[ A6 C5] 2,5tdi 2002rok nie wlacza sie klima
[ A6 C5] 2,5tdi 2002rok nie wlacza sie klima
mam pytanko, jak sie za to zabrac, bo juz skasowali 100zl a klima nie dziala dalej...
brakowalo 100g czynnika, dobili i dalej zero reakcji....
co i gdzie samemu sprawdzic, zeby dojsc co sie dzieje, bledow brak.
trzeba szukac na piechote, jak sie do tego zabrac??
brakowalo 100g czynnika, dobili i dalej zero reakcji....
co i gdzie samemu sprawdzic, zeby dojsc co sie dzieje, bledow brak.
trzeba szukac na piechote, jak sie do tego zabrac??
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Nie bardzo rozumiem JACEKK., co chcesz sprawdzić, jeżeli chodzi Tobie o sprawdzenie szczelności klimatyzacji.
Możesz to zrobić, poprzez użycie detektora elektronicznego i w takim wypadku detektor wykrywa związki halonu, czyli gazu zawartego w czynniku R... lub poprzez napełnienie instalacji azotem do ciśnienia roboczego (chyba 15 bar) i użycie specjalnego spreya, który pod wpływem azotu zamienia się w pianę i tym samym ujawnia nieszczelności w układzie lub sprawdzenie lampą UV. Jednak moim skromnym zdaniem najrozsądniej poszukać dobrej firmy, która to zajmuje się układami klimatyzacji i u nich wykonać taką usługę bądź zdiagnozować usterkę. Jeżeli masz nieszczelną instalację to podejrzewam, że do wymiany będzie również osuszacz klimatyzacji, (na bezwzględnie nowy) który odpowiada za odwadnianie czynnika chłodniczego.
Możesz to zrobić, poprzez użycie detektora elektronicznego i w takim wypadku detektor wykrywa związki halonu, czyli gazu zawartego w czynniku R... lub poprzez napełnienie instalacji azotem do ciśnienia roboczego (chyba 15 bar) i użycie specjalnego spreya, który pod wpływem azotu zamienia się w pianę i tym samym ujawnia nieszczelności w układzie lub sprawdzenie lampą UV. Jednak moim skromnym zdaniem najrozsądniej poszukać dobrej firmy, która to zajmuje się układami klimatyzacji i u nich wykonać taką usługę bądź zdiagnozować usterkę. Jeżeli masz nieszczelną instalację to podejrzewam, że do wymiany będzie również osuszacz klimatyzacji, (na bezwzględnie nowy) który odpowiada za odwadnianie czynnika chłodniczego.
JACEKK., napisał że brakowało tylko 100g czynnika co znaczy że klima jest względnie szczelna, pod warunkiem że robili to dobrą maszyną, przyczyn braku reakcji może być wiele, trzeba sprawdzić czy dochodzi sygnał do sprężarki, czy sama sprężarka się włącza, czy startują wentylatory, czy po włączenie klimy zmieniają się ciśnienia w układzie klimatyzacji..... lepiej podjechać do warsztatu który się tym zajmuje a nie tylko dobijaniem....bo dobić to można rannego psa.... Powodzenia w szukaniu usterki
A jeżeli chodzi o pytanie o koszta nieszczelnej klimy to sorry ale tak jakby powiedzieć: silnik nie odpala ile bedzie kosztować naprawa??
Trzeba pojechać do warsztatu i zlokalizować nieszczelność. Koszty od ok 60zł za naprawienie rurki aluminiowej do ok 1000 za wymianę chłodnicy lub sprężarki, a może to tylko oring na łączeniu przewodów..... to jak wróżenie z kart
A jeżeli chodzi o pytanie o koszta nieszczelnej klimy to sorry ale tak jakby powiedzieć: silnik nie odpala ile bedzie kosztować naprawa??
Trzeba pojechać do warsztatu i zlokalizować nieszczelność. Koszty od ok 60zł za naprawienie rurki aluminiowej do ok 1000 za wymianę chłodnicy lub sprężarki, a może to tylko oring na łączeniu przewodów..... to jak wróżenie z kart
AUDI S6 340KM 2000r - wreszcie V8
BMW E46 330d 184KM 2001r - genialne auto
Escort 1.6 16V 90KM 1995r - krótka przygoda
Astra 1.4 60KM 1993r - pierwsze własne auto
BMW E46 330d 184KM 2001r - genialne auto
Escort 1.6 16V 90KM 1995r - krótka przygoda
Astra 1.4 60KM 1993r - pierwsze własne auto
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Niestety nie mam pojęcia obecnie mieszkam poza PL, więc ciężko coś mi mówić o cenach, ale jak byłem ostatnio w domu i sprawdzałem w swoim aucie klimatyzację to sprawdzenie szczelności było gratis wtedy (płaciłem 120zł za standardową obsługę i nabicie). Co do osuszacza to ktoś z kolegów na forum wymieniał chyba ostatni i płacił 50zł za nowy, no chyba że cena w ASO to 500zł <szok> jak do siebie szukałem tak z ciekawości.


bylem u kogos innego i wyskoczyl blad G238 CZUJNIK JAKOSCI POWIETRZA, PRZERWANY OBWOD, gosc nie ma pojecia gdzie to jest i jak dziala
poza tym nie zmienia sie cisnienie w ukladzie po starcie silnika i zalaczeniu klimy
uklad jest szczelny
poza tym nie zmienia sie cisnienie w ukladzie po starcie silnika i zalaczeniu klimy
uklad jest szczelny
Ostatnio zmieniony 16 mar 2012, 15:15 przez JACEKK., łącznie zmieniany 2 razy.
Tak jak PawełS6, oraz radzę sprawdzić VAGiem poszczególne zaworki... jeśli któryś się zaciął (np. na kompresorze) to klima nie wystartuje a błędów nie będzie (usterka mechaniczna)... trzeba sprawdzić czy sprzęgło kompresora jest ok itp...
Polecam jednak sensowny zakład, który zna się na diagnostyce takich układów... bo inaczej to ciężko będzie... Powodzenia
Polecam jednak sensowny zakład, który zna się na diagnostyce takich układów... bo inaczej to ciężko będzie... Powodzenia

- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice


- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Kolego będziesz miał kompresor DENSO do tego pasuje sprzęgiełko CA306 110mm 4PK jak dobrze pamiętam, ale możesz wymienić samo łożysko i w takim wypadku szukaj 35X52X12 lub 35X52X22 teraz nie pamiętam, które dokładnie, ale na 95% jeśli masz kompresor DENSO 6SEU12C nr OE 4B0 260 805J to pierwsze. Poszukaj i sprawdź jeszcze dla swojego spokoju. 
