[ BPP 2.7 179 KM] Róznice miedzy 2.7 a 3.0
- fabricjo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 156
- Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
- Imię: Mario
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość
igo_89 Z tego co widzę to jedyna różnica jest w tym, że ja mam avanta a Ty sedana. Masa podobna.
A może wielkość kółek? Ja jeżdżę na 245/40/18. Zawsze też zapakowany, 4 osoby + bagaże
No chyba, że masz jakiś wirusik, który to powoduje, że zmniejsza się zużycie paliwa
Zastanawiam się co jeszcze może mieć znaczący wpływ na spalanie.
pozdro
ps. zaraz dostaniemy opie.... od admina, że wątek o spalaniu jest gdzie indziej
A może wielkość kółek? Ja jeżdżę na 245/40/18. Zawsze też zapakowany, 4 osoby + bagaże

No chyba, że masz jakiś wirusik, który to powoduje, że zmniejsza się zużycie paliwa

Zastanawiam się co jeszcze może mieć znaczący wpływ na spalanie.
pozdro
ps. zaraz dostaniemy opie.... od admina, że wątek o spalaniu jest gdzie indziej

Piotruś, wielkie dzięki, jednym słowem zbieram na wymianę napinaczy, mam nadzieję że do koĂąca roku mi się uda
albo zamiast wakacji...
A tak żeby rozwiać wątpliwości: wystarczy wymienić napinacze (3 szt) czy koła itp?
Jak głośniej grzechoczą to bardziej się "koĂączą"?
I jeszcze jedno: wystarczy je wymienić kierując się VINem? Czy trzeba wskazać że chodzi o "poprawione"? Czy silniki poprawione pozbawione tej wady mają takie same napinacze (zamienne) czy podobna sytuacja do 2.5 tdi gdzie pisałeś że wałki i pozostałe "manele" z poprawionej konstrukcji nie pasują do wcześniejszych?

A tak żeby rozwiać wątpliwości: wystarczy wymienić napinacze (3 szt) czy koła itp?
Jak głośniej grzechoczą to bardziej się "koĂączą"?
I jeszcze jedno: wystarczy je wymienić kierując się VINem? Czy trzeba wskazać że chodzi o "poprawione"? Czy silniki poprawione pozbawione tej wady mają takie same napinacze (zamienne) czy podobna sytuacja do 2.5 tdi gdzie pisałeś że wałki i pozostałe "manele" z poprawionej konstrukcji nie pasują do wcześniejszych?
- krawcraf
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
- Imię: Krawiec
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Blady99 chociażby dlatego 2.7 tdi jest lepsze od 2.0, że jest mniej awaryjne, ma lepszą kulturę pracy, jest sporo szybszy i bardziej elastyczny przy jednakowym spalaniu.
[ Dodano: 2012-05-16, 00:39 ]
Robiąc lekki off top jechałem kolegi 2.7tdi w manualu z virusem na 235ps. I możecie mi wierzyć lub nie ale 3.0tdi 233ps dostaje baty aż miło. Myślałem, że będzie niewielka różnica jeśli wogóle a tu taka niespodzianka!
Jestem umówiony na przyszły tydzieĂą do ECU Performance, zobaczymy ile z mojego wyciągną...
[ Dodano: 2012-05-16, 00:39 ]
Robiąc lekki off top jechałem kolegi 2.7tdi w manualu z virusem na 235ps. I możecie mi wierzyć lub nie ale 3.0tdi 233ps dostaje baty aż miło. Myślałem, że będzie niewielka różnica jeśli wogóle a tu taka niespodzianka!

krawcraf pisze:Blady99 chociażby dlatego 2.7 tdi jest lepsze od 2.0, że jest mniej awaryjne, ma lepszą kulturę pracy, jest sporo szybszy i bardziej elastyczny przy jednakowym spalaniu.
[ Dodano: 2012-05-16, 00:39 ]
Robiąc lekki off top jechałem kolegi 2.7tdi w manualu z virusem na 235ps. I możecie mi wierzyć lub nie ale 3.0tdi 233ps dostaje baty aż miło. Myślałem, że będzie niewielka różnica jeśli wogóle a tu taka niespodzianka!Jestem umówiony na przyszły tydzieĂą do ECU Performance, zobaczymy ile z mojego wyciągną...
No to twój kolega ma zmęczonego 3,0

Piotruś, dzięki za odpowiedź, zerknąłem też do wątku o koĂączącym sie rozrządzie i tam też napisałeś łopatologicznie co i jak, miło jednak że mozna przemysleć same napinacze co zdecydowanie zmniejszy cenę
też bym wolał wszystko wymienić skoro już będzie wyjety silnik.
Myślę o wymianie bo kiedy kupiłem autko w styczniu nie grzechotało aż tak, teraz znacząco więcej - jednak o tym też pisałeś - gęstość oleju.
Zamierzam zmienić napinacze bo autko ma 130 tys przebiegu i zamierzam nim dłużej pojeździć i wolę być pewien auta po prostu. No i ostatnio jakby głośniej się tłucze, dlatego zacząłem o tym mysleć.
A skala to proste: nie grzechocze - trochę grzechocze - grzechocze jak ch0lera - głośniej nie słyszałem
A czy są jakies objawy oprócz hałasu przy odpalaniu które będą sygnałami o rozrządzie? I czy możesz potwierdzić mi jeszcze że naprawdę awaria jest losowa tzn "czasem 300 tys czasem 100 tys"? Czy jest jakaś graniczny przebieg? Np "poniżej 100 tys nie słyszałem o awarii".
Pozdrawiam.

Myślę o wymianie bo kiedy kupiłem autko w styczniu nie grzechotało aż tak, teraz znacząco więcej - jednak o tym też pisałeś - gęstość oleju.
Zamierzam zmienić napinacze bo autko ma 130 tys przebiegu i zamierzam nim dłużej pojeździć i wolę być pewien auta po prostu. No i ostatnio jakby głośniej się tłucze, dlatego zacząłem o tym mysleć.
A skala to proste: nie grzechocze - trochę grzechocze - grzechocze jak ch0lera - głośniej nie słyszałem

a następnie mały zawał przy kasie <szok>w tej sprawie pełny luz - pomykasz do ASO i kupujesz pod własny VIN i beż żadnych kombinacji
A czy są jakies objawy oprócz hałasu przy odpalaniu które będą sygnałami o rozrządzie? I czy możesz potwierdzić mi jeszcze że naprawdę awaria jest losowa tzn "czasem 300 tys czasem 100 tys"? Czy jest jakaś graniczny przebieg? Np "poniżej 100 tys nie słyszałem o awarii".
Pozdrawiam.
Piotruś, znów dzięki za info - jesteś ostoją tego forum!
Gdzieś liczyłeś ile wyjdzie ale całość z łaĂącuchami i kołami - czy możesz odnieść się do samych napinaczy i ślizgów ile mnie-więcej to będzie? Bo robocizna to wiadomo zależy gdzie.
Z łaĂącuchami Audi dało plamę, ale z tiptronikiem jeszcze większą - w karcie jest jak krowie na rowie napisane że nie przewiduje sie wymiany oleju a autko kupiłem własnie kiedy zdechła skrzynia
No teraz na pewno jest sprawna a i auto taniej wyrwałem, jednak niesmak pozostaje... przecież przy cenie auta 200 000 zł wymiana oleju w skrzyni to "pikuś" a i częsta nie jest. Nie zrozumiem ich nigdy.
Gdzieś liczyłeś ile wyjdzie ale całość z łaĂącuchami i kołami - czy możesz odnieść się do samych napinaczy i ślizgów ile mnie-więcej to będzie? Bo robocizna to wiadomo zależy gdzie.
Z łaĂącuchami Audi dało plamę, ale z tiptronikiem jeszcze większą - w karcie jest jak krowie na rowie napisane że nie przewiduje sie wymiany oleju a autko kupiłem własnie kiedy zdechła skrzynia

No teraz na pewno jest sprawna a i auto taniej wyrwałem, jednak niesmak pozostaje... przecież przy cenie auta 200 000 zł wymiana oleju w skrzyni to "pikuś" a i częsta nie jest. Nie zrozumiem ich nigdy.