Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 2.8 V6 - Trzęsie na wolnych obrotach.

Silniki benzynowe
Misiups
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 73
Rejestracja: 22 kwie 2010, 13:04
Lokalizacja: Krosno/Kraków

Post autor: Misiups » 08 mar 2012, 00:19

Ja też przerabiałem temat z szarpaniem pod obciążeniem, skoĂączyło się na cewce HUCO i kablach Bremi, nowe NGK kable wytrzymały 4 tygodnie. Na obcecnej cewce latam 4 miesiąc i bez zastrzeżeĂą.

Awatar użytkownika
mthv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2011, 08:30
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: mthv » 08 mar 2012, 11:49

Panowie, zaciekawiła mnie jedna sprawa.
Otóż zamówiłem w zaznajomionym sklepie cewkę na podstawie nr. oem.078905104 odczytanego z zamontowanej obecnie części.
Gość zaskoczył mnie ceną 370pln <szok>
Niestety jak się okazało na miejscu była to cewka o takim wyglądzie:
Obrazek

Ale sprzedawca dobierał wg. nr-u który mu podałem.
Później sprawdziłem na intercars.com.pl.
I tutaj faktycznie:
Numery OE:

Numery OE Marka
078905101 AUDI
078905101A AUDI
078905104 AUDI
78905101 AUDI
0040402007 BERU - symbol przedstawionej cewki
ZSE007 BERU
078905101 VW
078905101A VW
078905104 VW
078905104A VW


O co zatem chodzi? Dlaczego wszędzie te dwa modele figurują zamiennie, skoro jedna cewka ma 1 złącze (gniazdo) natomiast druga posiada 2 kable.

Być może różnią się konstrukcją połączenia, a wewnątrz siedzi to samo?
Czy jest ktoś w stanie sprawdzić moją hipotezę?

Gdyby to się potwierdziło, to jakaż dla nas oszczędność - zamiast 1000pln/szt wychodzi niecałe 400 :>
Zenit + Zavoli S + OMVL RegFast

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 08 mar 2012, 12:55

Sądzę, że ta różnica we wtykach jest do "naprawienia" <lol> Funkcja cewek jest taka sama, jej parametry dobierane przecież do sinika również powinny pasować. Zostaje kwestia podłączenia ;)
Pozdrawiam,
Krisker

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 14 mar 2012, 00:51

u mnie też lekko telepie ale tylko na gazie, myślę że przez świece... Najpierw był robiony rozrząd, uszczelnienie pokryw , wymiana świec a poźniej założony LPG.
ÂŚwiece niestety NGK BKR6EQUP i pewnie jest problem w tych czterech elektrodach.

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 14 mar 2012, 10:55

Panowie ja przerabiałem przewody NGK,bardzo łatwo je uszkodzić przy zdejmowaniu,wykonanie takie sobie.Teraz mam Boscha,wykonanie o niebo lepsze.Polecam przy zakładaniu delikatnie każdą fajkę posmarować silikonem odpornym na temp.potem jest o wiele łatwiej zdjąć,nie zapiękają się.Co do świec,w swojej audioli mam lpg,miałem ngk,potem beru,a teraz boscha platynki i auto o wiele lepiej pracuję.Przerwa jest 0,7.Więc polecam.Zawiodłem się na NGK.Porównajcie sobie przewody NGK i Boscha i naprawdę widać różnice.Trochę ta lekcja mnie kosztowała,ale Audi zapewne jest wdzięczna <rotfl>
Co do cewki HUGO nie mam zastrzeżeĂą.Na starej miałem już błyski pioruna <lol>

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 14 mar 2012, 12:59

Jak posmarujesz silikonem fajki i włożysz je do środka to dopiero ich nie wyciągniesz bo zadziała to jak klej <lol>

Co do jakoś przewodów NGK także mam zastrzeżenia guma się rwie. Trzeba się obchodzić jak z jajkiem i tylko na zimym motorze.
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 14 mar 2012, 13:19

ÂŚciagałem je kilka razy i nic,schodziły super,posmarował je mój mechanik.Ale dokladnie nie wiem czy to silikon czy jakaś pasta jak się dowiem dam znać.Aczkolwiek pomaga.

piotrek24dm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 456
Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
Imię: Piotr
Rocznik: 2002
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Króżewniki

Post autor: piotrek24dm » 14 mar 2012, 14:32

No jak pasta to może i tak ale nie silikon bo to zadziała jak klej <lol2>
Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html

Awatar użytkownika
mthv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2011, 08:30
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: mthv » 17 kwie 2012, 20:23

Witajcie po przerwie. Podzielę się moim przypadkiem, może komuś da do myślenia :]
Obecnie jestem po wymianie cewki na HUCO. Wcześniej zmieniałem kable i świece.
Czyściłem przepustnicę, ezektor, odmy, przewody ciśnieniowe, wymieniłem filtry..
Jednym słowem przerobiłem wszystkie taĂąsze rozwiązania naszego wspólnego problemu.
W koĂącu z braku pomysłów oddałem auto do serwisu.
Machanik pomierzył ciśnienia co wskazało, że na lewej głowicy mam słabsze sprężanie. Po otworzeniu pokrywy zaworów podsumował: wałek rozrządu jest po regeneracji i nie ma pewności, że była wykonana w zupełności prawidłowo.
I tak niestety koĂączy się moja przygoda z walką z roztrzęsionym silnikiem.
Koszt naprawy na nowych ori częściach wyliczono mi na ponad 6 tysi.
To przekonało mnie do zaprzyjaźnieniem się z tym delikatnym łaskotaniem :p
Zenit + Zavoli S + OMVL RegFast

Awatar użytkownika
mirrson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
Lokalizacja: Elblag - Bristol UK

Post autor: mirrson » 18 kwie 2012, 17:20

Kolego 6 tys to sporo ale jak masz jakiegos zaprzjaznonego kolego ktory ma sklep z czesciami moze sie okazac nie tak drogo. Ja jak chcialem wymienic rozrzad to mi spiewali za same czesci 3 tys, a od zaprzyjaznoej hurtowni wznioslo mnie niecalz 1 tys. warto posprawdzac samemu koszt czesci.

Pozdrawiam
MiRSoN

P.L.A.N.Y.

LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2

Awatar użytkownika
mthv
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 24 lip 2011, 08:30
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: mthv » 18 kwie 2012, 21:50

No niestety mechanik wycenił mi następująco:
- wałki (stwierdził, że wymienia się komplet 4): 870 pln/szt * 4
- popychacze (czy jakoś tak): 44 pln/szt * 30
- napinasz łaĂącucha lewa strona: 1800 pln/szt
Oczywiście + robocizna + uszczelki i takie tam...
No i nogi mi się ugięły..
Po czym na koniec skwitował.. że w sumie to nie może wykluczyć dwu-masy :D
Chyba poszukam silnika po prostu, a póki co zdany jestem na życie z tą świadomością.
Zenit + Zavoli S + OMVL RegFast

Awatar użytkownika
mirrson
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:45
Lokalizacja: Elblag - Bristol UK

Post autor: mirrson » 19 kwie 2012, 08:08

Ja miałem sytuację zaraz po zakupie mojej c5 zrobiłem rozrząd i się zaczeło. Szarpanie, jak dojeżdżałem do świateł to gasł no i się wystraszyłem że chyba skrzynia bo jak zmieniałem biegi to jakby ktoś młotkiem przywalił w silnik. Pojechałem do mechanika i powiedział mi że na 100% skrzynia ale znalazłem numer tel do specjalisty od automatów i do niego zadzwoniłem przez telefon powiedziałem mu jakie są objawy a on odrau wykluczyłskrzynie której naprawia wiązała się z kosztem ok 4500 tyś. Co się okazało poprzedni mechanik "polecony" przestawił rozrząd o 1 zęba i dlatego takie cyrki miałem. Dałem do poprawy rozrząd w moim zaufanym warsztacie który wcale mało nie bierze i jak ręką odjoł.

Ps. Może moja historia do ci do myślenia i może warto pojechać w pare miejsc aby mieć 100 % pewność

Pzdr
MiRSoN

P.L.A.N.Y.

LED tył - Wykonane
Polerowane felgi - na aucie
Remap do 200 KM i 489 NM
DRL Lampy przód - wykonane
tylnie zawiasy klapy ze sprezynkami - wykonane
wydech cat back - 2016/2017
remap stage 2

technic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:04
Lokalizacja: Lubin

Post autor: technic » 19 kwie 2012, 20:04

Wszystkie trzęsą...Proponuję się przyzwyczaić, lub wymieniać po kolei: świece, kable, cewkę, odmę. Jeśli nie masz gazu to ASO. Połowa wartości auta i dojdą.
Regulamin: (....) Podszywanie się pod nienależne rangi jest zabronione.

slawq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 131
Rejestracja: 25 sty 2011, 14:53
Imię: Sławek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Brzeg

Post autor: slawq » 13 maja 2012, 20:17

piotrek24dm pisze:Z tego co mi wiadomo filtr węgla aktywnego jest filtrem samoczyszczącym i nie wymaga czyszczenia ani wymiany.
Kurcze, jak nie wymaga wymiany skąd u mnie zapach oparów paliwa.... jak się dobrać do tego filtra. ÂŚciągać osłonę nadkola czy jakoś od środka ?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 14 maja 2012, 14:55

Trzeba zdjąć prawe nadkole. Filtr będzie widoczny w tylnej jego części.
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja