[ AGA 2.4 165 KM] A6 2.4 DZIWNY ODGÂŁOS SILNIKA, KLEKOTANIE
[ AGA 2.4 165 KM] A6 2.4 DZIWNY ODGÂŁOS SILNIKA, KLEKOTANIE
Witam, spotkała mnie nie miła niespodzianka jak po odpaleniu samochodu dobiegły mnie dziwe odgłosy spod maski.
Tak jakby klekotanie, rzeżenie chodzi normalnie jak diesel... Nagrałem krótki filmik...
Samochód jeździ normalnie, nie dymi, olej jest. Nie ważne czy silnik zimny czy ciepły, cały czas chodzi głośno
Wyłączanie klimy, LPG dalej to samo.
Wtryskiwacze od LPG cykały tak troszkę jak diesel, ale cichutko (to nie jest ich wina)
Jutro jadę do mechanika, ale chciałem zaczerpnąć informacji czy może ktoś miał coś podobnego i rozwiązał ten problem.
Tak jakby klekotanie, rzeżenie chodzi normalnie jak diesel... Nagrałem krótki filmik...
Samochód jeździ normalnie, nie dymi, olej jest. Nie ważne czy silnik zimny czy ciepły, cały czas chodzi głośno
Wyłączanie klimy, LPG dalej to samo.
Wtryskiwacze od LPG cykały tak troszkę jak diesel, ale cichutko (to nie jest ich wina)
Jutro jadę do mechanika, ale chciałem zaczerpnąć informacji czy może ktoś miał coś podobnego i rozwiązał ten problem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 26 gru 2010, 21:49
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
kolego mozliwe ze to napinacze łancuchow pod deklami sie juz koncza albo slizg juz jest wytarty na maksa.Musisz sie dokładnie wsluchac w ktorej głowicy to słychac.Ja mam podobny odgłos nie zawsze ale ledwo słyszalny.Myslałem ze to pompa wody tak hałasuje ale po tym co słysze u ciebie a dzwiek podobny tylko o duzo wiekszym natezeniu wyglada na to ze to chyba nie pompa tylko pod deklami co sie dzieje.Sam zobacz jak wygladaja slizgi albo daj to mechanikowi niech oceni:)
Panowie - złe wieści. U mnie było dokładnie to samo, starajcie się unikać jazdy samochodem tak klekoczącym, bo można narobić szkód. W moim wypadku ślizg nie tyle był wytarty, co w ogóle ułamany, do wymiany miałem cały napinacz łaĂącucha rozrządu, dodatkowo wałek, popychacze zaworowe (wymiana wałka i szklanek niby nie była jeszcze konieczna, ale były w tragicznym stanie więc wolałem od razu całość załatwić). Dodatkowo VAG wywalał mi błąd przesunięcia rozrządu (o jeden ząbek), przez co brakło mi sprężania i ogólnie opadła moc samochodu.
Koszt wymiany razem z częściami to ok. 1200-1300 zł. Ale ostrzegam przed ASO, tam za sam napinacz łaĂącucha potrafią naliczyć i 2000zł. Jeśli problem dalej jest aktualny to dajcie znać na prv, a podam numer do gości, którzy dla mnie załatwili to dużo taniej.
Pozdrawiam.
Koszt wymiany razem z częściami to ok. 1200-1300 zł. Ale ostrzegam przed ASO, tam za sam napinacz łaĂącucha potrafią naliczyć i 2000zł. Jeśli problem dalej jest aktualny to dajcie znać na prv, a podam numer do gości, którzy dla mnie załatwili to dużo taniej.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam,
--
Piotr Krzysztof Soboń
--
Piotr Krzysztof Soboń
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 26 gru 2010, 21:49
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Czyli u Ciebie to sie posypało całkiem ze tak wszystko musiales zmienic czy jakis inny powod był mogłbys troszke rozwinac swoj problem?:)U mnie np słychac delikatnie takie terkotanie ale nie zawsze jest to narazie bardzo ciche ze ktos kto nie wie tego nie usłyszy ale ja słysze to delikatnie na lewej głowicy z przodu.Ledwo wyczuwalne ale jednak czyli to oznaka ze czas zdjac dekiel i zobaczyc co sie kryje po 213 tyś km:)
U mnie walnął cały napinacz, a że w tym co robię staram się być dokładny, to razem z nim wymieniłem wszystko co wskazywało na lekkie zużycie. Niektórzy w to nie wierzą, ale łaĂącuchy też się zużywają. Wałek i szklanki wymieniłem ponieważ miały na sobie delikatne ryski, wolałem więc wymienić i to, tak na wszelki wypadek i powiem, że samochód od razu zyskał na mocy.sajmon8526 pisze:Czyli u Ciebie to sie posypało całkiem ze tak wszystko musiales zmienic czy jakis inny powod był mogłbys troszke rozwinac swoj problem?:)U mnie np słychac delikatnie takie terkotanie ale nie zawsze jest to narazie bardzo ciche ze ktos kto nie wie tego nie usłyszy ale ja słysze to delikatnie na lewej głowicy z przodu.Ledwo wyczuwalne ale jednak czyli to oznaka ze czas zdjac dekiel i zobaczyc co sie kryje po 213 tyś km:)
Sam zdjęcie dekla pozwoli Ci tylko stwierdzić czy łaĂącuch jest luźny, niestety. U mnie było o tyle dobrze, że zaraz pod deklem znalazłem napinacz w częściach, wyłowiłem co znalazłem i od razu do mechanika.
Pozdrawiam,
--
Piotr Krzysztof Soboń
--
Piotr Krzysztof Soboń
Samochód oddany do znajomego mechanika, nie chciał na razie wydawać jakiś wniosków. Powiedział że musi rozebrać i sprawdzić, powiedział tylko oby to był tylko rozrząd...
Czekam na łagodny wyrok... Jak będę coś wiedział to napisze.
jak podłączyłem pod VAG to nie wykazał nic.
Co do części to chętnie się odezwę o kotntakt jak bede wiedział co trzeba bedzie wymienić
Czekam na łagodny wyrok... Jak będę coś wiedział to napisze.
jak podłączyłem pod VAG to nie wykazał nic.
Co do części to chętnie się odezwę o kotntakt jak bede wiedział co trzeba bedzie wymienić
Witam
U mnie takie klekotanie było słychać przy lewej głowicy, chodził podobnie jak na Twoim filmiku. Podczas wymiany rozrządu, okazało się ze lewe koło zębate jest przeskoczone o 2 zęby w lewo , a z prawej głowicy o jeden.
Po prawidłowym poskładaniu klekotanie ustało, silnik lepiej się wkręca od niskich obrotów.
Pozdrawiam
U mnie takie klekotanie było słychać przy lewej głowicy, chodził podobnie jak na Twoim filmiku. Podczas wymiany rozrządu, okazało się ze lewe koło zębate jest przeskoczone o 2 zęby w lewo , a z prawej głowicy o jeden.
Po prawidłowym poskładaniu klekotanie ustało, silnik lepiej się wkręca od niskich obrotów.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 26 gru 2010, 21:49
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 26 gru 2010, 21:49
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
u mnie to jest takie terkotanie ledwo słyszalne.Np ktos podejdzie i mowi ze jest ok ale dla mnie cos terkocze podobnie jak u Ciebie tylko tak cicho bynajmniej naraziee.eh dlatego bede czekał na wiadomosci od ciebie kolego co ten mechanik tam wymodzi i powie na temat.Napinacz to chyba ten na rozrzadzie dlatego tez pasek miał taki ogromny luz.
U mnie jeszcze przed tym wszystkim po założeniu gazu, jak otworzyłem maskę klekotało tak po cichutku, ale to były tylko wtryskiwacze, bo nie mam listwy wtryskującej tylko każdy wtryskiwacz osobno.sajmon8526 pisze:u mnie to jest takie terkotanie ledwo słyszalne.Np ktos podejdzie i mowi ze jest ok ale dla mnie cos terkocze podobnie jak u Ciebie tylko tak cicho bynajmniej naraziee.eh dlatego bede czekał na wiadomosci od ciebie kolego co ten mechanik tam wymodzi i powie na temat.Napinacz to chyba ten na rozrzadzie dlatego tez pasek miał taki ogromny luz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 26 gru 2010, 21:49
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga