Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] Wymiana górnego węża chłodnicy

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
goncik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 12 mar 2010, 19:17
Lokalizacja: MMz

[A6 C4] Wymiana górnego węża chłodnicy

Post autor: goncik » 19 mar 2012, 10:29

Witam,
w skrócie... chciałbym wymienić górny wąż chłodniczy w aucie (silnik AEL).
Obecny wąż rozszczelnił mi się na połączeniu rurek.
Są to 2 rury, z których grubsza łączy chłodnicę z blokiem silnika a węższa łączy grubszą rurę ze zbiornikiem na płyn chłodniczy (nr ETKA: 4A0 121 101). Chciałbym je wymienić, ale nie wiem co jest w środku. Tzn myślę, że przy wyłączonym i chłodnym silniku będzie tam trochę płynu chłodniczego także po rozkręceniu trochę się go wyleje i tyle, ale wolałbym się upewnić by nie mieć kałuży w garażu i pół silnika mokrego.
Na załączonym obrazku jest to część nr 12.
Obrazek z ETKI pokazujący opisywany górny wąż chłodnicy

Czy przy zdejmowaniu i zakładaniu nowego węża muszę na coś zwrócić uwagę, coś dodatkowego zrobić? Chodzi mi o kolejność czynności, może jakieś czynności, które nie przychodzą mi teraz do głowy.
Myślę, że będę musiał odpowietrzyć układ i trochę uzupełnić płyn chłodniczy, ale to tyle...

Odpowietrzać zamierzam przy zamkniętym korku zbiorniczka płynu chłodzącego, uruchomieniu silnika i rozgrzaniu go do temperatury otwarcia termostatu.
Czy może ktoś to już wymieniał i się orientuje...

Sorka jeśli temat banalny, ale od czegoś trzeba zacząć :)

Pozdrawiam, goncik

MARCINcichocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: MARCINcichocki » 19 mar 2012, 16:56

goncik a nie ma tam kranika przy chłodnicy?Upuścił byś tamtędy i nie chlapał silnika[jak się rozgrzeje to odparuje]no ale po co mieć straty w ilości płynu.
CICHY

goncik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 12 mar 2010, 19:17
Lokalizacja: MMz

Post autor: goncik » 19 mar 2012, 19:55

@MARCINcichocki:
Kurek spustowy w chłodnicy oczywiście jest, na dole chłodnicy po lewej stronie.
Tym kranikiem mogę spuścić trochę płynu chłodniczego tak by nie pozostał on w górnym wężu chłodniczym? To pozwoli mi nie zachlapać silnika i alternatora, który jest tuż pod tymi rurami?
Wtedy wymieniam te rury na nowe i uzupełniam płyn. Podejrzewam, że będę musiał odpalić silnik by woda trochę pokrążyła i bym mógł dolać brakującą część płynu chłodzącego. Zanim silnik i płyn się nagrzeje zakręcam zbiorniczek płynu i grzeję silnik do otwarcia termostatu i wypchnięcia powietrza poprzez rury do zbiorniczka wyrównawczego.
Taki przynajmniej mam plan... Pytanie czy to się kupy trzyma?

MARCINcichocki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
Lokalizacja: Brodnica

Post autor: MARCINcichocki » 25 mar 2012, 18:57

Właśnie tak goncik
CICHY

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga