[ A6 C5] klima - wylacza sie na wolnych obrotach / chemiczny
[ A6 C5] klima - wylacza sie na wolnych obrotach / chemiczny
Mam nastepujacy problem :
po odpaleniu auta,przy wysokich temperaturach,klimatyzacja nie dziala poprawnie. Mianowicie : przez kilka sekund leci cieple powietrze (wilgotne) oraz wydaje mi sie,ze jest jakby 'duszace'. Nie jest to stechlizna ani plesc,raczej chemiczny zapach.
Po chwili klima zaczyna dzialac i do jej dzialania nie mozna miec zastrzezen - chlodzi oraz funkcjonuje idealnie,nie ma zapachy. Do czasu,gdy zatrzymam sie i silnik nie ma wolnych obrotow - wtedy sytuacja sie powtatrza,chociaz nie zawsze,im silnik cieplejszy tym ta sytuacja wystepuje rzadziej. Po podniesieniu obrotow pedalem gazu zaczyna chodzic normalnie.
Podczas tego zjawiska pojawia sie dzwiek 'syczenia' taki,jak podczas wlaczania/wylaczania klimy przyciskiem ECON, tak mi sie wydaje,czyli chyba klima sie wylacza/wlacza.
Pasek jest nowy i sie nie slizga (przynajmniej nie slychac).
Co jest mozliwe ?
1) ktorys z czujnikow wariuje?
2) ubytek czynnika?
3) kompresor niedomaga?
po odpaleniu auta,przy wysokich temperaturach,klimatyzacja nie dziala poprawnie. Mianowicie : przez kilka sekund leci cieple powietrze (wilgotne) oraz wydaje mi sie,ze jest jakby 'duszace'. Nie jest to stechlizna ani plesc,raczej chemiczny zapach.
Po chwili klima zaczyna dzialac i do jej dzialania nie mozna miec zastrzezen - chlodzi oraz funkcjonuje idealnie,nie ma zapachy. Do czasu,gdy zatrzymam sie i silnik nie ma wolnych obrotow - wtedy sytuacja sie powtatrza,chociaz nie zawsze,im silnik cieplejszy tym ta sytuacja wystepuje rzadziej. Po podniesieniu obrotow pedalem gazu zaczyna chodzic normalnie.
Podczas tego zjawiska pojawia sie dzwiek 'syczenia' taki,jak podczas wlaczania/wylaczania klimy przyciskiem ECON, tak mi sie wydaje,czyli chyba klima sie wylacza/wlacza.
Pasek jest nowy i sie nie slizga (przynajmniej nie slychac).
Co jest mozliwe ?
1) ktorys z czujnikow wariuje?
2) ubytek czynnika?
3) kompresor niedomaga?
Myślę że do naprawy po co kasę wywalać na nowy. Chyba że masz nadmiar. U mnie wiatrak się nie załączal i podpiołem go na krótko prosto z akumulatora też nie dzialał więc wiedziałem że walnięty. Po rozebraniu okazało się że szczotki się skoĂączyly, więc kupilem nowe szczoty od altelnatora do skani przypasowaly ( trochę na papierku ściernym przytarłem jeden bok) koszt 8 zl. I śmiga. A nowy wiatrak no pewnie coś okolo 200zł.
Naprawilbym,ale szczerze mowiac nie wymienialem nigdy szczotek i nie za bardzo mam czas sie z tym babrac,a auto jest mi potrzebne kilka razy w ciagu dnia,jesli wiatrak kosztuje 200-300 zl to go wymienie w warsztacie,pewnie zejdzie z godzine i jazda dalej.
Moze jeszcze sprawdzic go zanim wymienie - slyszalem,zeby go puknac kluczem moze wystartuje,albo sprobowac nim zakrecic?
Bezpieczniki tez sprawdzac? Podobno jest jakis pod kierownica.
Ewentualnie podpiac do aku tak jak u Ciebie - poprostu kable do wtyczki i do aku?
Jeszcze na koniec pytanie : przy upalach podczas jazdy klima chodzi normalnie,do momentu gdy czasami na postoju sie wylaczy - po dodaniu gazu spowrotem dziala. Skoro wiatrak nie jest napedzany paskiem,to jaki to ma zwiazek?
Moze jeszcze sprawdzic go zanim wymienie - slyszalem,zeby go puknac kluczem moze wystartuje,albo sprobowac nim zakrecic?
Bezpieczniki tez sprawdzac? Podobno jest jakis pod kierownica.
Ewentualnie podpiac do aku tak jak u Ciebie - poprostu kable do wtyczki i do aku?
Jeszcze na koniec pytanie : przy upalach podczas jazdy klima chodzi normalnie,do momentu gdy czasami na postoju sie wylaczy - po dodaniu gazu spowrotem dziala. Skoro wiatrak nie jest napedzany paskiem,to jaki to ma zwiazek?
No właśnie taki że podczas jazdy podmuch chłodzi chłodnicę a na postoju nie jak wiatrak nie kręci to nie będzie chlodzić i nie wiem ale dziwne jest to że jak dodasz gazu na postoju to ci klima chłodzi chyba że wiatrak który chodzi na wisko daje radę schlodzić chłodnicę. Jeśli chodzi o przekaźnik wentylatora to jest to 370 szary przynajmniej u mnie pod deską rozdzielczą.
A wiec - wentylator dostal kluczem do kol i zaczal dzialac,niestety sam po zgaszeniu nie startuje - czyli szczotki,ale wymienie caly.
Pytanie - czy przewod od wiatraka to tylko + i - ? Pytam,gdyz wiem ze wiatraki sa dostepne z dwiema wtyczkami - okragla i kwadratowa ( z tego co sprawdzilem jest owalna ) wiec czy w przypadku gdy kupie zly wiatrak moge tylko obciac i przelutowac wtyczki?
Pytanie - czy przewod od wiatraka to tylko + i - ? Pytam,gdyz wiem ze wiatraki sa dostepne z dwiema wtyczkami - okragla i kwadratowa ( z tego co sprawdzilem jest owalna ) wiec czy w przypadku gdy kupie zly wiatrak moge tylko obciac i przelutowac wtyczki?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
azes, Ty to jakiś niewierny Tomasz jestes, czy co ?azes pisze:Pytanie - czy przewod od wiatraka to tylko + i - ? Pytam,gdyz wiem ze wiatraki sa dostepne z dwiema wtyczkami - okragla i kwadratowa ( z tego co sprawdzilem jest owalna ) wiec czy w przypadku gdy kupie zly wiatrak moge tylko obciac i przelutowac wtyczki?
Napisałem Ci o tych wtyczkach w tym temacie:
a6-c5-silnik-afn-wiatrak-klimatyzacji-w ... 642,90.htm
Czy jeszcze coś trzeba powtórzyć ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga