Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BPP 2.7 179 KM] Róznice miedzy 2.7 a 3.0

Silniki wysokoprężne
igorw

Post autor: igorw » 15 maja 2012, 09:48

blady99, a czytałes ten wątek od początku? 2.0 to inny silnik niż porównywane 2.7 czy 3.0.

Awatar użytkownika
fabricjo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 156
Rejestracja: 26 gru 2009, 19:16
Imię: Mario
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Lokalizacja: St-Ghislain BE/Zamość

Post autor: fabricjo » 15 maja 2012, 12:41

igo_89 Z tego co widzę to jedyna różnica jest w tym, że ja mam avanta a Ty sedana. Masa podobna.
A może wielkość kółek? Ja jeżdżę na 245/40/18. Zawsze też zapakowany, 4 osoby + bagaże :)
No chyba, że masz jakiś wirusik, który to powoduje, że zmniejsza się zużycie paliwa :)
Zastanawiam się co jeszcze może mieć znaczący wpływ na spalanie.
pozdro

ps. zaraz dostaniemy opie.... od admina, że wątek o spalaniu jest gdzie indziej <rotfl>

igorw

Post autor: igorw » 15 maja 2012, 22:44

Piotruś, wielkie dzięki, jednym słowem zbieram na wymianę napinaczy, mam nadzieję że do koĂąca roku mi się uda :( albo zamiast wakacji...
A tak żeby rozwiać wątpliwości: wystarczy wymienić napinacze (3 szt) czy koła itp?
Jak głośniej grzechoczą to bardziej się "koĂączą"?
I jeszcze jedno: wystarczy je wymienić kierując się VINem? Czy trzeba wskazać że chodzi o "poprawione"? Czy silniki poprawione pozbawione tej wady mają takie same napinacze (zamienne) czy podobna sytuacja do 2.5 tdi gdzie pisałeś że wałki i pozostałe "manele" z poprawionej konstrukcji nie pasują do wcześniejszych?

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 16 maja 2012, 00:37

Blady99 chociażby dlatego 2.7 tdi jest lepsze od 2.0, że jest mniej awaryjne, ma lepszą kulturę pracy, jest sporo szybszy i bardziej elastyczny przy jednakowym spalaniu.

[ Dodano: 2012-05-16, 00:39 ]
Robiąc lekki off top jechałem kolegi 2.7tdi w manualu z virusem na 235ps. I możecie mi wierzyć lub nie ale 3.0tdi 233ps dostaje baty aż miło. Myślałem, że będzie niewielka różnica jeśli wogóle a tu taka niespodzianka! :) Jestem umówiony na przyszły tydzieĂą do ECU Performance, zobaczymy ile z mojego wyciągną...

blady99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 19 cze 2009, 08:43
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: blady99 » 16 maja 2012, 08:43

krawcraf pisze:Blady99 chociażby dlatego 2.7 tdi jest lepsze od 2.0, że jest mniej awaryjne, ma lepszą kulturę pracy, jest sporo szybszy i bardziej elastyczny przy jednakowym spalaniu.

[ Dodano: 2012-05-16, 00:39 ]
Robiąc lekki off top jechałem kolegi 2.7tdi w manualu z virusem na 235ps. I możecie mi wierzyć lub nie ale 3.0tdi 233ps dostaje baty aż miło. Myślałem, że będzie niewielka różnica jeśli wogóle a tu taka niespodzianka! :) Jestem umówiony na przyszły tydzieĂą do ECU Performance, zobaczymy ile z mojego wyciągną...

No to twój kolega ma zmęczonego 3,0 :)

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 16 maja 2012, 17:00

Dlaczego zmęczonego? Moc taka sama, NM nawet wiecej do tego manual i mniejsza masa. O tym, że 2.7 bedzie szybsze w przedziale między 100 - 200km/h to można było się spodziewać ale tu nawet do 100km/h był szybszy 2.7 co mnie lekko zaskoczyło bo jednak to tylko przód napęd.

igorw

Post autor: igorw » 16 maja 2012, 18:59

krawcraf, quattro niestety zabiera trochę z przyspieszenia, za to może w zimie staniemy na ćwiare? :)

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 16 maja 2012, 19:24

W zimie to możesz nawet podjechać octavia 1.9 tdi 90ps! :D do 5 nie ma trakcji :)

igorw

Post autor: igorw » 17 maja 2012, 07:54

Piotruś, dzięki za odpowiedź, zerknąłem też do wątku o koĂączącym sie rozrządzie i tam też napisałeś łopatologicznie co i jak, miło jednak że mozna przemysleć same napinacze co zdecydowanie zmniejszy cenę :) też bym wolał wszystko wymienić skoro już będzie wyjety silnik.
Myślę o wymianie bo kiedy kupiłem autko w styczniu nie grzechotało aż tak, teraz znacząco więcej - jednak o tym też pisałeś - gęstość oleju.
Zamierzam zmienić napinacze bo autko ma 130 tys przebiegu i zamierzam nim dłużej pojeździć i wolę być pewien auta po prostu. No i ostatnio jakby głośniej się tłucze, dlatego zacząłem o tym mysleć.
A skala to proste: nie grzechocze - trochę grzechocze - grzechocze jak ch0lera - głośniej nie słyszałem :)
w tej sprawie pełny luz - pomykasz do ASO i kupujesz pod własny VIN i beż żadnych kombinacji
a następnie mały zawał przy kasie <szok>
A czy są jakies objawy oprócz hałasu przy odpalaniu które będą sygnałami o rozrządzie? I czy możesz potwierdzić mi jeszcze że naprawdę awaria jest losowa tzn "czasem 300 tys czasem 100 tys"? Czy jest jakaś graniczny przebieg? Np "poniżej 100 tys nie słyszałem o awarii".
Pozdrawiam.

igorw

Post autor: igorw » 17 maja 2012, 10:26

Piotruś, znów dzięki za info - jesteś ostoją tego forum!
Gdzieś liczyłeś ile wyjdzie ale całość z łaĂącuchami i kołami - czy możesz odnieść się do samych napinaczy i ślizgów ile mnie-więcej to będzie? Bo robocizna to wiadomo zależy gdzie.
Z łaĂącuchami Audi dało plamę, ale z tiptronikiem jeszcze większą - w karcie jest jak krowie na rowie napisane że nie przewiduje sie wymiany oleju a autko kupiłem własnie kiedy zdechła skrzynia <glupek>
No teraz na pewno jest sprawna a i auto taniej wyrwałem, jednak niesmak pozostaje... przecież przy cenie auta 200 000 zł wymiana oleju w skrzyni to "pikuś" a i częsta nie jest. Nie zrozumiem ich nigdy.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 maja 2012, 10:37

igorw pisze:wymiana oleju w skrzyni to "pikuś"
A ile razy mówiliśmy, aby wymieniać... bo producent (ZF) takową przewiduje? <okok>

igorw

Post autor: igorw » 17 maja 2012, 13:18

0x4B25A, i to jest dla mnie zagadką że producet co innego a Audi co innego no po prostu skandal!

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 17 maja 2012, 13:26

igorw, dokładnie tak... skandal... ale jeszcze większym skandalem jest reklamować rozrząd jako longlife wiedząć, że jest g... warty...
Oni powinni każdemu, komu padnie rozrząd, naprawiać go za free, w ramach akcji serwisowej... ale po co... <zalamka>

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 17 maja 2012, 13:29

...skoro mozna zdzierac z przecietnego kowalskiego kase i to nie mala <nerwus>

Awatar użytkownika
krawcraf
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 lis 2011, 19:20
Imię: Krawiec
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krawcraf » 17 maja 2012, 14:19

IGORW ja tutaj czegoś nie rozumiem, masz przejchane 130k km i już ci grzechocze łaĂącuch rozrządu i padł TIP? Przepraszam, że zapytam ale jesteś pewien tego przebiegu?

[ Dodano: 2012-05-17, 14:20 ]
PIOTRUÂŚ czy 2.7 BPP miał ten sam problem z łaĂącuchem co BMK?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja