[A6 C5] 2.8 V6 - Trzęsie na wolnych obrotach.
Panowie, zaciekawiła mnie jedna sprawa.
Otóż zamówiłem w zaznajomionym sklepie cewkę na podstawie nr. oem.078905104 odczytanego z zamontowanej obecnie części.
Gość zaskoczył mnie ceną 370pln <szok>
Niestety jak się okazało na miejscu była to cewka o takim wyglądzie:
Ale sprzedawca dobierał wg. nr-u który mu podałem.
Później sprawdziłem na intercars.com.pl.
I tutaj faktycznie:
Numery OE:
Numery OE Marka
078905101 AUDI
078905101A AUDI
078905104 AUDI
78905101 AUDI
0040402007 BERU - symbol przedstawionej cewki
ZSE007 BERU
078905101 VW
078905101A VW
078905104 VW
078905104A VW
O co zatem chodzi? Dlaczego wszędzie te dwa modele figurują zamiennie, skoro jedna cewka ma 1 złącze (gniazdo) natomiast druga posiada 2 kable.
Być może różnią się konstrukcją połączenia, a wewnątrz siedzi to samo?
Czy jest ktoś w stanie sprawdzić moją hipotezę?
Gdyby to się potwierdziło, to jakaż dla nas oszczędność - zamiast 1000pln/szt wychodzi niecałe 400
Otóż zamówiłem w zaznajomionym sklepie cewkę na podstawie nr. oem.078905104 odczytanego z zamontowanej obecnie części.
Gość zaskoczył mnie ceną 370pln <szok>
Niestety jak się okazało na miejscu była to cewka o takim wyglądzie:
Ale sprzedawca dobierał wg. nr-u który mu podałem.
Później sprawdziłem na intercars.com.pl.
I tutaj faktycznie:
Numery OE:
Numery OE Marka
078905101 AUDI
078905101A AUDI
078905104 AUDI
78905101 AUDI
0040402007 BERU - symbol przedstawionej cewki
ZSE007 BERU
078905101 VW
078905101A VW
078905104 VW
078905104A VW
O co zatem chodzi? Dlaczego wszędzie te dwa modele figurują zamiennie, skoro jedna cewka ma 1 złącze (gniazdo) natomiast druga posiada 2 kable.
Być może różnią się konstrukcją połączenia, a wewnątrz siedzi to samo?
Czy jest ktoś w stanie sprawdzić moją hipotezę?
Gdyby to się potwierdziło, to jakaż dla nas oszczędność - zamiast 1000pln/szt wychodzi niecałe 400

Zenit + Zavoli S + OMVL RegFast
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
Panowie ja przerabiałem przewody NGK,bardzo łatwo je uszkodzić przy zdejmowaniu,wykonanie takie sobie.Teraz mam Boscha,wykonanie o niebo lepsze.Polecam przy zakładaniu delikatnie każdą fajkę posmarować silikonem odpornym na temp.potem jest o wiele łatwiej zdjąć,nie zapiękają się.Co do świec,w swojej audioli mam lpg,miałem ngk,potem beru,a teraz boscha platynki i auto o wiele lepiej pracuję.Przerwa jest 0,7.Więc polecam.Zawiodłem się na NGK.Porównajcie sobie przewody NGK i Boscha i naprawdę widać różnice.Trochę ta lekcja mnie kosztowała,ale Audi zapewne jest wdzięczna 
Co do cewki HUGO nie mam zastrzeżeĂą.Na starej miałem już błyski pioruna

Co do cewki HUGO nie mam zastrzeżeĂą.Na starej miałem już błyski pioruna

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
Jak posmarujesz silikonem fajki i włożysz je do środka to dopiero ich nie wyciągniesz bo zadziała to jak klej
Co do jakoś przewodów NGK także mam zastrzeżenia guma się rwie. Trzeba się obchodzić jak z jajkiem i tylko na zimym motorze.

Co do jakoś przewodów NGK także mam zastrzeżenia guma się rwie. Trzeba się obchodzić jak z jajkiem i tylko na zimym motorze.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
No jak pasta to może i tak ale nie silikon bo to zadziała jak klej 

Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
Witajcie po przerwie. Podzielę się moim przypadkiem, może komuś da do myślenia
Obecnie jestem po wymianie cewki na HUCO. Wcześniej zmieniałem kable i świece.
Czyściłem przepustnicę, ezektor, odmy, przewody ciśnieniowe, wymieniłem filtry..
Jednym słowem przerobiłem wszystkie taĂąsze rozwiązania naszego wspólnego problemu.
W koĂącu z braku pomysłów oddałem auto do serwisu.
Machanik pomierzył ciśnienia co wskazało, że na lewej głowicy mam słabsze sprężanie. Po otworzeniu pokrywy zaworów podsumował: wałek rozrządu jest po regeneracji i nie ma pewności, że była wykonana w zupełności prawidłowo.
I tak niestety koĂączy się moja przygoda z walką z roztrzęsionym silnikiem.
Koszt naprawy na nowych ori częściach wyliczono mi na ponad 6 tysi.
To przekonało mnie do zaprzyjaźnieniem się z tym delikatnym łaskotaniem
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Obecnie jestem po wymianie cewki na HUCO. Wcześniej zmieniałem kable i świece.
Czyściłem przepustnicę, ezektor, odmy, przewody ciśnieniowe, wymieniłem filtry..
Jednym słowem przerobiłem wszystkie taĂąsze rozwiązania naszego wspólnego problemu.
W koĂącu z braku pomysłów oddałem auto do serwisu.
Machanik pomierzył ciśnienia co wskazało, że na lewej głowicy mam słabsze sprężanie. Po otworzeniu pokrywy zaworów podsumował: wałek rozrządu jest po regeneracji i nie ma pewności, że była wykonana w zupełności prawidłowo.
I tak niestety koĂączy się moja przygoda z walką z roztrzęsionym silnikiem.
Koszt naprawy na nowych ori częściach wyliczono mi na ponad 6 tysi.
To przekonało mnie do zaprzyjaźnieniem się z tym delikatnym łaskotaniem

Zenit + Zavoli S + OMVL RegFast
- mirrson
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 177
- Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
- Lokalizacja: Elblag - Bristol UK
Kolego 6 tys to sporo ale jak masz jakiegos zaprzjaznonego kolego ktory ma sklep z czesciami moze sie okazac nie tak drogo. Ja jak chcialem wymienic rozrzad to mi spiewali za same czesci 3 tys, a od zaprzyjaznoej hurtowni wznioslo mnie niecalz 1 tys. warto posprawdzac samemu koszt czesci.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
MiRSoN
P.L.A.N.Y.
LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2
P.L.A.N.Y.
LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2
No niestety mechanik wycenił mi następująco:
- wałki (stwierdził, że wymienia się komplet 4): 870 pln/szt * 4
- popychacze (czy jakoś tak): 44 pln/szt * 30
- napinasz łaĂącucha lewa strona: 1800 pln/szt
Oczywiście + robocizna + uszczelki i takie tam...
No i nogi mi się ugięły..
Po czym na koniec skwitował.. że w sumie to nie może wykluczyć dwu-masy :D
Chyba poszukam silnika po prostu, a póki co zdany jestem na życie z tą świadomością.
- wałki (stwierdził, że wymienia się komplet 4): 870 pln/szt * 4
- popychacze (czy jakoś tak): 44 pln/szt * 30
- napinasz łaĂącucha lewa strona: 1800 pln/szt
Oczywiście + robocizna + uszczelki i takie tam...
No i nogi mi się ugięły..
Po czym na koniec skwitował.. że w sumie to nie może wykluczyć dwu-masy :D
Chyba poszukam silnika po prostu, a póki co zdany jestem na życie z tą świadomością.
Zenit + Zavoli S + OMVL RegFast
- mirrson
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 177
- Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
- Lokalizacja: Elblag - Bristol UK
Ja miałem sytuację zaraz po zakupie mojej c5 zrobiłem rozrząd i się zaczeło. Szarpanie, jak dojeżdżałem do świateł to gasł no i się wystraszyłem że chyba skrzynia bo jak zmieniałem biegi to jakby ktoś młotkiem przywalił w silnik. Pojechałem do mechanika i powiedział mi że na 100% skrzynia ale znalazłem numer tel do specjalisty od automatów i do niego zadzwoniłem przez telefon powiedziałem mu jakie są objawy a on odrau wykluczyłskrzynie której naprawia wiązała się z kosztem ok 4500 tyś. Co się okazało poprzedni mechanik "polecony" przestawił rozrząd o 1 zęba i dlatego takie cyrki miałem. Dałem do poprawy rozrząd w moim zaufanym warsztacie który wcale mało nie bierze i jak ręką odjoł.
Ps. Może moja historia do ci do myślenia i może warto pojechać w pare miejsc aby mieć 100 % pewność
Pzdr
Ps. Może moja historia do ci do myślenia i może warto pojechać w pare miejsc aby mieć 100 % pewność
Pzdr
MiRSoN
P.L.A.N.Y.
LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2
P.L.A.N.Y.
LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2