Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ C5+LPG] Błąd zbyt bogatej mieszanki

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

[ C5+LPG] Błąd zbyt bogatej mieszanki

Post autor: wojciech007 » 02 kwie 2012, 23:09

Witam!
Od kiedy kupiłem auto cały czas wywala mi błąd zbyt bogatej mieszanki. Mapę gazu wydaje mi się, że ustawiłem idealnie, a błąd jak był tak i jest. Co można jeszcze poprawić?
Konfiguracja:
Wtryski: Valtek czerwone
Reduktor: KME Silver
Sterownik KME Diego

Obrazek


Obrazek

Kracy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 12 lut 2012, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kracy » 02 kwie 2012, 23:27

Spróbuj pogrzebać trochę punktami P1 i P2, w 1.8T AWT miałem problem wywalania checka i ubogiej mieszanki (ale tylko na jałowym biegu) przestawiłem punkty i było ok.

Czy na jałowym biegu jak przełączysz z PB na LPG wskazanie chwiilowego zuzycia paliwa wzrasta? Jeśli tak to masz przyczynę błędów, ale z drugiej strony to może byc wina wtrysków.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 02 kwie 2012, 23:47

Kracy pisze:Czy na jałowym biegu jak przełączysz z PB na LPG wskazanie chwiilowego zuzycia paliwa wzrasta?
Jak wzrasta to jest ubogo jak zmaleję to będzie bogato.. koledze wywala bogato czyli wartość powinna być mniejsza.. wyreguluj poprawnie a błąd zniknie.. na PB rozumiem wszystko ok??
Trochę za duże masz ciśnienie bo ponad 1.6 tylko nie wiem jak KME to pokazuję..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 kwie 2012, 21:53

wojciech007,
Przede wszystkim sprawdź czy na pb nie masz tego błędu

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 03 kwie 2012, 22:23

Kracy pisze:Czy na jałowym biegu jak przełączysz z PB na LPG wskazanie chwiilowego zuzycia paliwa wzrasta? Jeśli tak to masz przyczynę błędów, ale z drugiej strony to może byc wina wtrysków.
Na biegu jałowym nie pokazuje mi chwilowego spalania.
grzemo pisze:Przede wszystkim sprawdź czy na pb nie masz tego błędu
Bardzo dobra uwaga, ale musiałbym jeździć z tydzieĂą na samym PB, a to trochę drogo. No ale może się przemogę.

Odnośnie ciśnienia to mógłby ktoś jeszcze się wypowiedzieć?

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 03 kwie 2012, 23:30

A co pokazuje fis na biegu jałowym musi pokazać chwilowe spalanie.. masz gdzieś dostęp do Vaga jak tak to sprawdź korekty ecu.. porównaj między LPG a PB.. nie musisz jeździć z tydzieĂą wystarczy z 30km i już będzie wiadomo jak jest..

[ Dodano: 2012-04-03, 23:32 ]
Odnośnie ciśnienia to mógłby ktoś jeszcze się wypowiedzieć?
normalne ciśnienie jakie powinno być to między 1 a 1.4 bara u ciebie 1.65 tylko tak jak napisałem nie wiem dokładnie co pokazuję KME nie znam tego sterownika..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 04 kwie 2012, 08:34

wojciech007,
Inaczej się nie da, trzeba wiedzieć co powoduje ten błąd, pb czy lpg.
Skasuj błędy, zrób z 50 km na samej pb z różnymi obciążeniami i zrób nowy odczyt błędów.

Kracy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 12 lut 2012, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kracy » 04 kwie 2012, 22:36

Sprawdziłeś punkty P1 i P2?

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 06 kwie 2012, 18:17

Kracy pisze:Sprawdziłeś punkty P1 i P2?
Nie bardzo wiem do czego są te punkty i jak je regulować.

Na postoju pokazuje mi spalanie z ostatnich 100metrów.

Chyba zacznę od jazdy na PB z 50km i zobaczę czy błąd się pojawi czy też nie.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 06 kwie 2012, 19:30

wojciech007 pisze:Na postoju pokazuje mi spalanie z ostatnich 100metrów.
Kolego na fisie pokazuje średnie i chwilowe spalanie (a ty w ogóle masz pełnego fisa bo przy tym roku i silniku to często były same kontrolki) naciśnij i przytrzymaj przycisk pod prawą manetką wyzerujesz spalanie później obserwuj czy jest różnica między LPG a PB.. masz dostęp do Vaga??
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Kracy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 12 lut 2012, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kracy » 06 kwie 2012, 22:32

wojciech007 pisze:
Kracy pisze:Sprawdziłeś punkty P1 i P2?
Nie bardzo wiem do czego są te punkty i jak je regulować.

Na postoju pokazuje mi spalanie z ostatnich 100metrów.

Chyba zacznę od jazdy na PB z 50km i zobaczę czy błąd się pojawi czy też nie.
Punkty P1 i P2 ustawiasz przy dwuetapowej kalibracji instalacji na jałowym biegu.
P1 bez obciążenia P2 - z maksymalnym obciążeniem.
Tutaj masz instrukcję do Diego G3. instrukcja

Spróbuj zrobić tak.
1 rozgrzej silnik
2 podłącz się do sterownika LPG
3 na jałowym biegu sprawdź jakie masz czasy wtrysku benzyny na benzynie (czyli wtedy kiedy auto chodzi na benzynie) i jak wygladają czasy wtrysków benzyny po przełączeniu na LPG - na stronie 21 instrukcji masz dwie wartości benzyna [ms] i gaz [ms] - obserwuj jak się zmienia benzyna [ms] po przełączeniu na LPG i spowrotem na benzynę. Wahania nie powinny być zbyt duże - jak będzie powyżej 0.2 w górę lub w dół to lipa trzeba wyregulować - obstawiam że u Ciebie (o ile pozostałe elementy instalcji są sprawne) czas wtrysku benzyny po przełączeniu na LPG będzie schodzić w dół.
Na stronie 31 masz ładnie opisane co trzeba zrobić aby wyregulować P1 i P2

Zrób screeny z regulacji i wrzuć zobaczymy co się działo.

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 10 kwie 2012, 19:41

arkadiuso pisze:
wojciech007 pisze:Na postoju pokazuje mi spalanie z ostatnich 100metrów.
Kolego na fisie pokazuje średnie i chwilowe spalanie (a ty w ogóle masz pełnego fisa bo przy tym roku i silniku to często były same kontrolki) naciśnij i przytrzymaj przycisk pod prawą manetką wyzerujesz spalanie później obserwuj czy jest różnica między LPG a PB.. masz dostęp do Vaga??
Mam pełnego fisa, ale na biegu jałowym pokazuje mi spalanie z ostatnich 100m. Mógłbym zrobić to o czym piszesz, ale musiałbym rozpędzić się do 100km/h, wrzucić auto na luz i wtedy sprawdzać. Dostęp do Vaga mam.
Kracy pisze:
wojciech007 pisze:
Kracy pisze:Sprawdziłeś punkty P1 i P2?
Nie bardzo wiem do czego są te punkty i jak je regulować.

Na postoju pokazuje mi spalanie z ostatnich 100metrów.

Chyba zacznę od jazdy na PB z 50km i zobaczę czy błąd się pojawi czy też nie.
Punkty P1 i P2 ustawiasz przy dwuetapowej kalibracji instalacji na jałowym biegu.
P1 bez obciążenia P2 - z maksymalnym obciążeniem.
Tutaj masz instrukcję do Diego G3. instrukcja

Spróbuj zrobić tak.
1 rozgrzej silnik
2 podłącz się do sterownika LPG
3 na jałowym biegu sprawdź jakie masz czasy wtrysku benzyny na benzynie (czyli wtedy kiedy auto chodzi na benzynie) i jak wygladają czasy wtrysków benzyny po przełączeniu na LPG - na stronie 21 instrukcji masz dwie wartości benzyna [ms] i gaz [ms] - obserwuj jak się zmienia benzyna [ms] po przełączeniu na LPG i spowrotem na benzynę. Wahania nie powinny być zbyt duże - jak będzie powyżej 0.2 w górę lub w dół to lipa trzeba wyregulować - obstawiam że u Ciebie (o ile pozostałe elementy instalcji są sprawne) czas wtrysku benzyny po przełączeniu na LPG będzie schodzić w dół.
Na stronie 31 masz ładnie opisane co trzeba zrobić aby wyregulować P1 i P2

Zrób screeny z regulacji i wrzuć zobaczymy co się działo.
Ciekawie piszesz i fajną lekturę podesłałeś. Zrobię tak jak napisałeś i wrzucę screeny.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 13 kwie 2012, 09:38

wojciech007 pisze:Mam pełnego fisa, ale na biegu jałowym pokazuje mi spalanie z ostatnich 100m. Mógłbym zrobić to o czym piszesz, ale musiałbym rozpędzić się do 100km/h, wrzucić auto na luz i wtedy sprawdzać
Dziwne rzeczy wypisujesz i tworzysz nowe teorie.. każdy tak sprawdzał i jakoś się da u Ciebie jest inaczej ciekawe..
Jak masz vaga to sprawdź korekty i porównaj między PB a LPG mają być takie same..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

wojciech007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
Imię: Wojtek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ełk

Post autor: wojciech007 » 13 kwie 2012, 13:40

arkadiuso pisze:
wojciech007 pisze:Mam pełnego fisa, ale na biegu jałowym pokazuje mi spalanie z ostatnich 100m. Mógłbym zrobić to o czym piszesz, ale musiałbym rozpędzić się do 100km/h, wrzucić auto na luz i wtedy sprawdzać
Dziwne rzeczy wypisujesz i tworzysz nowe teorie.. każdy tak sprawdzał i jakoś się da u Ciebie jest inaczej ciekawe..
Jak masz vaga to sprawdź korekty i porównaj między PB a LPG mają być takie same..
To Ty kolego piszesz dziwne teorie. We wszystkich samochodach pierwsze FIS'y pokazywały chwilowe spalanie mierzone na podstawie 100m. W nowych już jest to inaczej rozwiązane i w momencie zatrzymania samochodu spalanie przełącza się na l/h.
W którym bloku sprawdza się korekty? 21?

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 13 kwie 2012, 14:08

No to ja nie wiem jeszcze z takim czymś się nie spotkałem.. dziwna sprawa.. co do korekt to krótkie 033 a długie 032 w VCDS-ie tak jest u mnie..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja