[ A6 C5] Wskaźnik temperatury silnika zgłupiał...
[ A6 C5] Wskaźnik temperatury silnika zgłupiał...
Witam, przeczytałem posty, ale żaden nie dotyczy objawu, który wystąpił w mojej niuni. Mianowicie, samochód odpala zawsze prawidłowo, nieważne czy silnik jest zimny, czy rozgrzany. Płyn chłodniczy na optymalnym poziomie. Po przejechaniu 10km w samochodzie jest gorąco (jeśli ustawię np 25 st.C). Problemem jest wskazanie temperatury - podczas jazdy (trasa szybkiego ruchu 120km/h non-stop przez 20km) raz pokazuje 90 st.C i wskazówka stoi jak przyklejona, a raz "leży" pod 60-tką, jakby silnik był kompletnie zimny <szok> Co Wy na to Dodam, że silnik chodzi cały czas jak zegarek - niezależnie od obu wskazaĂą...
Moje Kochanie:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Co do wymiany to po wyjęciu czujnika wyleci to co jest powyżej.
Chyba że zrobisz tak
rozgrzej silnik i zgaś
OSTROÂŻNIE poluzuj korek płynu w celu spuszczenia nadmiaru ciśnienia i zakręć
poczekaj aż silnik ostygnie
i wtedy wymieniaj, nie powinno nic lub niewielka ilość wypłynąć gdyż będzie występowało w układzie podciśnienie.
Chyba że zrobisz tak
rozgrzej silnik i zgaś
OSTROÂŻNIE poluzuj korek płynu w celu spuszczenia nadmiaru ciśnienia i zakręć
poczekaj aż silnik ostygnie
i wtedy wymieniaj, nie powinno nic lub niewielka ilość wypłynąć gdyż będzie występowało w układzie podciśnienie.
...pod dolotem przepustnicy... oczywiście nie mogli go zamontować gdzieś od góry i z przodu silnika... dobrze, że nie ma konieczności posiadania kanału, aby go wymienić...
Możesz sprecyzować, jak on wygląda? Rozumiem, że znajduje się gdzieś między grodzią, a silnikiem? Po której stronie silnika? Co muszę zdemontować, aby go wymienić?
Płynu na szczęście mi nie ubywa:)
Możesz sprecyzować, jak on wygląda? Rozumiem, że znajduje się gdzieś między grodzią, a silnikiem? Po której stronie silnika? Co muszę zdemontować, aby go wymienić?
Płynu na szczęście mi nie ubywa:)
Moje Kochanie:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Ja mam takie same objawy jak kolega i właśnie chciałem o to temat zakładać, ale się podpinam.
Nie wiem co jest, ale termostat to nie jest bo wymieniałem. Temperatura zawsze na dole, lekko nad 60, po jeździe ponad 120km/h przez jakies 10-20 km temperatura idzie do 90 i stoi, nie podchodzi wyzej czyli się nie gotuje. Myślałem, że termostat padł i żeby nie zwalić silnika to pomyślałem, że może jest ze 120 stopni, a że termostat walniety to pokazuje 90, ale sprawdzałem, wszystko ok, temperatura w normie, woda (plyn) sie nie gotuje. Nawet elektryczny wentylator sie załącza bez problemu.
Zauważyłem też, że gdy lecę przez miasta przed jednym miastem mam taki odcinek 6-7 km gdzie jest do 120 ograniczenie, zawsze wiec jade 120-140 zalezy od ruchu, potem jak w miescie jest korek to temperatura wskakuje prawie do 90, jakieś 2 kreski przed 90 sie zatrzymuje i tak stoi, potem spada.
Wymieniałem termostat, ale cały czas jest to samo przynajmniej w moim przypadku.
Na początku to myślałem, że termostat po prostu nie zawsze kontaktuje. Bałem się też że się autko gotuje. Mi się aktualnie wydaje, że elektryczny wentylator chodzi non stop podczas jazdy i dlatego temperatura jest tak niska, z resztą nie wiem, nie miałem okazji zaobserwować.
W każdym razie autko się nie gotuje, jednak mam obawy co do tego bo skoro komputer czyta niską temperature to podaje też złą mieszankę do silnika co może powodować dymienie albo tak nie jest? Podaje po prostu źle bo myśli, że silnik zimny.
Może ktoś coś doradzi, a u kolegi zaoszczędzi zakupu nowego termostatu.
Może jakiś kabel gdzieś jest przetarty czy coś i rzadko styka, ale to by wariował wskaźnik ciągle, a nie tylko po jeździe 120km/h przez xx km.
Aha nawet jak czasami przegazuje maszynę na wysokich obrotach to temperatura stoi na dole. Po prostu jakby ta temperatura zależała od prędkości.
Co do temperatury oleju też mam zawsze nisko, jak przegazuje auto w drodze to sie podniesie o 1-2 kreski.
@edit:
Aha, plynu nie ubywa.
Nie wiem co jest, ale termostat to nie jest bo wymieniałem. Temperatura zawsze na dole, lekko nad 60, po jeździe ponad 120km/h przez jakies 10-20 km temperatura idzie do 90 i stoi, nie podchodzi wyzej czyli się nie gotuje. Myślałem, że termostat padł i żeby nie zwalić silnika to pomyślałem, że może jest ze 120 stopni, a że termostat walniety to pokazuje 90, ale sprawdzałem, wszystko ok, temperatura w normie, woda (plyn) sie nie gotuje. Nawet elektryczny wentylator sie załącza bez problemu.
Zauważyłem też, że gdy lecę przez miasta przed jednym miastem mam taki odcinek 6-7 km gdzie jest do 120 ograniczenie, zawsze wiec jade 120-140 zalezy od ruchu, potem jak w miescie jest korek to temperatura wskakuje prawie do 90, jakieś 2 kreski przed 90 sie zatrzymuje i tak stoi, potem spada.
Wymieniałem termostat, ale cały czas jest to samo przynajmniej w moim przypadku.
Na początku to myślałem, że termostat po prostu nie zawsze kontaktuje. Bałem się też że się autko gotuje. Mi się aktualnie wydaje, że elektryczny wentylator chodzi non stop podczas jazdy i dlatego temperatura jest tak niska, z resztą nie wiem, nie miałem okazji zaobserwować.
W każdym razie autko się nie gotuje, jednak mam obawy co do tego bo skoro komputer czyta niską temperature to podaje też złą mieszankę do silnika co może powodować dymienie albo tak nie jest? Podaje po prostu źle bo myśli, że silnik zimny.
Może ktoś coś doradzi, a u kolegi zaoszczędzi zakupu nowego termostatu.
Może jakiś kabel gdzieś jest przetarty czy coś i rzadko styka, ale to by wariował wskaźnik ciągle, a nie tylko po jeździe 120km/h przez xx km.
Aha nawet jak czasami przegazuje maszynę na wysokich obrotach to temperatura stoi na dole. Po prostu jakby ta temperatura zależała od prędkości.
Co do temperatury oleju też mam zawsze nisko, jak przegazuje auto w drodze to sie podniesie o 1-2 kreski.
@edit:
Aha, plynu nie ubywa.
Dzięki Chłopaki:) Po pracy lecę do ASO po czujnik i biorę się do roboty!
Podziękowania również dla kolegi "marek [a6]" za:
"witam. numer czujnika 059 919 501 lub 059 919 501A musisz podać numer vin to dojdą który . co do reszty chłopaki już opisali w temacie czujnik jest z lewej strony silnika pod dolotem .pozdro"
Pozdrawiam,
G
Podziękowania również dla kolegi "marek [a6]" za:
"witam. numer czujnika 059 919 501 lub 059 919 501A musisz podać numer vin to dojdą który . co do reszty chłopaki już opisali w temacie czujnik jest z lewej strony silnika pod dolotem .pozdro"
Pozdrawiam,
G
Moje Kochanie:)
Milej roboty i pozytywnych wyników. Daj znać co i jak bo jeżeli u Ciebie to termostat to nie wiem co jest w moim przypadku, bo termostat jest nowyKiller71 pisze:Dzięki Chłopaki:) Po pracy lecę do ASO po czujnik i biorę się do roboty!
Podziękowania również dla kolegi "marek [a6]" za:
"witam. numer czujnika 059 919 501 lub 059 919 501A musisz podać numer vin to dojdą który . co do reszty chłopaki już opisali w temacie czujnik jest z lewej strony silnika pod dolotem .pozdro"
Pozdrawiam,
G
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze