Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Strata mocy, dymienie, bierze olej, ZAGADK

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Madello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 mar 2012, 00:25
Lokalizacja: Lublin

[ AFB 2.5 150 KM] Strata mocy, dymienie, bierze olej, ZAGADK

Post autor: Madello » 24 mar 2012, 17:38

Witam klubowiczów, to mój pierwszy post także proszę o wyrozumiałość i pomoc

Niecały rok temu kupiłem swoje audi, jakieś 7 miesięcy temu pojawił się problem z dymieniem samochodu z rury wydechowej oraz braki oleju.

Zauważyłem także wyciek spod pokrywy zaworów co zostało od razu zniwelowane.

Jeżeli chodzi o dymienie mechanicy spodziewali się że problem tkwi w pompie paliwa, po czym została ona zregenerowana lecz to niestety nie pomogło.

Nastepne podejżenie padło na turbine oraz przepływomierz po dokładniejszej diagnostyce. Rzeczywiście były w niej luzy poprzeczne i podłużne także przepływka została wymieniona na nową a turbina zregenerowana.

Niestety teraz już mam całkowitą zagwozdkę gdyż samochód znowu kopci i śmierdzi olejem, olej jest w intercoolerze, bierze też go sporo i dodatkowo odcina mu moc przy mocniejszym depnięciu (objaw jest taki że obroty wchodzą a samochód wręcz zwalnia, co utrudnia czasem gwałtowne wyprzedzanie ).

Podejrzenie padło na odmę i tym razem nie licząc na specjalistów z warsztatów podjąłem się samodzielnego jej sprawdzenia, po ciężkiej przeprawie i odkręcaniu zapieczonych śrub dostałem się do niej i na moje oko była sprawna (nie widziałem żadnego nagaru, a jej przepuszczalność była dostateczna), aczkolwiek nie jestem mechanikiem i mało wiem na ten temat. Została przeze mnie przeczyszczona benzyną i ponownie założona.

Przy okazji odkręciłem także wlot do turbiny i okazało się że jest tam bardzo dużo nagaru.

Pytanie brzmi czy możliwe jest że regeneracja turbiny została źle przeprowadzona czy może przyczyna tkwi gdzie indziej?
Proszę o pomoc, za trafne podpowiedzi chętnie postawię piwko

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 24 mar 2012, 18:28

witam
brałeś pod uwagę może pierścienie lub głowicę? warto może by było sprawdzić sprężanie na cylindrach jesli zalejesz trochę oleju na cylindry to będziesz wiedział czy puścił ci dół silnika czy góra prosta robota a będziesz spać spokojniej najpierw sprawdz bez oleju jeśli po zalaniu ciśnienie wzrośnie to pierścienie walnięte jeśli nie to głowica

Madello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 mar 2012, 00:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Madello » 24 mar 2012, 22:58

Dziękuję za cenne informacje, ale muszę sprostować informację o turbinie, nagar znajdował się przy wirniku strony gorącej (po odkręceniu wydechu od turbiny) co pokazuje zdjęcie w załączniku. Dodam że na "zregenerowanej" turbinie przejechałem około 7000 km.

Jeśli chodzi o odme sprawdzaliśmy jak zachowuje się korek od wlewu oleju na zapalonym ciepłym silniku. Przy odkręcaniu było duże syknięcie i czuć było że korek był pod dużym ciśnieniem, a położony luźno na wlewie delikatnie podskakiwał.

Wczoraj zdejmując wylot z turbiny został obskrobany widoczny nagar, a dzisiaj tak dymił jak nigdy (w tylnej szybie nic nie było widać tylko dym).

Jeżeli chodzi o głowice to poziom płynu chłodniczego jest w normie i od początku problemów nie dolewałem, a przewody nie są sztywne co wiem że jest jedną z objaw uszkodzenia.

Może moje sprostowanie pomoże w dokładniejszej ocenie sytuacji.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Adamoo

Post autor: Adamoo » 24 mar 2012, 23:17

Wczoraj zdejmując wylot z turbiny został obskrobany widoczny nagar, a dzisiaj tak dymił jak nigdy (w tylnej szybie nic nie było widać tylko dym).
Witam podstawowe pytanie jaki kolor był tego dymu?
także przepływka została wymieniona
jakiej firmy założyłeś tą przepławkę? mam nadzieje że nie tą z Allegro za 99 zł
objaw jest taki że obroty wchodzą a samochód wręcz zwalnia, co utrudnia czasem gwałtowne wyprzedzanie ).
Taki objaw miałem też na uwalonym przepływomierzu, sprawdzałeś przewody od turbo do interkulera oraz dalej do kolektorów może masz gdzieś dziurę w dolocie <mysli>
korek był pod dużym ciśnieniem, a położony luźno na wlewie delikatnie podskakiwał.
nie jestem pewny ale korek powinien leżeć swobodnie bez żadnych podskakiwaĂą przynajmniej u mnie tak jest
Podejrzenie padło na odmę i tym razem nie licząc na specjalistów z warsztatów podjąłem się samodzielnego jej sprawdzenia, po ciężkiej przeprawie i odkręcaniu zapieczonych śrub dostałem się do niej i na moje oko była sprawna (nie widziałem żadnego nagaru, a jej przepuszczalność była dostateczna), aczkolwiek nie jestem mechanikiem i mało wiem na ten temat. Została przeze mnie przeczyszczona benzyną i ponownie założona
Jaką Ty masz założoną tą odmę plastikową czy ten stary typ z takim jak by bandażem owiniętym bo jeżeli masz ten stary typ to jej się nie czyści tylko wymienia to by tłumaczyło dlaczego silnik nie oddycha tylko zasysa korek :(

Madello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 mar 2012, 00:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Madello » 24 mar 2012, 23:31

Dziękuję za szybką odpowiedź

Kolor dymu jest siwo niebieski i śmierdzi olejem

Jeżeli chodzi o przepływomierz to został według rachunku założony BOSD o numerze 0281 002 429 za 446 zł

Dolot w oleju, po zdjęciu rury od intercoolera skapywał olej, dolot może być nie szczelny bo nie ma jednej opaski zaciskowej na łączeniu i rura chodzi luźno.

Odma ma taki jakby bandaż, a jak powinna wyglądać ta plastikowa? Ta moja wyglądała całkiem nieźle została dodatkowo przeczyszczona sprężarką.

Adamoo

Post autor: Adamoo » 24 mar 2012, 23:58

Odma ma taki jakby bandaż
I to jest na 70 % procent przyczyna spalania oleju wymieĂą jak najszybciej odmę na nową a zobaczysz że prawie na pewno wszystko wróci do normy :] W tej chwili silnik nie oddycha a to może się skoĂączyć wymianą wałków ponieważ nie ma dostatecznego smarowania, jeżeli Cie to interesuje to mam taką nową odmę ponieważ kupiłem i okazało się że mam ten drugi model i ta leży na półce mogę ją sprzedać za 120 zł z przesyłką w serwisie koszt takiej odmy to około 250 zł ja sprzedam taniej bo oringi i blaszkę do mocowania wziąłem do siebie odma poza tym jest kompletna i gotowa do założenia.

twoja odma zapewne wygląda tak:

Obrazek i tej pod żadnym pozorem się nie czyści tylko wymienia na nową! :]

natomiast tak która można czyścic wygląda tak :

Obrazek

Dolot musi być szczelny Poniewież zmoże wystąpić tzw. dziura (lub jakoś tak) i będzie właśnie brakowało mocy ale w tym temacie niech wypowie się ktoś mądrzejszy :0

P.S widzę że jesteś z lublina więc mamy do siebie około 60 km jak chcesz to możemy się spotkać w połowie drogi to sprawdzimy twoje autko na komputerze ;)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 25 mar 2012, 03:07

Madello pisze:Dolot w oleju, po zdjęciu rury od intercoolera skapywał olej, dolot może być nie szczelny bo nie ma jednej opaski zaciskowej na łączeniu i rura chodzi luźno.
Dolot w oleju w postaci kroplowej (piszesz "skapywał") to nic takiego, jakby norma.

Ta rura bez opaski to juz wystarczy aby mieć straty mocy.

O odmie juz wiesz od kol. Piotruś, i Adamoo,
Części samochodowe online - Motostacja pl

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 25 mar 2012, 09:07

I to jest na 70 % procent przyczyna spalania oleju wymieĂą jak najszybciej odmę na nową a zobaczysz że prawie na pewno wszystko wróci do normy :]
Tutaj bym nie był taki pewny, to nie jest zwykły bandaż szmaciany który zapcha sie raz na amen.
Ja przeczyściłem i od miesiąca korek nie podskakuje. czyścić to nie można papieru a to jest jakieś sztuczne włókno.

krzysiek1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 16 paź 2011, 11:19
Lokalizacja: białystok

Post autor: krzysiek1972 » 25 mar 2012, 09:30

bardzo podobny objaw jest jeśli uszczelka gławicy puści olej na cylinder też dymi na siwo i są mocne przedmuchy płynu wtedy nieubywa

Madello
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 mar 2012, 00:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Madello » 25 mar 2012, 18:42

Analizując Wasze cenne podpowiedzi postanowiłem że:

Jutro odstawiam auto do mechanika żeby:
1. Wyciął katalizator
2. Przeczyścił intercooler oraz uszczelnił dolot
3. Wymienił odmę na nową
4. Przeczyścił turbinkę w stopniu możliwym do zrobienia

Zastanawiam się jeszcze nad tłumikami czy coś z nimi robić ale tu liczę na Wasze podpowiedzi.

Dodam jeszcze że "specjaliści" od regeneracji turbiny stwierdzili 7000 km temu że wałki są w stanie bardzo dobrym, a turbina w chwili obecnej wydaję się nie mieć luzu podłużnego, a jest delikatny luz poprzeczny co wyczytałem że jest dopuszczalne.

Co myślicie o tym posunięciu? Chciałbym coś wkoĂącu wykluczyć a najlepiej wyeliminować szybko problem nie dużym kosztem.

roberte313
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 03 wrz 2010, 15:10
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: roberte313 » 09 kwie 2012, 12:42

witam wszystkich czytałem troszkę na temat tego dymienia , i mnie zastanawia jedno , ostatnio zregenerowali mi pompę i od pewnego czasu dymi mi z tłumika ale zakres tego dymienia jest wydaje mi się ograniczony ponieważ w momencie gdy temp. w silniku osiąga 80 a 90 stopni dymi no niby strasznie , a tak poza tym nic złego się z tym nie dzieję :( no ja sam nie wiem co o tym sądzić .
A i dodam też że czasem jak kolega wcześniej pisał przy wciskaniu gazu obrotomierz idzie w górę a auto zwalnia i nie redukuje :P heheh

jak by ktoś się w tym orientował i co nieco podpowiedział wielkie dzięki :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga