Witam,
w skrócie... chciałbym wymienić górny wąż chłodniczy w aucie (silnik AEL).
Obecny wąż rozszczelnił mi się na połączeniu rurek.
Są to 2 rury, z których grubsza łączy chłodnicę z blokiem silnika a węższa łączy grubszą rurę ze zbiornikiem na płyn chłodniczy (nr ETKA: 4A0 121 101). Chciałbym je wymienić, ale nie wiem co jest w środku. Tzn myślę, że przy wyłączonym i chłodnym silniku będzie tam trochę płynu chłodniczego także po rozkręceniu trochę się go wyleje i tyle, ale wolałbym się upewnić by nie mieć kałuży w garażu i pół silnika mokrego.
Na załączonym obrazku jest to część nr 12.
Obrazek z ETKI pokazujący opisywany górny wąż chłodnicy
Czy przy zdejmowaniu i zakładaniu nowego węża muszę na coś zwrócić uwagę, coś dodatkowego zrobić? Chodzi mi o kolejność czynności, może jakieś czynności, które nie przychodzą mi teraz do głowy.
Myślę, że będę musiał odpowietrzyć układ i trochę uzupełnić płyn chłodniczy, ale to tyle...
Odpowietrzać zamierzam przy zamkniętym korku zbiorniczka płynu chłodzącego, uruchomieniu silnika i rozgrzaniu go do temperatury otwarcia termostatu.
Czy może ktoś to już wymieniał i się orientuje...
Sorka jeśli temat banalny, ale od czegoś trzeba zacząć
Pozdrawiam, goncik
[A6 C4] Wymiana górnego węża chłodnicy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
- Lokalizacja: Brodnica
@MARCINcichocki:
Kurek spustowy w chłodnicy oczywiście jest, na dole chłodnicy po lewej stronie.
Tym kranikiem mogę spuścić trochę płynu chłodniczego tak by nie pozostał on w górnym wężu chłodniczym? To pozwoli mi nie zachlapać silnika i alternatora, który jest tuż pod tymi rurami?
Wtedy wymieniam te rury na nowe i uzupełniam płyn. Podejrzewam, że będę musiał odpalić silnik by woda trochę pokrążyła i bym mógł dolać brakującą część płynu chłodzącego. Zanim silnik i płyn się nagrzeje zakręcam zbiorniczek płynu i grzeję silnik do otwarcia termostatu i wypchnięcia powietrza poprzez rury do zbiorniczka wyrównawczego.
Taki przynajmniej mam plan... Pytanie czy to się kupy trzyma?
Kurek spustowy w chłodnicy oczywiście jest, na dole chłodnicy po lewej stronie.
Tym kranikiem mogę spuścić trochę płynu chłodniczego tak by nie pozostał on w górnym wężu chłodniczym? To pozwoli mi nie zachlapać silnika i alternatora, który jest tuż pod tymi rurami?
Wtedy wymieniam te rury na nowe i uzupełniam płyn. Podejrzewam, że będę musiał odpalić silnik by woda trochę pokrążyła i bym mógł dolać brakującą część płynu chłodzącego. Zanim silnik i płyn się nagrzeje zakręcam zbiorniczek płynu i grzeję silnik do otwarcia termostatu i wypchnięcia powietrza poprzez rury do zbiorniczka wyrównawczego.
Taki przynajmniej mam plan... Pytanie czy to się kupy trzyma?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
- Lokalizacja: Brodnica
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga