Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 Tdi] 1.9 co potrzeba do podniesienia mocy?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
KissEK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 10 lis 2011, 23:36
Lokalizacja: Zabrze

[ A6 C5 Tdi] 1.9 co potrzeba do podniesienia mocy?

Post autor: KissEK » 07 maja 2012, 02:35

Cześć.
Wertuję teraz temat chip tuningu. I chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób można jeszcze zmodyfikować silnik mechanicznie (IC, wtryski, trubo) Jakie konkrety i ceny takich zabaw wyglądają, tematów jest sporo i po części mi się już nasuwa konkretny plan tego wszystkiego. Prosiłbym o porady odnośnie tego wszystkiego.
Pozdrawiam Tomek.

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 07 maja 2012, 17:51

KissEK pisze: w jaki sposób można jeszcze zmodyfikować silnik mechanicznie (IC, wtryski, trubo)
oprócz tego jeszcze półośki bo z nadmiaru mocy polecą, pewnie skrzynia też i sprzęgło na jakieś nowe, w każdym razie musisz się liczyć z kosztami na te elementy bo długo nie wytrzymają.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 07 maja 2012, 18:50

pompa 11
wtryski 0.230
turbo BRD
IC
Sprzęgło

KissEK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 10 lis 2011, 23:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: KissEK » 07 maja 2012, 20:00

alukard podobnie myslalem caly czas tylko wtryski 216.
Jeszcze mam pytanie czego można się spodziewać po wymianie na przykład wtrysków 216 + program. 230 + program? 216 + brd + program? 230 z samym programem mi się nie widzi, ori turbawka tego nie rozdmucha zapewne. Fakt faktem że nie da rady się rzucić na wszystkie graty od razu tylko będą kompletowane w miare możliwości ;)

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 08 maja 2012, 20:33

alukard pisze:pompa 11
wtryski 0.230
turbo BRD
IC
Sprzęgło
~ 180PS i 380 Nm
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 08 maja 2012, 20:58

a seryjne sprzęgło jaką moc ogarnie?tak by zaraz się nie skoĂączyło?

tomi382
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 20 lut 2012, 17:38
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie

Post autor: tomi382 » 08 maja 2012, 21:16

Jak jest sprzęgło sprawne to 160KM i 320NM powinno śmiało ogarnąć więc nie wiem skąd tyle paniki ze sprzęgłem <mysli>
głodny wiedzy xD

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 09 maja 2012, 00:20

tomi382 pisze:Jak jest sprzęgło sprawne to 160KM i 320NM powinno śmiało ogarnąć więc nie wiem skąd tyle paniki ze sprzęgłem <mysli>
potwierdzam spokojnie ogarnia taką moc seryjne sprzęgło sam mam podobne parametry

Awatar użytkownika
bart3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 15 sty 2010, 10:14
Imię: Bartek
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin/Piaski
Kontakt:

Post autor: bart3k » 09 maja 2012, 08:18

zchrobot pisze:
tomi382 pisze:Jak jest sprzęgło sprawne to 160KM i 320NM powinno śmiało ogarnąć więc nie wiem skąd tyle paniki ze sprzęgłem <mysli>
potwierdzam spokojnie ogarnia taką moc seryjne sprzęgło sam mam podobne parametry
Jakie modyfikacje przprowadziłeś by uzyskać taki wynik?

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 10 maja 2012, 21:57

bart3k pisze:
zchrobot pisze:
tomi382 pisze:Jak jest sprzęgło sprawne to 160KM i 320NM powinno śmiało ogarnąć więc nie wiem skąd tyle paniki ze sprzęgłem <mysli>
potwierdzam spokojnie ogarnia taką moc seryjne sprzęgło sam mam podobne parametry
Jakie modyfikacje przprowadziłeś by uzyskać taki wynik?
sprezarka od AWX, wtryski 216 no i FMIC by sie przydal
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

Awatar użytkownika
rebok23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2011, 12:54
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: rebok23 » 16 maja 2012, 16:24

alukard pisze:pompa 11
wtryski 0.230
turbo BRD
IC
Sprzęgło

Witam. PYTANKO
Pompa 11 co to?? Czyżby tylko pompa paliwowa w baku koszt 300zł???

http://allegro.pl/tuning-sportowe-wtrys ... 19650.html 1350zł
http://allegro.pl/regenerowane-turbo-br ... 05870.html 1500zł
IC to pewnie NOWY INTERCOOLER tak??? Koszt niewielki 200zł i jest.
Sprzęgło nowe tak??? Cena około 600zł samo sprzęgło ( koło 2masowe nie).

Czyli po zakupie Audi a6 98-99r 1.9 Tdi 110km za około 15tyś zł dokładam 5tyś ( oczywiście wymieniam wszystko na raz plus oleje, filtry i rozrząd) i mamy bez problemu 170km ??? Czy musimy jeszcze coś dograć do auta typu nowy program itp???
A więc za około20tyś mamy fajne autko. Czy musimy liczyć się z jeszcze innymi kosztami?? A i czy na tych wtryskach muszę lać tylko najlepszą ropkę??? POZDRAWIAM

KissEK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 10 lis 2011, 23:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: KissEK » 16 maja 2012, 20:50

o pompę to chodzi wtryskową ;)
sprzegło wypadało by poszukać jakieś mocniejsze niż seryjne, bo jak wymieniać to nie ma sensu wymieniać na takie samo.
Oczywiście po skompletowaniu i założeniu gratów udajesz się na chipa. w 5tce się raczej na pewno nie zmieścisz.
no i za cenę 15 tys to szczerze będzie Ci ciężko znaleźć w miare zadbane 1.9 tdi z takiego rocznika, o ile motor będzie zdrowy i będziesz w stanie to sprawdzić to całą reszte można sobie również systematycznie dopieszczać.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 08 cze 2012, 08:54

wez pod uwage, ze te samochody maja grubo ponad 200 tys.
Nie lepiej kupic zadbane 2.5 tdi 180 ?

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 08 cze 2012, 13:09

Taa bo 2.5 tdi mają mniej.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 09 cze 2012, 10:39

Wiem, ze mniej nie maja ale nie w tym rzecz.
W tym momencie 2.5 tdi wytrzyma wiecej niz zmodzony na 170-180 koni 1.9 tdi.
Chcesz miec mocna fure -> 2.5 tdi.
Chcesz aby samochod palil Ci 5/100 i byl bezawaryjny -> 1,9 tdi

Pamietam jak kolega mial golfa 2 1.6 td. wymodzil to delikatnie na ok 100-120 koni. raz w miesiacu cos padalo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja