[A6 C5]klima nie działa
[A6 C5]klima nie działa
witam
mam klimatronika - nie startuje ani wentylator ani sprężarka.
układ nabity i sprawdzony ciśnieniowo.
na vagu brak błędów.( przy teście nie pracuje wentylator)
bezpieczniki ( 3 na panelu i ten pod kierownicą ) sprawdzone
podejrzewam eletrykę ale nie za bardzo mam jak się dostać na parkingu. wydaje mi się że dobrze by było sprawdzić np. czy idzie sygnał np. do wiatraka - nie wiem która to złączka.
silnik AVF - z przeczytanych postów wnioskuję że jest przy zbiorniczku wspomagania ta środkowa złączka?
pewnie powinienem zobaczyć jakiś inny czujnik od klimy tylko jaki i gdzie? temperaturę na Fis wyświetla mi prawidłową.
już wiem że wentylator do wymiany - na złączu jest napięcie, a on nawet na "krótko" nie chodzi(zakładam kabel nie jest np przetarty). Czy uszkodzenie wiatraka może spowodować że nie startuje sprężarka?
z góry wielkie dzięki.
mam klimatronika - nie startuje ani wentylator ani sprężarka.
układ nabity i sprawdzony ciśnieniowo.
na vagu brak błędów.( przy teście nie pracuje wentylator)
bezpieczniki ( 3 na panelu i ten pod kierownicą ) sprawdzone
podejrzewam eletrykę ale nie za bardzo mam jak się dostać na parkingu. wydaje mi się że dobrze by było sprawdzić np. czy idzie sygnał np. do wiatraka - nie wiem która to złączka.
silnik AVF - z przeczytanych postów wnioskuję że jest przy zbiorniczku wspomagania ta środkowa złączka?
pewnie powinienem zobaczyć jakiś inny czujnik od klimy tylko jaki i gdzie? temperaturę na Fis wyświetla mi prawidłową.
już wiem że wentylator do wymiany - na złączu jest napięcie, a on nawet na "krótko" nie chodzi(zakładam kabel nie jest np przetarty). Czy uszkodzenie wiatraka może spowodować że nie startuje sprężarka?
z góry wielkie dzięki.
Witam. w Mojej Audiczce nie działa klimatyzacja. Podjechałem do porządnego warsztatu u siebie w mieście, została dobita klimatyzacja i wymieniony olej do niej. W dalszym ciągu jednak nie działa klima. Nie włączają się wiatraki i sprężarka. Goście z warsztatu powiedzieli, że może to kosztować "tylko" 800zł, ewentualnie jeśli problem jest poważny to ok 2000zł. Czyżby to faktycznie aż taka droga sprawa była? Pytam, bo nie mam więcej tego typu warsztatów u siebie a nie wiem czy opłaca się dla 100zł jeździć i szukać gdzie indziej. Dzięki
Witam, przerabiałem takie coś w aucie brata, problem polegał na tym, że jeżeli macie klimatyzację "wydajnościówkę" to prawdopodobnie macie uszkodzony zawór regulujący ciśnienie w układzie, koszt takiego zaworu to jakieśÂ 200-300 zł plus robocizna i nabiecie układu. Gorzej jeżeli macie "on-off", tam to ciężko wyczuć, bo może to być sprzęgło na kompresorze, może być coś kompletnie innego. Sprawdźcie sobie wentylatory czy są sprawne (z lewej strony za lampą będziecie mieć taką większą wtyczkę z dwoma przewodami, łato to rozpoznać, bo przewody są grube) rozpiąć wtyczkę i podłączyć na krótko do aku. Jeżli kręci, to mniejsze wydatki, jeżeli nie, to jakieśÂ 260 pln nowy zamiennik. I jeszcze jedno, włącza się klimatronik czy miga kontrolna na panelu? Bo jak miga, to będziecie zmuszeni wydać trochę więcej pieniędzy.
witam
wszystko zależy od uszkodzenia i wyboru części do montażu.
w moim przypadku sam zdiagnozowałem że wiatrak do wymiany - złączka przy wspomaganiu, napięcie dochodziło a wiatrak nawet na krótko nie pracował. Od znajomego kupiłem wiatrak (70zł uzywany, zamiennik nowy na allegro od 120zł, oryginał 275 euro) i wymiana samodzielna na parkingu.
Do sprężarki nie próbowałem się dostawać - osłona dolna silnika + małe pojęcie o niej samej.
Diagnoza w warsztacie miała kosztować 100zł ale gdy rozebrali (tak przynajmniej mówią) okazało się że samo zasilanie, nie do końca stykało - puścił gwint pod nakrętką i był styk napięciowy(stąd brak alarmów w komputerze) a nie prądowy. Tak więc z naprawą kosztowało mnie to 100zł.
Co do cen to jak się orientowałem : często uszkadza się nie sama sprężarka a sprzęgiełko i to kosztuje ok 350zł, cała sprężarka to ok 1700zł choć na allegro bywają używane po ok 400zł. Pozostaje do tego doliczyć robociznę.
Na Twoim miejscu sprawdziłbym bezpieczniki te o których piszę wyżej, sprawdziłbym czy dochodzi napięcie na wiatrak i wtedy można dalej diagnozować.
wszystko zależy od uszkodzenia i wyboru części do montażu.
w moim przypadku sam zdiagnozowałem że wiatrak do wymiany - złączka przy wspomaganiu, napięcie dochodziło a wiatrak nawet na krótko nie pracował. Od znajomego kupiłem wiatrak (70zł uzywany, zamiennik nowy na allegro od 120zł, oryginał 275 euro) i wymiana samodzielna na parkingu.
Do sprężarki nie próbowałem się dostawać - osłona dolna silnika + małe pojęcie o niej samej.
Diagnoza w warsztacie miała kosztować 100zł ale gdy rozebrali (tak przynajmniej mówią) okazało się że samo zasilanie, nie do końca stykało - puścił gwint pod nakrętką i był styk napięciowy(stąd brak alarmów w komputerze) a nie prądowy. Tak więc z naprawą kosztowało mnie to 100zł.
Co do cen to jak się orientowałem : często uszkadza się nie sama sprężarka a sprzęgiełko i to kosztuje ok 350zł, cała sprężarka to ok 1700zł choć na allegro bywają używane po ok 400zł. Pozostaje do tego doliczyć robociznę.
Na Twoim miejscu sprawdziłbym bezpieczniki te o których piszę wyżej, sprawdziłbym czy dochodzi napięcie na wiatrak i wtedy można dalej diagnozować.
Witam u mnie tez były problemy z klimą i tak jak wyżej koledzy pisali wiatrak padł na krótko też nie działał. No to ok podłączyłem na sztukę inny odbiornik 12v i działało wtedy tz napięcie na wiatrak szło ale okazało się że sprzęgło ok sprężarki nie załącza się też na krótko. Zdemontowałem je i okazało się że w elektromagnesie przepalił się bezpiecznik (dioda przeciążeniowa) wyjścia były 3 kupić nowe sprzęgło, przewinąć je lub wypierniczyć bezpiecznik. Wybrałem tą najtańszą drogę i wywaliłem bezpiecznik złożyłem i działało ale przez 2 dni :mrgreen: okazało się że sprężarka padała i poprostu co by dalej nic nie uszkodzić przy ciężkich oporach ten bezpiecznik zadzialał i się przepalił. Zakupiłem używaną sprężarkę i wiatrak , przejechałem parę tyś i działa bez problemowo. Koszt naprawy to 300 zł sprężarka z wiatrakiem i nabicie od nowa klimy 200 zł czyli 500 zł łącznie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 26 paź 2009, 16:20
- Lokalizacja: Bialystok-Oxford UK
chlopaki
u mnie gdy wlaczam klime ona sama przechodzi na ECONdzis wymienilem czujnik G238 poniewaz tak pokazalo po podlaczeniu kompa no i nic poprawy zero dalej nie dziala nie wiem za co sie brac:(
mial ktos cos takiego?
pozdrawiam
[ Dodano: 2011-04-14, 12:15 ]
witam
dzis wziolem sie za klime pojechalem najpierw do warsztatu zeby sprawdzili.wyszlo na to ze mialem tylko 250g gazu a powinno byc ponad 500g (cos takiego) i dlatego nie dzialala.teraz jest wszystko sprawne ECON juz sie nie zapala
u mnie gdy wlaczam klime ona sama przechodzi na ECONdzis wymienilem czujnik G238 poniewaz tak pokazalo po podlaczeniu kompa no i nic poprawy zero dalej nie dziala nie wiem za co sie brac:(
mial ktos cos takiego?
pozdrawiam
[ Dodano: 2011-04-14, 12:15 ]
witam
dzis wziolem sie za klime pojechalem najpierw do warsztatu zeby sprawdzili.wyszlo na to ze mialem tylko 250g gazu a powinno byc ponad 500g (cos takiego) i dlatego nie dzialala.teraz jest wszystko sprawne ECON juz sie nie zapala
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
KrisssA6,
Mozesz mi powiedziec jak zdiagnozowales ten czujnik ?
Jak on wyglada i gdzie sie znajduje?
Czy mozna go wymienic bez utraty czynnika?
Mam podobny problem i nie wiem o co chodzi (zobacz na AM)
[ Dodano: 2011-05-31, 12:46 ]
Dzisiaqj wymienilem czujnik G65 i po klopocie. Klima dziala jak wczesniej.
Koszt czujnika £52,48
Roboty na 10 minut.
Wystarczy sciagnac ta oslone z przodu miedzy chlodnica a prawa lampa i mamy piekny dostep do czujnika. Nie jest mocno przykrecony wiec bez bolu daje sie wymienic
Mozesz mi powiedziec jak zdiagnozowales ten czujnik ?
Jak on wyglada i gdzie sie znajduje?
Czy mozna go wymienic bez utraty czynnika?
Mam podobny problem i nie wiem o co chodzi (zobacz na AM)
[ Dodano: 2011-05-31, 12:46 ]
Dzisiaqj wymienilem czujnik G65 i po klopocie. Klima dziala jak wczesniej.
Koszt czujnika £52,48
Roboty na 10 minut.
Wystarczy sciagnac ta oslone z przodu miedzy chlodnica a prawa lampa i mamy piekny dostep do czujnika. Nie jest mocno przykrecony wiec bez bolu daje sie wymienic
Byla: Audi 80 1.6, A6 2.4 V6, A6 1.9Tdi Saloon, Coupe Quattro typ 85, jest jak w opisie
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
Czyli jest błąd mechaniczny... typu za mało czynnika, niezasprzęglanie sprężarki, wspomniane zaworki... itp. Tak, bez serwisu, ale takiego, który zna się na diagnostyce układu, się nie obejdziezryt pisze:miesiąc temu kupiłem auto i byłem na vag by sprawdzili wszytko i nic nie było ale dzięki widzę że bez serwisu się nie obędzie
Kolego, tak to wiele nie sprawdzisz... bo nawet jak będzie trochę brakowało, to i tak Ci 'syknie' Trzeba podpiąć maszynę i sprawdzić... ale ja bym zaczął od zaworków w układzie i spróbował zdiagnozować zasprzęglanie sprężarki... potem wymienił olej i czynnik w układzie... Tak czy inaczej - serwiszryt pisze:chyba tak bo sprawdzałem czy jest czynnik i jest a sprawdzałem w taki sposób że zaworków gdzie podłącza się sprzęt nadusiłem kolkę i mocno powietrze ssykneło