Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ANB 1.8 150 KM] zapalajaca sie kontrolka oleju ponizej 2 t

Silniki benzynowe
MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

[ ANB 1.8 150 KM] zapalajaca sie kontrolka oleju ponizej 2 t

Post autor: MrcZk » 02 mar 2012, 23:47

Witam, tak jak w temacie: a mianowicie gdy juz zagrzeje sie silnik do 90 stopni(przynajmniej taka diagnoze ustalilem) gdy jade tak aby obroty spadly ponizej 2 tys obrotow (okolo 1,5 tys) zapala sie czerwna kontrolka( konewka:) ) i trzy piski, gdy dodam gazu ponad 2 tys obrotow kontrolka znika.dodam ze na biegu jalowym wsystkojest ok. szukalem juz podobnych problemow i znalazlem ze moga byc to :
1. czujnik do wymiany
2. napinacz faz rozrzadu
3. padnieta pompa oleju
4. syf w misce olejowej i zatkane przewody olejowe
5. odlaczony jakis czujnik
6. panewki( ;/ )
auto trzyma moc nie szarpie i nie dlawi na dniach bede wymienial rozrzad oraz olej i pytanie czy zrobic plukanke LIQUI MOLY ENGINE FLUSH.

czy moge jezdzic autem do czasu wymiany czy lepiej nie? prosze o pomoc. Pozdrawiam

ps w szukajce nie znalazlem rozwiazania tego problemu

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 03 mar 2012, 08:11

Witam.
Ja miałem podobne objawy wymiana oleju pomogła na 6 tysiaków. Po tym czasie to samo. Podła pompa oleju jej wymiana rozwiązała problem.

Ja nie jeździłem autem od czasy gdy pojawiła się kontrolka. To jest powolne zabijanie silnika.

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 03 mar 2012, 12:35

ktos jeszcze sie wypowie? kilka wypowiedzi bedzie bardziej pomocnych ,

gepard, jaki byl koszt pompy oleju?
1.8T MrcZk'a hybryda itd

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 mar 2012, 12:42

MrcZk, MrcZk, a nie pomyslałeś, żeby sprawdzić manometrem jakie masz ciśnienie oleju ??

Byłaby to jakas informacja co robić dalej i gdzie szukać <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 mar 2012, 12:44

MrcZk,
o jakim silniku jest mowa bo w profilu jest inny a może to być pomocne,

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 03 mar 2012, 12:53

auto mam od niespelna 3 tygodni, zakupione w niemczech (swoja droga za jakis czas zrobie zdjecia i je przedstawie) , oznaczenie silnika wzialem z dekoderu vin ( WAUZZZ4BZYN083625 ) , poprawcie mnie jesli sie myle, przy pierwszej wymienia oleju jaka zrobilem zaraz po powrocie z hamburga olej byl w zaplakanym stanie wiec postanowilem zalac nowy przejechac na nim jakis 1000 km zrobic plukanke i znowu wlac nowy. Dzisiaj sobota ale moze znajde mechanika ktory mi zmierzy cisnienie oleju, jak sie uda to napisze jakie wartosci sie ukazaly.
1.8T MrcZk'a hybryda itd

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 03 mar 2012, 15:02

MrcZk, Mam kolegę mechanika który specjalizuje się w grupie audi vw i wiem że ten problem to pieta achillesowa silników 1.8t. Słabe smarowanie nie tylko zabija silnik ale i turbo więc nie można tego lekceważyć. U mnie ten problem zależał od temperatury oleju to tak w granicach 70 stopni było wtedy widocznie robił się rzadszy i ciśnienie spadało. Obstawiam, że ten sam problem jest u Ciebie. Koszt to 700 zł robota i oryginalna pompa (i osłona przegubu). Pompy możesz kupić zamiennik ale to różnie bywa a to jest zbyt ważna rzecz i zbyt dużo roboty żeby ryzykować.

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 03 mar 2012, 15:46

wymienilem olej na nowy ale nadal to samo, cisnienia nie mialem juz gdzie dzisiaj sprawdzic ale kumpel ktory zajmuje sie mechanika mowi ze albo czujnik w co watpi albo wlasnie pompa i to na pompe stawia. chyba wymienie przy okazji wymiany rozrzadu i to bedzie chyba najlepsze wyjscie(chociaz nie ukrywam ze udam sie na pomiar cisnienia przed wymiana czegokolwiek. Teaz pytanie: jaki rozrzad i jaka pompe oleju polecacie? sa jakies sprawdzone produkty w dosc dobrych cenach ktore mozecie polecac??
1.8T MrcZk'a hybryda itd

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 03 mar 2012, 15:56

W sprawie pompy to Ci napisałem a rozrząd wymieniam dopiero za 20000 km.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 03 mar 2012, 18:36

MrcZk,
Najpierw sprawdź ssak olejowy bo możliwe że brudny i przytkany, a efekt będzie taki jak opisujesz.

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 10 mar 2012, 22:52

witam ponownie, dzisiaj przed wymiana rozrzadu sprawdzalismy z kumplem cisnienie oleju na jalowym wynosilo 1,2 a na 3 tys/obr 5 bar teraz pytanie czy to duzo czy malo? przypominam ze kontrolka cisnienia zapalala sie po rozgrzaniu oleju do temp 70 stopni przy jezdzie w przedziale 1tys-2tys obrotow i znikala po przekroczeniu 2 tys obrotow. A teraz najwieksza ciekawostka po wymianie rozrzadu zrobilem autem jakies 30 km rozgrzalem olej do 80-90 stopni i ani razu nie piszczal alert...o co biega? czy rozrzad ma cos do pompy oleju? moj blad ze nie zmierzylismy cisneinia po wymianie rozrzadu. za tydzien jestem umowiony na wymiane pompy oleju wiec zobaczymy czy bedzie wsyzstko ok bo jesli tak to nie wymieniam. przy okazji zablokowalem sobie radio czy kod do radia widnieje na radiu po jego wyciagnieciu?
1.8T MrcZk'a hybryda itd

piecka9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 29 maja 2010, 10:51
Lokalizacja: podlasie

Post autor: piecka9 » 11 mar 2012, 00:15

to już jest troche za niskie ciśnienie prawidlowo na jałowym powinno być 2 bary a kod od radia w książce znajdziesz, to jest nie logiczne aby był na radiu!

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 01 kwie 2012, 23:41

wiem ze nie powinienem odswierzac starego tematu ale to bedzie przydatna informacja dla innych,
wymieniona pompa oraz wyczyszczona miska olejowa auto smiga jak nowe, tak wiec JESLI KTOS BEDZIE MIAL PROBLEMY Z CISNIENIEM OLEJU W 1.8T TO NAJPRAWDOPODOBNIEJ BEDZIE TO POMPA I ZATKANY SMOK, kod do radia oczywiscie znalazlemw papierach od radia wiec wszystko bangla jak trzeba, w miedzy czasie zalozony hid 5000k(polecam)na dniach zakladam hybryde blow off dedykowana do 1.8t no i wirus. Niebawem pokaze swoje auto,Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki
1.8T MrcZk'a hybryda itd

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 02 kwie 2012, 11:05

MrcZk pisze:JESLI KTOS BEDZIE MIAL PROBLEMY Z CISNIENIEM OLEJU W 1.8T TO NAJPRAWDOPODOBNIEJ BEDZIE TO POMPA I ZATKANY SMOK,
Zgadzam się w 100%.

MrcZk, pompa ori czy zamiennik i z ciekawości ile Cię to wyszło dla porównania.

MrcZk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 301
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: MrcZk » 02 kwie 2012, 17:32

calosc zrobil mi znajomy mechanik pompa zamiennik 150 zl i robocizna 150 zl wiec cena jak najbardziej na +
1.8T MrcZk'a hybryda itd

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga