Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] jak rozebrać oparcie fotela?

Wnętrze
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
piotrekkawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 240
Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
Lokalizacja: Łódź

[A6 C5] jak rozebrać oparcie fotela?

Post autor: piotrekkawa » 25 cze 2009, 13:59

kiedyś już o tym pisałem ale nie uzyskałem odpowiedzi. mianowicie nie działa mi elektryczna regulacja profilowania oparcia fotela kapitana tego statku. słychać jakiś silniczek ale reakcji zero. chciałem zdjąć tylną ścianę oparcia,wykręciłem dwie śrubki u dołu ale nie mogę zdjąć tego elementu. nie chciałbym czego połamać bo w moich rękach zawsze coś trzaśnie ;-) . może ktoś już przeprowadzał taką operację?

Awatar użytkownika
Ryh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2009, 08:32
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Ryh » 25 cze 2009, 17:49

Przyłączam się do kolegi. Też chciałbym naprawić regulację ortopedyczną w fotelu. Tylko wciskając przycisk poziomo czuję zmianę. W pionie przycisk nic nie zmienia...
Robił już to ktoś panowie?

Awatar użytkownika
Ryh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2009, 08:32
Lokalizacja: pomorze

Post autor: Ryh » 25 cze 2009, 19:36

Dziękuję pawelk600.
Jak już znajdę czas i chęci na naprawę tego ustrojstwa, to na pewno wrócę do tego wątku.

axe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 745
Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
Imię: Robert
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: [A6 C5] jak rozebrać oparcie fotela?

Post autor: axe » 26 gru 2009, 18:12

piotrekkawa pisze:kiedyś już o tym pisałem ale nie uzyskałem odpowiedzi. mianowicie nie działa mi elektryczna regulacja profilowania oparcia fotela kapitana tego statku. słychać jakiś silniczek ale reakcji zero. chciałem zdjąć tylną ścianę oparcia,wykręciłem dwie śrubki u dołu ale nie mogę zdjąć tego elementu. nie chciałbym czego połamać bo w moich rękach zawsze coś trzaśnie ;-) . może ktoś już przeprowadzał taką operację?
Koledzy i poradziliscie sobie z naprawa regulacji ledzwi GORA DOL?
U mnie tez slychac tylko cykanie. Czy silniczek da sie regenerowac czy wystepuja zamienniki itd? W ASO ponad 900 pln silnik z linka napedzajaca kosztuje :)
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7

Awatar użytkownika
Ryh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 21 maja 2009, 08:32
Lokalizacja: pomorze

Re: [A6 C5] jak rozebrać oparcie fotela?

Post autor: Ryh » 30 gru 2009, 21:36

axe pisze:Koledzy i poradziliscie sobie z naprawa regulacji ledzwi GORA DOL?
Ja tego jeszcze nie rozbierałem.

mazuch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 04 mar 2010, 07:13
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mazuch » 02 kwie 2010, 18:05

czesc, jak rozebrać tylną część oparcia - plastikową - czy ciągnąć od dołu - czy w jakiś inny sposób - nie chciałbym niczego na siłę pourywać. Też mam regulację lędźwiową uszkodzoną, nie lubię jak w aucie mi coś nie działa. Chodzi o Allroad 2,5tdi 2001r.
Z góry dzięki
marcin

corben
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2010, 15:04
Lokalizacja: wawa

Post autor: corben » 27 sie 2010, 16:18

Czy udało się cokolwiek naprawić? W moim a6 ostatnio również przestała działać regulacja części lędźwiowej. Czy ktoś to samodzielnie naprawił? U mnie słychać silniczek ale nie ma efektów jego pracy. Nie chcę rozbierać foteli żeby sobie popatrzeć tylko na mechanizm, który może nie mieć możliwości naprawy...

TriJay
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 mar 2011, 20:16
Lokalizacja: Kerry/Irlandia

Post autor: TriJay » 09 mar 2012, 20:46

Przepis na rozebranie fotela A6 - TYLNI DEKIELEK :)
Rozebrałem fotel dzisiaj bo miałem problem z regulacją lędzwi. Zdjąłem ten tylni dekiel oparcia. Zrobiłem zdjęcia, ale nie wiem jak je załadować, żeby były widoczne na stronie. Póki co trochę tekstu. Nie trzeba wyjmować fotela. NIE WOLNO pchać niczego w szczelinę pomiędzy deklem a siedzeniem bo się tylko skórę uszkodzi. Ja zacząłem od dołu, odgiąłem dekiel na chama tam gdzie lampka na nogi jest, fakt od środka pękły dwa plastikowe zgrzewy co siateczkę-kieszeĂą trzymają, ale z sześć zostało - uszkodzenie niewidoczne, można potem zakleić. Dzięki temu pod spód dekla, od dołu wsadziłem łapę i wymacałem po dwa metalowe klipsy na każdą ze stron szczeliny. Po usunięciu klipsów na jednej ze stron byłem w stanie podważając normalnie od zewnątrz, stopniowo wzdłuż całej szczeliny, wyjąć z niej gumowo-plastikowy kołnierz do którego doszyta jest skóra fotela. Ten kołnierz ma krawędz, która niezle haczy, ale da radę. Coś jak uszczelka w szybie. Reszta z górki.
Jak chodzą silniczki a nie regulują lędzwi tzn. że pękł drut oporowy, zwykły kawałek drutu to jest i jak to zobaczycie to będziecie wiedzieć jak temu zaradzić. Linkę metalową w osłonie plastikowej trzeba założyć na miejsce bo na pewno się też wypsnęła z uchwytu.

Tomash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 sty 2012, 20:32
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Tomash » 18 mar 2012, 17:56

doszedłem w swoim do tych klipsów, ale wydaje mi się że tylny dekiel jest jakoś zszyty ze skórą, powinienem podważać między skórą a deklem? czy później te klipsy założyłeś? bo dostęp jest mega hu....wy.
jest IBIZA 6j FR 1.9TDI

BMW było: E39 530D E36 2.0

AUDI było:
A6 C5 3.0 ASN QUATTRO 2001r.
A4 B7 2.0T DTM QUATTRO 2006r.
A4 B5 2.8 QUATTRO 2001r.

TriJay
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 22 mar 2011, 20:16
Lokalizacja: Kerry/Irlandia

Post autor: TriJay » 19 mar 2012, 15:21

Dekiel nie jest zszyty ze skórą. Skóra jest doszyta do plastikowo-gumowego kołnierza, który siedzi w szczelinie. Klipsy trzymają kołnierz, dzięki temu skóra jest naciągnięta ładnie na dekiel. Należy podważyć klipsy np. śrubokrętem, bez obaw, można je pózniej bez kłopotu założyć. Po usunięciu klipsów wyciągnąć kołnierz ze szczeliny poczynając od dołu. Montaż wszystkiego z powrotem zajmuje 5 min. <okok> Pozdr.

[ Dodano: 2012-03-19, 16:40 ]
http://www.fotosik.pl/search.php?search=trijay
- ten link powinien połączyć ze zdjęciami.

Tomash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 sty 2012, 20:32
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Tomash » 21 mar 2012, 21:55

Wielkie dzięki za foty TriJay, rozebrałem dzisiaj , mam to samo co ty czyli pęknięty drut oporowy, plus brak prądu na silnikach od lędźwi, ustawiłem sobie ręcznie na pozycje jak mi pasuje i nie dotykam. Składa się rzeczywiście 5 min. Spinki odpuściłem bo i tak dobrze trzyma i w razie ponownej rozbiórki szybciej będzie :)
jest IBIZA 6j FR 1.9TDI

BMW było: E39 530D E36 2.0

AUDI było:
A6 C5 3.0 ASN QUATTRO 2001r.
A4 B7 2.0T DTM QUATTRO 2006r.
A4 B5 2.8 QUATTRO 2001r.

Awatar użytkownika
dawid77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń

Post autor: dawid77 » 24 mar 2012, 19:16

Witam podłącze się pod temat rozebrałem dziś swoje fotele w jednym pęknięty pręt a w drugim linki mają 5cm luzu po między zaczepem a pancerzem że nie napinają się .
Teraz pytanko jak wyregulować luz w opisie są napisane śruby a u mnie nie ma możliwości regulacji na silniczkach ponieważ są zanitowane

Tomash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 07 sty 2012, 20:32
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Tomash » 26 mar 2012, 19:31

pancerz nie wyleciał czasem z mocowania?, tak dużego luzu nie powinno być
jest IBIZA 6j FR 1.9TDI

BMW było: E39 530D E36 2.0

AUDI było:
A6 C5 3.0 ASN QUATTRO 2001r.
A4 B7 2.0T DTM QUATTRO 2006r.
A4 B5 2.8 QUATTRO 2001r.

photokom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 28 paź 2009, 16:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: photokom » 15 cze 2012, 10:34

Rozmontowałem fotel u siebie. Skłoniły mnie do tego stuki w fotelu podczas jazdy - coś stukało i klepało pasażerkę po plecach :-) Okazało się, że linka odpowiedzialna za "pompowanie" fotela ma straszny luz. W zasadzie dopiero gdy silnik dojedzie do położenia prawie całkiem "napompowanego" to linka napręża się i lekko wypycha oparcie fotela. Wystarczy lekko wrócić i linka luzuje się a cały mechanizm zaczyna latać luźno i plastikowe części stukają o siebie. Dokładnie sprawdziłem wszelkie mocowania linki i nie widzę żadnych uszkodzeĂą. Zaczepy OK, ta rolka też OK. A więc zostaje strona przy silniku. I tu pytanie - jak dostać się do niego? Jak go wyjąć na wierzch? Wiem który to, ale jest dostęp jedynie do wtyczki i wyjścia linki. Widać sam silnik, ale przekładnia z rolką, na którą nawija się linka są pod spodem. Co jeszcze trzeba rozebrać by się do tego dostać?
A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja