Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ MULTI] Multitronic - obroty 5000 i dziwna pulsacyjna jazda

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
marcin63
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2012, 21:35
Lokalizacja: Biała Podlaska

[ MULTI] Multitronic - obroty 5000 i dziwna pulsacyjna jazda

Post autor: marcin63 » 29 mar 2012, 21:31

Witam
Na wstępie zaznaczę że jestem bardzo świeży w tematach związanych z samochodami, więc z góry przepraszam za pytania, które dla fachowców mogą sie wydać śmieszne.
Problem pierwszy to sam juz nie wiem jaką skrzynie mam zamontowaną w aucie, czy to tiptronic czy moze multitronic, czy mozę zwykły automat, czym to sie różni?
Problem dwa - w jaki sposób i gdzie można odczytać kod (oznaczenie) skrzyni biegów?
problem trzy - podczas jazdy zaobserwowałem ze silnik dostaje bardzo wysokich obrotów (powyżej 5tys) i biegi sie nie zmieniają wiec zwalniam wtedy, ten problem wystepuję przy prędkościach od 80km/h, dopiero, jak delikatnie puszcze gaz i znów nacisnę wtedy obroty silnika wracają do normy (3tys) i chyba wtedy nastepuje zmiana biegu dopiero i wogle samochod jest jakis mulowaty, tak mi sie wydaje
Bardzo proszę o podpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 mar 2012, 07:54 przez marcin63, łącznie zmieniany 3 razy.

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 29 mar 2012, 21:44

marcin63, witam powinno się przydać np. http://www.peardesign.eu/roznica-pomied ... ultitronic
oznaczenie znajdziesz na skrzyni biegów od spodu jest tabliczka znamionowa.

marcin63
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2012, 21:35
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: marcin63 » 29 mar 2012, 22:10

daniel1997 dzięki za linka, punkt poleciał. Wyjaśnilo mi to, że chyba mam tiptronika ponieważ mam mozliwość zmiany biegów ręcznie poprzez przełożenie wajchy biegów na prawy bok i jest tam zmiana za pomocą + i -, ale niemam chyba czegoś takiego jak zmiana biegów za pomocą łopatek przy kierownicy (albo tego jeszcze nie dojzałem).
No ale został jeszcze problem tego zachowania się auta, że dostaje tak wysokich obrotów. co może byc tego przyczyną? czy ja moze poprostu nieumiem użytkowac tego auta?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 29 mar 2012, 23:16

marcin63 pisze:Wyjaśnilo mi to, że chyba mam tiptronika ponieważ mam mozliwość zmiany biegów ręcznie poprzez przełożenie wajchy biegów na prawy bok i jest tam zmiana za pomocą + i -,
To zaden dowód. Multitronic może mieć dokładnie tak samo wygladajacy mechanizm zmiany biegów (róznie to bywało w róznych okresach produkcji).

Najprostszy test to sprawdź ile biegów Ci się wyswietla na wyswietlaczu : 5 czy 6 ???

Jak 5 to tiptronik, a jak 6 to multitronik <okok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

marcin63
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2012, 21:35
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: marcin63 » 30 mar 2012, 08:25

Na wyświetlaczu ja mam tylko 4 biegi pokazane P R N D i nic wiecej. Czy żle patrze?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 30 mar 2012, 08:33

marcin63, w czasie jazdy przesun dźwignie zmiany biegów w pozycję recznego przełączania, wtedy na wyswietlaczu (w tym samym miejscu co PRND) pojawia się 5 lub 6 biegów z podświetlonym tym na którym się aktualnie jedzie. Przy zmianie recznęj "+,-" bedziesz widział jak się zmieniają.
Części samochodowe online - Motostacja pl

marcin63
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2012, 21:35
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: marcin63 » 30 mar 2012, 09:02

Wielkie dzieki RomanS za pomoc!
Już wiem że to multitronik. Co w takim razie może być przyczyną takiego przeciągania do wysokich obrotów na biegu podczas jazdy na automacie ( objaw opisałem wyżej) i czy procedura zmiany oleju w tej skrzyni jest taka sama jak w tiptroniku?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 30 mar 2012, 11:53

marcin63, co do multi to chyba nie pomoge :| . Tiptronika "trenowałem" ostatnimi czasy dosyc dużo i coś tam sie nauczyłem :) , natomiast co do multi to tyle co sam poczytałem na forum, więc musieliby się znawcy wypowiedzieć <okok>

Tak ogólnie zawsze można sprawdzić poziom oleju, robota niewielka a może akurat ???
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 30 mar 2012, 12:00

marcin63 pisze:Już wiem że to multitronik. Co w takim razie może być przyczyną takiego przeciągania do wysokich obrotów na biegu podczas jazdy na automacie
Ta skrzynia w trybie D i mocnym depnięciu tak pracuje (tak jak skuter), jak naciśniesz delikatniej gaz, to będzie trzymała niższe obroty silnika.

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 30 mar 2012, 12:26

Zagór pisze:
marcin63 pisze:Już wiem że to multitronik. Co w takim razie może być przyczyną takiego przeciągania do wysokich obrotów na biegu podczas jazdy na automacie
Ta skrzynia w trybie D i mocnym depnięciu tak pracuje (tak jak skuter), jak naciśniesz delikatniej gaz, to będzie trzymała niższe obroty silnika.
Ale nie 5k rpm. Coś jest nie tak - można zacząć od wymiany ATF (chociaż szanse, że to pomoże są małe - raczej skrzynka na stół).

Marcin - popraw tytuł tego wątku. Masz Multitronika o oznaczeniu FGC.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 30 mar 2012, 13:10

Bart-S pisze:Ale nie 5k rpm. Coś jest nie tak
A niby dlaczego nie 5k rpm, przecież on ma 1.8T, a nie TDi :)
Bart-S pisze:raczej skrzynka na stół
Nie strasz człowieka, moim zdaniem nic jej nie jest.

Jak zmienia biegi, szarpie, czy po puszczeniu hamulca auto zaczyna ruszać, czy czeka kilka sekund, a może wręcz trzeba dodać gazu aby ruszyło?

marcin63
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2012, 21:35
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: marcin63 » 30 mar 2012, 13:20

Auto jak przełącze na D to praktycznie rusza od razu. Nie czuję żadnych szarpnięć i samochód rusza bez naciskania na pedał gazu nawet na lekkim wzniesieniu. Tylko zastanawia mnie to przeciąganie do takich wysokich obrotów i jak cisne gaz to czuję taką pulsacyjną jazdę, jakby auto chciało mocniej się rozpędzić ale nie mogło. czy to tez jest normalne? czy przyczyny takiego zachowania szukać gdzie indziej?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 30 mar 2012, 13:26

marcin63 pisze:Auto jak przełącze na D to praktycznie rusza od razu. Nie czuję żadnych szarpnięć i samochód rusza bez naciskania na pedał gazu nawet na lekkim wzniesieniu. Tylko zastanawia mnie to przeciąganie do takich wysokich obrotów i jak cisne gaz to czuję taką pulsacyjną jazdę, jakby auto chciało mocniej się rozpędzić ale nie mogło. czy to tez jest normalne? czy przyczyny takiego zachowania szukać gdzie indziej?
Pulsacja - to akurat nie świadczy dobrze, ale nie koniecznie o skrzyni, czy podobny efekt jest na Pb (to może być wina LPG).

Obserwuj, czy masz wrażenie że kręci silnikiem normalnie, a przyspieszenie jest pulsacyjne - jak to określiłeś, czy też pulsacja wynika z pulsacji obrotów silnika?

Awatar użytkownika
Bart-S
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
Imię: Damian
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Bart-S » 30 mar 2012, 13:29

Zagór pisze:
Bart-S pisze:Ale nie 5k rpm. Coś jest nie tak
A niby dlaczego nie 5k rpm, przecież on ma 1.8T, a nie TDi :)
Bart-S pisze:raczej skrzynka na stół
Nie strasz człowieka, moim zdaniem nic jej nie jest.
Masz rację - pisząc w/w myślałem o TDI (nie spojrzałem w profil kolegi). Mój błąd - 5k rpm w tym przypadku jest OK i nie ma się czym przejmować.
marcin63 pisze:Auto jak przełącze na D to praktycznie rusza od razu. Nie czuję żadnych szarpnięć i samochód rusza bez naciskania na pedał gazu nawet na lekkim wzniesieniu. Tylko zastanawia mnie to przeciąganie do takich wysokich obrotów.
Wszystko OK - tak ma być.

Odnośnie odczuć w trakcie przyśpieszania - "pulsacja" ma miejsce w całym zakresie obrotów?

Przychylam się do porównania jak zachowuje się auto na LPG a jak na benzynce. Oprócz tego sprawdź czy efekt pulsowania występuje zarówno w trybie automatycznym jak i manualnym...

marcin63
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 02 mar 2012, 21:35
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: marcin63 » 30 mar 2012, 21:14

Dzięki Panowie za wszelkie podpowiedzi. Faktycznie nie próbowałem przyspieszac mocno na bezynie jeszcze. jutro to sprawdze i poinformuje od razu o wynikach. Dzieki jeszcze raz wszystkim za zainteresowanie.


Witam ponownie!
Więc tak, auto najpierw sprawdziłem jak sie zachowuje na Pb, objaw jest taki sam jak na LPG.
Przejechałem sie na Pb na manualnej zmianie biegów, nadal jest tak samo, ale jak by mniej odczuwalne jest to "pulsowanie" auta.
Co Panowie doradzacie działać dalej?

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja