AVANT BY Marek
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
AVANT BY Marek
Witam przedstawiam Wam moje pierwsze Audi.Auto kupiłem w lipcu 2011r.,ale jakoś nie było kiedy zaprezentować mojej A6.
No to zaczynamy tak w skrócie:
Audi 2.4 v6 benzyna 2002.r.Przebieg obecny 238.tyś.km
Już wcześniej szukałem A6 lecz każdy wie jak cieżko znależć porządny egzemplarz,dodam,że szukalem quattro,lecz jak się trafiła ta NiuĂąka nie zastanawiałem się tylko kupiłem
Auto miało sprawdzony VIN w serwisie i przebieg pokrywał się z książką serwisową,wpisy były dość regularne czyli co rok,większych napraw A6 nie miała.Była wymieniona szyba czołowa,półoś,czujnik temp.cieczy itp.czyli filtry,oleje,opony,w ostanim roku miala wymienione tarcze i klocki przód i tył.Taki wykaz dostałem z Vinu.Potem sprawdziliśmy stan lakieru,o dziwo na całym aucie był orginalny lakier,oczywiście są jakieś obtarcia i wgniecenia np.na przednim błotniku i tylnej klapie.Nie dawno ktoś zarysował mi drzwi na parkingu i rzeczoznawca potwierdził bezwypadkowość mojej Audi VAG też nic nie pokazał,więc spojrzałem na mechanika a on się uśmiechnął więc wiedziałem,że za jakąś godz.będe jechał swoim pierwszym Audi
Przebieg auta w momencie kupna to coś ok.230 tyś.km i na bank nię kręcony.Ogólnie A6 zadbana,skóry w dobrym stanie,oczywiście pielegnowane prze nowego właściciela.
Co do wyposażenia,nie jest to zbyt bogata wersja,ale nie tym się kierowałem,ale posiada to co potrzebne czyli;
-esp
-skóry
-grzane stołki przód
-kierownica multi
-bose
-klimatronic
-tempomat
-pełny fis
Po zakupie przez kilka miesięcy doprowadziłem Audi, myśle,że do super stanu
Zostało zrobione:
-pełny rozrząd(bo na starym miał już dość dużo nalatane)
-uszczelki pod deklami
-wszystkie filtry,oleje i płyny
-nowy akumalotor
-prawa guma przegubu
-4 nowe amortyzatory sachs(poprzednie były założone sportowe,przy małym dziecku lipa)
-nowa cewka HUGO
-dwa razy przewody,bo NGK porwałem teraz są BOSCHY i są super
-cztery nowe opony zimowe
-świece założyłem Beru,potem przeszedłem na Bosch platynowe jednoelektrodowe ze wzgl. na lpg i jestem pozytywnie zaskoczony pracą silnika na owych świecach
-czujnik temp.płynu chłodzącego
-simering na wale
-wymiana bendixa
-zostały wyczyszczone zaciski i wymienione zestawy naprawcze
-zostały wybebeszone katy wstępne a drugie wycięte i oczywiście tulejki pod sondy(serdecznie podziękowania dla kolegi fassi1 za pomoc )
-nowe dywaniki do środka
-nowe wycieraczki przód Bosch Aero,tył też Boscha
-załozyłem hid xenon slimy
-nowe sprzęgło sachs
-czyszczenie odmy i przepustnicy
Troszkę się tego uzbierało.Oczywiście nie wszytkie części wymagały naprawy lub wymiany.Poprostu wyznaję zasadę jak dbam tak mam.Niektóre zostały wymienione ze względu, na moje wydziemisie
Do mojej Audi założyłem lpg,lecz oczywiście nie miałem o tym pojęcia i warsztat który montował lpg,trochę spierdzielił instalkę.Ale dzięki lpg.forum i koledze Tryszawy(serdeczne podziękowanie,poprostu mega wiedza na temat lpg) z owego forum i kilku wieczorach lpg.została ogarnięta.I Auto śmiga aż miło.
Przepraszam,że są tylko dwie foty,ale w przyszłym tygodniu dodam więcej,gdyż auto stoi u lakiernika(owe przytarcia i rysy zostaną usunięte o których pisałem na początku).A także auto dostanie nowe sprzęgło
Plany:
-przyciemnienie szybek
-zmiana felg i opon(obecnie fele 16 a opony 205/55,moim zdaniem za małe do takiego auta)
-grill od s6 z chromowanymi pionami
-lusteka od s6
-przegląd zawiesznie przód po zimie
O siebie dodam,że dopiero z Audi wiem co to jazda A i apetyt rośnie na większy silnik
No to zaczynamy tak w skrócie:
Audi 2.4 v6 benzyna 2002.r.Przebieg obecny 238.tyś.km
Już wcześniej szukałem A6 lecz każdy wie jak cieżko znależć porządny egzemplarz,dodam,że szukalem quattro,lecz jak się trafiła ta NiuĂąka nie zastanawiałem się tylko kupiłem
Auto miało sprawdzony VIN w serwisie i przebieg pokrywał się z książką serwisową,wpisy były dość regularne czyli co rok,większych napraw A6 nie miała.Była wymieniona szyba czołowa,półoś,czujnik temp.cieczy itp.czyli filtry,oleje,opony,w ostanim roku miala wymienione tarcze i klocki przód i tył.Taki wykaz dostałem z Vinu.Potem sprawdziliśmy stan lakieru,o dziwo na całym aucie był orginalny lakier,oczywiście są jakieś obtarcia i wgniecenia np.na przednim błotniku i tylnej klapie.Nie dawno ktoś zarysował mi drzwi na parkingu i rzeczoznawca potwierdził bezwypadkowość mojej Audi VAG też nic nie pokazał,więc spojrzałem na mechanika a on się uśmiechnął więc wiedziałem,że za jakąś godz.będe jechał swoim pierwszym Audi
Przebieg auta w momencie kupna to coś ok.230 tyś.km i na bank nię kręcony.Ogólnie A6 zadbana,skóry w dobrym stanie,oczywiście pielegnowane prze nowego właściciela.
Co do wyposażenia,nie jest to zbyt bogata wersja,ale nie tym się kierowałem,ale posiada to co potrzebne czyli;
-esp
-skóry
-grzane stołki przód
-kierownica multi
-bose
-klimatronic
-tempomat
-pełny fis
Po zakupie przez kilka miesięcy doprowadziłem Audi, myśle,że do super stanu
Zostało zrobione:
-pełny rozrząd(bo na starym miał już dość dużo nalatane)
-uszczelki pod deklami
-wszystkie filtry,oleje i płyny
-nowy akumalotor
-prawa guma przegubu
-4 nowe amortyzatory sachs(poprzednie były założone sportowe,przy małym dziecku lipa)
-nowa cewka HUGO
-dwa razy przewody,bo NGK porwałem teraz są BOSCHY i są super
-cztery nowe opony zimowe
-świece założyłem Beru,potem przeszedłem na Bosch platynowe jednoelektrodowe ze wzgl. na lpg i jestem pozytywnie zaskoczony pracą silnika na owych świecach
-czujnik temp.płynu chłodzącego
-simering na wale
-wymiana bendixa
-zostały wyczyszczone zaciski i wymienione zestawy naprawcze
-zostały wybebeszone katy wstępne a drugie wycięte i oczywiście tulejki pod sondy(serdecznie podziękowania dla kolegi fassi1 za pomoc )
-nowe dywaniki do środka
-nowe wycieraczki przód Bosch Aero,tył też Boscha
-załozyłem hid xenon slimy
-nowe sprzęgło sachs
-czyszczenie odmy i przepustnicy
Troszkę się tego uzbierało.Oczywiście nie wszytkie części wymagały naprawy lub wymiany.Poprostu wyznaję zasadę jak dbam tak mam.Niektóre zostały wymienione ze względu, na moje wydziemisie
Do mojej Audi założyłem lpg,lecz oczywiście nie miałem o tym pojęcia i warsztat który montował lpg,trochę spierdzielił instalkę.Ale dzięki lpg.forum i koledze Tryszawy(serdeczne podziękowanie,poprostu mega wiedza na temat lpg) z owego forum i kilku wieczorach lpg.została ogarnięta.I Auto śmiga aż miło.
Przepraszam,że są tylko dwie foty,ale w przyszłym tygodniu dodam więcej,gdyż auto stoi u lakiernika(owe przytarcia i rysy zostaną usunięte o których pisałem na początku).A także auto dostanie nowe sprzęgło
Plany:
-przyciemnienie szybek
-zmiana felg i opon(obecnie fele 16 a opony 205/55,moim zdaniem za małe do takiego auta)
-grill od s6 z chromowanymi pionami
-lusteka od s6
-przegląd zawiesznie przód po zimie
O siebie dodam,że dopiero z Audi wiem co to jazda A i apetyt rośnie na większy silnik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2012, 21:34 przez marek231984, łącznie zmieniany 3 razy.
- TheWitcher
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 sty 2011, 21:09
- Lokalizacja: Northamptonshire
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
No coż dawno nic nie pisałem w temacie,a moje Audi jest nadal intensywnie doinwestowywane.
W ciągu dwóch ostanich miesięcy dostała :
-dwie nowe sondy bosch
-4 nowe sprężyny zawieszenia
-wszystkie górne wahacze i koĂącówki drążka made in TRW
-nowe tarcze przód i klocki,klocki tył
-zawór na odpowietrzeniu wraz z odmą ASO(coś takiego jak ezektor)
-nowe wtryskiwacze gazowe MATRIX HS-polecam
-łożysko klimatyzacji
Z modów;
-ciemne szybki
-lusterka in pro
Dalsze modyfikacje w planach:
-progi od S
-felgi 18 s-line
-przód od S
-nowe głośniki i radio
-a także podniesienie mocy,bo silnik w tej chwili jest pod to przygotowany
I teraz najważniejsze przy wymianie sprzęgła okazało się,że i dwumas jest w nie najlepszej kondycji,co dało do myslenia,że poprzedni właściciel nie za bardzo dbał o auto.Więc poszedł nowy dwumas luk wraz ze sprzęgłem.
Co dalej,a wiec został rozebrany cały silnik,no i przewidywania co do dbałości o silnik poprzedniego właściciela okazały się słuszne,poza tym auto brało trochę oleju.Więc poszła kapitalka,planowanie głowic,nowe uszczelki pod głowica,nowe prowadnice,szlif gniazd i zaworów,nowe pierścienie i uszczelniacze zaworowe.A także wszystkie nowe uszczelki gdzie kolwiek są w silniku ,były czyszczone także napinacze łaĂącuszka i sprawdzane. Przy okazji nowe szczotki w alternatorze,no i olej vavoline 5W-40.
A więc ma chodzić i wyglądać jak nowe
A tak przy okazji po tych operacjach mogę powiedzięć,że auto odzyskało wigor i moc.I nieprawdą jest,że silnki BDV mają drgania na jałowym na gazie,po tym wszystkim silnik chodzi jak zegarek szwajcarski,żadnych drgaĂą na jałowym na gazie .
Zdjecia dodam czym prędzej bo aparat mam w naprawie
Ale za to wrzucę fotkę z kolegą Pisi z naszymi pociechami i jego fantastycznym audi(naprawdę masa pracy i kasy włożone w auto),mam nadzieję,że się nie obrazi za wrzucenie foty Pozdro
W ciągu dwóch ostanich miesięcy dostała :
-dwie nowe sondy bosch
-4 nowe sprężyny zawieszenia
-wszystkie górne wahacze i koĂącówki drążka made in TRW
-nowe tarcze przód i klocki,klocki tył
-zawór na odpowietrzeniu wraz z odmą ASO(coś takiego jak ezektor)
-nowe wtryskiwacze gazowe MATRIX HS-polecam
-łożysko klimatyzacji
Z modów;
-ciemne szybki
-lusterka in pro
Dalsze modyfikacje w planach:
-progi od S
-felgi 18 s-line
-przód od S
-nowe głośniki i radio
-a także podniesienie mocy,bo silnik w tej chwili jest pod to przygotowany
I teraz najważniejsze przy wymianie sprzęgła okazało się,że i dwumas jest w nie najlepszej kondycji,co dało do myslenia,że poprzedni właściciel nie za bardzo dbał o auto.Więc poszedł nowy dwumas luk wraz ze sprzęgłem.
Co dalej,a wiec został rozebrany cały silnik,no i przewidywania co do dbałości o silnik poprzedniego właściciela okazały się słuszne,poza tym auto brało trochę oleju.Więc poszła kapitalka,planowanie głowic,nowe uszczelki pod głowica,nowe prowadnice,szlif gniazd i zaworów,nowe pierścienie i uszczelniacze zaworowe.A także wszystkie nowe uszczelki gdzie kolwiek są w silniku ,były czyszczone także napinacze łaĂącuszka i sprawdzane. Przy okazji nowe szczotki w alternatorze,no i olej vavoline 5W-40.
A więc ma chodzić i wyglądać jak nowe
A tak przy okazji po tych operacjach mogę powiedzięć,że auto odzyskało wigor i moc.I nieprawdą jest,że silnki BDV mają drgania na jałowym na gazie,po tym wszystkim silnik chodzi jak zegarek szwajcarski,żadnych drgaĂą na jałowym na gazie .
Zdjecia dodam czym prędzej bo aparat mam w naprawie
Ale za to wrzucę fotkę z kolegą Pisi z naszymi pociechami i jego fantastycznym audi(naprawdę masa pracy i kasy włożone w auto),mam nadzieję,że się nie obrazi za wrzucenie foty Pozdro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
A więc auto będzie na sprzedaż,sprzedaje z powodów osobistych a także chęci zmiany na s6.
Auto mocno doinwestowane.Proszę nie porównywać mojego auta do sprowadzonych a6 c5 bo to nie ma sensu,
gdzie cena sprowadzonej a6 c5 z 2002r. wynosi powiedzmy 20 tyś.do tego dochodzą opłaty,rozrzad,gaz + inne wydatki,których się nie przewidzi.Tu jest wszystko porobione,na wszystko są faktury.Poniżej historia auto po vinie.
Są także wady;
-auto ma wgniecione nadkole prawe,mi to nie przeszkadzało.
-do wymiany będzie pompa wspomagania,ale to nie pilne,poprostu głośniej chodzi.Może wystarczy tylko coś poprawić,nie robię tego już.
-czasami zapala się check związany z wyciętymi katami,mimo danych tulei pod sondy,ale w niczym to nie przeszkadza,postaram się to ogarnąć.
Cena to 28900zł
Ale auto posłuży następne 200tyś,bez awarii.
Do auta posiadam orginalne zawieszenie 1BE,bo w tej chwili audiola ma nowe spreżyny i amory wymieniane w tamtym roku.A także stare sondy,cewkę,świece/itd.
Pierwsza rej 2002-02-13
Informacje w sprawie auta na priv,lub tel.502-197-660.
W weekend dam więcej fotek.
pierwszy serwis 2003-04-19 stan licznika 32500 kola wymontowano i zamontowan pewnie na letnie
2003-12-08 40500 -II- na zimowe
2003-12-23 54929 tapicerka drzwi tylnych,przednich wymieniono, wyłożenie klapy zamontowano, listwa progowa wew, i płyta drzwi wymieniona
2004-03-05 40500 olej wymieniono
2004-10-14 64510 wym olej 0W30
2005-01-04 69604
2005-05-07 74223
2005-08-22 88726 czujnik temperatury wymieniono
2005-09-28 91564 obudowa lusterka wymieniono
2006-10-25 119053 kola, tarcze, póloś, osłona przgubu wymieniono
2007-03-28 125000 kola wywazono
2008-01-31 132582
2008-06-02 160998 szyba czołowa przednia wymieniona
2009-04-27 184413 -II-
2010-05-29 207107 odrzutnik wody(podszybie) wymieniono, olej wymieniono
2011-06-07 224896
[ Dodano: 2012-09-21, 16:47 ]
A o to kilka fotek
[ Dodano: 2012-09-21, 16:57 ]
i jeszcze
[ Dodano: 2012-09-22, 16:32 ]
I jak Wam się podoba lala???
[ Dodano: 2012-09-22, 16:33 ][/siz
Auto mocno doinwestowane.Proszę nie porównywać mojego auta do sprowadzonych a6 c5 bo to nie ma sensu,
gdzie cena sprowadzonej a6 c5 z 2002r. wynosi powiedzmy 20 tyś.do tego dochodzą opłaty,rozrzad,gaz + inne wydatki,których się nie przewidzi.Tu jest wszystko porobione,na wszystko są faktury.Poniżej historia auto po vinie.
Są także wady;
-auto ma wgniecione nadkole prawe,mi to nie przeszkadzało.
-do wymiany będzie pompa wspomagania,ale to nie pilne,poprostu głośniej chodzi.Może wystarczy tylko coś poprawić,nie robię tego już.
-czasami zapala się check związany z wyciętymi katami,mimo danych tulei pod sondy,ale w niczym to nie przeszkadza,postaram się to ogarnąć.
Cena to 28900zł
Ale auto posłuży następne 200tyś,bez awarii.
Do auta posiadam orginalne zawieszenie 1BE,bo w tej chwili audiola ma nowe spreżyny i amory wymieniane w tamtym roku.A także stare sondy,cewkę,świece/itd.
Pierwsza rej 2002-02-13
Informacje w sprawie auta na priv,lub tel.502-197-660.
W weekend dam więcej fotek.
pierwszy serwis 2003-04-19 stan licznika 32500 kola wymontowano i zamontowan pewnie na letnie
2003-12-08 40500 -II- na zimowe
2003-12-23 54929 tapicerka drzwi tylnych,przednich wymieniono, wyłożenie klapy zamontowano, listwa progowa wew, i płyta drzwi wymieniona
2004-03-05 40500 olej wymieniono
2004-10-14 64510 wym olej 0W30
2005-01-04 69604
2005-05-07 74223
2005-08-22 88726 czujnik temperatury wymieniono
2005-09-28 91564 obudowa lusterka wymieniono
2006-10-25 119053 kola, tarcze, póloś, osłona przgubu wymieniono
2007-03-28 125000 kola wywazono
2008-01-31 132582
2008-06-02 160998 szyba czołowa przednia wymieniona
2009-04-27 184413 -II-
2010-05-29 207107 odrzutnik wody(podszybie) wymieniono, olej wymieniono
2011-06-07 224896
[ Dodano: 2012-09-21, 16:47 ]
A o to kilka fotek
[ Dodano: 2012-09-21, 16:57 ]
i jeszcze
[ Dodano: 2012-09-22, 16:32 ]
I jak Wam się podoba lala???
[ Dodano: 2012-09-22, 16:33 ][/siz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
- Lokalizacja: Puławy
pytanie o koszty remontu
Witam
Chciałbym zapytać, ile kosztował przeprowadzony przez Ciebie remont silnika, tj. głowica (gniazda, zawory, uszczelniacze), simeringi i wymiana pierścieni? Czy po wymianie samych pierścieni bez szlifu cylindrów poprawiła się znacznie kompresja? Może jeszcze dodatkowo o koszt wymiany rozrządu;) Dziękuję za odpowiedź-może być na maila. Pozdrawiam
Chciałbym zapytać, ile kosztował przeprowadzony przez Ciebie remont silnika, tj. głowica (gniazda, zawory, uszczelniacze), simeringi i wymiana pierścieni? Czy po wymianie samych pierścieni bez szlifu cylindrów poprawiła się znacznie kompresja? Może jeszcze dodatkowo o koszt wymiany rozrządu;) Dziękuję za odpowiedź-może być na maila. Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga