Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Awaria pompy VP44 - nie zapala

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
loko86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 18 cze 2010, 10:38
Lokalizacja: Chrzanów / Małopolska

Post autor: loko86 » 03 kwie 2012, 09:27

kolego rebok23, nie powiem ze nie ale strasznie chaotycznie piszesz ...

po 1. sam pompy nie zregenerujesz bo mozesz sobie przelutować tranzystorek, wymienić tłoczek jak umiesz ale nie wykalibrujesz pompy bo musisz miec odpowiedni stół bosha. Moze w rzeczywistości jest szansa ze jak to wszystko złozysz bedzie działać ale nie dłuzej niz miesiac bo po tym czasie znowu mozesz miec awarie sterownika.

po 2. masz samochod z 98 roku silnik AFB wiec mozesz zamienic na inna taką pompe przed rokiem 99 bez konieczności kodowania jej do silnika i samochód powinien chodzic normalnie. to ze masz objawy zników mocy moga byc nie tylko wina pompy.

najlepiej wykonaj pełne logi i sie zobaczy
Pozdrawiam

loko

Awatar użytkownika
rebok23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2011, 12:54
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: rebok23 » 03 kwie 2012, 15:54

OK zacznę powoli <lol>

---2tyg temu jadę do domu a tu nagle łup silnik stoi kontrolka świec się świeci i nie odpala a że jeżdzę z laptopem i kablem <lol> to podłączyłem i wyszło takie coś :

1 Fault Found:
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
49-00 - No Communicationso

No to zamówiłem lawete 300km za 400zł i dałem audi dla kolegi.

On zmienił tranzystor w pompie auto odpaliło i po 30min zgasło i tak 2 razy.
Powiedział mi żebym łatwił pompe ale nie powiedział jaką.
Więc pojechałem kupiłem za 1000zł pompe bez numerów.
On wyciągnął starą pompe włożył w bagażnik i założył całą tom co kupiłem.
Auto odpaliło jeździło ale dalej dupa nie miało mocy i wtedy włączał się tryb serwisowy.
Mechanik podkecił mi na sztandze turbo 2mm w górę i nie włączał się błąd, powiedział że to przepływomierz więc kupiłem wkład pierburga za 380zł i dalej nic.

Puźniej kapnoł się że numery muszą się zgrywać na pompie, jak była 106A to taka ma być.

Na nowej pompie nie ma numerów są zeszlifowane jakby.

Zrobiłem autem 2tyś km w męczarni bez przyspieszenia i teraz jak już jestem w domu podłączyłem laptopa a tu takie coś::

2 Faults Found:
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-00 - Open or Short to B+
00575 - Intake Manifold Pressure
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent

i po skasowaniu takie coś się pojawia non top :

2 Faults Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
11-10 - Control Limit Not Reached - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent


No i zrobiłem dziś logi oto link-i do nich:


http://vaglog.rtnet.pl/rebok24_79388.html
http://vaglog.rtnet.pl/rebok24_79389.html
http://vaglog.rtnet.pl/rebok24_79390.html
http://vaglog.rtnet.pl/rebok24_79391.html
http://vaglog.rtnet.pl/rebok24_79392.html
http://vaglog.rtnet.pl/rebok24_79393.html
http://vaglog.rtnet.pl/rebok24_79394.html

BS

http://vaglog.rtnet.pl/rebok24_79395.html
http://vaglog.rtnet.pl/rebok24_79396.html
http://vaglog.rtnet.pl/rebok24_79397.html



Moja prośba do was forumowiczów czy jak zregeneruję pompe 106A starą sam nowy sterownik i tłoczek to czy reszta będzie w pożądku???? POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 04 kwie 2012, 08:20

Mam pompę wtryskową po kompletnej regeneracji do tego silnika, pisz jeżeli jesteś zainteresowany.

Awatar użytkownika
loko86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 18 cze 2010, 10:38
Lokalizacja: Chrzanów / Małopolska

Post autor: loko86 » 04 kwie 2012, 12:23

rebok23 zregenerujesz starą (orginalną) pompę i będzie śmigać

poprzez słowo zregenerujesz nie mam na mysli wymianę sterownika i tłoczka ale wysłanie do odpowiedniego serwisu bosha.

Ja tak zrobiłem i jest super. Tez chcialem tak kombinować wymieniłem najpierw tranzystor, potem sterownik ale na koncu i tak oddałem pompe do bosha. Nie masz co kombinować inna droga szkoda czasu i kasy. Już wydałeś tyle co dałbyś za regeneracje z roczna gwarancją
Pozdrawiam

loko

Awatar użytkownika
rebok23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 29 kwie 2011, 12:54
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: rebok23 » 04 kwie 2012, 22:21

Też tak czuję loko86, Jeszcze muszę do 1maja poczekać z pompą.
POZDRO

Awatar użytkownika
loko86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 18 cze 2010, 10:38
Lokalizacja: Chrzanów / Małopolska

Post autor: loko86 » 05 kwie 2012, 12:22

Jak tak zrobisz szarpnie po portfelu ale pompe bedziesz mial jak nową. Nie oddawaj jej tylko do byle kogo tu nie ma co szukać paru złotych oszczędności, na forum znajdziesz kilka zaufanych warsztatów do których mozesz ja podrzucić.
Pozdrawiam

loko

apln
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 06 kwie 2012, 17:48
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: apln » 06 kwie 2012, 18:49

Witam, podepnę się do tematu...

Pomagam koledze naprawić jego auto - padła pompa - wczoraj zawiozłem do ÂŚmietany w Kobiórze celem regeneracji. Auto to a6c5 2003rok AKE TIP 4łapki. Znalazłem na forum informację, że w tym roczniku trzeba przeprowadzić adaptację pompy. W serwisie Boscha powiedzieli mi, że leży to po mojej stronie (sami wyciągnęliśmy pompę). Mam vcds'a, natomiast z can commanderem nie miałem nigdy do czynienia. Czy takim:

http://viaken.pl/pl/immo-klucze/interfe ... -full.html

Dam radę wyciągnąć ten PIN?

Ogólnie wszystko już mamy dograne do odpalenia auta, nowe uszczelki do dolotu, przelewy, pompę ssącą ze zbiorniczkiem do odpowietrzania (taką jak u lekarza <radocha> ), nie chciałbym natomiast zatrzymać się na immo, gdy wszystko poskładamy.

Pozdrawiam.

bodzio012
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 28 maja 2009, 22:26
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dęblin

Post autor: bodzio012 » 07 kwie 2012, 23:56

Jeśli wkładasz tą samą pompę to powinno hulać, vcds-em pinu nie wyciągniesz, vag commanderem może, nie wiem bo nie mam bo jedne czyta inne nie

apln
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 06 kwie 2012, 17:48
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: apln » 08 kwie 2012, 10:18

Tak wkładam tą samą pompę, ale z nowym sterownikiem. To że vcds'em pinu nie wyciągnę to ja dobrze wiem. Kupię wobec tego VagTacho, bo ponoć on więcej może w autach z linią K, can commander służy bardziej do aut z can. Dziękuję i pozdrawiam.

PS. Postaram się po całej operacji napisać jak poszło.

Awatar użytkownika
loko86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 18 cze 2010, 10:38
Lokalizacja: Chrzanów / Małopolska

Post autor: loko86 » 10 kwie 2012, 08:58

apln, dobrze mówisz, w samochodach z tego rocznika trzeba zaadaptoać sterownik, a bosh robi tak ze nie bawi sie w naprawe sterownika tylko daje nowy. W związku z tym dla samochodów od 2000 roku włącznie trzeba robić adaptacje.

A commanderem powinieneś wyciągnąć PIN :)
Pozdrawiam

loko

apln
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 06 kwie 2012, 17:48
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: apln » 14 kwie 2012, 15:10

Commanderem pin wyciągnąłem, a6 już jeździ <radocha> okazało się nawet, że w moim przypadku niepotrzebna była pompa podciśnienia, pompka z baku sama dostarcza paliwo do pompy, więc odpowietrzenie było prostsze. Loko86, dzięki za pomoc i pozdrawiam <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga