Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BES 2.7 250 KM] Problem z Cewką zapłonową

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Moje auto: RS6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

[ BES 2.7 250 KM] Problem z Cewką zapłonową

Post autor: LuQas » 21 kwie 2012, 18:58

Witam mam taki problem kolega ma 2,7 BiT i dziś wymieniłem mu Cewki i są jaja na jednym cylindrze nie wiem który to nr ale zaraz pod rura od filtra powietrza. Na starej cewce jest iskra po wymianie na nową brak iskry ( firmy beru ) założyliśmy też inną używaną Beru i to samo też brak iskry <wnerw> Po założeniu nowej cewki na liczniku miga żółta kontrolka silnika vag nie pokazuje żadnych błędów związanych z zapłonem

Wcześniej były takie błędy 16684 16689 16515 17772 17775 16688 16690 po skasowaniu ich nie pokazuje nowych.

Czy w 2,7 BiT jest cewka zaplonu ? Jeśli tak gdzie jej szukać?

zbynekpik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 30 cze 2011, 07:38
Lokalizacja: ToruN

Post autor: zbynekpik » 21 kwie 2012, 22:40

Sprawdźcie moduł zapłon - można podmienić lewy na prawy są dwa, miałem podobny problem - moduł zapłonu używka 100 zł i auto lata jak wcześniej. Kolega ma auto w LPG??? jeżeli tak to łatwo sprawdzić na jakim cylindrze nie chodzi, wystarczy od LPG zaciskać węże i jeżeli auto będzie się dławiło oznacza że na ten cylinder chodzi, jeżeli na jakimś brak dławienia można wnioskować iż to ten cylinder. Warunek auto na LPG :)

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Moje auto: RS6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 22 kwie 2012, 09:04

zbynekpik, Gdzie szukać owych modułów ? Też o tym myślałem że może padł moduł.

Po etce nie pokazuje mi modułu do BES tylko do ARE hmm o co chodzi ?

Baloosh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 17 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Baloosh » 24 kwie 2012, 23:45

W BES nie ma modułów zapłonowych - w tym silniku są cewki nowego typu - mają moduły zapłonowe zintegrowane z cewką.

Cewki do ARE i do BES różnią się - na pierwszy rzut oka wtyczką - ARE - 3 piny - BES - 4 piny.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Moje auto: RS6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 26 kwie 2012, 18:41

To już wiem auto pomierzone sprawdzone programami i nic :(

Napiecie dochodzi do Cewek ale i tak auto chodzi na 5 garów..

Gość polecił mi wymiane wszystkich cewek na jedną markę gdyż połowa to beru topran i stare fabryczne sam już nie wiem :[

yaro97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2009, 00:47
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: yaro97 » 11 maja 2012, 20:57

Witam, mam ten sam problem pojawił mi check auto zaczęło chodzić na 5 garów i mam takie nr. błędów 16684,16689.
Co mogę zrobić, kupić cewkę i wymienić .Nie jestem mechanikiem ale może jest możliwość ,żebym sobie z tym poradził.
Możecie mi poradzić co mogę zrobić.

Dodam , że autko nie pracuje na 3 cylindrze wg. vaga. Czy to faktycznie cewka czy przez źle wyregulowaną instalację LPG?
Jak w ogóle dobrać się do tych cewek w tym silniku?

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 13 maja 2012, 08:51

yaro97, ZadzwoĂą do ASO może akurat załapiesz się na akcję serwisową i wymienią wszystkie cewki za free :)

yaro97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2009, 00:47
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: yaro97 » 13 maja 2012, 10:03

Dzwoniłem jakiś miesiąc temu jak się dowiedziałem o tym, ale powiedzieli mi ,że nie obejmuje ona mojego auta :(

Zamieniłem 3 cewkę z 2gą i faktycznie wygląda, że jest do wymiany bo wywaliło błąd wypadania zapłonu na 2 giej.

Najgorsze są wycieki oleju, silnik jest cały mokry aż dostaje się do świec - właśnie na tej 3 cewce , zresztą na drugiej też widać ,że podcieka. Czeka mnie spory wydatek :(
Mógłby ktoś sprawdzić mi jakie świece powinienem zamówić. Patrzyłem w sklepie internetowym ale jest bardzo dużo do mojego silnika od 15zł do ponad 100. Możecie doradzić jakie mają być?

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 13 maja 2012, 20:45

LuQas,czytałem w książce o zapłonach Bosch i Beru że podczas wymiany cewek lub swiec zapłonowych,trzeba wymieniać je wszystkie jednocześnie,co nie każdy robi bo koszt jednorazowy jest dość duży,szczególnie jeśli jest mowa o cewkach.
Chodzi o to że cewki współgrają ze sobą podczas pracy silnika odbywa się to własnie poprzez moduł sterujący.Który jest cholernie czuły na opór prądu jaki jest wytwarzany poprzez cewki i swiece,szczególnie te zurzyte.To leci jak po łancuszku,zajechana swieca zabija cewkę która musi produkować dla niej więcej prądu żeby wytworzyła iskrę do poprawnej pracy silnika,zajechana cewka ma z kolei negatywny wpływ na inne podzespoły układu zapłonowego w tym modułu.
Czyli wymieniając padniętą cewkę zapłonową na nową przy tym pozastawiajac stare na miejscu,strasznie skracamy jej żywotnosć a przy tym istnije ryzyko niepoprawnej pracy.

Jaro97,jakbys wrzucił kod silnika to ci wszycho powiem co i jak.



Pozdrawiam.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

yaro97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2009, 00:47
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: yaro97 » 13 maja 2012, 20:48

Mój kod silnika to BEL-wersja USA.

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 13 maja 2012, 21:04

Tu masz całe zestawienie świeć zapłonowych do twojego silnika od podstawowych do tych zajeb... wytrzymałych.
http://www.ngksparkplugs.com/part_finde ... esults.asp
W ASO też dostaniesz NGK tylko trochę drożej,choć nie zawsze,zależy od modelu i popularnośći danego zestawu,kilka tel wszycho wyjaśni.

I ja bym kupował Iridium,sprawdzone świeczki :] Idługo chodzą pez problemów.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 13 maja 2012, 21:09 przez Bilskirnir, łącznie zmieniany 2 razy.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

yaro97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2009, 00:47
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: yaro97 » 13 maja 2012, 21:05

Dziękuję Ci bardzo.

Awatar użytkownika
Bilskirnir
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 30 mar 2010, 01:10
Lokalizacja: Zabrze/Donegal

Post autor: Bilskirnir » 13 maja 2012, 21:23

Nie ma SPR,Powodzenia.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga