Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] Błąd zbyt bogatej mieszanki

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 01 maja 2012, 22:44

Wracam do tematu z dalszym problemem. Po załączeniu klimatyzacji i zmianie kół na większe samochód zaczął gasnąć na gazie podczas pracy na biegu jałowym. Praktycznie nie dało się jeździć.
Na benzynie wszystko jest OK i błędy w sterowniku nie występują.
Ponieważ mam jakiś stary sterownik gazu nie ma tam możliwości ustawienia punktów P1 i P2.
Sprawdziłem czasy wtrysku benzyny. Bez klimatyzacji około 3,3ms, po przełączeniu na gaz wartość wzrastała do około 4,5ms.
Z klimatyzacją czas wtrysku benzyny około 4,3ms, po załączeniu gazu wartość wzrastała do 6-7ms. Jak widać nie da się idealnie ustawić systemu. Wychodzi na to, że na lato (jazda z klimą) trzeba inaczej ustawiać, a na zimę inaczej. Ustawiłem tak przesunięcie aby czas wtrysku benzyny był około 6ms przy załączonej klimatyzacji i pracy na gazie.
Błąd w sterowniku silnika nadal występuje.
Sprawdzałem też korekty na Vagu. Na biegu jałowym podczas przełączania benzyna/gaz nic nie występowało. Próby dynamicznej nie robiłem.
Macie jeszcze jakieś sugestie?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 maja 2012, 07:38

Przede wszystkim masz za wysokie ciśnienie gazu i za małe dysze w Valtekach.
Na ciśnieniu 1.67bara Valtek nigdy nie będzie działał stabilnie.
Z ciśnieniem musisz zejść do 1-1.1bara a dysze rozwiercić do co najmniej 2.5mm i wtedy zaczynać strojenie.
Stroić z podglądem na korekty w Vagu a nie tylko w oparciu o mapki no a do tego potrzebowałbyś kogoś żeby jechał autem wtedy zrobisz to pożądnie.
Jeśli nie czujesz się na siłach to lepiej jedź do jakiegoś kumatego gazownika
Wejdź na www.lpg-forum.pl i tam znajdziesz fachowca nie daleko siebie.

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 02 maja 2012, 10:26

Ja nie czujęabsolutnie żadnej różnicy między zimą a latem, klimą a bez klimy. Jak załączam klimę na gazie to tylko mi lekko wachnie wskazówka obrotów i tyle. fassi1, a czy Valtek jest w stanie w ogóle zaspokoić 1.8T? Bo z moich przeżyć z czerwonymi valtekami wynikło, że nie ma szans.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 maja 2012, 11:15

Waltek precyzyjny nie jest ale dosc wydajny i spokojnie obrobi 150KM.
Wydajnosc a precyzja i szybkosc to rozne parametry.
Przy wiekszej mocy z cylindra na walteku kalibruje sie wiekszy skok tloczka nawet do 0.6mm co zwieksza jego wydajnosc.
Widocznie miales za male dysze bo wiekszosc gazmenow daje za male lub nawet w ogole nie koryguje dysz.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 05 maja 2012, 13:17

A zatem sprawa przedstawia się następująco.
Z parownika zdjęty był przewód podciśnieniowy. Po jego założeniu auto mocno szarpie przez pierwsze 2min po przełączeniu na gaz rano i po dłuższym postoju, tak jakby któryś wtrysk nie dawał gazu lub też ogólnie było za niskie ciśnienie. Zastanawiam się czy nie zdjąć i zaślepić tego przewodu.
Zjechałem ciśnieniem gazu do 1,08-1,1 bara przy założonym przewodzie podciśnieniowym (bez przewodu wzrastało o 0,3 bara).
Dysze mam zamontowane 3.5mm - tak wynika z konfiguracji.
Bez klimy ciśnienie benzyny na gazie 2,2ms na benzynie 2.8ms. Z klimą ciśnienie na gazie 4,8ms na benzynie 4,4ms.
Kumatego gazownika nie znalazłem w okolicy.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 05 maja 2012, 13:44

Do Suwałk nie masz znowu tak daleko kolega z lpg-forum mzloty http://lpg-forum.pl/mzloty-u6540.html poradzi sobie zadzwoĂą zapytaj..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 05 maja 2012, 13:51

Oj widzę że masz ogólny bałagan pod maską.
Podciśnienie masz mieć założone na króciec reduktora, bez tego nie ma szans żeby to działało.
Dysze dowiesz się jakie masz jak wykręcisz je z wtryskiwaczy i sprawdzisz.
To co napisane jest na wtryskiwaczach na naklejce to nie jest średnica nawierconych dysz.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 06 maja 2012, 09:22

A czy to, że mam ustawioną temperaturę przełączania na 20 stopni może mieć wpływ na poranne problemy?
Czy normalną rzeczą jest, że parownik pracujący z podciśnieniem i bez daje różne ciśnienia (tak jak pisałem 0,3 bara różnicy)?

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 06 maja 2012, 10:17

wojciech007 pisze:A czy to, że mam ustawioną temperaturę przełączania na 20 stopni może mieć wpływ na poranne problemy?
Możesz spróbować przestawić na 30 stopni bo możliwe że twoje wtryski potrzebują korekty od temperatury. A jeśli jej nie ma to podniesienie temp przełączania może pomóc.
wojciech007 pisze:Czy normalną rzeczą jest, że parownik pracujący z podciśnieniem i bez daje różne ciśnienia (tak jak pisałem 0,3 bara różnicy)?
Oczywiście.
Podciśnienie powoduje ruch membrany i zmianę ciśnienia.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 maja 2012, 14:00

Nic nie wykombinujesz ani tego nie ogarniesz dopóki nie podłączysz tego prawidłowo.
Podciśnienie ma być podłączone do reduktora a ciśnienie ustawione na początek na 1-1.05
i dysze wtryskiwaczy mają być nawiercone co najmniej na 2.5.
Inaczej auto nie będzie jeździć poprawnie.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 06 maja 2012, 21:07

fassi1 pisze:Nic nie wykombinujesz ani tego nie ogarniesz dopóki nie podłączysz tego prawidłowo.
Podciśnienie ma być podłączone do reduktora a ciśnienie ustawione na początek na 1-1.05
i dysze wtryskiwaczy mają być nawiercone co najmniej na 2.5.
Inaczej auto nie będzie jeździć poprawnie.
Wężyki podłączone jak należy, ciśnienie ustawione tak jak pisałem 1,08-1,1. Wtryskiwacze na 90% są 3.5mm, ale jeszcze to sprawdzę.
Zrobię też w najbliższym czasie logi na Vagu i zobaczymy. Jakieś sugestie przed wykonaniem logów?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 maja 2012, 11:50

Pokaż screen z pracy na biegu jałowym na benzynie i na gazie.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 07 maja 2012, 18:35

Zamieszczam zatem zdjęcia z oscyloskopu.
Poranne odpalenie silnika i jazda. Przez jakieś 5-10s po przełączeniu na gaz delikatnie szarpało silnikiem jakby nie dostawał odpowiedniej dawki paliwa. Temperatura przełączania była 20st. przestawiłem na 25st. i zobaczę jutro rano. Dziwi mnie tylko fakt, iż na zdjętym przewodzie podciśnieniowym od parownika nic nie szarpało.
Druga sprawa to, że przestawiłem w piątek ciśnienie gazu na 1,08-1,1bara a dzisiaj jest już zupełnie inne.

Obrazek

Obrazek

Kolejne zdjęcia to już inna jazda testowa. Pytanie: dlaczego jak hamuję silnikiem to strasznie wzrasta ciśnienie gazu? Czy to normalne?

Obrazek

Obrazek

A to wykres czasów wtrysku: benzyna bez klimy, benzyna z klimą, gaz bez klimy, gaz z klimą.

Obrazek

Na koniec logi z Vaga z pierwszej porannej jazdy

Log (0 - 002,007,013)

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 07 maja 2012, 18:48

Czym przestawiałeś to ciśnienie?? ..i daj logi korekt krótkich i długich.. teraz co widać to, że jest za bogato..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 maja 2012, 22:23

Wszystkie screeny są zrobione podczas pracy na gazie.
Zrób screeny na jałowym na gazie i na benzynie bez żadnych klim świateł itp.
Ciśnienie ustawia się na reduktorze kręcąc śrubą regulacyjną na przodzie podczas gdy silnik pracuje na gazie (nie na benzynie).
Zmniejsz ciśnienie do 1.05bara czyli kręć śrubą na reduktorze podczas pracy na gazie tak aby ciśnienie pokazywane przez program wynosiło 1.05, Silver jest stabilny jeśli chodzi ciśnienie i raz ustawione nie będzie się zmieniało, jedynie przy koĂącówce gazu w butli delikatnie wzrośnie o około 0.05-0.07bara ale taka już jest charakterystyka reduktorów KME.
Zostaw ten wężyk podciśnienia idący do reduktora w spokoju i nie eksperymentuj ściągając go, jedynie załóż tam opaskę zaciskową bo masz silnik z turbem więc tam powstaje ciśnienie w przeciwieĂąstwie do aut wolnossących bez turba gdzie jest podciśnieni, więc jak nie ma opasek na tych wężykach na wszystkich koĂącach to może tworzyć się nieszczelność i będziesz tracił ciśnienie doładowania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja