Post
autor: Bilskirnir » 13 maja 2012, 20:45
LuQas,czytałem w książce o zapłonach Bosch i Beru że podczas wymiany cewek lub swiec zapłonowych,trzeba wymieniać je wszystkie jednocześnie,co nie każdy robi bo koszt jednorazowy jest dość duży,szczególnie jeśli jest mowa o cewkach.
Chodzi o to że cewki współgrają ze sobą podczas pracy silnika odbywa się to własnie poprzez moduł sterujący.Który jest cholernie czuły na opór prądu jaki jest wytwarzany poprzez cewki i swiece,szczególnie te zurzyte.To leci jak po łancuszku,zajechana swieca zabija cewkę która musi produkować dla niej więcej prądu żeby wytworzyła iskrę do poprawnej pracy silnika,zajechana cewka ma z kolei negatywny wpływ na inne podzespoły układu zapłonowego w tym modułu.
Czyli wymieniając padniętą cewkę zapłonową na nową przy tym pozastawiajac stare na miejscu,strasznie skracamy jej żywotnosć a przy tym istnije ryzyko niepoprawnej pracy.
Jaro97,jakbys wrzucił kod silnika to ci wszycho powiem co i jak.
Pozdrawiam.
Errare humanum est,docendo discimus.Volenti nihil difficile.
Bilskirnir