
[ INNY] [C5] 2.5 163 KM vs. 1.9 131KM+chip =163 KM
[ INNY] [C5] 2.5 163 KM vs. 1.9 131KM+chip =163 KM
Po wieelu dlugich msc.odkladania kazdego zlamanego grosza, zbliza sie wymarzony moment zakupu auta. Aniestety naleze do.tych, dla ktorych koszta utrzymania maja znaczenie, stad moje watpliwosci czy lepiej 2,5163KM czy 1.9 163KM po chipie. Spalanie? Dynamika? Uyrzymanie? Awarynosc? Czy 1.9 majac tyle samo koni i momentu vo 2,5 bedzie dostarczal takich samych wrazen? Dodam jeszcze, ze na pewno bedzie to manual i naped na przod 

Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
Myślmy...
*************
Myślmy...
Co tu w ogóle porównywać?
2,5 TDI na pewno będzie miało większego kopa. Miałem 2,5 TDI zrobioną na 200KM z manualem i przednim napędem. TO powiem Ci, że BMW e60 530D nie miało do mnie startu.
Sam sobie pomyśl, moc nie bierze się tylko z chipa. 2,5 ma o 0,6 litra większą pojemność do tego 2 dodatkowe cylindry. Na korzyść 1,9 przemawia tylko mniejsza awaryjność i niższe spalanie. Osobiście nigdy już nie kupie samochodu z mniejszym silnikiem niż 2,5 litra.
2,5 TDI na pewno będzie miało większego kopa. Miałem 2,5 TDI zrobioną na 200KM z manualem i przednim napędem. TO powiem Ci, że BMW e60 530D nie miało do mnie startu.
Sam sobie pomyśl, moc nie bierze się tylko z chipa. 2,5 ma o 0,6 litra większą pojemność do tego 2 dodatkowe cylindry. Na korzyść 1,9 przemawia tylko mniejsza awaryjność i niższe spalanie. Osobiście nigdy już nie kupie samochodu z mniejszym silnikiem niż 2,5 litra.
Wieśniak to nie człowiek, Wieśniak to styl życia 
Byle do przodu

Byle do przodu

Spalanie, Utrzymanie, Awaryjnosc-1.9 tdi, dynamika- 2.5 tdi, tylko 163KM z 1.9 tdi to juz dosyć mocno podciągniety jesli na standardowych bebechach wiec z awaryjnoscią może byc różnie, z tego co piszesz co dla Ciebie ważne to polecił bym 1.9 rozrzad do 2.5 tdi to 1000zł plus robocizna, w tym silniku wszystko jest przynajmniej 50% droższe
, jeżeli juz zdecydujesz sie na 2.5 tdi to szukaj zadbanego egzemplarza, sprawdź wszystko dokładnie. Ja przed kupnem swojego powiedziałem że chcę go zlogować, wyszła przepływka i turbo niedoładywało, 1500 utargowane :D

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Jeśli nie liczysz się z kosztami paliwa itp to bierz 2.5 TDI i zrób chipa, wiadomo kultura pracy lepsza. Jeśli chcesz dynamicznie a oszczędnie jeździć bierz 1.9 TDI. Seryjne 130 km daje radę w tej budzie i do swobodnego poruszania się jest w sam raz, pali ok 2-3 litrów mniej niż 2.5. Ja osobiście mam 1.9 TDI bez chipa i nie narzekam aczkolwiek zastanawiam się nad chipem.
2.5 + chip? One bez chipa są jedną z najbardziej awaryjnych jednostek, co dopiero jak dojda jeszcze większe obciążenia 
Czy się liczę ze spalaniem? Hmmm... Chyba jak każdy, chciałbym na tym oszczędzać jak bardziej. Zawsze znajdą się lepsze rzeczy na wydanie pieniędzy niż sam "dojazd" do docelowego miejsca
Miałem 3 lata 2.5 tdi z 2002r. i byłem mega zadowolony (poza spalaniem - quattro + automat), ale z tego co czytam po forum, miałem ogromne szczęście. Przez te 3 lata, nie padło kompletnie nic. Zero. Ani razu u mechanika z wyniku awarii a auto używane codziennie.
Wolałbym 2.5 tdi., ale niestety jednak muszę liczyć każdy grosz ( oczywiście na poziomie używania tego moim zdaniem arcydziała jakim jest A6 C5).
Stąd moje pytanie - czy 1.9 po chipie będzie zbliżony do osiągów, przyjemności, dynamiki do 2.5 163KM, skoro tyle samo koni i taka sam moment? Bo czyste 1.9 odpada zdecydowanie. Nie używam auta do ścigania się czy pokazywania jaki to ja nie jestem, bo od tego mamy na świecie VW Golfa, ale na trasie przy wyprzedzaniu musi być moc

Czy się liczę ze spalaniem? Hmmm... Chyba jak każdy, chciałbym na tym oszczędzać jak bardziej. Zawsze znajdą się lepsze rzeczy na wydanie pieniędzy niż sam "dojazd" do docelowego miejsca

Miałem 3 lata 2.5 tdi z 2002r. i byłem mega zadowolony (poza spalaniem - quattro + automat), ale z tego co czytam po forum, miałem ogromne szczęście. Przez te 3 lata, nie padło kompletnie nic. Zero. Ani razu u mechanika z wyniku awarii a auto używane codziennie.
Wolałbym 2.5 tdi., ale niestety jednak muszę liczyć każdy grosz ( oczywiście na poziomie używania tego moim zdaniem arcydziała jakim jest A6 C5).
Stąd moje pytanie - czy 1.9 po chipie będzie zbliżony do osiągów, przyjemności, dynamiki do 2.5 163KM, skoro tyle samo koni i taka sam moment? Bo czyste 1.9 odpada zdecydowanie. Nie używam auta do ścigania się czy pokazywania jaki to ja nie jestem, bo od tego mamy na świecie VW Golfa, ale na trasie przy wyprzedzaniu musi być moc

Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
Myślmy...
*************
Myślmy...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
1.9 TDI po chipie na pewno będzie lepiej śmigać niż seryjne 2.5 TDI. Tym bardziej że silnik 1.9 TDI jest lżejszy niż 2.5 przez co osiągi będą lepsze. Seryjne 130 km w 1.9 TDI bez problemu nadaję się do napędzania takiej budy jak A6, wyprzedzenie tira to pestka, oczywiście przy odpowiedniej redukcji biegu. Po chipie pewnie miazga, nie wiem bo nie jechałem jeszcze 1.9 po chipie.
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
do kolegi VeRay to co to było za e60?Chyba chodziła na czterech
zresztą nie ma co porównywać pieści do oka bo to inna bajka- zeby te 2,5 tdi było tylko taka awaryjne jak 3.0d w bmw nie wspomne o rorządzie i całej reszcie....
kolego ja nie wiem czy to dobry pomysł żeby robić chip w 1.9 ten silnik i tak jest dosyć mocno podciągnięty a skrzynia,dwumasa napewno nie będzie za taką akcją szczególnie przy tak cieżkim samochodzie...
Według mnie oryginalne 1.9 130km wcale tak żle nie chodzi i raczej nie warto robić już chipa, 2,5 tdi ma roptem wiecej 30koni wiecej ale jak ktoś wspomniał jest cieższe...
Co do wyprzedzaia tira to oryginalny 130 konny motor sobie nieżle radzi.
pamiętaja jeszcze o spadku ceny przy 2,5 tdi niedługo i te nowsze będą po 10-15tyś.
i nie ma to znaczenia że silniki 2,5 są troche lepsze.odwlecze się ta wymiana wałkówi i całej reszty ale widziałem silniki 1.9 po przebiegu 500, 600 i całkiem nieżle sobie radziły a 2,5 tdi to wiadomo remont napewno trzeba będzie zrobić...
Moim zdaniem 1.9 tdi jest dużo punktów wyżej niż 2,5 tdi mówimu w 163km,
nawet jeżeli będą to auta bezawaryjne to sama eksploatacja 2,5 jest 2 razy droższa od 1.9
kup 1.9 jak będzie trzeba to zrobisz chipa...

zresztą nie ma co porównywać pieści do oka bo to inna bajka- zeby te 2,5 tdi było tylko taka awaryjne jak 3.0d w bmw nie wspomne o rorządzie i całej reszcie....
kolego ja nie wiem czy to dobry pomysł żeby robić chip w 1.9 ten silnik i tak jest dosyć mocno podciągnięty a skrzynia,dwumasa napewno nie będzie za taką akcją szczególnie przy tak cieżkim samochodzie...
Według mnie oryginalne 1.9 130km wcale tak żle nie chodzi i raczej nie warto robić już chipa, 2,5 tdi ma roptem wiecej 30koni wiecej ale jak ktoś wspomniał jest cieższe...
Co do wyprzedzaia tira to oryginalny 130 konny motor sobie nieżle radzi.
pamiętaja jeszcze o spadku ceny przy 2,5 tdi niedługo i te nowsze będą po 10-15tyś.
i nie ma to znaczenia że silniki 2,5 są troche lepsze.odwlecze się ta wymiana wałkówi i całej reszty ale widziałem silniki 1.9 po przebiegu 500, 600 i całkiem nieżle sobie radziły a 2,5 tdi to wiadomo remont napewno trzeba będzie zrobić...
Moim zdaniem 1.9 tdi jest dużo punktów wyżej niż 2,5 tdi mówimu w 163km,
nawet jeżeli będą to auta bezawaryjne to sama eksploatacja 2,5 jest 2 razy droższa od 1.9
kup 1.9 jak będzie trzeba to zrobisz chipa...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 532
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2017
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LUB
Myślę że dwumasa i skrzynia wytrzyma bez problemu jeżeli będzie się korzystać ze zwiększonej mocy z "głową".spinacz2100 pisze:
kolego ja nie wiem czy to dobry pomysł żeby robić chip w 1.9 ten silnik i tak jest dosyć mocno podciągnięty a skrzynia,dwumasa napewno nie będzie za taką akcją szczególnie przy tak cieżkim samochodzie...
Według mnie oryginalne 1.9 130km wcale tak żle nie chodzi i raczej nie warto robić już chipa, 2,5 tdi ma roptem wiecej 30koni wiecej ale jak ktoś wspomniał jest cieższe...
ÂŁagodnie ruszając, bez jakiś gwałtownych przyśpieszeĂą na 1-2 biegu to myślę że dwumasa i skrzynia nie ucierpi, a korzystać z tych "dodatkowych koni" przy wyprzedzaniach np. 3-4-5 biegu myślę że wszystko będzie ok.
Ale to niech najlepiej wypowiedzą się osoby które po takim chiptuningu jeżdżą.
Ja jestem po takim zabiegu, fakt że przed chipem ślizgało mi się sprzegło więc od razu wymieniłem sprzęgło i zmieniłem dwumas na jedno mas. Autko bardzo ładnie przyspiesza a na 5 ciągnie i koĂąca nie widać jeżdże tak już kilka mięsięcy i banan z ust nie schodzi. Wczoraj na autostradzie złapałem się z kolegą który ma a4 z 2002 130KM i tylko dymek z mojej niuni wąchał 
