[ C5+LPG] Błąd zbyt bogatej mieszanki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Wracam do tematu z dalszym problemem. Po załączeniu klimatyzacji i zmianie kół na większe samochód zaczął gasnąć na gazie podczas pracy na biegu jałowym. Praktycznie nie dało się jeździć.
Na benzynie wszystko jest OK i błędy w sterowniku nie występują.
Ponieważ mam jakiś stary sterownik gazu nie ma tam możliwości ustawienia punktów P1 i P2.
Sprawdziłem czasy wtrysku benzyny. Bez klimatyzacji około 3,3ms, po przełączeniu na gaz wartość wzrastała do około 4,5ms.
Z klimatyzacją czas wtrysku benzyny około 4,3ms, po załączeniu gazu wartość wzrastała do 6-7ms. Jak widać nie da się idealnie ustawić systemu. Wychodzi na to, że na lato (jazda z klimą) trzeba inaczej ustawiać, a na zimę inaczej. Ustawiłem tak przesunięcie aby czas wtrysku benzyny był około 6ms przy załączonej klimatyzacji i pracy na gazie.
Błąd w sterowniku silnika nadal występuje.
Sprawdzałem też korekty na Vagu. Na biegu jałowym podczas przełączania benzyna/gaz nic nie występowało. Próby dynamicznej nie robiłem.
Macie jeszcze jakieś sugestie?
Na benzynie wszystko jest OK i błędy w sterowniku nie występują.
Ponieważ mam jakiś stary sterownik gazu nie ma tam możliwości ustawienia punktów P1 i P2.
Sprawdziłem czasy wtrysku benzyny. Bez klimatyzacji około 3,3ms, po przełączeniu na gaz wartość wzrastała do około 4,5ms.
Z klimatyzacją czas wtrysku benzyny około 4,3ms, po załączeniu gazu wartość wzrastała do 6-7ms. Jak widać nie da się idealnie ustawić systemu. Wychodzi na to, że na lato (jazda z klimą) trzeba inaczej ustawiać, a na zimę inaczej. Ustawiłem tak przesunięcie aby czas wtrysku benzyny był około 6ms przy załączonej klimatyzacji i pracy na gazie.
Błąd w sterowniku silnika nadal występuje.
Sprawdzałem też korekty na Vagu. Na biegu jałowym podczas przełączania benzyna/gaz nic nie występowało. Próby dynamicznej nie robiłem.
Macie jeszcze jakieś sugestie?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Przede wszystkim masz za wysokie ciśnienie gazu i za małe dysze w Valtekach.
Na ciśnieniu 1.67bara Valtek nigdy nie będzie działał stabilnie.
Z ciśnieniem musisz zejść do 1-1.1bara a dysze rozwiercić do co najmniej 2.5mm i wtedy zaczynać strojenie.
Stroić z podglądem na korekty w Vagu a nie tylko w oparciu o mapki no a do tego potrzebowałbyś kogoś żeby jechał autem wtedy zrobisz to pożądnie.
Jeśli nie czujesz się na siłach to lepiej jedź do jakiegoś kumatego gazownika
Wejdź na www.lpg-forum.pl i tam znajdziesz fachowca nie daleko siebie.
Na ciśnieniu 1.67bara Valtek nigdy nie będzie działał stabilnie.
Z ciśnieniem musisz zejść do 1-1.1bara a dysze rozwiercić do co najmniej 2.5mm i wtedy zaczynać strojenie.
Stroić z podglądem na korekty w Vagu a nie tylko w oparciu o mapki no a do tego potrzebowałbyś kogoś żeby jechał autem wtedy zrobisz to pożądnie.
Jeśli nie czujesz się na siłach to lepiej jedź do jakiegoś kumatego gazownika
Wejdź na www.lpg-forum.pl i tam znajdziesz fachowca nie daleko siebie.
- HattoriHonza
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 288
- Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin, Polska
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Waltek precyzyjny nie jest ale dosc wydajny i spokojnie obrobi 150KM.
Wydajnosc a precyzja i szybkosc to rozne parametry.
Przy wiekszej mocy z cylindra na walteku kalibruje sie wiekszy skok tloczka nawet do 0.6mm co zwieksza jego wydajnosc.
Widocznie miales za male dysze bo wiekszosc gazmenow daje za male lub nawet w ogole nie koryguje dysz.
Wydajnosc a precyzja i szybkosc to rozne parametry.
Przy wiekszej mocy z cylindra na walteku kalibruje sie wiekszy skok tloczka nawet do 0.6mm co zwieksza jego wydajnosc.
Widocznie miales za male dysze bo wiekszosc gazmenow daje za male lub nawet w ogole nie koryguje dysz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
A zatem sprawa przedstawia się następująco.
Z parownika zdjęty był przewód podciśnieniowy. Po jego założeniu auto mocno szarpie przez pierwsze 2min po przełączeniu na gaz rano i po dłuższym postoju, tak jakby któryś wtrysk nie dawał gazu lub też ogólnie było za niskie ciśnienie. Zastanawiam się czy nie zdjąć i zaślepić tego przewodu.
Zjechałem ciśnieniem gazu do 1,08-1,1 bara przy założonym przewodzie podciśnieniowym (bez przewodu wzrastało o 0,3 bara).
Dysze mam zamontowane 3.5mm - tak wynika z konfiguracji.
Bez klimy ciśnienie benzyny na gazie 2,2ms na benzynie 2.8ms. Z klimą ciśnienie na gazie 4,8ms na benzynie 4,4ms.
Kumatego gazownika nie znalazłem w okolicy.
Z parownika zdjęty był przewód podciśnieniowy. Po jego założeniu auto mocno szarpie przez pierwsze 2min po przełączeniu na gaz rano i po dłuższym postoju, tak jakby któryś wtrysk nie dawał gazu lub też ogólnie było za niskie ciśnienie. Zastanawiam się czy nie zdjąć i zaślepić tego przewodu.
Zjechałem ciśnieniem gazu do 1,08-1,1 bara przy założonym przewodzie podciśnieniowym (bez przewodu wzrastało o 0,3 bara).
Dysze mam zamontowane 3.5mm - tak wynika z konfiguracji.
Bez klimy ciśnienie benzyny na gazie 2,2ms na benzynie 2.8ms. Z klimą ciśnienie na gazie 4,8ms na benzynie 4,4ms.
Kumatego gazownika nie znalazłem w okolicy.
- arkadiuso
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
- Imię: Arkadiusz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Do Suwałk nie masz znowu tak daleko kolega z lpg-forum mzloty http://lpg-forum.pl/mzloty-u6540.html poradzi sobie zadzwoĂą zapytaj..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Oj widzę że masz ogólny bałagan pod maską.
Podciśnienie masz mieć założone na króciec reduktora, bez tego nie ma szans żeby to działało.
Dysze dowiesz się jakie masz jak wykręcisz je z wtryskiwaczy i sprawdzisz.
To co napisane jest na wtryskiwaczach na naklejce to nie jest średnica nawierconych dysz.
Podciśnienie masz mieć założone na króciec reduktora, bez tego nie ma szans żeby to działało.
Dysze dowiesz się jakie masz jak wykręcisz je z wtryskiwaczy i sprawdzisz.
To co napisane jest na wtryskiwaczach na naklejce to nie jest średnica nawierconych dysz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Możesz spróbować przestawić na 30 stopni bo możliwe że twoje wtryski potrzebują korekty od temperatury. A jeśli jej nie ma to podniesienie temp przełączania może pomóc.wojciech007 pisze:A czy to, że mam ustawioną temperaturę przełączania na 20 stopni może mieć wpływ na poranne problemy?
Oczywiście.wojciech007 pisze:Czy normalną rzeczą jest, że parownik pracujący z podciśnieniem i bez daje różne ciśnienia (tak jak pisałem 0,3 bara różnicy)?
Podciśnienie powoduje ruch membrany i zmianę ciśnienia.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Wężyki podłączone jak należy, ciśnienie ustawione tak jak pisałem 1,08-1,1. Wtryskiwacze na 90% są 3.5mm, ale jeszcze to sprawdzę.fassi1 pisze:Nic nie wykombinujesz ani tego nie ogarniesz dopóki nie podłączysz tego prawidłowo.
Podciśnienie ma być podłączone do reduktora a ciśnienie ustawione na początek na 1-1.05
i dysze wtryskiwaczy mają być nawiercone co najmniej na 2.5.
Inaczej auto nie będzie jeździć poprawnie.
Zrobię też w najbliższym czasie logi na Vagu i zobaczymy. Jakieś sugestie przed wykonaniem logów?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
Zamieszczam zatem zdjęcia z oscyloskopu.
Poranne odpalenie silnika i jazda. Przez jakieś 5-10s po przełączeniu na gaz delikatnie szarpało silnikiem jakby nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa. Temperatura przełączania była 20st. przestawiłem na 25st. i zobaczę jutro rano. Dziwi mnie tylko fakt, iż na zdjętym przewodzie podciśnieniowym od parownika nic nie szarpało.
Druga sprawa to, że przestawiłem w piątek ciśnienie gazu na 1,08-1,1bara a dzisiaj jest już zupełnie inne.
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Kolejne zdjęcia to już inna jazda testowa. Pytanie: dlaczego jak hamuję silnikiem to strasznie wzrasta ciśnienie gazu? Czy to normalne?
![Obrazek]()
![Obrazek]()
A to wykres czasów wtrysku: benzyna bez klimy, benzyna z klimą, gaz bez klimy, gaz z klimą.
![Obrazek]()
Na koniec logi z Vaga z pierwszej porannej jazdy
Log (0 - 002,007,013)
Poranne odpalenie silnika i jazda. Przez jakieś 5-10s po przełączeniu na gaz delikatnie szarpało silnikiem jakby nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa. Temperatura przełączania była 20st. przestawiłem na 25st. i zobaczę jutro rano. Dziwi mnie tylko fakt, iż na zdjętym przewodzie podciśnieniowym od parownika nic nie szarpało.
Druga sprawa to, że przestawiłem w piątek ciśnienie gazu na 1,08-1,1bara a dzisiaj jest już zupełnie inne.
Kolejne zdjęcia to już inna jazda testowa. Pytanie: dlaczego jak hamuję silnikiem to strasznie wzrasta ciśnienie gazu? Czy to normalne?
A to wykres czasów wtrysku: benzyna bez klimy, benzyna z klimą, gaz bez klimy, gaz z klimą.
Na koniec logi z Vaga z pierwszej porannej jazdy
Log (0 - 002,007,013)
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Wszystkie screeny są zrobione podczas pracy na gazie.
Zrób screeny na jałowym na gazie i na benzynie bez żadnych klim świateł itp.
Ciśnienie ustawia się na reduktorze kręcąc śrubą regulacyjną na przodzie podczas gdy silnik pracuje na gazie (nie na benzynie).
Zmniejsz ciśnienie do 1.05bara czyli kręć śrubą na reduktorze podczas pracy na gazie tak aby ciśnienie pokazywane przez program wynosiło 1.05, Silver jest stabilny jeśli chodzi ciśnienie i raz ustawione nie będzie się zmieniało, jedynie przy koĂącówce gazu w butli delikatnie wzrośnie o około 0.05-0.07bara ale taka już jest charakterystyka reduktorów KME.
Zostaw ten wężyk podciśnienia idący do reduktora w spokoju i nie eksperymentuj ściągając go, jedynie załóż tam opaskę zaciskową bo masz silnik z turbem więc tam powstaje ciśnienie w przeciwieĂąstwie do aut wolnossących bez turba gdzie jest podciśnieni, więc jak nie ma opasek na tych wężykach na wszystkich koĂącach to może tworzyć się nieszczelność i będziesz tracił ciśnienie doładowania.
Zrób screeny na jałowym na gazie i na benzynie bez żadnych klim świateł itp.
Ciśnienie ustawia się na reduktorze kręcąc śrubą regulacyjną na przodzie podczas gdy silnik pracuje na gazie (nie na benzynie).
Zmniejsz ciśnienie do 1.05bara czyli kręć śrubą na reduktorze podczas pracy na gazie tak aby ciśnienie pokazywane przez program wynosiło 1.05, Silver jest stabilny jeśli chodzi ciśnienie i raz ustawione nie będzie się zmieniało, jedynie przy koĂącówce gazu w butli delikatnie wzrośnie o około 0.05-0.07bara ale taka już jest charakterystyka reduktorów KME.
Zostaw ten wężyk podciśnienia idący do reduktora w spokoju i nie eksperymentuj ściągając go, jedynie załóż tam opaskę zaciskową bo masz silnik z turbem więc tam powstaje ciśnienie w przeciwieĂąstwie do aut wolnossących bez turba gdzie jest podciśnieni, więc jak nie ma opasek na tych wężykach na wszystkich koĂącach to może tworzyć się nieszczelność i będziesz tracił ciśnienie doładowania.