Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP+Q] Przeciaga na jedynce

Układ napędowy i skrzynie biegów
yaro97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2009, 00:47
Lokalizacja: Świdnica

[ TIP+Q] Przeciaga na jedynce

Post autor: yaro97 » 25 mar 2012, 14:48

Witam , podczas ruszania na zimnym oleju skrzynia przeciąga jedyę do 2800 obrotów. Olej wymieniłem na taki jak zaleca producent i dalej jest tak samo .
Dodam, że jest to tylko pierwsza zmiana z 1 na 2. Zaraz po tym mogę się zatrzymać i biegi zmieniają się jak należy. Jest tak zawsze tylko za pierwszym ruszeniem, później nie mam żadnych problemów , szarpniec , biegi pracują bardzo ładnie . Macie pomysł co to może być?

Snajperboss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 134
Rejestracja: 01 paź 2010, 13:15
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Snajperboss » 25 mar 2012, 23:53

Tak ma być:)

yaro97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2009, 00:47
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: yaro97 » 26 mar 2012, 09:37

No to dobrze :)
To mój pierwszy automat i nie wiem jak powinien prawidłowo pracować.
Wiecie czemu tak jest zrobione, po co przeciąga ta jedynkę?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 26 mar 2012, 10:15

Aby rozgrzać choć troche olej, przed pierwszą zmianą, która mogłaby bez tego procesu bardzo twarda - szarpnięcie.

yaro97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2009, 00:47
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: yaro97 » 26 mar 2012, 10:46

Właśnie podczas tej pierwszej zmiany mam lekkie szarpnięcie i tego się obawiam. Później już tego nie ma, chodzi idealnie.
Przy wymianie oleju nie miałem opiłków, ani szlamu, olej był całkiem ładny. Mechanik mówił ,że skrzynia wygląda bardzo dobrze, jednak te delikatne pierwsze szarpnięcie występuje.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 27 mar 2012, 03:04

Aż muszę się przyjrzeć, ale ja chyba nie mam takiego zjawiska u mnie jak powoli ruszam to 2 mam przy 2tyś. obr. sprawdzę rano po robocie to się odezwę..

[ Dodano: 2012-03-27, 06:49 ]
U mnie tego nie ma pierwsza zmiana nastąpiła przy 1.5tyś obr. później koło 2.. żadnych szarpnięć..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

yaro97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2009, 00:47
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: yaro97 » 27 mar 2012, 09:32

Kurcze, to jednak coś jest nie tak u mnie.
Poza tym pierwszym przełączeniem zmienia mi na dwójkę też poniżej 1800 obrotów.
Macie jakieś podejrzenia co może mnie czekać ze skrzynią <mysli>

Awatar użytkownika
bullmania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 13 sty 2011, 17:26
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bullmania » 27 mar 2012, 09:47

yaro97, raczej wszytsko jest ok, pewnie mocniej pedał dociskasz niż kolega:) jak delikatnie pojedziesz to też zmieni okolo 2tys.
było: Skoda Superb 1.8T
jest: Audi A6C6 4.2 Quattro (nareszcie!!!!)
BMW e65 760 oddalem zonie:):):):):)

yaro97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2009, 00:47
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: yaro97 » 27 mar 2012, 09:56

Sprawdzę dzisiaj delikatnie ruszyć prawie bez gazu i zobaczę.

jmm

Post autor: jmm » 27 mar 2012, 20:56

Zwróć uwagę, że na zimnym silnik ma zwiększoną dawkę paliwa i bardzo żwawo reaguje wówczas na dodanie gazu, może Tip to odczytuje jako sportowy tryb jazdy - większe otwarcie przepustnicy. Też słyszałem z wielu źródeł, że tak może być i nie ma się czym przejmować

yaro97
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2009, 00:47
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: yaro97 » 28 mar 2012, 11:01

Raz udało mi się prawie nie dotykać pedału gazu i przełączył mi na dwójkę ok 2000 ale ciężko było tak powoli startować :)
W nocy jednak jak też powoli ruszałem (może trochę szybciej) przełączył się na dwójkę w ok 2800 obrotów ,czyli jak zawsze, martwi mnie tylko te szarpnięcie przy tych obrotach , przy niższych tego nie było. Nie jest to duże szarpnięcie ale jednak jest i to mnie martwi.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 28 mar 2012, 19:00

Znajdź kogoś z tipem i porównaj.. ja jeszcze dziś rano sprawdzałem i to samo zmienia koło 2tyś. jadę jak wszyscy żadne żółwie tempo..
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

igorw

Post autor: igorw » 29 mar 2012, 13:57

Nie powinno być żadnych szarpnięć! Jedyny wyjątek to noga w podłogę i zrzucenie biegu ale nawet wtedy nie powinno szarpać. Przy super delikatnym starcie cieżko wyczuć kiedy zmienia bieg.

Awatar użytkownika
arkadiuso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 24 cze 2010, 00:02
Imię: Arkadiusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AWT 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: arkadiuso » 29 mar 2012, 15:53

igorw pisze:Przy super delikatnym starcie cieżko wyczuć kiedy zmienia bieg.
widać na obrotomierzu.. :)
Arecki
..........
Vag
pomogę ile potrafię
Łódź i okolice

Awatar użytkownika
Hann22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 22 mar 2012, 20:17
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: Hann22 » 09 kwie 2012, 09:06

Witam, mam tak samo tylko że jedynkę wrzuca normalnie przy 2tyś obr. a dwójkę ciągnie mi znacznie dłużej i też się zastanawiałem czy tak ma być i dowiedziałem się że przeciąga tak z powodu zimnego silnika i nic z tym nie zrobisz. Najlepiej to odpal samochód niech postoi odpalony z 4 min i wtedy rusz zobacz czy nie ma różnicy ;D pzdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga