Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BPP 2.7 179 KM] Róznice miedzy 2.7 a 3.0

Silniki wysokoprężne
igorw

Post autor: igorw » 11 maja 2012, 11:11

sawik, ale to argumenty za 3.0 :)
Z moich obserwacji największe spalanie "robi" najbardziej automatyczna skrzynia bo quattro tylko w ciężkich warunkach bardziej daje odczuć się na stacji.
Reasumując różnica spalania między 2.7 a 3.0 jest znikoma pomijając napęd i skrzynię.
2.7 TIP Q będzie palił więcej niz 3.0 FWD MAN (o ile takie były w ogóle robione ;) )

PS nie namawiam, ale teraz 4x4 ma u mnie priorytet, szczerze polecam.

Awatar użytkownika
mtrdk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 06 gru 2010, 14:05
Lokalizacja: Skanderborg DK

Post autor: mtrdk » 11 maja 2012, 11:27

Nie zgadzam sie z Wami tak do konca.
Jechalem razem ze znajomym on swoim 3.0 TDI Quattro a ja moim 2.7TDI FWD manual. Jego spalil 3 litry wiecej na 100 od mojego. Pociskalismy razem leb w leb wiec ta roznica jest jednak calkiem spora. Moje auto jest po virusie a jego nie.
Co do konstrukcji silnika to 2,7 i 3,0 sa bardzo podobne.
Pozdrawiam
M

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 11 maja 2012, 12:35

Podsumowując, jeśli nie ma innych czynników decydujacych na korzyść 2.7, jak np. stan, przebieg, pewność itp., to bierz 3.0 z Quattro i się nawet nie zastanawiaj... Tiptronic też polecam, bo jeździ się wyśmienicie <okok>

ollyon86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 350
Rejestracja: 09 maja 2012, 10:22
Imię: olyon86
Rocznik: 2016
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ollyon86 » 12 maja 2012, 16:03

Piotruś wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź , własnie mi o to chodziło <okok> . Poza tym jakoś od zawsze byłem za 2.7 najlepiej w manuale i przedni napęd , jeśli będzie Quattro też spoko.

Dzięki wszystkim za posty dużo pomogły :)

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2014
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 12 maja 2012, 16:05

Piotruś pisze:Reasumując powiem szczerze, że jak dla mnie zadbany silnik 2,7TDi nawet w połączeniu z tipem i quattro pod niektórymi względami wydaje się technicznie bezpieczniejszy i jednak (wbrew kilku opiniom innych Kolegów) zdecydowanie bardziej ekonomiczny - co przy zwykłej codziennej eksploatacji w normalnych warunkach drogowych - stawia go jednak zdecydowanie wyżej i blżej moich preferencji niż 3,0TDi.
Jasne - dostępnosć prawdziwie zadbanych i godnych zaufania egzemlarzy jest tak skromna, że pojemnosć silnika nie jest wartością priorytetową - ale gdybym miał do wyboru dwa bliźniacze egzemplarze różniące się jedynie silnikami (2,7 vs 3,0) - ja akurat wolałbym 2,7TDi i Tobie ollyon86 (subiektywnie) polecam to samo :> .
No i jest Piotruś to i są konkrety! <okok>

shaqal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1127
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:47
Imię: hmm?
Rocznik: 2021
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: Brak
Skrzynia: Brak
Paliwo: Brak
Lokalizacja: Grudziądz / Gdańsk - DES Auto
Kontakt:

Post autor: shaqal » 12 maja 2012, 17:48

Moje 2.7 TDI jest na sprzedaż jeśli bylbys chętny.

Spalanie w moim przypadku to średnio 8-8,5 litra, na trasie żeby zmieścic się w 7 litrach nie trzeba bardzo sie starać. W mieście do 11 litrów.

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 12 maja 2012, 21:47

na trasie żeby zmieścic się w 7 litrach nie trzeba bardzo sie starać
shaqal, jak to robisz?
ja niestety poniżej 7 nie zszedłem nigdy, chociaż za każdym razem kiedy jadę trasę obiecuję sobie, że może właśnie teraz się uda :)

Co do 2,7 TDI, to zdecydowanie polecam.
Czytając forum mam wrażenie, że w tym silniku nie ma tylu problemów co 3,0 TDI pomimo tego, że są to poniekąd bliźniacze jednostki.
A mocy wystarcza, naprawdę nie jest źle :)
pozdro ;)

Awatar użytkownika
cobra-1313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 maja 2011, 08:54
Lokalizacja: Nottingham-Gniezno

Post autor: cobra-1313 » 12 maja 2012, 22:40

shaqal pisze: Spalanie w moim przypadku to średnio 8-8,5 litra, na trasie żeby zmieścic się w 7 litrach nie trzeba bardzo sie starać. W mieście do 11 litrów.
Mamy takie samo spalanie trasa 7.2l średnie 8.5-9.5l jedyna różnica to miasto 11-13 ale miasto miastu nie równe
W życiu bym sobie nie darował jak bym kupił 2.7 a pisanie że to identyczne konstrukcje ale 2.7 jest lepsze <gafa>
rozumiem że przy ekonomicznej jeżdzie spali troszkę mniej ale jak jazda eko to 1.9 tdi a nie taki furacz .
Praktycznie nie widac różnicy a już na mokrym ośka wariuje, jedyne rozwiązanie to 2.7 tip-Q ale to nadal namiastka 3.0
LE MANS 271KM 502NM
255-35-19
VCDS 11.11.3
http://audi-maniacs.com/

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 13 maja 2012, 09:46

fabricjo, Ja spalanie 7-7,2 litra to mam ale przy 180 km/h przy 140 km/h nie przekraczam 6 litrów chyba swojego bardzo gnieciesz na gazie ;p

kochinur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 02 maja 2011, 16:39
Lokalizacja: Kielce

Post autor: kochinur » 13 maja 2012, 20:17

Mam pytanie:
Czy koło pasowe w 2,7 i 3,0 jest takie samo?

Awatar użytkownika
cobra-1313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 08 maja 2011, 08:54
Lokalizacja: Nottingham-Gniezno

Post autor: cobra-1313 » 13 maja 2012, 20:58

kochinur pisze:Mam pytanie:
Czy koło pasowe w 2,7 i 3,0 jest takie samo?
Tak
LE MANS 271KM 502NM
255-35-19
VCDS 11.11.3
http://audi-maniacs.com/

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 14 maja 2012, 08:47

igo_89 pisze:fabricjo, Ja spalanie 7-7,2 litra to mam ale przy 180 km/h przy 140 km/h nie przekraczam 6 litrów chyba swojego bardzo gnieciesz na gazie ;p
Wydaje mi się, że nie :)

Silnik ten sam, a taka różnica.
U mnie średnia na trasie wychodzi 110-120/h i ok 7.5l/100.
Przy 180 to mam coś koło 10/100. Tak mi się zdaje, bo aż tak szybko nie jeżdżę <lol>

igo_89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 590
Rejestracja: 04 lut 2011, 16:37
Imię: Forum Audi Iwo
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św/Warszawa
Kontakt:

Post autor: igo_89 » 14 maja 2012, 16:23

fabricjo, Poważnie mówię takie mam spalanko jak pisałem :)

igorw

Post autor: igorw » 14 maja 2012, 23:00

Piotruś, właśnie tak sobie życzyłem po cichu żebyś tu zajrzał ;)
Już czytałem podobną Twoją opinię o napinaczach i chciałem o coś zapytać a tamten wątek miał jakąś masakryczną ilość wpisów i ze 30 stron więc super że tu się trafiła okazja: czy ryzyko przeskoczenia łaĂącucha istnieje tylko podczas rozruchu? czy w każdej chwili podczas pracy silnika?
Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam.

blady99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 15 maja 2012, 09:37

To po co kupować 2,7 silnik, lepiej kupić 2,0 170km.. i mamy to samo co 2,7 tylko jeszcze mniej pali.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja