Od kilku dni silnik dostaje trzęsawki, po dłuzym postoju (zimny). Wymieniłem: świece, przepływomierz, sonda lambda (padło podgrzewanie - wskazania były ok), przepływka i sonda oryginalne - bosha. Uszczelniona odma bo śmierdziało olejem, wyczyszczona przepustnica (i zaadaptowana), ezektor też wymieniony.
Trzęsawki dostała z 10 dni temu, po wymianie sondy przez chwilę ok 15-20 minut po uruchomieniu silnika delikatnie silnik dostawał zadyszki, później przestało trząść. Wczoraj problem wrócił, wystarczy jednak przejechać 5-10km i silnik pracuje równo. Po zgaszeniu i odpaleniu problemu nie ma, wraca na zimnym silniku.
VAG nie pokzauje błędów.
Co to może być? Czujnik temperatury? Jeśli tak to który? A może cewki się koĂączą?
Kracy
[ ARH 1.8 125 KM] Trzęsawka na wolnych...przy zimnym silniku
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 293
- Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Puławy
- Kontakt:
Re: Trzęsawka na wolnych...przy zimnym silniku
czujnik temperatury cieczy chłodzącej, w twoim silniku chyba od strony ścianki grodziowej, niebieskiKracy pisze:Od kilku dni silnik dostaje trzęsawki, po dłuzym postoju (zimny). Wymieniłem: świece, przepływomierz, sonda lambda (padło podgrzewanie - wskazania były ok), przepływka i sonda oryginalne - bosha. Uszczelniona odma bo śmierdziało olejem, wyczyszczona przepustnica (i zaadaptowana), ezektor też wymieniony.
Trzęsawki dostała z 10 dni temu, po wymianie sondy przez chwilę ok 15-20 minut po uruchomieniu silnika delikatnie silnik dostawał zadyszki, później przestało trząść. Wczoraj problem wrócił, wystarczy jednak przejechać 5-10km i silnik pracuje równo. Po zgaszeniu i odpaleniu problemu nie ma, wraca na zimnym silniku.
VAG nie pokzauje błędów.
Co to może być? Czujnik temperatury? Jeśli tak to który? A może cewki się koĂączą?
Kracy
Temat do zamknięcia.
Przyczyną trzęsawki była nieszczelność przy kolektorze ssącym. Godzina walki i po problemie.
Przy wymianie jednego z elementów odmy, http://www.oemol.com/productshow/offerdetail/19104.html musiałem odłączyć kolektor ssący od gumowych łączników, później nałozyłem wszystko i dałem opaski, nie zauważyłem że na drugim "kanale" ssącym guma na spodniej części się podwinęła, silnik łapał lewe powietrze stąd trzęsawka.
Dziwne tylko że przez tydzieĂą był spokój...a vag nie pokazywał błędów. Jedyne co zauważyłem dzisiaj to duże wahania wskazaĂą sondy, po tym doszedłem że może być problem ze szczelnością i zacząłem szukać.
W załączeniu zdjęcia kolektora, z góry i z dołu, zaznaczone miejsce podwinięcia gumowego łącznika.
Kracy
Przyczyną trzęsawki była nieszczelność przy kolektorze ssącym. Godzina walki i po problemie.
Przy wymianie jednego z elementów odmy, http://www.oemol.com/productshow/offerdetail/19104.html musiałem odłączyć kolektor ssący od gumowych łączników, później nałozyłem wszystko i dałem opaski, nie zauważyłem że na drugim "kanale" ssącym guma na spodniej części się podwinęła, silnik łapał lewe powietrze stąd trzęsawka.
Dziwne tylko że przez tydzieĂą był spokój...a vag nie pokazywał błędów. Jedyne co zauważyłem dzisiaj to duże wahania wskazaĂą sondy, po tym doszedłem że może być problem ze szczelnością i zacząłem szukać.
W załączeniu zdjęcia kolektora, z góry i z dołu, zaznaczone miejsce podwinięcia gumowego łącznika.
Kracy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.