[ AFB 2.5 150 KM] Awaria pompy VP44 - nie zapala
- loko86
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 cze 2010, 10:38
- Lokalizacja: Chrzanów / Małopolska
[ AFB 2.5 150 KM] Awaria pompy VP44 - nie zapala
Witam,
Panowie proszę o pomoc wymieniałem pompe VP44 1.5 roku temu od tamtej pory autko śmigało aż miło. Ostatnio zrobiłem koło 1300 km w 3 dni, autko bez jakichkolwiek objawów.
Rano samochodzik nie zapalił, kręcił bardzo długo i nic, zazwyczaj zawsze gadał po sekundzie. ZVagowałem autko i dostałem trzy błędy
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-10 - Faulty - Intermittent
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
37-10 - Faulty - Intermittent
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent
Sprawdziłem układ zasilania, odpowietrzyłem go, z karzdego zaworku paliwo sika aż miło, w wężykach nie ma powietrza.
Autko udało się odpalić jedynie na lince, po odpaleniu samochód jeździł normalnie, nie odczułem braku mocy itp. Po zgaszeniu niestety to samo nie da się uruchomić.
Jak obstawiacie padła pompa w skutek zatarcia tłoczka czy spalił się tranzystorek regulujący dawkę?
PS.
Nie znalazłem tematu z takimi błędami dlatego zakładam nowy
Panowie proszę o pomoc wymieniałem pompe VP44 1.5 roku temu od tamtej pory autko śmigało aż miło. Ostatnio zrobiłem koło 1300 km w 3 dni, autko bez jakichkolwiek objawów.
Rano samochodzik nie zapalił, kręcił bardzo długo i nic, zazwyczaj zawsze gadał po sekundzie. ZVagowałem autko i dostałem trzy błędy
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-10 - Faulty - Intermittent
01318 - Control Module for Injection Pump (J399)
37-10 - Faulty - Intermittent
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent
Sprawdziłem układ zasilania, odpowietrzyłem go, z karzdego zaworku paliwo sika aż miło, w wężykach nie ma powietrza.
Autko udało się odpalić jedynie na lince, po odpaleniu samochód jeździł normalnie, nie odczułem braku mocy itp. Po zgaszeniu niestety to samo nie da się uruchomić.
Jak obstawiacie padła pompa w skutek zatarcia tłoczka czy spalił się tranzystorek regulujący dawkę?
PS.
Nie znalazłem tematu z takimi błędami dlatego zakładam nowy
Ostatnio zmieniony 06 sty 2012, 16:43 przez loko86, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
loko
loko
Jakis czas temu w 2.5 TDI siostry zaczał wywalac blad 550. Ciezko odpalal i kopcil bardzo ale jezdzil. Zawiozlem sterownik do magika od tranzystorów to powiedzial ze cos sie juz dzieje ale nie jest to typowe dla uwalonego
sterownika. Wiec wyslalem pompe do goscia z allegro i za 800 pln wymienil tłoczek. Pompa smiga do dzis jakis rok czasu.
Aha i gosc od tranzystorów niby cos tam poprawil i byc moze dlatego sterownik jeszcze zyje mimo rocznej ekploatacji.
Takze mozesz najpierw zrobic tranzystor a jesli nie pomoze to wysłać gdzies do zrobienia cala pompe. Zawsze to taniej a moze pomóc.
A z drugiej strony mam pacjenta a4 2.5 tdi i tez wywala caly czas 550, z racji tego, ze problem juz przerabialem to pojechalem na wymiane tłoczka przestawiacza. Ale tym razem nic z tego padł rowniez prawdopodobnie sterownik. W sobote bede wiedzial napewno, bo bede przekladal sterownik z innej pompy.
pozdrawiam
Aha i jak przeczytalem ze odpalales na "linke" to az mnie ciarki przeszly.
sterownika. Wiec wyslalem pompe do goscia z allegro i za 800 pln wymienil tłoczek. Pompa smiga do dzis jakis rok czasu.
Aha i gosc od tranzystorów niby cos tam poprawil i byc moze dlatego sterownik jeszcze zyje mimo rocznej ekploatacji.
Takze mozesz najpierw zrobic tranzystor a jesli nie pomoze to wysłać gdzies do zrobienia cala pompe. Zawsze to taniej a moze pomóc.
A z drugiej strony mam pacjenta a4 2.5 tdi i tez wywala caly czas 550, z racji tego, ze problem juz przerabialem to pojechalem na wymiane tłoczka przestawiacza. Ale tym razem nic z tego padł rowniez prawdopodobnie sterownik. W sobote bede wiedzial napewno, bo bede przekladal sterownik z innej pompy.
pozdrawiam
Aha i jak przeczytalem ze odpalales na "linke" to az mnie ciarki przeszly.

- loko86
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 cze 2010, 10:38
- Lokalizacja: Chrzanów / Małopolska
Witam kolegów i dziękuje za odpowiedź 
Piotruś,
co do szukania faktycznie mój błąd, że nie znalazłem pokrewnego topicu
Co do drutowania to wiesz jak jest, z jednej strony kusi możliwość "chwilowego" podratowania pompy, która jak padnie to i tak trzeba będzie regenerować.
Z drugiej strony i tak prędzej czy później trzeba będzie poratować się fachowcem ...
Pytanie jest obecnie następujące jaka jest przyczyna awarii pompy, możliwe że wystarczy przelutować tranzystor ale dlaczego on się przepalił? Możę przez to, że musiał przepływać przez niego większy prąd wyrównując dawki ...
Od momentu założenia tej pompy w grupie 000 na pozycji dawki paliwa zamiast spodziewanej wartości (nie pamiętam dokladnie ale powinno być coś koło od 15 do 20) ja u siebie miałem od 5 do 7. Oczywiście podczas testów statycznych.
Jak myślicie czy w związku z takimi dawkami sterownik próbował wyrównywać dawki przegrzewając tranzystor? W takim raie wymiana samego tranzystora powinna pomóc - moim zdaniem

Piotruś,
co do szukania faktycznie mój błąd, że nie znalazłem pokrewnego topicu

Co do drutowania to wiesz jak jest, z jednej strony kusi możliwość "chwilowego" podratowania pompy, która jak padnie to i tak trzeba będzie regenerować.
Z drugiej strony i tak prędzej czy później trzeba będzie poratować się fachowcem ...
Pytanie jest obecnie następujące jaka jest przyczyna awarii pompy, możliwe że wystarczy przelutować tranzystor ale dlaczego on się przepalił? Możę przez to, że musiał przepływać przez niego większy prąd wyrównując dawki ...
Od momentu założenia tej pompy w grupie 000 na pozycji dawki paliwa zamiast spodziewanej wartości (nie pamiętam dokladnie ale powinno być coś koło od 15 do 20) ja u siebie miałem od 5 do 7. Oczywiście podczas testów statycznych.
Jak myślicie czy w związku z takimi dawkami sterownik próbował wyrównywać dawki przegrzewając tranzystor? W takim raie wymiana samego tranzystora powinna pomóc - moim zdaniem
Pozdrawiam
loko
loko
- loko86
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 cze 2010, 10:38
- Lokalizacja: Chrzanów / Małopolska
Dzięki za nakierowanie na odpowiednią drogę
Powiedz mi co proponujesz oddać całą pompe do regeneracji czy sam sterownik? Różnica w cenie jest spora pytanie tylko czy wystarczy zregenerować / wymienić sam sterownik skoro już ktoś w nim grzebał.
Aha jeszcze jedna rzecz, która moze się przydać innym. Obecną pompe kupiłem od Panów z ÂŻychlina.

Powiedz mi co proponujesz oddać całą pompe do regeneracji czy sam sterownik? Różnica w cenie jest spora pytanie tylko czy wystarczy zregenerować / wymienić sam sterownik skoro już ktoś w nim grzebał.
Aha jeszcze jedna rzecz, która moze się przydać innym. Obecną pompe kupiłem od Panów z ÂŻychlina.
Pozdrawiam
loko
loko
Jesli brales pompe z Gazmot Zychlin to nie ma co sie dziwic, ze padla. Wystarczyc poczytac opinie na temat tego warsztatu i opinie na temat napraw pomp wtryskowych w naszych V6 TDI.
http://dobrymechanik.net/mechanicy/zychlin/gazmot.html
Choc swoja droga 1.5 roku to i tak dobry wynik, bo zaden serwis boscha nie daje chyba wiecej niz na rok gwarancje.
Dodano:
Mialem napisac jak wymienie sterownik w pompie.
Samochod ogolnie nie zapala, tylko mam pytanie. W 019 w blokach pomiarowych silnika sa zapisane wartosci jezeli silnik nie odpalil. U mnie jest tak, ze raz pokazuje kat wtrysku 6 BTDC i silnik prawie zapala a za chwile patrze a jest 0.5 Btdc i silnik nawet nie drgnie. Czym to jest spowodowane ? Na poprzednim sterowniku jest identycznie. Czyzby do wymiany byl tylko N108
http://dobrymechanik.net/mechanicy/zychlin/gazmot.html
Choc swoja droga 1.5 roku to i tak dobry wynik, bo zaden serwis boscha nie daje chyba wiecej niz na rok gwarancje.
Dodano:
Mialem napisac jak wymienie sterownik w pompie.
Samochod ogolnie nie zapala, tylko mam pytanie. W 019 w blokach pomiarowych silnika sa zapisane wartosci jezeli silnik nie odpalil. U mnie jest tak, ze raz pokazuje kat wtrysku 6 BTDC i silnik prawie zapala a za chwile patrze a jest 0.5 Btdc i silnik nawet nie drgnie. Czym to jest spowodowane ? Na poprzednim sterowniku jest identycznie. Czyzby do wymiany byl tylko N108

witam posiadm audi a4 2,5 tdi afb tiptronik
mam taki problem w czasie jazdy zapala sie tryb serwisow i auto jedzie tylko na jednym biegu obroty max 2000
po podłączeniu do kompa w silniku był taki błąd 00550-regulacja kąta poczatku wtrysku, 17-10różnica regulacji sporadyczny i zaczyna dymic
dodam ze jak zatrzymam auto wylacze silnik i odpale zspowrotem to wszystko jest znowu ok i po jakims czasie znowu tak sie dzieje
pod kompem 01-04-004 pisze tak zawczesny zachwile sie przelancza i pisze zapóżny to w 2 okienku a w 3 okienku 2,2
04-blok000 pole9 - 123, pole 2 -63
co to może byc ?
mam taki problem w czasie jazdy zapala sie tryb serwisow i auto jedzie tylko na jednym biegu obroty max 2000
po podłączeniu do kompa w silniku był taki błąd 00550-regulacja kąta poczatku wtrysku, 17-10różnica regulacji sporadyczny i zaczyna dymic
dodam ze jak zatrzymam auto wylacze silnik i odpale zspowrotem to wszystko jest znowu ok i po jakims czasie znowu tak sie dzieje
pod kompem 01-04-004 pisze tak zawczesny zachwile sie przelancza i pisze zapóżny to w 2 okienku a w 3 okienku 2,2
04-blok000 pole9 - 123, pole 2 -63
co to może byc ?
- loko86
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 cze 2010, 10:38
- Lokalizacja: Chrzanów / Małopolska
Witam ponownie troche mnie nie było (lekkie problemy ze zdrowiem) w zwimazu z tym Audi też musiało sobie troche odpocząć.
Chciałem oddać sterownik do regeneracji, podczas ściągania okazało się ze jeden kabelek się był w środku przerwany w związku z wymieniłem ten kabelek, odpowietrzyłem, podałem paliwo z baĂąki ale niestety dalej nie pali. Za to teraz pojawił się nowy błąd (pogrubiony, pozostałe są stare):
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty
01126 - Engine Speed Signal
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent
Zanim wyślę pompe do regeneracji chciałbym się jeszcze upewnić, czy powodem błędów jest sterownik czy część mechaniczna pompy?
@Dodano:
grupa 18 pozycja 3 same zera
grupa 21 wszędzie same zera - nie sprawdziłem jak podczas kręcenia będzie się zmieniała pozycja 3 tej grupy
Chciałem oddać sterownik do regeneracji, podczas ściągania okazało się ze jeden kabelek się był w środku przerwany w związku z wymieniłem ten kabelek, odpowietrzyłem, podałem paliwo z baĂąki ale niestety dalej nie pali. Za to teraz pojawił się nowy błąd (pogrubiony, pozostałe są stare):
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty
01126 - Engine Speed Signal
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent
Zanim wyślę pompe do regeneracji chciałbym się jeszcze upewnić, czy powodem błędów jest sterownik czy część mechaniczna pompy?
@Dodano:
grupa 18 pozycja 3 same zera
grupa 21 wszędzie same zera - nie sprawdziłem jak podczas kręcenia będzie się zmieniała pozycja 3 tej grupy
Pozdrawiam
loko
loko
- alex_m
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 27 sty 2012, 23:27
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kalisz
kolego ja miałem tak że gubiłem paliwko i auto paliło po 30 sekundach jak było zimne...później przestało palić w ogóle...okazało się że wężyk przelewowy był do wymiany przez co traciłem paliwko a przy okazji układ paliwa się zapowietrzył razem z pompą...musisz ładnie odpowietrzyć układ przez wtryski i powinien ładnie odpalić...mi mechanicy też mówili że pompa do regeneracji...wyczytałem tą poradę na Audi Klub Polska.loko86 pisze:Witam ponownie troche mnie nie było (lekkie problemy ze zdrowiem) w zwimazu z tym Audi też musiało sobie troche odpocząć.
Chciałem oddać sterownik do regeneracji, podczas ściągania okazało się ze jeden kabelek się był w środku przerwany w związku z wymieniłem ten kabelek, odpowietrzyłem, podałem paliwo z baĂąki ale niestety dalej nie pali. Za to teraz pojawił się nowy błąd (pogrubiony, pozostałe są stare):
01268 - Quantity Adjuster (N146)
37-00 - Faulty
01126 - Engine Speed Signal
16-10 - Signal Outside Specifications - Intermittent
01375 - Valves for Engine Mounting: Stage 1
38-10 - Output won't Switch or Short to B+ - Intermittent
Zanim wyślę pompe do regeneracji chciałbym się jeszcze upewnić, czy powodem błędów jest sterownik czy część mechaniczna pompy?
@Dodano:
grupa 18 pozycja 3 same zera
grupa 21 wszędzie same zera - nie sprawdziłem jak podczas kręcenia będzie się zmieniała pozycja 3 tej grupy
witam mam problem otuz jadąc do pracy audi zgasło paliwa było troszke ponizej połowy brat mnie zacholował na cpn zalałem paliwa za 100 odpaliłem audi na zaciąg i wyskoczył mi błąd 550 prubowałem go skasować ale bez skutecznie błąd po 1 sek od kasacji wraca i auto podczas rospedzania niechce sie wkrecac na wyzsze obroty przerywa dodam ze nie otpowietrzałem auta a to ze auto mi zgasło przy dosc duzym stanie paliwa to niby czujnik <g 210> juz raz tez mi sie to przydazyło tylko ze wtedy auto chodziło bez zarzutów po zalaniu paliwa i zaciągnieciu na pycha co robic help audi wkręca sie max na 2tys obr na każdym biegu na biegu jałowym tzw luzie na 2200rpm pali dobrze na rozgrzanym i na zimnym aczkolwiek palił lepiej bo teraz o 2sek dłuzej musze go na rozruszniku pomęczyć a co chodzi mechanik sprawdzał i powiedział ze prawdopodobnie filter paliwa bo jak podłączył pod kompa to powiedział ze wszystko jest ok ale wywala błąd 550 a u niego pokazuje ze granica w normie ustawienia konta wtrysku poddaje sie moze ktoś mi pomoże ?
Ostatnio zmieniony 30 sty 2012, 21:09 przez jazda, łącznie zmieniany 1 raz.
- loko86
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 48
- Rejestracja: 18 cze 2010, 10:38
- Lokalizacja: Chrzanów / Małopolska
jazda, co do Twojego przypadku sprawdziłbym kąt wtrysku. Na forum znajdziesz istrukcje (btw. napisaną przez Piotrusia) jak sprawdzić i ustawić odpowiedni kąt wtrysku.
GEneralnei sprawdź sobie grupę 4 na rozgrzanym silniku min 85* (a przy okazji ciekaw jestem czy jest mozliwosc przeskocznia rozrzadu po odpalaniu na zaciąg
)
GEneralnei sprawdź sobie grupę 4 na rozgrzanym silniku min 85* (a przy okazji ciekaw jestem czy jest mozliwosc przeskocznia rozrzadu po odpalaniu na zaciąg

Pozdrawiam
loko
loko
audi wkręca sie max na 2tys obr na każdym biegu na biegu jałowym tzw luzie na 2200rpm pali dobrze na rozgrzanym i na zimnym aczkolwiek palił lepiej bo teraz o 2sek dłuzej musze go na rozruszniku pomęczyć a o co chodzi mechanik sprawdzał i powiedział ze prawdopodobnie filter paliwa bo jak podłączył pod kompa to powiedział ze wszystko jest ok ale wywala błąd 550 a u niego pokazuje ze granica w normie ustawienia konta wtrysku , poddaje sie moze ktoś mi pomoże ?
Najwyrazniej mam pecha jadąc do pracy auto wkręciło sie pod 3tys rpm i zaczeło szarpać i zapaliła sie kontrolka oleju pusciłem noge zgazu kontrolka zgasła zatrzymałem sie bo byłem pod pracom zgasiłem auto .Po pracy odpalam odpalił ale falował na obrotach 1100 1000 juz nie zrobie logów wracając z pracy złapałem kapcia zgasiłem audi zmieniłem na zapas odpalam no i juz nieodpaliłem auto kręciło jak wsciekłe a nie zapalił obecnie u mechanika ale już mam dosc tego auta jeszcze jedno pytanie czy jezeli czujnik g 210 jest walniety powinien komp pokazać błąd bo nigdy mi nie pokazał zadnego błędu z tym związanego a przy stanie paliwa troszke po nizej połowy auto stawało czy może to być pompka paliwa bo gdzieś wyczytałem ze moze to byc pompka bo juz ma tam wyrobione jakis wirniczek i juz zawolno pompuje bo na krutko pompka chodzi prosze o odp ?