Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF

Wszystko co dotyczy skrzyń biegów oraz układów napędowych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 12 kwie 2012, 20:59

goly191 pisze:zapewne dowiesz się tutaj, że nie zrobiono na pewno adaptacji
A od kiedy w 5HP19 robi sie adaptacje?

Widze, ze co niektorzy wszystkie automaty wrzucaja do jednego worka i powtarzaja w kolko "zrob adaptacje".

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 12 kwie 2012, 21:06

jericho24 pisze:
goly191 pisze:zapewne dowiesz się tutaj, że nie zrobiono na pewno adaptacji
A od kiedy w 5HP19 robi sie adaptacje?

Widze, ze co niektorzy wszystkie automaty wrzucaja do jednego worka i powtarzaja w kolko "zrob adaptacje".
Znając posty kolegi goly191... to był raczej czysty sarkazm :)

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 12 kwie 2012, 21:39

0x4B25A pisze: Znając posty kolegi goly191... to był raczej czysty sarkazm :)
dokładnie :> bo czasami braki mi słów na posty :[
dlatego prosiłbym i byłbym wdzięczny, jakby jak już ktoś podaje jakieś dane powiedzmy tipów np właśnie odnoście adaptacji czy też innej procedury diagnostycznej - przynajmniej podał do jakiego modelu się to odnosi, C4, C5, C6, C7, nie wspominając o bardziej szczegółowych danych

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 13 kwie 2012, 11:00

wątek jest już rozłozony na 10 tysięcy części wiec nie wiem czy dodatkowe stanowisko komuś pomoże ale
Fakt Goly ma rację że trzeba podkreślacc o jakim modelu jest mowa bo czytający maja totalny metlik...
Drugi fakt to tekst w stylu czytaj forum to będziesz chodził.... wypowiadają najczęściej "fachofcy" którzy maja marne pojęcie o tym co robią...i to że maja warsztat od 30 lat nie jest tutaj argumentem ..;)
Sam słyszałem ludzi w Aso którzy tak mówili ale jak zapytasz takiego ignoranta z czym faktycznie jest problem w napinaczach rozrządu w C6 to słowotok zmienia się w jąkanie... <lol>
i zawsze usłyszysz że jak masz uszkodzony sterownik to trzeba wymienić całe turbo w C6 ;)
ze skrzynią wiąże sie dużo problemów to oczywiste, raz problemem jest sam olej innym razem podzespoły mechaniczne a jeszcze innym elektroniczne albo wypadkowa kilku problemów, stad jednamu pomaga sama wymiana a innemu sama adaptacja.
Ja widze to tak... w C6
Każdy zaczyna mówić o skrzyni jak coś zaczyna się z nią dziać
co do samej adaptacji to nie jest ona konieczna ale bardzo potrzebna czasami

sytuacja kiedy w oleju pojawia się glikol bo zaczyna puszczać chłodnica powoduje slizganie sprzegła....i w takim przypadku wymiana chłodnicy i oleju powoduje efekt jak ręką odjął...
a zuwagi że wszystkie części są całkowicie sprawne adaptacja nie jest aż tak konieczna..

przypadek kiedy olej jest normalny ale wysiada pompa...niedomaga - to znów wymusza zmiane warunków w szkrzyni i podniesienie ciśnienia oleju...
a sam olej nie przypomina juz tego nowego....
sama wymiana oleju i nastawy podstawowe powodują że pompa ma takie ciśnienie jakby była nowa a nie jest... bo zaczęła niedomagać i beż adaptacji jest dupa bo ciśnienie oleju jest zbyt małe...
myslę że takich kombinacji jest dużo a efekty różne...

adaptacja w skrzyni słuzy do tego aby zostały odczytane wszystkie parametry i ustawine w odpowiednich...i prawidłowych zakresach zgodnych z warunkami jakie tam panują na dzieĂą dzisiejszy biorąc pod uwagę zmianę właściwości oleju oraz zuzycie części...
więc pojawia mi się pytanie...czemu by jej nie zrobić??

Poprostu kazde zaglądnięcie do skrzyni to ponad 4 tysiące, więc to co może zrobić uzytkownik to poczytać taki temat... pomysleć i zaryzykować wymianę oleju oraz koszt adaptacji i ewentualnie softu.
Ja u siebie mam wolno koĂączące się sprzęgło hydrokinetyczne po wymianie oleju i adatptacji problem znikł z 4 biegu a pozostał na 2 i 3 w trybie D
soft delikatnie zmienił pracę skrzyni nie poprawiając niczego...ale delikatnie na plus :)
Więc nie wiem kiedy dokładnie ale czeka mnie wymiana sprzęgła a skrzyni już ruszać nie będę bo to co mogłem juz zrobiłem a działa poprawnie ;)

Falujące obroty w C6 to problem sprzęgła i niedomagania lock-up'u... nie jest to slizganie sie sprzęgła tylko zmiana biegu na kilka razy...delikatnie zjawisko to wystepuje w normalnie działających skrzyniach ale mówimy tu o widocznej i mocno upierdliwej zmianie biegów na kilka razy... i tylko wymiana sprzęgła definitywnie ten problem usunie...moim zdaniem ;)

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 13 kwie 2012, 14:29

Czy jazda na niskich obrotach wplywa jakos negatywnie na skrzynie?
Tzn. czasami recznie zmieniam biegi na wyzsze jak obroty dojda do ok 1,8tysrpm i spadaja na ok 1,2tysrpm. Nie cisne gazu w podloge, tylko w miare delikatna jazda. Jak chce szybciej pojechac, to albo zmienam biegi przy wyzszych obrotach albo daje w tryb automat i skrzynia robi swoje.

Jesli komus "wydaje sie", to niech tak napisze, a nie przyjmuje za pewnik.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2012, 19:17 przez jericho24, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 13 kwie 2012, 15:48

jericho24, tiptronik jest tak sterowany, że zmiana biegów nie zależy tylko od obrotów silnika ale tez od innych czynników. Np. od obciązenia. Przy jeździe z górki zmienia z 1 na 2 przy 1400 obr a przy jeździe pod górkę ciagnie aż ponad 2000 obr (obroty podałem tak mniej więcej). Sterownik nie zmieni biegu nawet jeśli Ty wcześniej chcesz to zrobić ręcznie (+,-) dopóki nie będzie właściwych parametrów jazdy. Zapamieta, że dałeś + i jak tylko parametry bedą właściwe do zmiany to to wykona. Poza obciązeniem prawdopodobnie są brane pod uwage inne czynniki (temperatura oleju w skrzyni, nagrzanie silnika, itp.) Tu szczegółów nie znam, widze jednak jak to się odbywa w różnych warunkach i tak mi to wyglada.

Tak, że jeśli zmiana biegu wymuszona tiptronikiem miałaby by być szkodliwa to po prostu nie uda sie jej zrobić, bo sterownik tego nie wykona <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 13 kwie 2012, 17:33

To ja podpytam o ważne pytanie na temat chłodzenia skrzyni. bo w moim temacie nikt nie chce odpowiedzieć.
Czy warto, bo wyczytałęm że podobno dodatkowa chłodnica ma wpływ na trwałość skrzyni. W allradach jest seryjnie a w moim modelu i chyba w każdym 150 KM nie ma

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 13 kwie 2012, 17:52

biernik pisze:To ja podpytam o ważne pytanie na temat chłodzenia skrzyni. bo w moim temacie nikt nie chce odpowiedzieć.
Czy warto, bo wyczytałęm że podobno dodatkowa chłodnica ma wpływ na trwałość skrzyni. W allradach jest seryjnie a w moim modelu i chyba w każdym 150 KM nie ma
Wg opinii zasłyszanej od warsztatu, który tylko automaty robi to bardzo dobra rzecz. Nie wiem, czy w moim aucie była fabrycznie, czy ją dołozono później (jeżeli tak to dlaczego?), wszystko wygląda na elementy oryginalne.

Zdanie tych mechaników jest takie, że im niższa temperatura oleju tym lepiej dla skrzyni :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 13 kwie 2012, 17:57

No ja słyszałem nie tylko z jednego źródła, że obniżenie temperatury o 11 stopni to podwójnie długa żywotność skrzyni, że podobno 9 na 10 naprawianych skrzyĂą to uszkodzenia spowodowane przegrzaniem.
W każdym razie mam już chłodnice dużą w domu tylko nei wiem czy zaślepić oryginalną o zostawić tylko dodatkową czy jak mam to zrobić.

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 13 kwie 2012, 19:20

biernik pisze:W allradach jest seryjnie a w moim modelu i chyba w każdym 150 KM nie ma
NIe wiem jak w dieslu, ale w moim 1.8T chlodnica oleju skrzyni jest zintegrowana z chlodnica wody silnika, i sadze ze w kazdym tiptronicu grupy VAG jest ona montowana. Mozna sprawdzi w ETCE.

Wlasnie sprawdzilem. Wystepuje w AFB. 4B0121251A lub 4B0121251AK.

[ Dodano: 2012-04-13, 19:22 ]
RomanS pisze:Tak, że jeśli zmiana biegu wymuszona tiptronikiem miałaby by być szkodliwa to po prostu nie uda sie jej zrobić, bo sterownik tego nie wykona
Czyli jesli komp pozwala mi na zmiane biegu przy niskich obrotach to jest ok. Tylko, ze przy 1,2tysrpm jak czasami mocniej wcisne pedal gazu to wydaje mi sie jakby sie silnik/skrzynia meczyla. Pisze o sytuacji np. 30km/h i 3 bieg.

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 13 kwie 2012, 19:35

jericho24, no jest włąśnie zintegrowana z chłodnicą wody i tutaj jest pies pogrzebany, właśnie dostałem maila od firmy zajmującej się skrzyniami i odpisali na moje zapytanie na temat chłodnic,
Najlepiej jest zaśłepienie tej seryjnej z wodą gdyrz ona nie pozwala ochłodzić oleju poniżej teperatury wody, więc już wiem co będe robił za parę dni.
A i jeszcze dodali że wyeliminuje się ryzyko przedostania się wody z układu do skrzyni w przypadku awari chłodnicy co czasem się zdarza.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 13 kwie 2012, 20:04

jericho24 pisze:NIe wiem jak w dieslu, ale w moim 1.8T chlodnica oleju skrzyni jest zintegrowana z chlodnica wody silnika, i sadze ze w kazdym tiptronicu grupy VAG jest ona montowana.
Tak właśnie jest.
Ale mowimy tu o dodatkowej chłodnicy, fabrycznie montowanej w nadkolu prawym.
jericho24 pisze:Czyli jesli komp pozwala mi na zmiane biegu przy niskich obrotach to jest ok. Tylko, ze przy 1,2tysrpm jak czasami mocniej wcisne pedal gazu to wydaje mi sie jakby sie silnik/skrzynia meczyla. Pisze o sytuacji np. 30km/h i 3 bieg.
Ufam, że ktos wiedział co robi programując sterownik. Gdyby było inaczej to juz by jakaś afera z tego wyszła, bo przecież od kilkunastu lat te skrzynie są w uzyciu.

To, ze sterownik pilnuje bezpieczeĂąstwa skrzyni to nie oznacza, że jednoczesnie ma zapewnic najbardziej dynamiczne przyspieszenia. W Twojej skrzyni jest pozycja "S" prawda ? To może spróbuj jeździć na "S" ? Na pewno bedzie wyżej podciagać z obrotami do momentu zmiany biegów, a po zmianie auto bedzie żwawiej jechało <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 14 kwie 2012, 00:26

RomanS pisze:W Twojej skrzyni jest pozycja "S" prawda ?
W passacie nie ma.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 14 kwie 2012, 00:37

jericho24 pisze:RomanS napisał/a:
W Twojej skrzyni jest pozycja "S" prawda ?
W passacie nie ma.
No fakt, w Passatach były tylko starsze wersje, czyli masz tak jak i ja czyli A6 przed liftem <okok>

To może rozpedzaj auto kickdownem :)
Części samochodowe online - Motostacja pl

jericho24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 sie 2011, 10:31
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: jericho24 » 14 kwie 2012, 00:39

biernik pisze:jericho24, no jest włąśnie zintegrowana z chłodnicą wody i tutaj jest pies pogrzebany, właśnie dostałem maila od firmy zajmującej się skrzyniami i odpisali na moje zapytanie na temat chłodnic,
Najlepiej jest zaśłepienie tej seryjnej z wodą gdyrz ona nie pozwala ochłodzić oleju poniżej teperatury wody, więc już wiem co będe robił za parę dni.
A i jeszcze dodali że wyeliminuje się ryzyko przedostania się wody z układu do skrzyni w przypadku awari chłodnicy co czasem się zdarza.
O problemach z mieszaniem sie wody z olejem skrzyni w VAGach nie slyszalem, a troche stron w necie przewertowalem. Jesli byly takie akcje to naprawde sporadyczne. Znalazlem za to wypowiedzi, gdzie na skrzyni bez wymiany oleju robili po ok 350kkm.

Jesli jezdzimy z glowa, nie palujemy na wysokich obrotach to wydatek na dodatkowa chlodnice wg mnie nie ma sensu.

Kolejna sprawa to dodatki uszlachetniajace olej w skrzyni automatycznej. Jest ich troche, ale nikt nie przedstawil dowodow, ze cos daja. Przed wymiana oleju w skrzyni popytalem sie w firmach zajmujacych sie automatami, od ktorych dostalem info o samych plusach sosowania tego. Tylko, ze te informacje mowily to samo co nalepki na opakowaniach tych produktow. Jesli faktycznie to jest takie dobre, to czemy firmy nie polecaja tego klientowi przy wymianie oleju czy naprawie skrzyni. Koszt przeciez nie wielki. Ja nie zastosowalem takiego srodka.

[ Dodano: 2012-04-14, 00:44 ]
RomanS pisze:To może rozpedzaj auto kickdownem
Chyba zgubilismy watek mojego pytania ;)
Czy jazda na obrotach w zakresie do 1,8-2tysrpm jest szkodliwa dla skrzyni? Reczna zmiana biegow na wyzsze nastepuje NIE POZNIEJ niz wlasnie przy tych 1,8-2tysrpm.

Pytanie dotyczy oczywiscie skrzyni automatycznej w polaczeniu z silnikiem benzynowym ;), bo w dieslu pewnie biegi mozna zmieniac jeszcze przy nizszych obrotach silnika (??).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja