Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEB 1.8 150 KM] Wymiana DV

Silniki benzynowe
R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 05 kwie 2012, 01:35

U mnie nie ma luzu na boki :) Teraz walcze z zaworkiem na odmie i zobaczymy co rakieta potrafi. sądze , że LTF i STF po resecie dadza efekt. Ale nadal logi potrzebne :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 05 kwie 2012, 14:33

Luzu wzdłużnego nie mam na ośce WCALE. Ten luz na promieniu jest wyraźnie wyczuwalny, nie powiem, żeby był mały, ale łopatki nie dotykają do obudowy - to raz, dwa - nie ma oleju ani w turbinie ani w rurze dolotowej, trzy - udało mi się cudem dopchać i wiem, że sztanga nie jest zapieczona - dałem radę ją ruszyć i wróciła sama na swoje miejsce. I tak i tak noszę się z wymianą na fabrycznie nową turbinę, ale czekam, aż uda mi się sprzedać Vectrę, bo niestety nigdzie w okolicy nie zauważyłem drzewa, na którym rosną pieniądze... Oprócz wymiany turbiny chciałbym też zrobić kilka innych rzeczy przy okazji - miedzy innymi nowy N75 bo ten jest po prostu zardzewiały i budzi moje poważne wątpliwości w kwestii poprawnego działania, zmienić kolektor wydechowy bo pękł, jakieś porządne świece, bo jeszcze nie wymieniłem po zakupie, dać nową uszczelke pod dekiel klawiatury bo sie poci... Pójdzie ze 2 tysiaki jak nic. Jakbym w fajnej kasie opchał Vectre, to moze nawet z racji nowej turbiny bym strzelił jakiś program na 180-190kM ale to zobaczymy.

Zrobiłem logi... Nie udało się zrobić tego tak jak trzeba, bo niestety inne auta na drodze - najpierw do 3500obr/min, hamowanie, i potem od ciut ponad 1000 do 5000obr/min.
Mam nadzieje, że dla biegłych w tym jakże dla mnie ciężkim temacie starczy - w myśl maksymy "mądrej głowie dość po słowie" ;)
Po skasowaniu błędów, których nie było, czyli notabene po wyczyszczeniu korekt, po raz kolejny wyskoczył błąd 00575 czyli nie osiągnięto wartości kontrolnej cisnienia w dolocie. Rozumiem, że turbina?
I plik z logami: http://blekota.elsat.net.pl/LOG.CSV
Zrobiłem grupy 002, 011 i 025 bo tak naprawdę nie do koĂąca wiedziałem co zrobić... Tak na pałę trochę więc sory jak spartoliłem.
Dzięki z góry za pomoc.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 05 kwie 2012, 17:36

Miałem IDENTYCZNÂĄ sytuacje gdy miałem zapchany kawałkiem katalizatora (jego bebechów które sie oderwały) wydech.... dokłądnie ta sama sytuacja i błąd 00575. Jak dla mnie to mało ssie - u mnie przy 5000 było ciutek gorzej bo ssał max 60 g/s a powinien minimum 150 g/s. Takze masz w zasadzie tylko te wyjscia :
- padnieta na rausz max i nie wiem co jeszcze Turbina
- urwana klapka WG po stronie goracej (demontaz i oględziny Turbo)
- przypchany przepływ spalin - nie ma co dostatecznie napędzić wirnika i w związku z tym masz błąd 575 a co za tym idzie niewielka ilosć zassanego powietrza w pomiarach
- fałszujaca przepływka - podaje złe wartości i dlatego tak jest.
Widac , że jest "rządanie doładowania" czyli N75 jest sterowany aby Turbo wstało jak należy.
Hmm.. jeśli masz czym odkręcić - wykręć sonde Lambda - otworzysz wydech i zobaczysz czy bedzie poprawa - co prawda to paskudne chwilowe rozwiązanie - ale dla sprawdzenia czy wydech jest w maire drożny powinno wystarczyc - chyba , ze chce Ci sie wypinać rure wydechu z kata - ale do tego kanał potrzebny :| wyeliminujesz wtedy drożność.. i skłonisz sie ku innym punktom.
Ale skoro i tak chcesz Turbine wymienić ze względu na te pękniecia....
Pozdrawiam :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 05 kwie 2012, 18:23

ArKos72 pisze:I tak i tak noszę się z wymianą na fabrycznie nową turbinę, ale czekam, aż uda mi się sprzedać Vectrę, bo niestety nigdzie w okolicy nie zauważyłem drzewa, na którym rosną pieniądze... Oprócz wymiany turbiny chciałbym też zrobić kilka innych rzeczy przy okazji - miedzy innymi nowy N75 bo ten jest po prostu zardzewiały i budzi moje poważne wątpliwości w kwestii poprawnego działania, zmienić kolektor wydechowy bo pękł, jakieś porządne świece, bo jeszcze nie wymieniłem po zakupie, dać nową uszczelke pod dekiel klawiatury bo sie poci... Pójdzie ze 2 tysiaki jak nic.
wg mnie to 4 tysiaki <mysli>

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 05 kwie 2012, 19:07

gepard pisze:wg mnie to 4 tysiaki
1200 fabryczna nówka turbina - leżak magazynowy, konkretnie 058145703J. tyle że bez gwarancji. Wolę taką niż po regeneracji na nie wiadomo jakich gratach.
N75 niech bedzie 2 stówy. ÂŚwiece niech pójdzie 200. Uszczelka zaworów 100. Kolektor w używce 5 dych. Według mojego kalkulatora wychodzi 1750. Doliczam do tego uszczelki: kolektor-głowica, kolektor-turbina i turbina-katalizator. I w 2 koła się mieszczę.
Program - mam magika, który wgrywa mapy i używając szerokopasmówki stroi dynamicznie podczas jazdy. 600 woła za AEB. Gość po strojeniu u niego miał 182kM na hamowni, więc wiarygodny jest koleś w tym co mówi, bo ręczy za 180kM jak zdrowy silnik.
R.K.O. pisze:Widac , że jest "rządanie doładowania" czyli N75 jest sterowany aby Turbo wstało jak należy.
Hmm.. jeśli masz czym odkręcić - wykręć sonde Lambda - otworzysz wydech i zobaczysz czy bedzie poprawa - co prawda to paskudne chwilowe rozwiązanie - ale dla sprawdzenia czy wydech jest w maire drożny powinno wystarczyc
Po świętach sprawdzę :)
R.K.O. pisze:skoro i tak chcesz Turbine wymienić ze względu na te pękniecia....
No bo kurde pierdzi na tych pęknięciach.... wpienia mnie jak coś jest nie tak. poza tym te luzy promieniowe na wirniku też mnie nie nastrajają optymistycznie, a i sama kwestia wirusa mocno mnie nęci. No i jak wymienię na nówke, to starczy mi dopóki będę tym autem jeździł...

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 05 kwie 2012, 19:56

ArKos72 pisze:1200 fabryczna nówka turbina - leżak magazynowy, konkretnie 058145703J. tyle że bez gwarancji.
Nie no kolego nie wierz w bajki. Bo co ten leżak ma datę ważności jak żywność?
To pewno jest made in china i nie dadzą gwarancji.
Nowa kosztuje ok 3 koła a jak jest znacznie taniej to jest regeneracja i nie ma co się oszukiwać. Zrobisz jak chcesz. Dlaczego ludzie za używki (bez gwary) wołają ok 800 i więcej zł skoro by można kupić nową za 1200? Ja kupiłem używkę z pasata dałem 850
żadnych luzów ani przecieków tyle że wyjęte z paska 120 tysi auto znajomego.

A wiesz czemu znajomy daje bezpieczne 180 kucy za tę cenę?

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 05 kwie 2012, 20:18

gepard pisze:A wiesz czemu znajomy daje bezpieczne 180 kucy za tę cenę?
To nie mój znajomy. Po prostu koleś ode mnie z pracy robił u niego Sharana 1.8t. Jeździ 4 rok bez problemów. Gwarantuje 180 jako bezpieczne dla silnika, nie wiem jakie koleś ma metody i sposoby, ale zapewne się dowiem, jak sam się zdecyduję.
gepard pisze:nie wierz w bajki. Bo co ten leżak ma datę ważności jak żywność?
Zdroworozsądkowe rozumowanie:
Producent daje gwarancję od daty produkcji np 3 lata a od daty sprzedaży rok powiedzmy. Nie chodzi tu o datę przydatności do spożycia, tylko jeśli coś leży ileś lat? Skąd wiesz czy jest to przechowywane w należytych warunkach? Ja tez bym nie ufał jako producent.
gepard pisze:Nowa kosztuje ok 3 koła a jak jest znacznie taniej to jest regeneracja i nie ma co się oszukiwać
No nie neguję, że 3 koła kosztuje.
Zresztą, jak dla mnie to nie wygląda na regenerowaną.
Pytałem faceta i zarzeka się na oryginał nigdy nie używany. Pytałem też kolegę pracującego w Intercars i też mu wygląda na nowiznę. Nie wiem...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 05 kwie 2012, 20:34

Zrozum że fotki to można wkleić takie jakich oczekuje klient.
Ja wymieniałem turbo to sam miałem wątpliwości. Mam dobrego kolegę co się zajmuje tylko audi i vw (ma swój warsztat) i nasłuchałem się tyle o tym temacie że głowa mała. Powiem Ci tylko że on jak oddaje turbo do regeneracji to jest KOSZT do naszych silników 1600 zł (Jaworzno) z wszelkimi możliwymi zabiegami. Dlatego opieram się że nowa nawet ^stara^ musi być droższa.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 07 kwie 2012, 11:21

w kwestii Turbiny to powiem wam panowie , że nie daj Pan aby padła "ssąca pompeczka" to zmienie ale na Garret`a moze być GT40 - jesli dobrze pamietam model i porządnie zestroje. Może to kosztowac majatek , ale te silniki to wytrzymują bez najmniejszych oporów :)
zgadzam sie z gepard KKK03 kosztuje coś koło 3500 zł z gwarancja nówka. KKK03S kosztuje coś koło 4200zł a KKK04 jest prawie nie do dostania a jesli juz to w granicach 6500. Garret koło 10k...... ale jak pompuje mmmm :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

marcin63
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2012, 21:35
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: marcin63 » 08 kwie 2012, 20:32

Witam!
Podepnę się trochę pod temat i zapytam gdzie w moim aucie znajduje się ten zaworek N75? tak jak można wytłumaczyć łopatologicznie :) ponieważ chcę go wymienić ale nie mogę go jakoś zlokalizować.

Pozdrawiam

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 10 kwie 2012, 10:56

R.K.O. pisze:wykręć sonde Lambda - otworzysz wydech i zobaczysz czy bedzie poprawa
Niestety, zero poprawy. W zasadzie to jescze gorzej, bo ani lambda nie podawała nic ani przepływka. Jednym słowem kupa.

Grono podejrzanych zaczyna mi się zawężać do N75, przepływki i turbiny - poza nimi nie widzę winy w niczym innym.
Zacznę od N75 i przepływki... Bo najtaniej wychodzi. :p

mart73301

Post autor: mart73301 » 10 kwie 2012, 19:28

R.K.O. pisze:zgadzam sie z gepard KKK03 kosztuje coś koło 3500 zł z gwarancja nówka. KKK03S kosztuje coś koło 4200zł a KKK04 jest prawie nie do dostania a jesli juz to w granicach 6500. Garret koło 10k...... ale jak pompuje mmmm
W Inter Cars ceny są następujące:
K03-005 - 2400 zł
K03-029 - 2700 zł
K04-020 - ok. 5600 zł

Co do Garetta. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest włożenie GT28RS i kosztuje on tyle:

http://www.fmic.pl/product.php?id_product=328

Pozdrawiam i życzę udanych modów.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 13 kwie 2012, 01:19

ArKos72
A ciśnienie paliwa?? bo np ja.. tuż przed chwilą pod własnym domem.... auto umarło XD a od tygodnia słyszałem , że pompa zaczynała mi głosno pracować - wymieniłem filtr paliwa .. dalej nic.. od wczoraj gdy Turbo sie załaczało auto szarpało...sonda pracowała na wzbogaceniu w paliwko bo go fizycznie brakowało!! = mało paliwa. Także mam rozwiazanie błędu 00561 - za niskie ciśnienie paliwa.... <hura> dziś kupuje pompe paliwka , zamieniam i ciesze sie z szalejacej A6-tki :)
Wychodzi na to , że po prostu od jakiegos czasu cisnienie Pb było za niskie i ot cały problem rozwikłany :)
Sprawdź też to - najtaĂąsza sprawa :)
Ale znaki na niebie i ziemi mówią u Ciebie- Turbo - blokuje przepływ , albo WG sie urwał i nie ma co napędzic wirnika. N75 albo włacza albo nie - Turbo działa tylko później badź wczesniej "wstaje". Przepływka to raczej by kichał prychał , chociaz ilosc powietrza zasysanego hmmm tez mzoe fałszować.
U mnie np. na wolnych obrotach bez obciazenia Turbo pracuje dam gazu to węże pęcznie ją jakby z 1,5 Bara było :P - a chłoliera wie ile jest ;)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ArKos72

Post autor: ArKos72 » 13 kwie 2012, 08:41

R.K.O. pisze:A ciśnienie paliwa?
Odpada moim zdaniem. Mam LPG i jest taka sama sytuacja, czyli ma muła...

mart73301

Post autor: mart73301 » 13 kwie 2012, 10:55

R.K.O. pisze:dziś kupuje pompe paliwka , zamieniam i ciesze sie z szalejacej A6-tki
To może wsadź od razu WALBRO, nie jest droga w dużo wydajniejsza niż seria ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga