Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ INNY] [C5] 2.5 163 KM vs. 1.9 131KM+chip =163 KM

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
kolega26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Kentaki

[ INNY] [C5] 2.5 163 KM vs. 1.9 131KM+chip =163 KM

Post autor: kolega26 » 10 kwie 2012, 00:37

Po wieelu dlugich msc.odkladania kazdego zlamanego grosza, zbliza sie wymarzony moment zakupu auta. Aniestety naleze do.tych, dla ktorych koszta utrzymania maja znaczenie, stad moje watpliwosci czy lepiej 2,5163KM czy 1.9 163KM po chipie. Spalanie? Dynamika? Uyrzymanie? Awarynosc? Czy 1.9 majac tyle samo koni i momentu vo 2,5 bedzie dostarczal takich samych wrazen? Dodam jeszcze, ze na pewno bedzie to manual i naped na przod :)
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...

VeRay
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 30 sty 2012, 23:18
Lokalizacja: KaLIfornia

Post autor: VeRay » 10 kwie 2012, 02:49

Co tu w ogóle porównywać?
2,5 TDI na pewno będzie miało większego kopa. Miałem 2,5 TDI zrobioną na 200KM z manualem i przednim napędem. TO powiem Ci, że BMW e60 530D nie miało do mnie startu.
Sam sobie pomyśl, moc nie bierze się tylko z chipa. 2,5 ma o 0,6 litra większą pojemność do tego 2 dodatkowe cylindry. Na korzyść 1,9 przemawia tylko mniejsza awaryjność i niższe spalanie. Osobiście nigdy już nie kupie samochodu z mniejszym silnikiem niż 2,5 litra.
Wieśniak to nie człowiek, Wieśniak to styl życia !!

Byle do przodu :)

mcdziak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 29 sty 2012, 10:44
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: mcdziak » 10 kwie 2012, 05:28

Spalanie, Utrzymanie, Awaryjnosc-1.9 tdi, dynamika- 2.5 tdi, tylko 163KM z 1.9 tdi to juz dosyć mocno podciągniety jesli na standardowych bebechach wiec z awaryjnoscią może byc różnie, z tego co piszesz co dla Ciebie ważne to polecił bym 1.9 rozrzad do 2.5 tdi to 1000zł plus robocizna, w tym silniku wszystko jest przynajmniej 50% droższe :), jeżeli juz zdecydujesz sie na 2.5 tdi to szukaj zadbanego egzemplarza, sprawdź wszystko dokładnie. Ja przed kupnem swojego powiedziałem że chcę go zlogować, wyszła przepływka i turbo niedoładywało, 1500 utargowane :D

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 509
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 10 kwie 2012, 11:49

Jeśli nie liczysz się z kosztami paliwa itp to bierz 2.5 TDI i zrób chipa, wiadomo kultura pracy lepsza. Jeśli chcesz dynamicznie a oszczędnie jeździć bierz 1.9 TDI. Seryjne 130 km daje radę w tej budzie i do swobodnego poruszania się jest w sam raz, pali ok 2-3 litrów mniej niż 2.5. Ja osobiście mam 1.9 TDI bez chipa i nie narzekam aczkolwiek zastanawiam się nad chipem.

Awatar użytkownika
kolega26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Kentaki

Post autor: kolega26 » 10 kwie 2012, 16:57

2.5 + chip? One bez chipa są jedną z najbardziej awaryjnych jednostek, co dopiero jak dojda jeszcze większe obciążenia :)

Czy się liczę ze spalaniem? Hmmm... Chyba jak każdy, chciałbym na tym oszczędzać jak bardziej. Zawsze znajdą się lepsze rzeczy na wydanie pieniędzy niż sam "dojazd" do docelowego miejsca :)

Miałem 3 lata 2.5 tdi z 2002r. i byłem mega zadowolony (poza spalaniem - quattro + automat), ale z tego co czytam po forum, miałem ogromne szczęście. Przez te 3 lata, nie padło kompletnie nic. Zero. Ani razu u mechanika z wyniku awarii a auto używane codziennie.

Wolałbym 2.5 tdi., ale niestety jednak muszę liczyć każdy grosz ( oczywiście na poziomie używania tego moim zdaniem arcydziała jakim jest A6 C5).

Stąd moje pytanie - czy 1.9 po chipie będzie zbliżony do osiągów, przyjemności, dynamiki do 2.5 163KM, skoro tyle samo koni i taka sam moment? Bo czyste 1.9 odpada zdecydowanie. Nie używam auta do ścigania się czy pokazywania jaki to ja nie jestem, bo od tego mamy na świecie VW Golfa, ale na trasie przy wyprzedzaniu musi być moc :)
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...

Audi A7 3.0 BMK 224KM

Post autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM » 10 kwie 2012, 17:38

Proponuje Ci kolego przejechać się zdrowym AWX lub AFN naprawdę te 131KM dają rade, jeśli mało chip na 170KM i gra gitara <lol>

długi2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 246
Rejestracja: 26 lip 2010, 19:57
Imię: Kuba
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: długi2 » 10 kwie 2012, 19:28

Ja mam 1.9 i jestem zadowolony jada po mieście 7 lit, na trasie 5-5,5 litra. Silnik jak do tej pory bezawaryjny <okok> Polecam.
Wyindywidualizowałem się z rozentuzjazmowanego tłumu audi
Obrazek

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 509
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 10 kwie 2012, 21:21

1.9 TDI po chipie na pewno będzie lepiej śmigać niż seryjne 2.5 TDI. Tym bardziej że silnik 1.9 TDI jest lżejszy niż 2.5 przez co osiągi będą lepsze. Seryjne 130 km w 1.9 TDI bez problemu nadaję się do napędzania takiej budy jak A6, wyprzedzenie tira to pestka, oczywiście przy odpowiedniej redukcji biegu. Po chipie pewnie miazga, nie wiem bo nie jechałem jeszcze 1.9 po chipie.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 12 kwie 2012, 18:30

do kolegi VeRay to co to było za e60?Chyba chodziła na czterech <lol>
zresztą nie ma co porównywać pieści do oka bo to inna bajka- zeby te 2,5 tdi było tylko taka awaryjne jak 3.0d w bmw nie wspomne o rorządzie i całej reszcie....

kolego ja nie wiem czy to dobry pomysł żeby robić chip w 1.9 ten silnik i tak jest dosyć mocno podciągnięty a skrzynia,dwumasa napewno nie będzie za taką akcją szczególnie przy tak cieżkim samochodzie...
Według mnie oryginalne 1.9 130km wcale tak żle nie chodzi i raczej nie warto robić już chipa, 2,5 tdi ma roptem wiecej 30koni wiecej ale jak ktoś wspomniał jest cieższe...
Co do wyprzedzaia tira to oryginalny 130 konny motor sobie nieżle radzi.
pamiętaja jeszcze o spadku ceny przy 2,5 tdi niedługo i te nowsze będą po 10-15tyś.
i nie ma to znaczenia że silniki 2,5 są troche lepsze.odwlecze się ta wymiana wałkówi i całej reszty ale widziałem silniki 1.9 po przebiegu 500, 600 i całkiem nieżle sobie radziły a 2,5 tdi to wiadomo remont napewno trzeba będzie zrobić...

Moim zdaniem 1.9 tdi jest dużo punktów wyżej niż 2,5 tdi mówimu w 163km,
nawet jeżeli będą to auta bezawaryjne to sama eksploatacja 2,5 jest 2 razy droższa od 1.9
kup 1.9 jak będzie trzeba to zrobisz chipa...

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 509
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 12 kwie 2012, 21:50

spinacz2100 pisze:
kolego ja nie wiem czy to dobry pomysł żeby robić chip w 1.9 ten silnik i tak jest dosyć mocno podciągnięty a skrzynia,dwumasa napewno nie będzie za taką akcją szczególnie przy tak cieżkim samochodzie...
Według mnie oryginalne 1.9 130km wcale tak żle nie chodzi i raczej nie warto robić już chipa, 2,5 tdi ma roptem wiecej 30koni wiecej ale jak ktoś wspomniał jest cieższe...
Myślę że dwumasa i skrzynia wytrzyma bez problemu jeżeli będzie się korzystać ze zwiększonej mocy z "głową".
ÂŁagodnie ruszając, bez jakiś gwałtownych przyśpieszeĂą na 1-2 biegu to myślę że dwumasa i skrzynia nie ucierpi, a korzystać z tych "dodatkowych koni" przy wyprzedzaniach np. 3-4-5 biegu myślę że wszystko będzie ok.
Ale to niech najlepiej wypowiedzą się osoby które po takim chiptuningu jeżdżą.

Awatar użytkownika
kolega26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Kentaki

Post autor: kolega26 » 13 kwie 2012, 11:07

No właśnie - gdzie są CI, którzy maja taki proces za sobą? :)
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...

Audi A7 3.0 BMK 224KM

Post autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM » 13 kwie 2012, 12:55

Ja jestem po takim zabiegu, fakt że przed chipem ślizgało mi się sprzegło więc od razu wymieniłem sprzęgło i zmieniłem dwumas na jedno mas. Autko bardzo ładnie przyspiesza a na 5 ciągnie i koĂąca nie widać jeżdże tak już kilka mięsięcy i banan z ust nie schodzi. Wczoraj na autostradzie złapałem się z kolegą który ma a4 z 2002 130KM i tylko dymek z mojej niuni wąchał <lol>

Awatar użytkownika
kolega26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Kentaki

Post autor: kolega26 » 13 kwie 2012, 19:36

Jak spalanie? :) Ile masz teraz KM?
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...

Audi A7 3.0 BMK 224KM

Post autor: Audi A7 3.0 BMK 224KM » 13 kwie 2012, 20:47

Koników mam 170,spalanie praktycznie bez zmian. Ostatnio robiłem trasę 450Km i średnie według komputera 6,2 3 osoby na pokładzie prędkość do 140Km/h w większości stała na tempomacie. Na baku robię 1000km 40% miasto 60% trasa pewnie zrobiłbym więcej ale nigdy nie dopuszczał do zapalenia się rezerwy.

Awatar użytkownika
kolega26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 30 wrz 2008, 14:10
Lokalizacja: Kentaki

Post autor: kolega26 » 20 kwie 2012, 17:07

Jeździłeś może kiedys AKE? 2.5 180 KM Q - masz jakieś porównanie do tego?
Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
http://www.youtube.com/watch?v=iatezFC1 ... re=related
Myślmy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga