[ MULTI] Multitronic - obroty 5000 i dziwna pulsacyjna jazda
[ MULTI] Multitronic - obroty 5000 i dziwna pulsacyjna jazda
Witam
Na wstępie zaznaczę że jestem bardzo świeży w tematach związanych z samochodami, więc z góry przepraszam za pytania, które dla fachowców mogą sie wydać śmieszne.
Problem pierwszy to sam juz nie wiem jaką skrzynie mam zamontowaną w aucie, czy to tiptronic czy moze multitronic, czy mozę zwykły automat, czym to sie różni?
Problem dwa - w jaki sposób i gdzie można odczytać kod (oznaczenie) skrzyni biegów?
problem trzy - podczas jazdy zaobserwowałem ze silnik dostaje bardzo wysokich obrotów (powyżej 5tys) i biegi sie nie zmieniają wiec zwalniam wtedy, ten problem wystepuję przy prędkościach od 80km/h, dopiero, jak delikatnie puszcze gaz i znów nacisnę wtedy obroty silnika wracają do normy (3tys) i chyba wtedy nastepuje zmiana biegu dopiero i wogle samochod jest jakis mulowaty, tak mi sie wydaje
Bardzo proszę o podpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Pozdrawiam
Na wstępie zaznaczę że jestem bardzo świeży w tematach związanych z samochodami, więc z góry przepraszam za pytania, które dla fachowców mogą sie wydać śmieszne.
Problem pierwszy to sam juz nie wiem jaką skrzynie mam zamontowaną w aucie, czy to tiptronic czy moze multitronic, czy mozę zwykły automat, czym to sie różni?
Problem dwa - w jaki sposób i gdzie można odczytać kod (oznaczenie) skrzyni biegów?
problem trzy - podczas jazdy zaobserwowałem ze silnik dostaje bardzo wysokich obrotów (powyżej 5tys) i biegi sie nie zmieniają wiec zwalniam wtedy, ten problem wystepuję przy prędkościach od 80km/h, dopiero, jak delikatnie puszcze gaz i znów nacisnę wtedy obroty silnika wracają do normy (3tys) i chyba wtedy nastepuje zmiana biegu dopiero i wogle samochod jest jakis mulowaty, tak mi sie wydaje
Bardzo proszę o podpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 31 mar 2012, 07:54 przez marcin63, łącznie zmieniany 3 razy.
marcin63, witam powinno się przydać np. http://www.peardesign.eu/roznica-pomied ... ultitronic
oznaczenie znajdziesz na skrzyni biegów od spodu jest tabliczka znamionowa.
oznaczenie znajdziesz na skrzyni biegów od spodu jest tabliczka znamionowa.
daniel1997 dzięki za linka, punkt poleciał. Wyjaśnilo mi to, że chyba mam tiptronika ponieważ mam mozliwość zmiany biegów ręcznie poprzez przełożenie wajchy biegów na prawy bok i jest tam zmiana za pomocą + i -, ale niemam chyba czegoś takiego jak zmiana biegów za pomocą łopatek przy kierownicy (albo tego jeszcze nie dojzałem).
No ale został jeszcze problem tego zachowania się auta, że dostaje tak wysokich obrotów. co może byc tego przyczyną? czy ja moze poprostu nieumiem użytkowac tego auta?
No ale został jeszcze problem tego zachowania się auta, że dostaje tak wysokich obrotów. co może byc tego przyczyną? czy ja moze poprostu nieumiem użytkowac tego auta?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
To zaden dowód. Multitronic może mieć dokładnie tak samo wygladajacy mechanizm zmiany biegów (róznie to bywało w róznych okresach produkcji).marcin63 pisze:Wyjaśnilo mi to, że chyba mam tiptronika ponieważ mam mozliwość zmiany biegów ręcznie poprzez przełożenie wajchy biegów na prawy bok i jest tam zmiana za pomocą + i -,
Najprostszy test to sprawdź ile biegów Ci się wyswietla na wyswietlaczu : 5 czy 6

Jak 5 to tiptronik, a jak 6 to multitronik

Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
marcin63, w czasie jazdy przesun dźwignie zmiany biegów w pozycję recznego przełączania, wtedy na wyswietlaczu (w tym samym miejscu co PRND) pojawia się 5 lub 6 biegów z podświetlonym tym na którym się aktualnie jedzie. Przy zmianie recznęj "+,-" bedziesz widział jak się zmieniają.
Części samochodowe online - Motostacja pl
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
marcin63, co do multi to chyba nie pomoge
. Tiptronika "trenowałem" ostatnimi czasy dosyc dużo i coś tam sie nauczyłem
, natomiast co do multi to tyle co sam poczytałem na forum, więc musieliby się znawcy wypowiedzieć
Tak ogólnie zawsze można sprawdzić poziom oleju, robota niewielka a może akurat
?



Tak ogólnie zawsze można sprawdzić poziom oleju, robota niewielka a może akurat

Części samochodowe online - Motostacja pl
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ta skrzynia w trybie D i mocnym depnięciu tak pracuje (tak jak skuter), jak naciśniesz delikatniej gaz, to będzie trzymała niższe obroty silnika.marcin63 pisze:Już wiem że to multitronik. Co w takim razie może być przyczyną takiego przeciągania do wysokich obrotów na biegu podczas jazdy na automacie
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Ale nie 5k rpm. Coś jest nie tak - można zacząć od wymiany ATF (chociaż szanse, że to pomoże są małe - raczej skrzynka na stół).Zagór pisze:Ta skrzynia w trybie D i mocnym depnięciu tak pracuje (tak jak skuter), jak naciśniesz delikatniej gaz, to będzie trzymała niższe obroty silnika.marcin63 pisze:Już wiem że to multitronik. Co w takim razie może być przyczyną takiego przeciągania do wysokich obrotów na biegu podczas jazdy na automacie
Marcin - popraw tytuł tego wątku. Masz Multitronika o oznaczeniu FGC.
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
A niby dlaczego nie 5k rpm, przecież on ma 1.8T, a nie TDiBart-S pisze:Ale nie 5k rpm. Coś jest nie tak

Nie strasz człowieka, moim zdaniem nic jej nie jest.Bart-S pisze:raczej skrzynka na stół
Jak zmienia biegi, szarpie, czy po puszczeniu hamulca auto zaczyna ruszać, czy czeka kilka sekund, a może wręcz trzeba dodać gazu aby ruszyło?
Auto jak przełącze na D to praktycznie rusza od razu. Nie czuję żadnych szarpnięć i samochód rusza bez naciskania na pedał gazu nawet na lekkim wzniesieniu. Tylko zastanawia mnie to przeciąganie do takich wysokich obrotów i jak cisne gaz to czuję taką pulsacyjną jazdę, jakby auto chciało mocniej się rozpędzić ale nie mogło. czy to tez jest normalne? czy przyczyny takiego zachowania szukać gdzie indziej?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Pulsacja - to akurat nie świadczy dobrze, ale nie koniecznie o skrzyni, czy podobny efekt jest na Pb (to może być wina LPG).marcin63 pisze:Auto jak przełącze na D to praktycznie rusza od razu. Nie czuję żadnych szarpnięć i samochód rusza bez naciskania na pedał gazu nawet na lekkim wzniesieniu. Tylko zastanawia mnie to przeciąganie do takich wysokich obrotów i jak cisne gaz to czuję taką pulsacyjną jazdę, jakby auto chciało mocniej się rozpędzić ale nie mogło. czy to tez jest normalne? czy przyczyny takiego zachowania szukać gdzie indziej?
Obserwuj, czy masz wrażenie że kręci silnikiem normalnie, a przyspieszenie jest pulsacyjne - jak to określiłeś, czy też pulsacja wynika z pulsacji obrotów silnika?
- Bart-S
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 153
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 00:58
- Imię: Damian
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
Masz rację - pisząc w/w myślałem o TDI (nie spojrzałem w profil kolegi). Mój błąd - 5k rpm w tym przypadku jest OK i nie ma się czym przejmować.Zagór pisze:A niby dlaczego nie 5k rpm, przecież on ma 1.8T, a nie TDiBart-S pisze:Ale nie 5k rpm. Coś jest nie tak
Nie strasz człowieka, moim zdaniem nic jej nie jest.Bart-S pisze:raczej skrzynka na stół
Wszystko OK - tak ma być.marcin63 pisze:Auto jak przełącze na D to praktycznie rusza od razu. Nie czuję żadnych szarpnięć i samochód rusza bez naciskania na pedał gazu nawet na lekkim wzniesieniu. Tylko zastanawia mnie to przeciąganie do takich wysokich obrotów.
Odnośnie odczuć w trakcie przyśpieszania - "pulsacja" ma miejsce w całym zakresie obrotów?
Przychylam się do porównania jak zachowuje się auto na LPG a jak na benzynce. Oprócz tego sprawdź czy efekt pulsowania występuje zarówno w trybie automatycznym jak i manualnym...
Dzięki Panowie za wszelkie podpowiedzi. Faktycznie nie próbowałem przyspieszac mocno na bezynie jeszcze. jutro to sprawdze i poinformuje od razu o wynikach. Dzieki jeszcze raz wszystkim za zainteresowanie.
Witam ponownie!
Więc tak, auto najpierw sprawdziłem jak sie zachowuje na Pb, objaw jest taki sam jak na LPG.
Przejechałem sie na Pb na manualnej zmianie biegów, nadal jest tak samo, ale jak by mniej odczuwalne jest to "pulsowanie" auta.
Co Panowie doradzacie działać dalej?
Pozdrawiam
Witam ponownie!
Więc tak, auto najpierw sprawdziłem jak sie zachowuje na Pb, objaw jest taki sam jak na LPG.
Przejechałem sie na Pb na manualnej zmianie biegów, nadal jest tak samo, ale jak by mniej odczuwalne jest to "pulsowanie" auta.
Co Panowie doradzacie działać dalej?
Pozdrawiam