Prośba o analizę logów AEL - kopcenie, słaba moc
Prośba o analizę logów AEL - kopcenie, słaba moc
Witam
Od dłuższego czasu borykam się z problemem w mojej A6 C4 2.5 Tdi (AEL) Quattro. Auto kupiłem kilka miesięcy temu i od początku mojego użytkowania Audi kopci na czarno i charakteryzuje się słabą mocą. To jest mój pierwszy kontakt z AELem (w dodatku Quattro) wcześniej jeździłem C4 AAT i mam porównanie mocy niestety na niekorzyść AELa. Spalanie oscyluje w okolicach 10l/100km, przy jeździe mieszanej 60 trasa / 40 miasto. Po zapoznaniu sie z podobną tematyką na forum sprawdziłem szczelność dolotów (IC - kolektor i IC - turbina) i wszystko jest z nimi OK. Dawka paliwa około 3,5 - 4 mg, kąt wtrysku faluje od 45 do 65. Auto nie ma problemu z porannym rozruchem itp.
W związku z tym, że brakło juz mi pomysłów i zaczynam podejrzewać, że może problem leży w turbo, wtryskach lub pompie. Postanowiłem dziś zrobić logi statyczne i dynamiczne (to był mój debiut w tej materii:), nie zrobiłem grupy 00 ponieważ miałem VAGa w wersji trial.
Poniżej wklejone logi na VAGLOGu:
Statyczne
Grupa: 001
Log (0 - 001)
Grupa: 003
Log (1 - 003)
Grupa: 007
Log (2 - 007)
Grupa: 011
Log (3 - 011)
Grupa: 013
Log (4 - 013)
Dynamiczne:
Grupa: 001
Log (5 - 001)
Grupa: 003
Log (6 - 003)
Grupa: 008
Log (7 - 008)
Grupa: 010
Log (8 - 010)
Grupa: 011
Log (9 - 011)
Z góry dziękuję za opinie i sugestie dotyczące logów
			
			
									
									
						Od dłuższego czasu borykam się z problemem w mojej A6 C4 2.5 Tdi (AEL) Quattro. Auto kupiłem kilka miesięcy temu i od początku mojego użytkowania Audi kopci na czarno i charakteryzuje się słabą mocą. To jest mój pierwszy kontakt z AELem (w dodatku Quattro) wcześniej jeździłem C4 AAT i mam porównanie mocy niestety na niekorzyść AELa. Spalanie oscyluje w okolicach 10l/100km, przy jeździe mieszanej 60 trasa / 40 miasto. Po zapoznaniu sie z podobną tematyką na forum sprawdziłem szczelność dolotów (IC - kolektor i IC - turbina) i wszystko jest z nimi OK. Dawka paliwa około 3,5 - 4 mg, kąt wtrysku faluje od 45 do 65. Auto nie ma problemu z porannym rozruchem itp.
W związku z tym, że brakło juz mi pomysłów i zaczynam podejrzewać, że może problem leży w turbo, wtryskach lub pompie. Postanowiłem dziś zrobić logi statyczne i dynamiczne (to był mój debiut w tej materii:), nie zrobiłem grupy 00 ponieważ miałem VAGa w wersji trial.
Poniżej wklejone logi na VAGLOGu:
Statyczne
Grupa: 001
Log (0 - 001)
Grupa: 003
Log (1 - 003)
Grupa: 007
Log (2 - 007)
Grupa: 011
Log (3 - 011)
Grupa: 013
Log (4 - 013)
Dynamiczne:
Grupa: 001
Log (5 - 001)
Grupa: 003
Log (6 - 003)
Grupa: 008
Log (7 - 008)
Grupa: 010
Log (8 - 010)
Grupa: 011
Log (9 - 011)
Z góry dziękuję za opinie i sugestie dotyczące logów
Lipton, Węże sprawdzone, nawet jeden "podejrzany" wymieniony na nowy (ten od  IC do kolektora dolotowego - patent z wężem od Mastera podpasował  - dzięki forum). 
[ Dodano: 2012-05-16, 21:41 ]
... ciąg dalszy mojej walki o przywrócenie mocy w Audi z samochodu zostały wyjęte wtryski. Na maszynie okazało się, że wtrysk sterujący "leje". Pozostałe 4 wtryski są ok, ale otwierają się przy 160 bar'ach. Proszę o informację czy tak mogą być ustawione czy nie czasem na 180 - 190 bar'ów.
 z samochodu zostały wyjęte wtryski. Na maszynie okazało się, że wtrysk sterujący "leje". Pozostałe 4 wtryski są ok, ale otwierają się przy 160 bar'ach. Proszę o informację czy tak mogą być ustawione czy nie czasem na 180 - 190 bar'ów.
			
			
									
									
						[ Dodano: 2012-05-16, 21:41 ]
... ciąg dalszy mojej walki o przywrócenie mocy w Audi
 z samochodu zostały wyjęte wtryski. Na maszynie okazało się, że wtrysk sterujący "leje". Pozostałe 4 wtryski są ok, ale otwierają się przy 160 bar'ach. Proszę o informację czy tak mogą być ustawione czy nie czasem na 180 - 190 bar'ów.
 z samochodu zostały wyjęte wtryski. Na maszynie okazało się, że wtrysk sterujący "leje". Pozostałe 4 wtryski są ok, ale otwierają się przy 160 bar'ach. Proszę o informację czy tak mogą być ustawione czy nie czasem na 180 - 190 bar'ów.quattros  - końcówki wyregulowane w fachowym warsztacie - niestety nie rozwiązało to problemu.
przemik i spanky - dziękuje za Wasze sugestie. Mechanicznie (oprócz pompy wtryskowej) większość już sprawdziłem, więc wasze propozycje, że to soft wydają się dla mnie bardzo przekonywujące. Przyznam sie, że jestem totalnie zielony w temacie diagnozy i zmian "programu" w samochodzie.
Dlatego zwracam sie z prośbą o podanie na PW namiarów na osoby, które mogłyby mi pomóc w przywróceniu seryjnego programu (najlepiej w okolicach lubuskiego, dolnośląskiego lub wielkopolski).
Mam nadzieję, że to jest główny "winowajca" - braku mocy auta i dość sporego spalania jak na uzyskiwane osiągi
Ps. Tak, dla zaspokojenia mojej ciekawości, które logi wskazują na program ("wołający o pomstę do nieba").
			
			
									
									
						przemik i spanky - dziękuje za Wasze sugestie. Mechanicznie (oprócz pompy wtryskowej) większość już sprawdziłem, więc wasze propozycje, że to soft wydają się dla mnie bardzo przekonywujące. Przyznam sie, że jestem totalnie zielony w temacie diagnozy i zmian "programu" w samochodzie.
Dlatego zwracam sie z prośbą o podanie na PW namiarów na osoby, które mogłyby mi pomóc w przywróceniu seryjnego programu (najlepiej w okolicach lubuskiego, dolnośląskiego lub wielkopolski).
Mam nadzieję, że to jest główny "winowajca" - braku mocy auta i dość sporego spalania jak na uzyskiwane osiągi

Ps. Tak, dla zaspokojenia mojej ciekawości, które logi wskazują na program ("wołający o pomstę do nieba").
Dziś wyjąłem komputer z auta, wizualnie widać, że pokrywa komputera była otwierana "niefabrycznie" (nr. komputera 4A0 907 401 P). Moje pytanie jako laika w programowaniach brzmi: czy przy wymienie na inny komputer z innego AELa nie modzony oczywiście - przywrócę mu serię ? I czy odrazu powinno się wyczuć różnicę, czy trzeba będzie coś adaptować oraz czy nie wpłynie to na inne rzeczy - w aucie jest oryg. alarm z centralnym , immo itp. itd.
Ps. Dla przypomnienia auto już kupiłem w takim stanie a poprzedni właściciel nic nie wspomniał o jakiś zmianach w programie itp.
			
			
									
									
						Ps. Dla przypomnienia auto już kupiłem w takim stanie a poprzedni właściciel nic nie wspomniał o jakiś zmianach w programie itp.
- 
				
				rafal149135
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 252
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
- Lokalizacja: Katowice
Wymieniłem ECU na serię. Auto przestało dymić  więc jest bardzo duży postęp, ale wydaję mi się, że z mocą nadal coś jest nie tak. Auto bardzo wolno się zbiera.  Aby rozwiać moje przypuszczenia zrobiłem dziś nowe logi, które umieszczam poniżej.
 więc jest bardzo duży postęp, ale wydaję mi się, że z mocą nadal coś jest nie tak. Auto bardzo wolno się zbiera.  Aby rozwiać moje przypuszczenia zrobiłem dziś nowe logi, które umieszczam poniżej. 
Bardzo proszę o Wasze opinie na obecny stan.
Statyczne:
000
Log (25 - 000)
001
Log (26 - 001)
003
Log (27 - 003)
007
Log (28 - 007)
011
Log (29 - 011)
013
Log (30 - 013)
Basic Settings:
000
Log (31 - 000)
001
Log (32 - 001)
003
Log (33 - 003)
Dynamiczne:
000
Log (34 - 000,000)
001
Log (35 - 001)
003
Log (36 - 003)
008
Log (37 - 008)
010
Log (38 - 010)
011
Log (39 - 011)
Z góry dzięki za opinie na temat logów.
			
			
									
									
						 więc jest bardzo duży postęp, ale wydaję mi się, że z mocą nadal coś jest nie tak. Auto bardzo wolno się zbiera.  Aby rozwiać moje przypuszczenia zrobiłem dziś nowe logi, które umieszczam poniżej.
 więc jest bardzo duży postęp, ale wydaję mi się, że z mocą nadal coś jest nie tak. Auto bardzo wolno się zbiera.  Aby rozwiać moje przypuszczenia zrobiłem dziś nowe logi, które umieszczam poniżej. Bardzo proszę o Wasze opinie na obecny stan.
Statyczne:
000
Log (25 - 000)
001
Log (26 - 001)
003
Log (27 - 003)
007
Log (28 - 007)
011
Log (29 - 011)
013
Log (30 - 013)
Basic Settings:
000
Log (31 - 000)
001
Log (32 - 001)
003
Log (33 - 003)
Dynamiczne:
000
Log (34 - 000,000)
001
Log (35 - 001)
003
Log (36 - 003)
008
Log (37 - 008)
010
Log (38 - 010)
011
Log (39 - 011)
Z góry dzięki za opinie na temat logów.
przemik N75 podmienione - niestety bez zmian. Poniżej zrobione logi z drugim N75
Log (0 - 010)
Log (1 - 011)
Dla porównania zrobiłem jeszcze logi :
- z wypiętą wtyczką od N75
Log (0 - 011)
- z połączonymi wężykami IC i Turbo
Log (1 - 011)
			
			
									
									
						Log (0 - 010)
Log (1 - 011)
Dla porównania zrobiłem jeszcze logi :
- z wypiętą wtyczką od N75
Log (0 - 011)
- z połączonymi wężykami IC i Turbo
Log (1 - 011)
- 
				
				rafał kozar
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 43
- Rejestracja: 30 maja 2011, 23:29
- Lokalizacja: kłodzko
 
							












 
 
