Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ ARH 1.8 125 KM] Trzęsawka na wolnych...przy zimnym silniku

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Kracy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 12 lut 2012, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

[ ARH 1.8 125 KM] Trzęsawka na wolnych...przy zimnym silniku

Post autor: Kracy » 25 mar 2012, 15:52

Od kilku dni silnik dostaje trzęsawki, po dłuzym postoju (zimny). Wymieniłem: świece, przepływomierz, sonda lambda (padło podgrzewanie - wskazania były ok), przepływka i sonda oryginalne - bosha. Uszczelniona odma bo śmierdziało olejem, wyczyszczona przepustnica (i zaadaptowana), ezektor też wymieniony.
Trzęsawki dostała z 10 dni temu, po wymianie sondy przez chwilę ok 15-20 minut po uruchomieniu silnika delikatnie silnik dostawał zadyszki, później przestało trząść. Wczoraj problem wrócił, wystarczy jednak przejechać 5-10km i silnik pracuje równo. Po zgaszeniu i odpaleniu problemu nie ma, wraca na zimnym silniku.
VAG nie pokzauje błędów.

Co to może być? Czujnik temperatury? Jeśli tak to który? A może cewki się koĂączą?

Kracy

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 mar 2012, 16:11

Pewnie czujnik ale lepiej to potwierdzić poprzez sprawdzenie jego wskazaĂą vagiem gdy silnik wystudzony, najlepiej po nocy.

paput
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 293
Rejestracja: 08 paź 2011, 13:27
Imię: Paweł
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: Trzęsawka na wolnych...przy zimnym silniku

Post autor: paput » 25 mar 2012, 16:44

Kracy pisze:Od kilku dni silnik dostaje trzęsawki, po dłuzym postoju (zimny). Wymieniłem: świece, przepływomierz, sonda lambda (padło podgrzewanie - wskazania były ok), przepływka i sonda oryginalne - bosha. Uszczelniona odma bo śmierdziało olejem, wyczyszczona przepustnica (i zaadaptowana), ezektor też wymieniony.
Trzęsawki dostała z 10 dni temu, po wymianie sondy przez chwilę ok 15-20 minut po uruchomieniu silnika delikatnie silnik dostawał zadyszki, później przestało trząść. Wczoraj problem wrócił, wystarczy jednak przejechać 5-10km i silnik pracuje równo. Po zgaszeniu i odpaleniu problemu nie ma, wraca na zimnym silniku.
VAG nie pokzauje błędów.

Co to może być? Czujnik temperatury? Jeśli tak to który? A może cewki się koĂączą?

Kracy
czujnik temperatury cieczy chłodzącej, w twoim silniku chyba od strony ścianki grodziowej, niebieski

Kracy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 12 lut 2012, 09:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kracy » 25 mar 2012, 23:28

Temat do zamknięcia.

Przyczyną trzęsawki była nieszczelność przy kolektorze ssącym. Godzina walki i po problemie.

Przy wymianie jednego z elementów odmy, http://www.oemol.com/productshow/offerdetail/19104.html musiałem odłączyć kolektor ssący od gumowych łączników, później nałozyłem wszystko i dałem opaski, nie zauważyłem że na drugim "kanale" ssącym guma na spodniej części się podwinęła, silnik łapał lewe powietrze stąd trzęsawka.
Dziwne tylko że przez tydzieĂą był spokój...a vag nie pokazywał błędów. Jedyne co zauważyłem dzisiaj to duże wahania wskazaĂą sondy, po tym doszedłem że może być problem ze szczelnością i zacząłem szukać.

W załączeniu zdjęcia kolektora, z góry i z dołu, zaznaczone miejsce podwinięcia gumowego łącznika.

Kracy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja