływ. Troszkę zmieniłem styl jazdy, bardziej go rozgrzewam przed jazdą i spalanie jest mniejsze. Wcześniej pokazywał 19 albo albo sporo więcej, teraz oscyluje poniżej 12, sporadycznie przekracza piętnaście jak mu przycisnę. W każdym razie przewidywany dystans zwiększył mi się do 300km przy połowie baku. To dobrze, gdyż przy pełnym zaraz po zatankowaniu pokazywał 700km. Jak wszystko wyszło dam znać za jakieś 2 tygodnie, jak więcej pojeżdżę itp.
Może kwestia stylu jazdy - muszę się nim nauczyć, aby miał optymalne spalanie. Wcześniej napisałem, ze 180km mi pół baku poszło, korekta - poszło mi pół na 160km. Myślę że zimny silnik i krótkie dystanse miały na to wpływ. Troszkę zmieniłem styl jazdy, bardziej go rozgrzewam przed jazdą i spalanie jest mniejsze. Wcześniej pokazywał 19 albo albo sporo więcej, teraz oscyluje poniżej 12, sporadycznie przekracza piętnaście jak mu przycisnę. W każdym razie przewidywany dystans zwiększył mi się do 300km przy połowie baku. To dobrze, gdyż przy pełnym zaraz po zatankowaniu pokazywał 700km. Jak wszystko wyszło dam znać za jakieś 2 tygodnie, jak więcej pojeżdżę itp.
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 955
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
diagnostyka nie polega tylko na sprawdzeniu błędów tylko przyjrzeniu się pracy silnika w blokach pomiarowych w trybie live data. Patrzy się w dane z przepływki, pracy sond itp sprawach.stingear pisze:Po podpięciu pod komputer poza bremslicht i problemem z centralką nie znalazł nic.
Piszę to tak ogólnikowo - na necie masa informacji o diagnostyce nie tylko na naszym forum.
Ja od jakiegoś czasu dopiero studiuję temat.
No a jazda na krótkich odcinkach przy tak ujemnych temp. jakie mamy teraz na pewno mniejszemu spalaniu nie sprzyja.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
Poczytam o tej diagnostyce dokładniej. U mnie zadko temperatura spada poniżej 0, ale i tak jest zimno.
W każdym razie juz zauważyłem poprawę spalania. Silnik chodzi równo i cicho. Wpływ może mieć też to, że stał prawie rok nieużywany, bo gość miał operację na kolana i nie był w stanie po niej jeździć. Teraz najważniejsze musze ogarnąć problem z zamkiem.
W każdym razie juz zauważyłem poprawę spalania. Silnik chodzi równo i cicho. Wpływ może mieć też to, że stał prawie rok nieużywany, bo gość miał operację na kolana i nie był w stanie po niej jeździć. Teraz najważniejsze musze ogarnąć problem z zamkiem.
Jest dużo lepiej ze spalaniem. Komputer obecnie pokazuje średnie spalanie na poziomie 13L. Silnik i skrzynia musi się trochę rozgrzać, żeby zacząć dobrze pracować.
[ Dodano: 2018-02-10, 23:11 ]
Zrobiłem sobie ostatnio testy w VCDS i przy okazji odczytałem poziom zbiornika.
Wyszło mi, że mam 28l zatankowane. Następnie po przejechaniu ok. 60km ponownie sprawdziłem stan baku - wyszło 19l. Wychodzi na to, że w danym czasie spalanie miałem na poziomie 15l/100km przy jeździe mieszanej, bo 20km było na autobahnie. To i tak wydaje mi się za wysoki wynik, bo po mieście spodziewałbym się ok. 14l, po trasie dużo mniej, tak z 8l, może 9l.
Wiem też, że mam problem z obiema sondami Lambda - VCDS wywala dla obu sond "No Activity - Intermittent". I jeśli się dobrze doczytałem w necie, to sondy mają ogromny wpływ na spalanie.
I przypuszczam, że to sondy są powodem moich problemów z "ożłopliwością" auta.
[ Dodano: 2018-03-15, 20:22 ]
Witam,
dziś po wizycie u mechanika i ogarnięciu problemu wycieku oleju na kolektor, mechanik podpiął auto pod komputer. Wywaliło błąd czujnika temperatury. Okazało się, że czujnik był całkowicie odpięty. Mechanik zwrócił także uwagę na filtr powietrza, który okazał się być prawdopodobnie fabrycznym filtrem. Nowy zamówiłem. Ogarnę sondy i filtr i sprawdzę jak będzie się zachowywał.
[ Dodano: 2018-02-10, 23:11 ]
Zrobiłem sobie ostatnio testy w VCDS i przy okazji odczytałem poziom zbiornika.
Wyszło mi, że mam 28l zatankowane. Następnie po przejechaniu ok. 60km ponownie sprawdziłem stan baku - wyszło 19l. Wychodzi na to, że w danym czasie spalanie miałem na poziomie 15l/100km przy jeździe mieszanej, bo 20km było na autobahnie. To i tak wydaje mi się za wysoki wynik, bo po mieście spodziewałbym się ok. 14l, po trasie dużo mniej, tak z 8l, może 9l.
Wiem też, że mam problem z obiema sondami Lambda - VCDS wywala dla obu sond "No Activity - Intermittent". I jeśli się dobrze doczytałem w necie, to sondy mają ogromny wpływ na spalanie.
I przypuszczam, że to sondy są powodem moich problemów z "ożłopliwością" auta.
[ Dodano: 2018-03-15, 20:22 ]
Witam,
dziś po wizycie u mechanika i ogarnięciu problemu wycieku oleju na kolektor, mechanik podpiął auto pod komputer. Wywaliło błąd czujnika temperatury. Okazało się, że czujnik był całkowicie odpięty. Mechanik zwrócił także uwagę na filtr powietrza, który okazał się być prawdopodobnie fabrycznym filtrem. Nowy zamówiłem. Ogarnę sondy i filtr i sprawdzę jak będzie się zachowywał.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga