Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BAT 4.2 334 KM] Dziwne gwizdanie na zimnym silniku

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

[ BAT 4.2 334 KM] Dziwne gwizdanie na zimnym silniku

Post autor: RASUK » 22 mar 2012, 11:14

Witam, pisalem juz o tym problemie w temacie innego kolegi ale jako ze nie bylo odrebnego tematu to postanowilem taki zalozyc, liczac na to ze moze znajdzie sie ktos kto cos podpowie. Coprawda pare rzeczy juz mi dwoch kolegow z forum zasugerowano, jednak nie znalazl sie nikt kogo takowy problem dotknal osobiscie. Sytuacja jest na tyle ciezka ze moj mechanik bedzie mial tylko krotka chwile na diagnoze (o ile sie uda).

Po uruchomieniu silnika i delikatnym wcisnieciu pedalu gazu, gdy obroty dojda do okolo 1500rpm, slyszalne jest dziwne gwizdanie (cos jak gwizd wiatru). Dzieje sie tak niezaleznie czy auto stoi czy jedzie (slychac to na roznych biegach, tyle ze zawsze w okolicach 1500rpm). Dzwiek jest slyszaln tylko na zimnym silniku, po krotkiej chwili/paru min jak auto sie nagrzeje to dzwiek ustaje.

Poza dzwiekiem nic innego sie nie dzieje.

Przebieg: ok 120.000km

Mialem dzis zamiar odstawic woz do mechanika ale po chwili zawrocilem jako ze nic nie bylo slychac z racji na wyzsza temp otoczenia, stweirdzilem ze nawet jak zostawie woz na caly dzien/noc to i tak moze sie to nie udac. W niedzielna noc zapowiadaja nieco nizsza temp wiec rzuce go tam w nd wieczorem i bede liczyl ze w pon rano uda mu sie cos zdzialac. (Aby dzwiek byl slyszalny temp nie moze byc wyzsza niz kilka stopni w plusie, dzis przy +12 stopniach juz nic nie dalo sie uslyszec..).

Ponizej zamieszczam link do filmiku gdzie dokladnie wszystko slychac, jak i link do tematu innego kolegi gdzie o tym pisalismy (moj watek zaczyna sie kolo podstrony 4).



-inny-piszczy-podczas-porannego-odpalan ... htm#478879


Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 mar 2012, 21:59 przez RASUK, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 22 mar 2012, 11:34

Zrzuć pasek osprzętu i będziesz wiedział mniej więcej gdzie i co - ale moim zdaniem pompa wspoamagania, bądź kompresor klimy, ale stawiam na pompę.

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 26 mar 2012, 21:30

juz po ogledzinach/odsluchu.

pasek wielor. zdjety, mimo tego dzwiek dalej byl slyszalny. Priorytet problemu ustalono jako niski, przyjeto, ze dzwiek pochodzi z okolic pompy wspomagania.. teraz pytanie: czy wymiana plynu moglaby tu cos pomoc?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 26 mar 2012, 21:47

RASUK pisze:czy wymiana plynu moglaby tu cos pomoc?
Moim zdaniem, jeśli dźwięki są w jakiś sposób modulowane podczas kręcenia kierownicą, to może coś pomóc. Jednak jeśli nie ma to wpływu na 'buczenie', to raczej obstawiał bym łożysko... Oczywiście wymiana płynu (na ORI Audi) Ci nie zaszkodzi i może warto spróbować... <okok>

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 26 mar 2012, 21:57

dzwieki nie sa modulowane. lozysko w pompie masz na mysli?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 27 mar 2012, 07:41

RASUK, patrząc po schematach (Twojego silnika, bo w moim jest zupełnie inaczej, jeśli chodzi o osprzęt):

- paskiem wielorowkowym napędzany jest tylko alternator:

Obrazek

- pompa wspomagania napędzana jest łaĂącuchem rozrządu:

Obrazek

Wnioskując z powyższego:

- pompa wspomagania będzie bardziej z tyłu silnika;
- jeśli dźwięk dobiega z przodu i jest w jakiś sposób związany z paskiem wielorowkowym (elementach wykonawczych na nim), to jak widać może to być albo łożysko alternatora, albo któraś z rolek prowadzących już się wyrobiła...

Zagór pisze:Zrzuć pasek osprzętu i będziesz wiedział mniej więcej gdzie i co - ale moim zdaniem pompa wspoamagania, bądź kompresor klimy, ale stawiam na pompę.
j.w.

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 27 mar 2012, 10:57

Cytuje co uslyszalem w garazu: 'pasek zostal zdjety i dzwiek dalej byl slyszalny, dochodzil z drugiej strony z okolic pompy wspomagania'.

Ja sie nie wypowiem bo nie wiem co jest gdzie..

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 27 mar 2012, 12:24

RASUK, no to jak najbardziej... zobacz sobie na drugi schemat, który Ci podałem... tam masz wszystko, co jest napędzane łaĂącuchem rozrządu (D).

Awatar użytkownika
RASUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 310
Rejestracja: 25 kwie 2010, 18:48
Lokalizacja: Londyn

Post autor: RASUK » 28 mar 2012, 12:04

czyli to w sumie jest do zrobienia, nie jest powiedziane ze pompa siada..?;/

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 mar 2012, 12:26

RASUK, tej pompy na oczy nie widziałem... te, które napędzane są paskiem wielorowkowym np. pompa klimatyzacji u mnie, da się regenerować... ale to już musisz się dowiedzieć i znaleźć taki serwis...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga