[ BAU 2.5 179 KM] Pompa wody
[ BAU 2.5 179 KM] Pompa wody
Witam.
Problem dotyczy przedwcześnie, moim zdaniem, rozwalonej pompy wody.
Rozrząd wymieniałem w ASO. Pompa była wymieniana z regenerowanej części. ASO daje gwarancję na tą usługę 120tys. km lub 2 lata w zależności co wystąpi wcześniej.
Pytanie do kolegów brzmi. Czy to normalne, że oryginalna pompa wody z ASO rozsypała się po 80tys. km? Czy ktoś miał podobny przypadek jak ja? Mam obawę, a paradoksalnie, zarazem nadzieję, że jej nie wymieniono. Na obudowie, są oprócz numerów katalogowych, powybijane także dwucyfrowe oznaczenia. 98, 99, 00, 02. Umieszczone są w różnych miejscach na przedniej ścianie obudowy. Dwie cyfry otoczone do koła, takimi jak by kropkami czy kreskami. Czy to są oznaczenia daty?
Problem dotyczy przedwcześnie, moim zdaniem, rozwalonej pompy wody.
Rozrząd wymieniałem w ASO. Pompa była wymieniana z regenerowanej części. ASO daje gwarancję na tą usługę 120tys. km lub 2 lata w zależności co wystąpi wcześniej.
Pytanie do kolegów brzmi. Czy to normalne, że oryginalna pompa wody z ASO rozsypała się po 80tys. km? Czy ktoś miał podobny przypadek jak ja? Mam obawę, a paradoksalnie, zarazem nadzieję, że jej nie wymieniono. Na obudowie, są oprócz numerów katalogowych, powybijane także dwucyfrowe oznaczenia. 98, 99, 00, 02. Umieszczone są w różnych miejscach na przedniej ścianie obudowy. Dwie cyfry otoczone do koła, takimi jak by kropkami czy kreskami. Czy to są oznaczenia daty?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
Re: Pompa wody
tym sie nie sugeruj bo na wszystkich co kupowalem ostatnio jest wlasnie to samo ponabilane wiec ciezko dojsc.Ostole pisze:Witam.
Problem dotyczy przedwcześnie, moim zdaniem, rozwalonej pompy wody.
Rozrząd wymieniałem w ASO. Pompa była wymieniana z regenerowanej części. ASO daje gwarancję na tą usługę 120tys. km lub 2 lata w zależności co wystąpi wcześniej.
Pytanie do kolegów brzmi. Czy to normalne, że oryginalna pompa wody z ASO rozsypała się po 80tys. km? Czy ktoś miał podobny przypadek jak ja? Mam obawę, a paradoksalnie, zarazem nadzieję, że jej nie wymieniono. Na obudowie, są oprócz numerów katalogowych, powybijane także dwucyfrowe oznaczenia. 98, 99, 00, 02. Umieszczone są w różnych miejscach na przedniej ścianie obudowy. Dwie cyfry otoczone do koła, takimi jak by kropkami czy kreskami. Czy to są oznaczenia daty?
a co sie jej dokladnie stalo?
Cóż pisać...
Każdy chyba sam sobie może odpowiedzieć.
Rozsypała się ta nieszczęsna pompa i rolka co ją napędza opadła i się zablokowała.
Zdarła pas zębaty, ale się nie urwał. Jednak przeskoczył o jeden ząb na wale korbowym i silnik umarł.
A że stało się to poczas jazdy, i pasek się nie urwał to pewnie tłoki z zaworami ostro sobie poklepały.
Początkowo myślałem, że to pompa. Nawet w Boschu byłem i rabat wywalczyłem spory. Jak zabrałem się do demontażu to dla pewności osłonę odchyliłem. No i mam klops.
Nadzieja teraz w tym, że to nie wina pompy jako części, tylko serwisu który jej nie wymienił na czas, czyli 80tys. km temu.
Każdy chyba sam sobie może odpowiedzieć.
Rozsypała się ta nieszczęsna pompa i rolka co ją napędza opadła i się zablokowała.
Zdarła pas zębaty, ale się nie urwał. Jednak przeskoczył o jeden ząb na wale korbowym i silnik umarł.
A że stało się to poczas jazdy, i pasek się nie urwał to pewnie tłoki z zaworami ostro sobie poklepały.
Początkowo myślałem, że to pompa. Nawet w Boschu byłem i rabat wywalczyłem spory. Jak zabrałem się do demontażu to dla pewności osłonę odchyliłem. No i mam klops.
Nadzieja teraz w tym, że to nie wina pompy jako części, tylko serwisu który jej nie wymienił na czas, czyli 80tys. km temu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Jak dają gwarancje i masz papiery i dowód w postaci kilometrów przejechanych to warto udowadniać że to wina pompy. Tylko czy podtrzymywanie gwarancji nie wiąże się właśnie z kontrolą stanu rozrządu co np 15tys km.Czy ty tak robiłeś??? Tak chyba jest i tak serwisy robią. Gwarancja, owszem na 120tys km, ale co 15 czy kolejne co 30tys przegląd.
Kolega przed sprzedażą mi auta wymienił rozrząd. Nie czekając na 120tys, postanowiłem przy 90 tys od ostatniej wymiany, wymienić rozrząd. Okazało się że pompa była "made in niewiadoma" a jeszcze by polatała.
Także z tymi częściami i ich wytrzymałością jest różnie.
Kolega przed sprzedażą mi auta wymienił rozrząd. Nie czekając na 120tys, postanowiłem przy 90 tys od ostatniej wymiany, wymienić rozrząd. Okazało się że pompa była "made in niewiadoma" a jeszcze by polatała.
Także z tymi częściami i ich wytrzymałością jest różnie.
Właśnie, że nie. Pytałem dwa razy czy muszę zjawiać się na okresowa przeglądy aby utrzymać gwarancję. Nie trzeba.
Ale tak dokładnie to nie o to chodzi, czy była gwarancja czy nie. Istnieje duże prawdopodobieĂąstwo, że tej części nie wymieniono, a na rachunku widnieje jako wymieniona. Czyli, że zostałem oszukany. I nie wiedząc o tym, że mój silnik pracuje na zużytych elementach doprowadziłem do jego zniszczenia. To oczywiście hipoteza, którą próbuję rozwikłać.
Stąd pytanie czy to normalne zjawisko, że pompa wody w Audi, która ma wszystkie numery i znaczki (czytaj. Oryginał), którą wymieniał fachowiec w ASO, rozsypuje się po 80tys. km?
Zaznaczam, że nie chodzi o to, że szumi albo ciężko chodzi. Całkiem wysiadła i rolka pewnie na niczym się nie trzyma. Nawet teraz resztki płynu chłodniczego swobodnie wyciekają sobie na zewnątrz. Totalna miazga.
Ale tak dokładnie to nie o to chodzi, czy była gwarancja czy nie. Istnieje duże prawdopodobieĂąstwo, że tej części nie wymieniono, a na rachunku widnieje jako wymieniona. Czyli, że zostałem oszukany. I nie wiedząc o tym, że mój silnik pracuje na zużytych elementach doprowadziłem do jego zniszczenia. To oczywiście hipoteza, którą próbuję rozwikłać.
Stąd pytanie czy to normalne zjawisko, że pompa wody w Audi, która ma wszystkie numery i znaczki (czytaj. Oryginał), którą wymieniał fachowiec w ASO, rozsypuje się po 80tys. km?
Zaznaczam, że nie chodzi o to, że szumi albo ciężko chodzi. Całkiem wysiadła i rolka pewnie na niczym się nie trzyma. Nawet teraz resztki płynu chłodniczego swobodnie wyciekają sobie na zewnątrz. Totalna miazga.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
moja (rowniez orginalna - austausch) dojezdzila <> 75 tys i pojawil sie delikatny wyciek ('otworek' obok osi), ale nie rozleciala sie...Ostole pisze: Stąd pytanie czy to normalne zjawisko, że pompa wody w Audi, która ma wszystkie numery i znaczki (czytaj. Oryginał), którą wymieniał fachowiec w ASO, rozsypuje się po 80tys. km?
Zaznaczam, że nie chodzi o to, że szumi albo ciężko chodzi. Całkiem wysiadła i rolka pewnie na niczym się nie trzyma. Nawet teraz resztki płynu chłodniczego swobodnie wyciekają sobie na zewnątrz. Totalna miazga.
kupowana pod koniec 2008 roku - moze mieli jakas wadliwa serie...?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
Fakt wykończenia pompy wody może być następstwem złego napięcia paska rozrządu, dokładnie nieprawidłowego napięcia napinacza hydraulicznego. To jest jedyny powód wykończenia nowej lub starej pompy.
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM