Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] KLIMKA POMOCY MAM PYTANKO

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ArKos72

Post autor: ArKos72 » 02 maja 2012, 19:41

A ja z ciekawości poszukałem i znalazłem to:
SPRęÂŻARKA - jej zadaniem jest podniesienie ciśnienia gazu i dostarczenie do skraplacza. Sprężarki stosowane w chłodnictwie pracują jako urządzenia wyporowe. Najczęściej stosowane są sprężarki tłokowe (z tłokami ustawionymi rzędowo lub osiowo) albo łopatkowe. Sprężarka napędzana jest przez pasek klinowy od silnika, a prędkość obrotowa sprężarki jest regulowana przez sprzęgło elektromagnetyczne (jest po prostu odłączana i przyłączana). Sprężarka jest urządzeniem, które ma części pozostające w ciągłym ruchu, dlatego wymaga smarowania. Z tego powodu czynnik chłodniczy jest wymieszany z odpowiednią ilością oleju.
To potwierdza moją teorię z pierwszego posta i potwierdza to, co pisze biernik.
Całość:
http://www.autoklimatyzacja.com.pl/?page=klimatyzacja

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 02 maja 2012, 21:38

Słąwek zadam Ci dwa pytania
1 czy jest w a6 czujnik temperatury parownika ?
2 pytanie będzie później.

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 02 maja 2012, 22:05

Sa 4 takie czujniki na wylocie

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 02 maja 2012, 22:17

No to teraz powiedz mi za co on odpowiada, bo o ile się nie myle to za to , żeby nie pozwolić na zamrożenie parownika tak?
A jeżeli układ jest całkowicie sprawny to bez zatrzymania sprężarki nie jest w stanie nikt ocieplić parownika przed dalszym jego zamarzaniem tak?
Czy widzisz to jakoś inaczej?
Bo ja innej teori na to nie mam, a znam przykłąd padnięcia czujnika, po czym zamarzł parownik i klima do remontu, parownik jak i sprężarka.
Jeżeli rozwiejesz moje wątpliwości w tym temacie to zwróce Ci honnor i wtedy przyznam że 99 % audo na forum ma popsute układy klimatyzacji :)
Mam tylko nadzieje że nie drażnie Cię za bardzo ale nie jestem w stanie się przekonać narazie do Twojej teorii.

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 03 maja 2012, 07:30

A teraz powiem Ci tak. Sterowanie sprezarki nie odbywa sie tymi czujnikami o ktorych pisalismy, sluza one wylacznie do nierzenia temperatury przez klimatronik. Do sterowania sprezarka sluzy takie cus co sie nazywa zawor rozprezny. Mamy zawor rozprezny z czujnikiem wewnetrzym i `czujnikiem zewnetrznym. W pzrypadku tego pierwszego, wew. to ten czujnik odpowiedzialny jest za pomiar temperatury gazu na wylocie z parownika natomiast drugi tym czyjnika owszem mierzy temperature samego parownika ale steruje on zaworem rozpreznym a nie cewka. Odzialaniu owych zaworow z czujnikami nie bede sie rozpisywal bo i tak nie jest Ck to potrzebne ale skoro masz takie zyczenie sluze swoja pomoca.

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 03 maja 2012, 08:37

slawek pisze:Sterowanie sprezarki nie odbywa sie tymi czujnikami o ktorych pisalismy,
No to w takim razie wytłumacz mi dlaczego znajomemu, klima się włączała na kilka sekund przy odpalaniu auta, potem zero reakcji na vagu było wskazanie z czujnika -2 stopnie, po wymianie czujnika klima działa normalnie ? skoro on nie ma wpływu na działąnie klimy to dlaczego tak się działo?
Ale i tak nadal mi nie napisałęś jak się zabezpiecza parownik przed zamarznięciem?

slawek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 kwie 2009, 10:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: slawek » 03 maja 2012, 16:50

Jeśli chodzi o czujniki w kratkach to sa one powiazane tylko ze sterownikiem (klimatronikiem). To ze klima nie dziala prawidowo to tylko wina algorytmu klimatronika ktory bierze kilka parametrow do sterowania swoja praca. W klimatyzacji manualnej czujnikow wylotu nie ma. Jest tylko jeden czujnik tak jak juz wspomniales czujnik temperatury parownika. To on steruje praca zaworu rozpreznego. Zadaniem zaworu rozprężnego jest sterowanie przejściem czynnika chłodzącego ze stanu ciekłego pod wysokim ciśnieniem do stanu gazowego pod niskim ciśnieniem. Jeżeli takie rozprężanie odbywałoby się
w sposób nie kontrolowany doprowadziłoby to do zalodzenia parownika. Mam nadzieje ze uzyskales dostateczna odpowiedz na swoje pytanie.

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 02 sie 2012, 17:34

Powrócę do tematu, po ostatnim rozkręcaniu, zapomniałęm podpiąć czujnika z parownika i zgadnijcie co się stało? zamarzł parownik, dodatkowo teraz wyjąłem sprężarke bo też padła. przyczyną była ciągła praca sprężarki bez przerwy na trasie 400 km.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga