Witam
mój problem polega na tym, że...
We wrześniu 2011r wymieniłem w ASO Skody kompletny rozrząd na ich podzespołach - ceny mieli w miarę promocyjne, dawali gwarancję i w sumie to też grupa VAG, więc się skusiłem.
Od samego początku na zimnym silniku dało się słyszeć głośną pracę rolki - wg mnie to ta od pompy wody. Kiedy psiknąłem w jej okolice smar do pasków terkot na chwilę milknął, ale tak na poważnie wyciszał się dopiero po rozgrzaniu silnika. Zgłaszałem ten problem KILKAKROTNIE w ASO, ale kiedy tam dojeżdżałem (ok 50 km) silnik był już ciepły i terkotania nie było AÂŻ TAK słychać (nawet jak samochód stał 6 godz. na mrozie). Sytuacja trwała mniej więcej do marca, a od tego czasu po dłuższej jeździe włączeniu i wyłączeniu jeszcze ciepłego silnika spod maski dochodził przeraźliwy pisk paska, który ślizgał się po rolce - wg mnie i moich kolegów, to również działo się na pasku i rolce od pompy wody. Ponadto te dwa elementy mają ślady dużego zużycia już po ok 13 tys km od wymiany. <szok>
Pojechałem więc znowu do Skody (w koĂącu mam obowiązującą gwarancję), a tam mechanik stwierdził, że to wszystko dzieje się na rolkach od klimy i pasku alternatora, na który miał skapywać smar z turbiny po kablach i rurkach na pasek PK. Pokazał mi, ze turbo się poci -wg mnie to wycieki oleju na EGR - i trzeba zacząć od jej regeneracji, a potem wymienić te 2 rolki i pasek PK.
Tak się złożyło, że w tym dniu byłem umówiony na hamowni i tam pomiary wykazały… 144 KM i 336 Nm - co według obsługujących hamownię miało być tzw. „bogatą fabryką”, bo ani ja, ani Niemiec od którego kupiłem auto 4 lata temu (niby pracował w VW, ale rocznik 1947) nie chipowaliśmy auta.
Ponadto stwierdzili oni, ze w pojeździe wszystko hula jak najlepiej.
Czy zatem jest konieczność oddawania turbo do regeneracji???? Czy może warto coś innego przejrzeć.
VAG również nie pokazuje żadnych błędów.
[ AWX 1.9 131 KM] Czy to może być turbina?
Witam .
Ale opowiem Ci moj przypadek .
Wiec jak kupilem auto to tez w okolicach turbo przy szybkozlaczce bylo spocone i tez sie zastanawialem nad turbinka ale nic z nia nie robilem . Wymienilem oring i dalej jest spocone . Wymienilem tez odme i tez nic ,wciaz mokro ale oleju mi od wymiany do wymiany co jakies 12000 do max 15000km ubywa okolo 500 do 700 ml w zaleznosci od tego jak jezdze a jezdze dosc dynamicznie .
U kolegi w Alhambrze 1.9TDI 150km jest to samo a autko ma sto kilka tysiecy i tez tak smiga . Z tego co sie orientuje nasze AVF-y i AWX-y czesto tak maja . Ja osobiscie przelatalem tak 100000km i narazie jest OK .
Nie oznacza to jednak ze nie musisz skontrolowac kilku rzeczy .
Ja osobiscie zaczal bym od odmy i ilosci oleju w dolocie a jak to sprawdzic to poszukaj na forum bo sporo o tym jest napisane .
Kontroluj tez ile ci ubywa oleju i jak sie miewa wirnik w Turbo a wtedy bedziesz wiedzial cos wiecej o stanie twoiej dmuchaweczki .
Do kontroli wirnika tez uzyj opcji szukaj .
Ale tez bym chcial uslyszec opinie madrzejszych i bardziej doswiadczonych forumowiczow , bo skoro kapie ci na pasek i kola od klimy to musi sporo tam tego oleju byc .
Tego Ci akurat nie powiem .gwizdek50 pisze:Czy zatem jest konieczność oddawania turbo do regeneracji????
Ale opowiem Ci moj przypadek .
Wiec jak kupilem auto to tez w okolicach turbo przy szybkozlaczce bylo spocone i tez sie zastanawialem nad turbinka ale nic z nia nie robilem . Wymienilem oring i dalej jest spocone . Wymienilem tez odme i tez nic ,wciaz mokro ale oleju mi od wymiany do wymiany co jakies 12000 do max 15000km ubywa okolo 500 do 700 ml w zaleznosci od tego jak jezdze a jezdze dosc dynamicznie .
U kolegi w Alhambrze 1.9TDI 150km jest to samo a autko ma sto kilka tysiecy i tez tak smiga . Z tego co sie orientuje nasze AVF-y i AWX-y czesto tak maja . Ja osobiscie przelatalem tak 100000km i narazie jest OK .
Nie oznacza to jednak ze nie musisz skontrolowac kilku rzeczy .
Ja osobiscie zaczal bym od odmy i ilosci oleju w dolocie a jak to sprawdzic to poszukaj na forum bo sporo o tym jest napisane .
Kontroluj tez ile ci ubywa oleju i jak sie miewa wirnik w Turbo a wtedy bedziesz wiedzial cos wiecej o stanie twoiej dmuchaweczki .
Do kontroli wirnika tez uzyj opcji szukaj .
Ale tez bym chcial uslyszec opinie madrzejszych i bardziej doswiadczonych forumowiczow , bo skoro kapie ci na pasek i kola od klimy to musi sporo tam tego oleju byc .
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga