Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 Tdi] 1.9 co potrzeba do podniesienia mocy?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
michu1002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:29
Lokalizacja: barlinek

Post autor: michu1002 » 09 cze 2012, 12:03

Ja też obstawiam za 1.9 tdi , a poza tym nawet jak coś się zepsuje to słupek 1.9 za 1000zł kupisz idealny z gwarancją a w 2.5 pada wszystko jak muchy. Osobiście odradzam ten motor ciągle coś jest nie tak a zawieść może w każdej chwili. I w dodatku pali jak smok to lepiej już kupić sobie benzynę zamiast tego 2.5

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 09 cze 2012, 22:59

jak to mawia moj Ojciec : jak bedziesz dbal to bedziesz jezdzil.
Kolego miales 2.5 tdi kiedys ?
wiesz, ze w 2k3-2k4 robili juz sprawne 2.5 tdi ? np. BAU ?

Odnosnie awaryjnosci -> wypowiedzial posiadacz 3.0 tdi ;x.

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 10 cze 2012, 19:29

No coś w tym jest z tymi 2,5TDI :) Trzeba się samemu przekonać i tyle. W moim przypadku wygląda to tak że równo z koleżanką z pracy kupiłem A6 C5, ona 2,5TDI a ja 1.8T. Roczniki prawie te same ;)

Po pól roku użytkowania ona włożyła już w auto ok. 7k zł a ja sobie jeżdżę bezawaryjnie :)
No i cały czas coś jest nie tak z tym jej autem.

To z mojego doświadczenia ;)

Pozdrawiam
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 11 cze 2012, 09:53

w sumie...lepsze takie 1.8t niz 1.9 tdi ;]. chip + lpg i nie ma problemu ;].

Musisz mnie z Nia poznac... ja tez w pol roku juz 7 tys wpakowalem ;] ( odpukac! )

michu1002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:29
Lokalizacja: barlinek

Post autor: michu1002 » 01 lip 2012, 23:49

michok, Wiesz kolego wiem że 3.0 tez nie sa idealne i też padają ale jak kupujesz sobie 2.0 tdi w takim aucie a przejedziesz się 3.0 to za żadne skarby nie będziesz chciał wsiadac do 2.0. A akurat w tym modelu te 2.0 padają równo z 3.0 a koszty naprawy te same tak że obojętne co wymienisz, a w c5 to jednak jest porządny motor 1.9 który nie pada i jeździ za darmo prawie.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 02 lip 2012, 00:00

michu1002 pisze:michok, Wiesz kolego wiem że 3.0 tez nie sa idealne i też padają ale jak kupujesz sobie 2.0 tdi w takim aucie a przejedziesz się 3.0 to za żadne skarby nie będziesz chciał wsiadac do 2.0. A akurat w tym modelu te 2.0 padają równo z 3.0 a koszty naprawy te same tak że obojętne co wymienisz, a w c5 to jednak jest porządny motor 1.9 który nie pada i jeździ za darmo prawie.
ale slabo jezdzi :P.
mozna szybciej :D.

michu1002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:29
Lokalizacja: barlinek

Post autor: michu1002 » 02 lip 2012, 15:15

coś za coś, dla żony lepszego auta nie kupisz, bezpieczne mało pali i nie psuje się, i w dodatku nie najgorzej wygląda.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 03 lip 2012, 09:33

michu1002 pisze:coś za coś, dla żony lepszego auta nie kupisz, bezpieczne mało pali i nie psuje się, i w dodatku nie najgorzej wygląda.
wiesz kolego z tym bezpieczenstwem to roznie...wczesniej mialem Skode felicje 1.9d. mialo to 64 km i naprawde strach bylo tym jezdzic...wole, dusza na ramieniu podczas wyprzedzania...
IMO samochod powinien miec te 140-170 km aby sprawnie sie odpychac, zwlaszcza ze masa to ok 1.5 tony.

Audi A7 3.0 BMK 224KM

Post autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM » 05 lip 2012, 10:55

Napewno nie jeździłeś 1.9tdi 131KM bo byś zmienił zdanie, spokojnie wystarczy mocy do wyprzedzania i dynamicznej jazdy. Zawsze można dłubnąć program i masz 170KM.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 05 lip 2012, 12:24

johntailor pisze:Napewno nie jeździłeś 1.9tdi 131KM bo byś zmienił zdanie, spokojnie wystarczy mocy do wyprzedzania i dynamicznej jazdy. Zawsze można dłubnąć program i masz 170KM.
fakt. 131 nie mialem okazji jechac...superbem 1.9 tdi 105 koni na poczatku mysalem, ze cos sie popsulo ;p.

2.5 tdi tez mozna poddac chipowi :).

Audi A7 3.0 BMK 224KM

Post autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM » 05 lip 2012, 12:57

osobiście 2.5 tdi bałbym się chipować ze względu na awaryjność tych jednostek.

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 05 lip 2012, 13:55

johntailor pisze:osobiście 2.5 tdi bałbym się chipować ze względu na awaryjność tych jednostek.
a to druga strona medalu :).

slyszalem, ze pompy zle to znosza...bardzo zle nawet...
chociaz ABT udalo sie 204km wyciagnac z tego silnika a tam raczej "Zdzisie" nie pracuja.

karolp1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 24 sie 2009, 09:26
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karolp1 » 28 lip 2012, 13:07

kolega postu zdziałał coś w kierunku zmiany gratów????czy nadal teoria?????czy ktoś może się wypowiedzieć na temat wymiany sprzęgła na mocniejsze bo ja w swojej c4 1.9tdi 1z, wtryski AEL 0.210, turbo caha, pompa11mm mam problem z ori sprzegłem jednomasowym sachs od audi 80 b4 tdi nie wyrabia na 3 biegu od 2tys do 3tys obrotów, czy ktoś montował jakieś seryjne mocniejsze sprzegło od sachsa ????czy tylko Radzikowski ratuje????
Audi a6 c4 1.9tdi 140KM :D

RaKo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 15 mar 2010, 12:11
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 31 lip 2012, 22:20

Daję rękę uciąć ,że dłubnięta samym softem 130ka wysrywa wszystkie seryjne 2,5 te poprawione też,ale co innego 2,5 poprawiony ma piękną kulturę pracy.Suma sumarum 2,5 to ani to szybkie,ani oszczędne :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja