[100 C4 2.8] wymiana nagrzewnicy - pomocy
[100 C4 2.8] wymiana nagrzewnicy - pomocy
może jednak ktoś wie jak dostać się do nagrzewnicy w mojej setce 94 2.8. Nie mogę zdjąć deski to po pierwsze - pomimo że wszystkie zegary włączniki i to co widać jest odkręcone ale też za cholerę nie mogę dojść jak wyjąć wentylator (czarna magia)
pozdrawiam
ps. może źle szukałem bo niestety nic nie znalazłem pomocnego lecz jeśli tak to proszę o linki
pozdrawiam
ps. może źle szukałem bo niestety nic nie znalazłem pomocnego lecz jeśli tak to proszę o linki
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
- Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork
Witam,
sam niedawno zmieniałem nagrzewnicę w swojej C4, tylko, że 1991 rok.
Nagrzewnicę z Audi C4 wyciągasz od strony komory silnika, czyli musisz najpierw zdemontować podszybie + mechanizm wycieraczek. Następnie dobrze jest ustawić klapę na chłodnicy klimy równolegle do linii auta (pokazana strzałką na zdjęciu), ja to robiłem demontując serwomechanizm i ręcznie ją ustawiłem. Kolejny etap to ściągnięcie gumowego łącznika obu nagrzewnic (trzeba się trochę naszarpać). Wiadomo, dalej odkręcamy metalową opaskę, odłączamy węże wodne, elektrykę + podciśnieniówki.
Teraz przejdźmy do środka. Musisz zdemontować pokrywę nad nogami kierowcy i podobnie od strony pasażera, tylko, że schowek. Następnie odłączamy tunele powietrzne na nogi + tunel na tył + kolanka po obu stronach średnicy około 8-10cm od nadmuchu na szybę. Odłączamy dwie wtyczki czerwona + niebieska.
Gdy masz już to wszystko zrobione możesz wyciągać nagrzewnicę. Od razu mówię, że bardzo ciężko wychodzi, bo trzyma ją taśma dwustronna uszczelniająca.
Montaż wiadomo, w odwrotnej kolejności. W razie pytań pisz to pomogę.
Pozdrawiam
sam niedawno zmieniałem nagrzewnicę w swojej C4, tylko, że 1991 rok.
Nagrzewnicę z Audi C4 wyciągasz od strony komory silnika, czyli musisz najpierw zdemontować podszybie + mechanizm wycieraczek. Następnie dobrze jest ustawić klapę na chłodnicy klimy równolegle do linii auta (pokazana strzałką na zdjęciu), ja to robiłem demontując serwomechanizm i ręcznie ją ustawiłem. Kolejny etap to ściągnięcie gumowego łącznika obu nagrzewnic (trzeba się trochę naszarpać). Wiadomo, dalej odkręcamy metalową opaskę, odłączamy węże wodne, elektrykę + podciśnieniówki.
Teraz przejdźmy do środka. Musisz zdemontować pokrywę nad nogami kierowcy i podobnie od strony pasażera, tylko, że schowek. Następnie odłączamy tunele powietrzne na nogi + tunel na tył + kolanka po obu stronach średnicy około 8-10cm od nadmuchu na szybę. Odłączamy dwie wtyczki czerwona + niebieska.
Gdy masz już to wszystko zrobione możesz wyciągać nagrzewnicę. Od razu mówię, że bardzo ciężko wychodzi, bo trzyma ją taśma dwustronna uszczelniająca.
Montaż wiadomo, w odwrotnej kolejności. W razie pytań pisz to pomogę.
Pozdrawiam
wielkie dzięki - ale powstaje kilka ALE
1. Jak odkręcić wentylator - może czegoś nie zauważyłem ale za cholerę nie daje się wyjąć - jak wygląda jego mocowanie (może wiesz)
2. Kanały nawiewów też jakoś nie chcą zejść
nie chcę nic na siłę wyciągać - może jakiś myk w tym jest albo może zakleiły się bo nic nie widzę co mogło by trzymać
pozdrawiam i dzięki za to co do tej pory
Widzę że niepotrzebnie zasugerowałem się wymianą nagrzewnicy w B4 i rozebrałem praktycznie całą deskę
1. Jak odkręcić wentylator - może czegoś nie zauważyłem ale za cholerę nie daje się wyjąć - jak wygląda jego mocowanie (może wiesz)
2. Kanały nawiewów też jakoś nie chcą zejść
nie chcę nic na siłę wyciągać - może jakiś myk w tym jest albo może zakleiły się bo nic nie widzę co mogło by trzymać
pozdrawiam i dzięki za to co do tej pory
Widzę że niepotrzebnie zasugerowałem się wymianą nagrzewnicy w B4 i rozebrałem praktycznie całą deskę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
- Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork
Witam,
na początek dwa pdf'y do przeglądnięcia:
- budowa dmuchawy wraz z opisami konkretnych elementów (z programu ETOS)
audi dmuchawa.pdf
- rozbiórka całego systemu nawiewu (Audi AESIS)
audi nawiewy.pdf
Ad.1. Jeżeli chodzi o sam demontaż wentylatora to tego nie robiłem, przekładałem całą nagrzewnicę (u mnie ciekła chłodniczka + połamana obudowa?!). Z tego co czytałem to żeby wymienić sam wentylator gdy nagrzewnica jest w aucie to trzeba się nieźle naszarpać.
Ad.2. Otwórz sobie PDF'a audi nawiewy, strona 6. ÂŻeby wyciągnąć nagrzewnicę musisz zdemontować następujące elementy:
- kolanka do nawiewu na szybę (nr 8)
- nawiewy na nogi (nr 1 i 7)
- łączenie z nawiewem na tył na nogi (nr 9)
- i warto jeszcze ściągnąć nawiew na tył (nr 7)
Największe problemy są z kolankami, bardzo sztywno siedzą, ale jak trochę je poruszasz to powinny zejść.
No i oczywiście to co prędzej napisałem - czyli odpięcie 2 kostek elektrycznych, czerwonej i niebieskiej.
W razie pytań pisz - postaram się odpisać. Jeżeli chodzi o sam wentylator to mam zdemontowaną nagrzewnicę w piwnicy i mogę sprawdzić jak się do niego dobrać.
na początek dwa pdf'y do przeglądnięcia:
- budowa dmuchawy wraz z opisami konkretnych elementów (z programu ETOS)
audi dmuchawa.pdf
- rozbiórka całego systemu nawiewu (Audi AESIS)
audi nawiewy.pdf
Ad.1. Jeżeli chodzi o sam demontaż wentylatora to tego nie robiłem, przekładałem całą nagrzewnicę (u mnie ciekła chłodniczka + połamana obudowa?!). Z tego co czytałem to żeby wymienić sam wentylator gdy nagrzewnica jest w aucie to trzeba się nieźle naszarpać.
Ad.2. Otwórz sobie PDF'a audi nawiewy, strona 6. ÂŻeby wyciągnąć nagrzewnicę musisz zdemontować następujące elementy:
- kolanka do nawiewu na szybę (nr 8)
- nawiewy na nogi (nr 1 i 7)
- łączenie z nawiewem na tył na nogi (nr 9)
- i warto jeszcze ściągnąć nawiew na tył (nr 7)
Największe problemy są z kolankami, bardzo sztywno siedzą, ale jak trochę je poruszasz to powinny zejść.
No i oczywiście to co prędzej napisałem - czyli odpięcie 2 kostek elektrycznych, czerwonej i niebieskiej.
W razie pytań pisz - postaram się odpisać. Jeżeli chodzi o sam wentylator to mam zdemontowaną nagrzewnicę w piwnicy i mogę sprawdzić jak się do niego dobrać.
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2010, 23:40 przez klesk1986, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 16:34
- Lokalizacja: lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 90
- Rejestracja: 25 paź 2008, 19:08
- Lokalizacja: Opolskie, Kluczbork
Witam,
w starej nagrzewnicy nie miałem nagrzewnicy elektrycznej, natomiast w nowej (ja mam audi 100 a dawcą była A6) i w tej nowej miałem właśnie 3 kable stosunkowo grube, które wychodziły w okolicy nagrzewnicy zasilanej płynem chłodzącym. Gdzie to podłączyć - osobiście nie mam pojęcia, możliwe nawet, że w mojej niuni nie ma na to miejsca.
Tematu póki co głębiej nie rozpoznałem, ale możliwe, że jak zrobi się cieplej to będę więcej wiedział. Niestety póki co auto stoi przykryte śniegiem
w starej nagrzewnicy nie miałem nagrzewnicy elektrycznej, natomiast w nowej (ja mam audi 100 a dawcą była A6) i w tej nowej miałem właśnie 3 kable stosunkowo grube, które wychodziły w okolicy nagrzewnicy zasilanej płynem chłodzącym. Gdzie to podłączyć - osobiście nie mam pojęcia, możliwe nawet, że w mojej niuni nie ma na to miejsca.
Tematu póki co głębiej nie rozpoznałem, ale możliwe, że jak zrobi się cieplej to będę więcej wiedział. Niestety póki co auto stoi przykryte śniegiem
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Odgrzebie kotleta ale nie potrzebuje do tego tematu
Na allegro są rózne NOWE nagrzewnice do C4 od 29zł, są i po 33 po 48 itp itd, ale różne są numery fabryczne i nawet podawane rozmiary.
Jakie są wymiary nagrzewnicy w audi 100 C4? Moja zaczyna przeciekać i czyby parują na tłusto i lekko czuć 'coś'.
Jest ich troche
http://moto.allegro.pl/item536142833_na ... kazja.html
http://moto.allegro.pl/item525386792_na ... akosc.html
http://moto.allegro.pl/item520722185_au ... _nowa.html
http://moto.allegro.pl/item522570091_no ... a6_v8.html
http://moto.allegro.pl/item530955749_na ... tanio.html
http://moto.allegro.pl/item523726942_na ... _nowa.html różne numery katalogowe? WTF?
Na allegro są rózne NOWE nagrzewnice do C4 od 29zł, są i po 33 po 48 itp itd, ale różne są numery fabryczne i nawet podawane rozmiary.
Jakie są wymiary nagrzewnicy w audi 100 C4? Moja zaczyna przeciekać i czyby parują na tłusto i lekko czuć 'coś'.
Jest ich troche
http://moto.allegro.pl/item536142833_na ... kazja.html
http://moto.allegro.pl/item525386792_na ... akosc.html
http://moto.allegro.pl/item520722185_au ... _nowa.html
http://moto.allegro.pl/item522570091_no ... a6_v8.html
http://moto.allegro.pl/item530955749_na ... tanio.html
http://moto.allegro.pl/item523726942_na ... _nowa.html różne numery katalogowe? WTF?
- mastacrx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 498
- Rejestracja: 30 cze 2009, 18:03
- Imię: Maciek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Worthing/ okolice Wrocławia
wczoraj takie cuda się działy, co może być przyczyną nagrzewnica?
sika mi z nagrzewnicy na maksa, mogę wyłączyć ją z obiegu poprzez zaciśnięcie węża z odpowietrznikiem w podszybiu? Dopiero we wtorek mechanik mi wymieni nagrzewnicę
sika mi z nagrzewnicy na maksa, mogę wyłączyć ją z obiegu poprzez zaciśnięcie węża z odpowietrznikiem w podszybiu? Dopiero we wtorek mechanik mi wymieni nagrzewnicę
Moja była: Audi 100 C4 Avant 2.8 AAH Quattro.
Zapraszam na forum Audi A7 .
Zapraszam na forum Audi A7 .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
W wersjach z klimatronikiem były elektrozawory zamykające nagrzewnicę, gdy silnik był zimny. Może wystarczy go odłączyć lub ustawić na panelu "LO". Ew. można zrobić to "chałupniczo" - poprzez zaciśnięcie przewodu. Tylko jeśli masz reduktor LPG wpięty szeregowo, to nie będzie Ci chodził na gazie.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Witam
Zaczęło mi kapać na nogę tak, że latem miałem mokry sandał . Dolewanie wody do układu chłodzenia jest tymczasowym rozwiązaniem ale nie na zimę
Wyjmowanie pudła narzewnicy, wentylatora itd. z komory silnika.
Jeśli całe pudło z nagrzewnicą nie chce wyjść po odpięciu wyżej opisanych podłączeń to przyczyną może być nagrzewnica elektryczna 600W równoległa do wodnej. Są do niej podłączone cztery kable. Trzy zasilania kolorowe do rozpięcia w środkowej konsoli. Trzeba wyjąć panel sterowania klimy. Problem jest z kablem masy, gruby brązowy kabel przykręcony po lewej stronie dźwigni zmiany biegów. Ja musiałem zdjąć całą osłonę konsoli środkowej. Przedłuża to znacznie demontaż bo nie ma jej w pdf'ie. Fragment pod hamulcem ręcznym udało mi się zostawić.
Nagrzewnica. Najlepiej kupić nową na allegro za 28zł, ma poprawne wymiary nie jest oryginalna, ale na pewno wytrzyma więcej niż jakaś wyszarpana z rozbiórki która ma już trochę "na młynku".
Inżynierowie audi wymyślili uszczelnienie poprzez zalanie czymś w rodzaju kauczuku , proponuje to wydłubać . Nową nagrzewnicę na końcu oklejamy gumą lub gąbką uszczelniającą na tyle grubą by nagrzewnica weszła na wcisk do właściwej połówki pudła.
Ja musiałem nożem do tapet obciąć dodatkowo kawałek rurek podłączeniowych , około 5mm. Dobrze przy okazji wyjąć wentylator i sprawdzić szczotki. Jeśli są na wykończeniu kupić nowe pasują nawet chyba jakieś z pralek.
Proponuję rezerwować cały dzień na zmianę jeśli robimy ją pierwszy raz.
Jeśli się nie uda zamontować o czasie a autem trzeba jechać w węże można włożyć korki z wina i zacisnąć obejmy. Auto nadaje się do jazdy ( o ile nie pada bo nie ma wycieraczek i trochę wieje po nogach...)
pozdrawiam i powodzenia
Zaczęło mi kapać na nogę tak, że latem miałem mokry sandał . Dolewanie wody do układu chłodzenia jest tymczasowym rozwiązaniem ale nie na zimę
Wyjmowanie pudła narzewnicy, wentylatora itd. z komory silnika.
Jeśli całe pudło z nagrzewnicą nie chce wyjść po odpięciu wyżej opisanych podłączeń to przyczyną może być nagrzewnica elektryczna 600W równoległa do wodnej. Są do niej podłączone cztery kable. Trzy zasilania kolorowe do rozpięcia w środkowej konsoli. Trzeba wyjąć panel sterowania klimy. Problem jest z kablem masy, gruby brązowy kabel przykręcony po lewej stronie dźwigni zmiany biegów. Ja musiałem zdjąć całą osłonę konsoli środkowej. Przedłuża to znacznie demontaż bo nie ma jej w pdf'ie. Fragment pod hamulcem ręcznym udało mi się zostawić.
Nagrzewnica. Najlepiej kupić nową na allegro za 28zł, ma poprawne wymiary nie jest oryginalna, ale na pewno wytrzyma więcej niż jakaś wyszarpana z rozbiórki która ma już trochę "na młynku".
Inżynierowie audi wymyślili uszczelnienie poprzez zalanie czymś w rodzaju kauczuku , proponuje to wydłubać . Nową nagrzewnicę na końcu oklejamy gumą lub gąbką uszczelniającą na tyle grubą by nagrzewnica weszła na wcisk do właściwej połówki pudła.
Ja musiałem nożem do tapet obciąć dodatkowo kawałek rurek podłączeniowych , około 5mm. Dobrze przy okazji wyjąć wentylator i sprawdzić szczotki. Jeśli są na wykończeniu kupić nowe pasują nawet chyba jakieś z pralek.
Proponuję rezerwować cały dzień na zmianę jeśli robimy ją pierwszy raz.
Jeśli się nie uda zamontować o czasie a autem trzeba jechać w węże można włożyć korki z wina i zacisnąć obejmy. Auto nadaje się do jazdy ( o ile nie pada bo nie ma wycieraczek i trochę wieje po nogach...)
pozdrawiam i powodzenia
Witam. Wczoraj "popełniłem" nagrzewnicę w moim a6c4. Ktoś zastosował niezły patent na cieknąca nagrzewnicę -po prostu wypiął z niej przewody i połączył je kolankiem chyba od hydrauliki siłowej bo na c.o. to mi ono nie wyglądało. Generalnie jest tak jak piszą przedmówcy- ja nie odpinałem wtyczek tylko odkręciłem wodziki i ta małą czarna kasetę do której są umocowane te dwie wtyczki. Nie radze ciągnąc całego pudła z nagrzewnicą na siłę po odpięciu kanałów wewnątrz auta tylko delikatnie czymś w rodzaju łyżki do opon podważać ją na styku z karoserią (ta taśma uszczelniająco-montażowa cholernie mocno trzyma) a plastik z którego jest wykonana jest dość kruchy, ja miałem problem bo gazu, który zakładał gaz robił to prawdopodobnie jak nagrzewnica była już wypięta i zostawił za krótki wąż na powrót z nagrzewnicy (na szrocie wytargałem przewód taki jak ten co zasila nagrzewnicę i idealnie pasuje także na powrót).
jeśli ktoś potrzebuje jakiejś pomocy w tym temacie to służę na gorąco radą chociaż wymiana nagrzewnicy w aucie to temat który trzeba było zrobić (zima idzie!) i wolałbym do niego nie wracać fizycznie
a teraz pozostaje się cieszyć ciepełkiem w szoferce i wygoić poobdzierane łapki
jeśli ktoś potrzebuje jakiejś pomocy w tym temacie to służę na gorąco radą chociaż wymiana nagrzewnicy w aucie to temat który trzeba było zrobić (zima idzie!) i wolałbym do niego nie wracać fizycznie
a teraz pozostaje się cieszyć ciepełkiem w szoferce i wygoić poobdzierane łapki
dzis wymienilem nagrzewnice :D zajelo mi to 6h ale sie udalo :D polecam przyrozbieraniu tago plastiku by wyjac nagrzewnice robic foty co i jak jest poskladane, ja nie robilem i mi sie ciegla rozsypaly i 1h zmarnowalem na poskladanie tego.. mam nadzieje ze dobrze ogolnie robota przeje... ale jaka satysfakcja jak sie zrobi :D