[ A6 C5] KLIMKA POMOCY MAM PYTANKO
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 01 lut 2012, 07:00
- Lokalizacja: płock
[ A6 C5] KLIMKA POMOCY MAM PYTANKO
WITAM KOLEDZY potezbuje odpowiedzi na moje pytanie mianowicie ... jade samochodem klima działą elegancko chłodno fajnie itd ale gdy stoje np niewiem na podwórku to słysze jak cyka spręzarka tzn nie chce sie załaczyć klima niewiem czy jest to usterka czy tez tak ma być bo wydaje mi sie ze chyba powinna chodzić
Przy prawidlowych cisnieniach sprezarka dziala non stop. Jesli cyka Ci na postoju to przyszyna moze byc uwalony wentylator ktory nienadaza chlodzic schladzac gazu w skraplaczu przez co jest badzo wysokie cisnienie i dla bezpieczenstwa poprostu sterownik wylacza sprezarke. Podczas jazdy dodatkowym czynnikiem chlodzacym jest przeplyw powietrza. Jedz do firmy ktora zajmoje sie klimatyzaja i zrob pomiar cisnienia na pracujacej klimie. Zakres powinien byc na niskim cinieniu cos ok 2 Bar natomiast na wysokim ok 14 Bar
A tu troche teori;)
DZIAÂŁANIE PRZY CIÂŚNIENIENIU MINIMALNYM I MAKSYMALNYM
Regulator ciśnienia kontroluje zasadniczo minimalne i maksymalne ciśnienie
czynnika chłodzącego. Ciśnienie zbyt niskie mogłoby świadczyć o niedostatecznej
ilości czynnika chłodzącego. Ciśnienie zbyt wysokie mogłoby stanowić objaw
zatkanego układu, przykładowo z przyczyn zaszronienia parownika lub
niefunkcjonowania zmiennej pojemności skokowej sprężarki.
W takich skrajnych przypadkach, regulator ciśnienia zarządza natychmiastowe
wyłączenie sprzęgła elektromagnetycznego.
DZIAÂŁANIE W ZAKRESIE CIÂŚNIEĂ POÂŚREDNICH
Ponadto regulator ciśnienia kontroluje również włączanie elektrowentylatorów
chłodzących skraplacz na podstawie ciśnienia czynnika chłodzącego. W
przypadku, gdy samochód wyposażony został w jeden lub dwa wentylatory lub
wentylator o jednej lub dwóch prędkościach, mamy do czynienia z regulatorem
ciśnienia trzypoziomowym (trinary) lub czteropoziomowym (quadrinary).
Wszystko to ma wplyw na dzialanie klimatyzacji. Wg mnie jesli wszystko jest ok sprezarka pracuje non stop.
A tu troche teori;)
DZIAÂŁANIE PRZY CIÂŚNIENIENIU MINIMALNYM I MAKSYMALNYM
Regulator ciśnienia kontroluje zasadniczo minimalne i maksymalne ciśnienie
czynnika chłodzącego. Ciśnienie zbyt niskie mogłoby świadczyć o niedostatecznej
ilości czynnika chłodzącego. Ciśnienie zbyt wysokie mogłoby stanowić objaw
zatkanego układu, przykładowo z przyczyn zaszronienia parownika lub
niefunkcjonowania zmiennej pojemności skokowej sprężarki.
W takich skrajnych przypadkach, regulator ciśnienia zarządza natychmiastowe
wyłączenie sprzęgła elektromagnetycznego.
DZIAÂŁANIE W ZAKRESIE CIÂŚNIEĂ POÂŚREDNICH
Ponadto regulator ciśnienia kontroluje również włączanie elektrowentylatorów
chłodzących skraplacz na podstawie ciśnienia czynnika chłodzącego. W
przypadku, gdy samochód wyposażony został w jeden lub dwa wentylatory lub
wentylator o jednej lub dwóch prędkościach, mamy do czynienia z regulatorem
ciśnienia trzypoziomowym (trinary) lub czteropoziomowym (quadrinary).
Wszystko to ma wplyw na dzialanie klimatyzacji. Wg mnie jesli wszystko jest ok sprezarka pracuje non stop.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
To by właśnie świadczyło, ze coś z nim nie tak.ArKos72 pisze:U mnie wentylator jest sprawny na 101%. Dziś o mało nie straciłem paluchów jak dłubałem pod maską przy puszce filtra - włączył sie zasraniec.
Jak miałeś włączona klimę to powinien chodzić non stop chociażby na 1 biegu. Jak jest gorąco i na postoju zalączy się 2 bieg. Jesli Tobie załączył sie wentylator klimy gdy Ty byłeś przed autem to (o ile nikt w aucie w tym momencie nie załączył kilimy właśnie) to cos nie gra.
Powtórzę: wentylator klimy włącza sie automatycznie gdy zostaje włączona klima. Najpierw na 1 bieg a jak potrzeba to na 2 bieg
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
Witam
Ja mam podobny objaw, a mianowicie: sprezarka sie wlacza, wentylator dziala 1 i 2 bieg ale gdy dodam ostro gazu to slysze cykniecie przekaznika i sprezarka sie wylacza ( sprawdzalem organoleptycznie ) zeby po chwili znowu sie wlaczyc dopiero gdy obroty zejda do 800 i przy ponownym dodaniu gazu znowu na chwile sie wylaczy i zalaczy ponownie i tak trzyma dodam, ze przy powolnym dodawaniu gazu caly czas pracuje
Pytalem mechanika to powiedzal, ze tak ma byc poprostu komp odlacza sprezarke przy gwaltownym dodaniu gazu, aby nie obciazala silnika
Co Wy na to
Ja mam podobny objaw, a mianowicie: sprezarka sie wlacza, wentylator dziala 1 i 2 bieg ale gdy dodam ostro gazu to slysze cykniecie przekaznika i sprezarka sie wylacza ( sprawdzalem organoleptycznie ) zeby po chwili znowu sie wlaczyc dopiero gdy obroty zejda do 800 i przy ponownym dodaniu gazu znowu na chwile sie wylaczy i zalaczy ponownie i tak trzyma dodam, ze przy powolnym dodawaniu gazu caly czas pracuje
Pytalem mechanika to powiedzal, ze tak ma byc poprostu komp odlacza sprezarke przy gwaltownym dodaniu gazu, aby nie obciazala silnika
Co Wy na to
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
- Jarecki
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 896
- Rejestracja: 03 mar 2008, 07:26
- Imię: Henryk
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Silesia
- Kontakt:
RomanS, chyba podjade zrobic serwis Klimy zobaczymy jakie cisnienia mam i ile czynnika itp.
Dam znac co i jak wyszlo
Dam znac co i jak wyszlo
AUDI jest jak Media Markt - nie dla Idiotów :D
Forum Audi nie tylko A6.
Forum Audi nie tylko A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 01 lut 2012, 07:00
- Lokalizacja: płock
koledzy dziekujhe za odopowiedzi na ciśnienie jeszcze nie podjechałem itd ale zaobserwowałem ze gdy właczam klime na tym całym postoju to wentylator sie nie kręci gdzie szukać jego przyczyny?? na krótko podłaczajac działa normalnie takze usterka jest gdzies chyba w przekazniku czy czymś pomózcie...
i dlatego moze dzieje sie tak ze gdy jade to działą normalnie klima bo skraplacz ma chłodzenie... bezp-ieczniki w skrzynce sprawdziłem wszystko ok wtyk od wentyla nie zasniiedziały itd....
i dlatego moze dzieje sie tak ze gdy jade to działą normalnie klima bo skraplacz ma chłodzenie... bezp-ieczniki w skrzynce sprawdziłem wszystko ok wtyk od wentyla nie zasniiedziały itd....
biernik Od 5 lat zajmuje sie klimatyzacja w samochodach i z mojej wiedzy w zadnym wypadku nie jest normalnym wlaczanie i wylaczanie sprezarki podczas pracy klimatyzacji. To ja nie wiem skad ty bierzesz swoje informacje. Poznaj zasady dzialania i budowy klimatyzacji nto moze wtedy bedziemy mogli porozmawiac o temacie. Po to jest wentylator na skraplaczu aby chodzic czynnik i powodowac zmniejszenie panujacego cisnienia w ukladzie H podczas gdy brakuje chlodzenia zew netrznego (np podczas jazdy). Jesli zdarzyles zauwazyc wentylator z klimy wlacza sie okresowo, tzn po osiagnieciu pewnej wartosci cisnienia, wylaczy sie dopiero gdy owe cisnienie spadnie do minimalnej wartosci. Powinno Ci to wystarczyc ale jesli dalej uwazasz ze jest po Twojemu uzasadnij swoja teorie i byc moze uda Ci sie mnie do niej przekonac w co naprawde bardzo watpie a pozatym doczytaj dokladnie o co biega w temacie bo wydaje mi sie ze nie zalapales o czym pisalem. Podpowiem Ci ze chodzi o prace spręzarki podczas wlączonej klimatyzacji.
kamileczek212121 a sproboj zrobic test wyjsc vagiem. Byc moze tu znajdziesz odpowiedz.
kamileczek212121 a sproboj zrobic test wyjsc vagiem. Byc moze tu znajdziesz odpowiedz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 32
- Rejestracja: 01 lut 2012, 07:00
- Lokalizacja: płock
i tak tez zrobie moze jeszcze poszukam co gdzie lata:) dziekuje koledzy wróce do tematu po tescie vaga.. u mnie wentyl wcale sie nie włącza takze jak jest za duze cisnienie to wyłacza sie sprezarka i dmucha ciepłe powietrze jak opadnie temp włącza sie sprezarka i tak wkoło wiec coś z wentylkiem jest nie tak:) obadam
slawek, toś nie fachowiec, w żadnym aucie nie pracuje pracą ciągłą, tylko się włącza i wyłacza.
A co do zasady działąnia to akurat znam bo się tym interesowałem.
MOże w bardzo wielki skwar może pracować, ciągle ale nie w normalnych warunkach przy umiarkowanym cieple takim jak mamy teraz.
Więc wydaje mi się żę zajmujesz się lkimatyzacjami ale nie samochodowymi.
Sprzęgiełko włacza i wyłączca okresowo. może nie zajmuje się klimatyzacjami, ale znajomy ma taki serwis i to jeden z bardziej szanujących się tu w okolicy i nie raz mi różne rzeczy wyjaśniał. więc nie wciskaj tu że pracuje ciągle. nie wiem czy oprócz Ciebie na forum jest ktoś u koogoś chodzi sprężarka cały czas.
A co do zasady działąnia to akurat znam bo się tym interesowałem.
MOże w bardzo wielki skwar może pracować, ciągle ale nie w normalnych warunkach przy umiarkowanym cieple takim jak mamy teraz.
Więc wydaje mi się żę zajmujesz się lkimatyzacjami ale nie samochodowymi.
Sprzęgiełko włacza i wyłączca okresowo. może nie zajmuje się klimatyzacjami, ale znajomy ma taki serwis i to jeden z bardziej szanujących się tu w okolicy i nie raz mi różne rzeczy wyjaśniał. więc nie wciskaj tu że pracuje ciągle. nie wiem czy oprócz Ciebie na forum jest ktoś u koogoś chodzi sprężarka cały czas.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga