Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ AEB 1.8 150 KM] Dziwna praca sondy Lambda

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

[ AEB 1.8 150 KM] Dziwna praca sondy Lambda

Post autor: R.K.O. » 26 mar 2012, 22:17

Witam :)

Ostatnio zrobiłem sporą trase z prędkosciami ponadprzepisowymi. Po powrocie do domu mysle sobie "podłacze i sprawdze co słychac w sterowniku"
Ku mojemu zdziwieniu mam znów błąd :
P00561 - adaptacja mieszanki - adaptation limit exceeded (bądź cuś takiego) ok - czyli wychodzi , że granica adaptacji przekroczona czyli zbyt bogato jeśli dobrze myśle.
Teraz tak - zauważyłem , że sonda Lambda - mam az 1 sztuke - NIE PRACUJE na wolnych obrotach - na Vag-scope nie rysuje sinusoidy.
Zaczyna rysowac dopiero w momencie gdy dodam nawet minimalnie gazu. Dodam , że po takich przejażdżkach troszke zaczeło telepac silnikiem - minimalnie , ale zrozumiało skoro za bogato. Dodam , że napięcie sondy na wolnych obrotach wynosi 0,07V i waha sie miedzy 0,07 a 0,065V - a powinna chociaz troche pracowac jeśli dobrze mysle... chyba , że z osprzetem coś nie teges <mysli> czyżby DV znowu puszczał?? Musze logi zrobic znowu :(??
Moje pytanie - sondy powinny pracowac na wolnych obrotach?? czy nie?? Moze szukac gdzie indziej??
Dodam , że auto przyspiesza bez oporów wszystko super - jedynie od czasu do czasu - nie zawsze troszke mu odbije.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Kracy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 12 lut 2012, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kracy » 26 mar 2012, 22:38

U mnie sonda pracuje cały czas, jak miałem nieszczelność w kolektorze ssącym, mieszanka ubozała i na chwilę sonda pokazywała zero póxniej znowy ubożenie i zera... i tka cały czas. Moze też masz gdzieś nieszczelność... albo sonda się koĂączy

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 26 mar 2012, 22:48

Właśnie sie tak zastanawiam , czy jednak jakas nieszczelnosć znowu sie nie pojawiła...np. DV bo ciśnienie mam wyższe niż seryjne i kilka zawórów juz zajeździłem.... ale tez mam problem z odpowietrzaniem zbiornika paliwa i zawsze objawia sie to przy temperaturze zewnetrznej powyżej 17 stopni. hmmm i własnie wtedy bład sie pojawiał i na wolnych obrotach głupiał - ale co ma piernik do wiatraka.... bardziej stawiam na sonde. Wytrzymuja one max 160 tys km a u mnie lada moment wskoczy 145 wiec rzeczywiscie sie moze konczy <mysli>
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 27 mar 2012, 13:26

R.K.O.,

Błąd 561 mówi o dodawaniu, czyli było ubogo.
Skoro źle pracuje sonda to może być przyczyna.
Warto przyjrzeć się jeszcze podciśnieniom czy nie ma jakiejś nieszczelności.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 27 mar 2012, 20:49

grzemo
Hmm też nad tym sie zastanawiam - jedyne co mi przychodzi na myśl to DV - , ze puszcza na membranie. Albo odma ma gdzieś pęknięcie...
Sonda - jedynie nie pracuje na wolnych obrotach. W trakcie jazdy czyli dodawanie gazu - jest rysowana piękna sinusoida. Przepływka pokazuje odpowiednie wartosci wiec sądze ze ją moge pominać. Ciekawe jak z cisnieniem paliwa <mysli> ale to by sie coś innego działo. Dodam , że przy wysokiej temperaturze na zewnatrz podczas rozruchu - często cieżko zapala tak jakby go przylewało (temp silnika do ECU i na wskaxniku jest ok - czujnik sprawny - a dzieje sie bez względu na to czy silnik zimny czy rozgrzany) - także mnie sie wydaje , że sonda ustawia sie "na bogato czyli te 0,07V i "przylewa" komore spalania dlatego sie tak dzieje.... czy to "possible"??
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

german81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2012, 22:29
Lokalizacja: wrocław

Post autor: german81 » 28 mar 2012, 11:00

panowie sonda do wymiany nawet przy nieszcelnosci DV i odmy sonda bedzie zmieniac napiecie bo ECU nie pozwala na prace silnika na ubogiej mieszance .a jesli nie zmienia na wolnych obrotach to jest padnieta i kwalifikuje sie do wymiany
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 28 mar 2012, 20:34

german81
Mówisz ze już sonda kaput pomimo tego , że pracuje podczas jazdy jak laleczka. hmm....
Sprawdziłem dzisiaj podciśnienia - szczelne , sprawdziłem DV - szczelny jak na moje mocne płuca kogoś kto na saksofonie gra (sterowanie - bo tam zawsze puszcza membranka) Odma powiem wam nie wygląda źle - delikatniusio sie poci na łaczniku - ale tylko tyci tyci.
Czyli rozglądać sie za sondą powiadacie. Hmmm ile taka sonda w serwisie kosztuje??
Chyba , że szukac dedykowanej - tylko o jakim numerze - LSF-4?? i taki sam jak na sondzie bo akurat bez problemu moge odczytać :)
Obecnie auto stoi bo przesiadłem sie na jednoślada , takze moge je rozbebeszyć na lewą strone - gorzej jak zacznie padac a tu czapa hehe.
Pomimo tej dolegliwosci auto ma wrecz nadmiar mocy jak na podrasowane 1.8T cieka jak wściekła.... . Tylko czasem te obrotki na wolnych i tak jakby go zalewało :)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

german81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2012, 22:29
Lokalizacja: wrocław

Post autor: german81 » 28 mar 2012, 20:43

nie kupuj zadnej podrubki tylko boscha w ASO zapłacisz za znaczek proponuje poszukac na allegro nowego boscha
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 28 mar 2012, 20:48

german81
Dzięki za podpowiedź :)
Oczywiscie UNIWERSALNA sonda Bosch to szit do tego auta i szukać Bosch`a ale dedykowanej o tych samych numerach. Widze koszt nie jest jakiś przepoteżny - ok 300 zł
Mam nadzieje , że ten problem pójdzie w niepamieć :)


Sprawdziłem wskazania korekt na VAG-u i są pomyżej +10% - wychodzi , że mamy nieszczelnosc w dolocie?? :o

Tylko korekty sprawdza sie w kanale 030 , 031 , 032 , 033 a u mnie ich nie ma - są za to wskazania z kanału 007 i własnie tam jest głównie korekta chwilowa jesli sie nie myle. hmm bo akurat dzis podpinam Vag`a a tu sondeczka pracuje na wolnych autko jak zegareczek na wolnych obrotach. Czy moze byc sytuacja , gdy jakas guma pod wpływem temperatury sie rozszerzy , zaczyna cos tam coś tam puszczać i zaczyna głupieć?? Bo to albo wysoka temperatura na dworze , albo dłuuuuuga jazda i mocno nagrzany silnik powodują , ze sonda nie pracuje na wolnych tak jak powinna :)

Które grupu zlooooooogować?? standardowe czy moze jakies dodatkowe??
Tylkko czy czasami , przez wgraną inną mape i podniesione ciśneinei doładowania nie wkrada sie ten błąd i "głupia praca" od czasu do czasu?

[ Dodano: 2012-04-03, 20:54 ]
chyba jednak nieszczelnosć.... ostatni sonda pracuje na wolnych i żyleta... błedu brak.... jutro na warsztat i szukam nieszczelnosci!

[ Dodano: 2012-04-05, 01:31 ]
Panowie !!
Przełom w poszukiwaniach - rozebrałem wszystko co sie dało i znalazłem to: (foto)
coś w rodzaju zaworka na odmie - jeden koniec idzie do elastycznego łacznika wprost do skrzyni korbowej , druga częśc idzie do metalowej rury odmy łaczącej TIP`a od Turbo a trzeci idzie do kolektora ssącego.
Przyczym - jak zdjeme wezyk z kolektora ssącego i "zassam" słychac klik i zaworek sie otwiera - a gdy dmuchne niestety chyba powinien siem zaworek zamknać i nie przepuszczać cisnienia - a tu delikatnie czuć jak uchodzi - czyli przepuszcza.
Stad moje pytanie:
Czy to moze dawac lewiznę - szczególnie po rozgrzaniu i ostrzejszej jeździe?? skoro coś jest nie tak - oprócz tego jednak reszta jest sprawna??
Druga sprawa - dzwoniłem do ASO i kosztuje to raptem 54 zł (króciec 20zł , śruba odpowietrzajaca 34zł) ni chu chu nie moge tego wyjać :) bedzie zabawa.

Pozdrawiam :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl