Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BDV 2.4 170 KM] Falowanie obrotów po raz "enty".

Silniki benzynowe
Hermanix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 wrz 2011, 08:54
Lokalizacja: Lubań

[ BDV 2.4 170 KM] Falowanie obrotów po raz "enty".

Post autor: Hermanix » 24 mar 2012, 14:28

Witam wszystkich!
Od dłuższego czasu mam problem z falującymi obrotami na postoju w swoim audi. Po przeczytaniu całego internetu (niczym chuck norris :P) dowiedziałem się o ezektorach, odmach itp. ale mój mechanik wątpi, że to może być powodem. Dlatego przed jakimkolwiek zakupem wolę się skonsultować z wami.

Moje auto jest z 2002 roku (kod silnika na 95% BDV - nie na 100 bo nie wiem jak sprawdzić), jest w multitronicu i ma założoną instalację gazową BRC. Nie mam wycieków oleju, ale za to strasznie dużo go bierze. Przepustnica adaptowana i wyczyszczona, węże podciśnienia sprawdzone (część wymieniona).

Na urządzeniu Bosch KTS 340 wyrzuca mi następujące błędy:

P1479 - system podciśnienia, układ hamulcowy, usterka mechaniczna.
P0431 - katalizator wstępny (rząd 2), niedostateczne działania
p0421 - katalizator wstępny (rząd 1), niedostateczne działania


Zatem powiedzcie mi moi drodzy co wy na to?! Kupić ezektor i odmę, wymieniać i cieszyć się nienagannym działaniem Audiczki, czy może mój przypadek jest inny ?

Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Nigdy więcej diesla...

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 24 mar 2012, 19:59

Witaj Hermanix

Czy te drgania są na benie czy na lpg???Na zimnym czy na rozgrzanym??
Też ma te drgania na jałowym,ostatnio doszedłem jeszcze do jednej rzeczy,że plus do sterownika gazu jest wzięty z plusa cewki,a co za tym idzie obciąża cewkę,co może powodować drgania bo są spadki napięcia.Na dniach to ogarnę i zobaczę czy coś to da.
Druga sprawa w naszym silniku niem ezektora,jest tylko zawór na odpowietrzeniu do kupienia w ASO,koszt ok,250zł.Jak się nie mylę wchodzi do serva.
Co do katalizatorów wstępnych ja je wybebeszyłem,bo one też mogą powodować drgania.
Napisz jeszcze jaki masz przebieg.
U mnie też coś tam łyknie oleju.

Paluch85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 24 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Paluch85 » 24 mar 2012, 20:57

Ja z tym walczę od ponad roku. Kiedyś na necie wyczytałem ze nietrzymanie obrotów to przypadłość BDV. Również wymieniłem mnustwo a nawet chyba wszystko co odpowiedzialne za falowanie obrotów, mi faluje w zakresie od 600 do 900 obr, ale tylko na biegu (D lub R) kiedy jest duże obciążenie prądu i tylko jak jest dobrze rozgrzany, na luzie (N) jest spokój. Nie jeden gaziarz, mechanik, elektromechanik i serwiosy ASO się poddały. Postarajmy się to rozwiązać:) Pierwsze słyszę że jakiś prąd z cewki idzie i zabiera co powoduje jego niedosyt, trzeba to sprawdzić.:)

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 24 mar 2012, 21:17

Mi o tyle co nie faluje tylko są drgania na karoserii,wrażenie jakby któryś wtrysk przelewał,ale tylko na lpg,wtryski były czyszczone,kalibrowane jeszcze raz,mała poprawa była.Ale to jeszcze nie to.Po świętach będe miał zwalany rozrząd i jeszcze raz ustawiany,żeby wałki stały w jednym punkcie,więcej w temacie zagóra.Wtedy napiszę czy coś pomogło.Ja drgaĂą na benzynie nie mam,tylko na lpg
Paluch85 a łyka Ci olej??

bombel1862
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 sty 2012, 06:29
Lokalizacja: Kutno/Łódź

Post autor: bombel1862 » 25 mar 2012, 12:21

Moje BDV łyka około 1,5l na 10tys km olej VALVOLINE SYNPOWER 5W-30 i silniczek naprawde zdrowy nie widział LPG nie faluje za to wywala mi błędy katów

16805 Podgrzany katalizator poniżej progu wydajności strona 1-zbyt mała oporn.

17529 P1121 4479 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 2 - grzałka zwarta do masy
oraz robił przerwe zapłonu teraz sie uspokoił
16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu - jakikolwiek cylinder B

16686 P0302 Cylinder #2 - wykryto przerwę zapłonu A lub B / miganie

obecnie po wykasowaniu błędów nie powrócily raz nawet CHECKA mi wywalilo na jeden dzien pozniej zniknał i juz 2 miechy go nie ma!!
Myśle o wywaleniu katów ale kiedys spotkalem przypadkiem kolesia przy nabiciu klimy z tym samym silnikiem BDV mial identyczne problemy z katami nawet wymienil na nowe i nic po czsie dowiedział sie w ASO ze silniki BDV maja wadliwe jakies tam oprogramowanie bo nawet od nowości byly problemy mial jechac na jakies tam zmiany!wiecej goscia nie widzialem a dupa ze mie ze telefonu nie wziolem!!Rozrząd wymieniałem sam na blokadach i wszystko gra a był jeszcze dziewica od nowości!
Ostatnio zmieniony 25 mar 2012, 12:24 przez bombel1862, łącznie zmieniany 1 raz.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Post autor: paput » 25 mar 2012, 12:23

Paluch85 pisze:Ja z tym walczę od ponad roku. Kiedyś na necie wyczytałem ze nietrzymanie obrotów to przypadłość BDV. Również wymieniłem mnustwo a nawet chyba wszystko co odpowiedzialne za falowanie obrotów, mi faluje w zakresie od 600 do 900 obr, ale tylko na biegu (D lub R) kiedy jest duże obciążenie prądu i tylko jak jest dobrze rozgrzany, na luzie (N) jest spokój. Nie jeden gaziarz, mechanik, elektromechanik i serwiosy ASO się poddały. Postarajmy się to rozwiązać:) Pierwsze słyszę że jakiś prąd z cewki idzie i zabiera co powoduje jego niedosyt, trzeba to sprawdzić.:)
kolego u mnie winowajcą falowania okazała się wadliwa instalka LPG, od tego nawet na PB potrafił zafalować

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 25 mar 2012, 12:48

Bombel1862 sprawdż jakie masz wartości w bloku 093 w pozycji 3 i 4.Wtedy będzie wiadomo jak jest z rozrządem.
Mi też koło tego łyka oleju.Co do katów wstępnych to lepiej je wybebeszyć bo jak się zapchają to spaliny się cofają,ja wybebeszyłem a drugie wogóle wywaliłem,też słyszałem o tym oprogramowaniu.
Jak mi się uda wyeliminować drgania to napiszę,ale jestem już blisko <lol>

bombel1862
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 sty 2012, 06:29
Lokalizacja: Kutno/Łódź

Post autor: bombel1862 » 25 mar 2012, 13:00

marek231984 w jaki sposob wybebesza sie katy???wystarczy wydłubać zawartość??drugie katy wywaliłeś i masz wstawione zwykłe rury przelotowe a w nich sondy???gdziesz czytałem żeby wstawic tuleki pod drugie sondy a pierwsze katy wybebeszyć!

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 25 mar 2012, 13:11

Tak te pierwsze katy wystarczy wytluc,a pod drugie sondy tulejki i błedów nie ma.Wystarczy te pierwsze katy tylko wytłuc a drugie zostawić,bo pierwsze się szybciej zapychają.Ja drugie wywaliłem bo była jedna robota.I ma wstawione rury przelotowe a wnich tulejki i sondy i jest ok <okok>

bombel1862
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 sty 2012, 06:29
Lokalizacja: Kutno/Łódź

Post autor: bombel1862 » 25 mar 2012, 13:40

wiesz może jaki rozmiar mają te tulejki długość,średnica???lepiej by bylo je miec przed wyjeciem!

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 25 mar 2012, 14:05

sprawdż na allegro jako emulatory spalin,bo nie pamiętam.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 25 mar 2012, 20:27

Kolego i jak po wywaleniu katów?
Jakie różnice w odgłosie silnika i jak z zachowaniem się silnika?
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 25 mar 2012, 20:47

A więc trochę jest głośniejszy,ale nie uciążliwy.Jest fajny dżwiek jak się doda gazu.Co do silnika żadnych zmian raczej nie ma.A tylko teraz śmierdzi z wydechu <lol>

Hermanix
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 wrz 2011, 08:54
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Hermanix » 26 mar 2012, 20:17

Obroty skaczą i na gazie i na lpg, i na zimnym silniku i na ciepłym. Przebieg 247000 ale ori. Dodam, że po wykasowaniu błędów zaczął mi jeszcze szarpać jak dodaje gazu i przestaje na wyższych obrotach. Kiedy przełączę skrzynię w tryb tip tronic przestaje szarpać. Wcześniej tego nie miałem a obroty falują od kiedy go mam (ok. 8 miesięcy). Co do ezektora nie mam pewności czy mam silnik BDV jak to sprawdzić?? Oleju mi łyka jak szalony bo 4 czy nawet 5 litrów dolałem między wymianami (15 tys. km), a jeżdżę na 5w30 castrol edge longlife więc trochę boli kieszeĂą. Pomóżcie bracia i siostry bo szlag mnie trafia...
Nigdy więcej diesla...

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 26 mar 2012, 20:39

Hermanix pisze:Oleju mi łyka jak szalony bo 4 czy nawet 5 litrów dolałem między wymianami (15 tys. km),
Czyli ciągle na świeżym oleju, nie potrzebne wymiany :)
A na poważnie to trzeba sprawdzić kompresję na poszczególnych cylindrach.
Ezektora nie ma w Twoim silniku

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja