
[A6 C5] jak rozebrać oparcie fotela?
- piotrekkawa
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 30 cze 2008, 14:42
- Lokalizacja: Łódź
[A6 C5] jak rozebrać oparcie fotela?
kiedyś już o tym pisałem ale nie uzyskałem odpowiedzi. mianowicie nie działa mi elektryczna regulacja profilowania oparcia fotela kapitana tego statku. słychać jakiś silniczek ale reakcji zero. chciałem zdjąć tylną ścianę oparcia,wykręciłem dwie śrubki u dołu ale nie mogę zdjąć tego elementu. nie chciałbym czego połamać bo w moich rękach zawsze coś trzaśnie
. może ktoś już przeprowadzał taką operację?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: [A6 C5] jak rozebrać oparcie fotela?
Koledzy i poradziliscie sobie z naprawa regulacji ledzwi GORA DOL?piotrekkawa pisze:kiedyś już o tym pisałem ale nie uzyskałem odpowiedzi. mianowicie nie działa mi elektryczna regulacja profilowania oparcia fotela kapitana tego statku. słychać jakiś silniczek ale reakcji zero. chciałem zdjąć tylną ścianę oparcia,wykręciłem dwie śrubki u dołu ale nie mogę zdjąć tego elementu. nie chciałbym czego połamać bo w moich rękach zawsze coś trzaśnie. może ktoś już przeprowadzał taką operację?
U mnie tez slychac tylko cykanie. Czy silniczek da sie regenerowac czy wystepuja zamienniki itd? W ASO ponad 900 pln silnik z linka napedzajaca kosztuje

--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Re: [A6 C5] jak rozebrać oparcie fotela?
Ja tego jeszcze nie rozbierałem.axe pisze:Koledzy i poradziliscie sobie z naprawa regulacji ledzwi GORA DOL?
Czy udało się cokolwiek naprawić? W moim a6 ostatnio również przestała działać regulacja części lędźwiowej. Czy ktoś to samodzielnie naprawił? U mnie słychać silniczek ale nie ma efektów jego pracy. Nie chcę rozbierać foteli żeby sobie popatrzeć tylko na mechanizm, który może nie mieć możliwości naprawy...
Przepis na rozebranie fotela A6 - TYLNI DEKIELEK
Rozebrałem fotel dzisiaj bo miałem problem z regulacją lędzwi. Zdjąłem ten tylni dekiel oparcia. Zrobiłem zdjęcia, ale nie wiem jak je załadować, żeby były widoczne na stronie. Póki co trochę tekstu. Nie trzeba wyjmować fotela. NIE WOLNO pchać niczego w szczelinę pomiędzy deklem a siedzeniem bo się tylko skórę uszkodzi. Ja zacząłem od dołu, odgiąłem dekiel na chama tam gdzie lampka na nogi jest, fakt od środka pękły dwa plastikowe zgrzewy co siateczkę-kieszeĂą trzymają, ale z sześć zostało - uszkodzenie niewidoczne, można potem zakleić. Dzięki temu pod spód dekla, od dołu wsadziłem łapę i wymacałem po dwa metalowe klipsy na każdą ze stron szczeliny. Po usunięciu klipsów na jednej ze stron byłem w stanie podważając normalnie od zewnątrz, stopniowo wzdłuż całej szczeliny, wyjąć z niej gumowo-plastikowy kołnierz do którego doszyta jest skóra fotela. Ten kołnierz ma krawędz, która niezle haczy, ale da radę. Coś jak uszczelka w szybie. Reszta z górki.
Jak chodzą silniczki a nie regulują lędzwi tzn. że pękł drut oporowy, zwykły kawałek drutu to jest i jak to zobaczycie to będziecie wiedzieć jak temu zaradzić. Linkę metalową w osłonie plastikowej trzeba założyć na miejsce bo na pewno się też wypsnęła z uchwytu.

Rozebrałem fotel dzisiaj bo miałem problem z regulacją lędzwi. Zdjąłem ten tylni dekiel oparcia. Zrobiłem zdjęcia, ale nie wiem jak je załadować, żeby były widoczne na stronie. Póki co trochę tekstu. Nie trzeba wyjmować fotela. NIE WOLNO pchać niczego w szczelinę pomiędzy deklem a siedzeniem bo się tylko skórę uszkodzi. Ja zacząłem od dołu, odgiąłem dekiel na chama tam gdzie lampka na nogi jest, fakt od środka pękły dwa plastikowe zgrzewy co siateczkę-kieszeĂą trzymają, ale z sześć zostało - uszkodzenie niewidoczne, można potem zakleić. Dzięki temu pod spód dekla, od dołu wsadziłem łapę i wymacałem po dwa metalowe klipsy na każdą ze stron szczeliny. Po usunięciu klipsów na jednej ze stron byłem w stanie podważając normalnie od zewnątrz, stopniowo wzdłuż całej szczeliny, wyjąć z niej gumowo-plastikowy kołnierz do którego doszyta jest skóra fotela. Ten kołnierz ma krawędz, która niezle haczy, ale da radę. Coś jak uszczelka w szybie. Reszta z górki.
Jak chodzą silniczki a nie regulują lędzwi tzn. że pękł drut oporowy, zwykły kawałek drutu to jest i jak to zobaczycie to będziecie wiedzieć jak temu zaradzić. Linkę metalową w osłonie plastikowej trzeba założyć na miejsce bo na pewno się też wypsnęła z uchwytu.
doszedłem w swoim do tych klipsów, ale wydaje mi się że tylny dekiel jest jakoś zszyty ze skórą, powinienem podważać między skórą a deklem? czy później te klipsy założyłeś? bo dostęp jest mega hu....wy.
jest IBIZA 6j FR 1.9TDI
BMW było: E39 530D E36 2.0
AUDI było:
A6 C5 3.0 ASN QUATTRO 2001r.
A4 B7 2.0T DTM QUATTRO 2006r.
A4 B5 2.8 QUATTRO 2001r.
BMW było: E39 530D E36 2.0
AUDI było:
A6 C5 3.0 ASN QUATTRO 2001r.
A4 B7 2.0T DTM QUATTRO 2006r.
A4 B5 2.8 QUATTRO 2001r.
Dekiel nie jest zszyty ze skórą. Skóra jest doszyta do plastikowo-gumowego kołnierza, który siedzi w szczelinie. Klipsy trzymają kołnierz, dzięki temu skóra jest naciągnięta ładnie na dekiel. Należy podważyć klipsy np. śrubokrętem, bez obaw, można je pózniej bez kłopotu założyć. Po usunięciu klipsów wyciągnąć kołnierz ze szczeliny poczynając od dołu. Montaż wszystkiego z powrotem zajmuje 5 min.
Pozdr.
[ Dodano: 2012-03-19, 16:40 ]
http://www.fotosik.pl/search.php?search=trijay
- ten link powinien połączyć ze zdjęciami.

[ Dodano: 2012-03-19, 16:40 ]
http://www.fotosik.pl/search.php?search=trijay
- ten link powinien połączyć ze zdjęciami.
Wielkie dzięki za foty TriJay, rozebrałem dzisiaj , mam to samo co ty czyli pęknięty drut oporowy, plus brak prądu na silnikach od lędźwi, ustawiłem sobie ręcznie na pozycje jak mi pasuje i nie dotykam. Składa się rzeczywiście 5 min. Spinki odpuściłem bo i tak dobrze trzyma i w razie ponownej rozbiórki szybciej będzie 

jest IBIZA 6j FR 1.9TDI
BMW było: E39 530D E36 2.0
AUDI było:
A6 C5 3.0 ASN QUATTRO 2001r.
A4 B7 2.0T DTM QUATTRO 2006r.
A4 B5 2.8 QUATTRO 2001r.
BMW było: E39 530D E36 2.0
AUDI było:
A6 C5 3.0 ASN QUATTRO 2001r.
A4 B7 2.0T DTM QUATTRO 2006r.
A4 B5 2.8 QUATTRO 2001r.
- dawid77
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 07 lut 2011, 07:05
- Lokalizacja: Jelenia Góra-Wleń
Witam podłącze się pod temat rozebrałem dziś swoje fotele w jednym pęknięty pręt a w drugim linki mają 5cm luzu po między zaczepem a pancerzem że nie napinają się .
Teraz pytanko jak wyregulować luz w opisie są napisane śruby a u mnie nie ma możliwości regulacji na silniczkach ponieważ są zanitowane
Teraz pytanko jak wyregulować luz w opisie są napisane śruby a u mnie nie ma możliwości regulacji na silniczkach ponieważ są zanitowane
Rozmontowałem fotel u siebie. Skłoniły mnie do tego stuki w fotelu podczas jazdy - coś stukało i klepało pasażerkę po plecach
Okazało się, że linka odpowiedzialna za "pompowanie" fotela ma straszny luz. W zasadzie dopiero gdy silnik dojedzie do położenia prawie całkiem "napompowanego" to linka napręża się i lekko wypycha oparcie fotela. Wystarczy lekko wrócić i linka luzuje się a cały mechanizm zaczyna latać luźno i plastikowe części stukają o siebie. Dokładnie sprawdziłem wszelkie mocowania linki i nie widzę żadnych uszkodzeĂą. Zaczepy OK, ta rolka też OK. A więc zostaje strona przy silniku. I tu pytanie - jak dostać się do niego? Jak go wyjąć na wierzch? Wiem który to, ale jest dostęp jedynie do wtyczki i wyjścia linki. Widać sam silnik, ale przekładnia z rolką, na którą nawija się linka są pod spodem. Co jeszcze trzeba rozebrać by się do tego dostać?

A6 quattro S-Line 2,5 TDI AKN 1999r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r
A6 C6 Allroad 3.0 TDI ASB 2008r