[ ANB 1.8 150 KM] zapalajaca sie kontrolka oleju ponizej 2 t
[ ANB 1.8 150 KM] zapalajaca sie kontrolka oleju ponizej 2 t
Witam, tak jak w temacie: a mianowicie gdy juz zagrzeje sie silnik do 90 stopni(przynajmniej taka diagnoze ustalilem) gdy jade tak aby obroty spadly ponizej 2 tys obrotow (okolo 1,5 tys) zapala sie czerwna kontrolka( konewka:) ) i trzy piski, gdy dodam gazu ponad 2 tys obrotow kontrolka znika.dodam ze na biegu jalowym wsystkojest ok. szukalem juz podobnych problemow i znalazlem ze moga byc to :
1. czujnik do wymiany
2. napinacz faz rozrzadu
3. padnieta pompa oleju
4. syf w misce olejowej i zatkane przewody olejowe
5. odlaczony jakis czujnik
6. panewki( )
auto trzyma moc nie szarpie i nie dlawi na dniach bede wymienial rozrzad oraz olej i pytanie czy zrobic plukanke LIQUI MOLY ENGINE FLUSH.
czy moge jezdzic autem do czasu wymiany czy lepiej nie? prosze o pomoc. Pozdrawiam
ps w szukajce nie znalazlem rozwiazania tego problemu
1. czujnik do wymiany
2. napinacz faz rozrzadu
3. padnieta pompa oleju
4. syf w misce olejowej i zatkane przewody olejowe
5. odlaczony jakis czujnik
6. panewki( )
auto trzyma moc nie szarpie i nie dlawi na dniach bede wymienial rozrzad oraz olej i pytanie czy zrobic plukanke LIQUI MOLY ENGINE FLUSH.
czy moge jezdzic autem do czasu wymiany czy lepiej nie? prosze o pomoc. Pozdrawiam
ps w szukajce nie znalazlem rozwiazania tego problemu
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
auto mam od niespelna 3 tygodni, zakupione w niemczech (swoja droga za jakis czas zrobie zdjecia i je przedstawie) , oznaczenie silnika wzialem z dekoderu vin ( WAUZZZ4BZYN083625 ) , poprawcie mnie jesli sie myle, przy pierwszej wymienia oleju jaka zrobilem zaraz po powrocie z hamburga olej byl w zaplakanym stanie wiec postanowilem zalac nowy przejechac na nim jakis 1000 km zrobic plukanke i znowu wlac nowy. Dzisiaj sobota ale moze znajde mechanika ktory mi zmierzy cisnienie oleju, jak sie uda to napisze jakie wartosci sie ukazaly.
1.8T MrcZk'a hybryda itd
MrcZk, Mam kolegę mechanika który specjalizuje się w grupie audi vw i wiem że ten problem to pieta achillesowa silników 1.8t. Słabe smarowanie nie tylko zabija silnik ale i turbo więc nie można tego lekceważyć. U mnie ten problem zależał od temperatury oleju to tak w granicach 70 stopni było wtedy widocznie robił się rzadszy i ciśnienie spadało. Obstawiam, że ten sam problem jest u Ciebie. Koszt to 700 zł robota i oryginalna pompa (i osłona przegubu). Pompy możesz kupić zamiennik ale to różnie bywa a to jest zbyt ważna rzecz i zbyt dużo roboty żeby ryzykować.
wymienilem olej na nowy ale nadal to samo, cisnienia nie mialem juz gdzie dzisiaj sprawdzic ale kumpel ktory zajmuje sie mechanika mowi ze albo czujnik w co watpi albo wlasnie pompa i to na pompe stawia. chyba wymienie przy okazji wymiany rozrzadu i to bedzie chyba najlepsze wyjscie(chociaz nie ukrywam ze udam sie na pomiar cisnienia przed wymiana czegokolwiek. Teaz pytanie: jaki rozrzad i jaka pompe oleju polecacie? sa jakies sprawdzone produkty w dosc dobrych cenach ktore mozecie polecac??
1.8T MrcZk'a hybryda itd
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
witam ponownie, dzisiaj przed wymiana rozrzadu sprawdzalismy z kumplem cisnienie oleju na jalowym wynosilo 1,2 a na 3 tys/obr 5 bar teraz pytanie czy to duzo czy malo? przypominam ze kontrolka cisnienia zapalala sie po rozgrzaniu oleju do temp 70 stopni przy jezdzie w przedziale 1tys-2tys obrotow i znikala po przekroczeniu 2 tys obrotow. A teraz najwieksza ciekawostka po wymianie rozrzadu zrobilem autem jakies 30 km rozgrzalem olej do 80-90 stopni i ani razu nie piszczal alert...o co biega? czy rozrzad ma cos do pompy oleju? moj blad ze nie zmierzylismy cisneinia po wymianie rozrzadu. za tydzien jestem umowiony na wymiane pompy oleju wiec zobaczymy czy bedzie wsyzstko ok bo jesli tak to nie wymieniam. przy okazji zablokowalem sobie radio czy kod do radia widnieje na radiu po jego wyciagnieciu?
1.8T MrcZk'a hybryda itd
wiem ze nie powinienem odswierzac starego tematu ale to bedzie przydatna informacja dla innych,
wymieniona pompa oraz wyczyszczona miska olejowa auto smiga jak nowe, tak wiec JESLI KTOS BEDZIE MIAL PROBLEMY Z CISNIENIEM OLEJU W 1.8T TO NAJPRAWDOPODOBNIEJ BEDZIE TO POMPA I ZATKANY SMOK, kod do radia oczywiscie znalazlemw papierach od radia wiec wszystko bangla jak trzeba, w miedzy czasie zalozony hid 5000k(polecam)na dniach zakladam hybryde blow off dedykowana do 1.8t no i wirus. Niebawem pokaze swoje auto,Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki
wymieniona pompa oraz wyczyszczona miska olejowa auto smiga jak nowe, tak wiec JESLI KTOS BEDZIE MIAL PROBLEMY Z CISNIENIEM OLEJU W 1.8T TO NAJPRAWDOPODOBNIEJ BEDZIE TO POMPA I ZATKANY SMOK, kod do radia oczywiscie znalazlemw papierach od radia wiec wszystko bangla jak trzeba, w miedzy czasie zalozony hid 5000k(polecam)na dniach zakladam hybryde blow off dedykowana do 1.8t no i wirus. Niebawem pokaze swoje auto,Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki
1.8T MrcZk'a hybryda itd
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga